Rozkłady tramwajowe - 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

fraktal
Posty: 5484
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 lut 2021, 13:38

Krzysztof_J pisze:
09 lut 2021, 13:23
Tak mnie zastanawia jedna rzecz, czy rzeczywiście te kursy wariantowe (1 do Narutowicza, 9 do Wiatracznej) oraz łączone brygady 17+41 rzeczywiście są potrzebne? W związku z tym na ww. liniach jest potrzebne prawie 100% Swingów/Jazzów (może nie licząc 9), a z kolei np.na 18 przeważają stopiątki. Gdyby je zlikwidować albo zrobić dla nich osobne brygady (w szczególności rozdzielić 17 i 41), to może dałoby się rozmieścić wozy niskopodłogowe bardziej równomiernie pomiędzy liniami.
Zlikwidować to należy 105tki. :razz: Dopóki one będą jeździły, to gdzieś będą musiały jeździć. Na tym ciągu zarówno 4, jak i 20 mają więcej niskopodłogowych kursów, więc 18 mieć ich nie musi, według mnie. Oczywiście gdyby nie było 105tek, nie byłoby problemu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 lut 2021, 17:03

Też uważam, że pewien szkielet na niskiej podłodze jest lepszy, niż dzielenie biedy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 lut 2021, 18:35

Szczególnie że 18 nie jest (a przynajmniej nie powinno być) linią magistralną.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 lut 2021, 20:27

Glonojad pisze:
09 lut 2021, 17:03
Też uważam, że pewien szkielet na niskiej podłodze jest lepszy, niż dzielenie biedy.
O ile pamiętam, tak optowały organizacje zrzeszające niepełnosprawnych.

Co zresztą jest logiczne - sami wolimy linie częste czy linie zewsząd-dowsząd?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 lut 2021, 20:48

KwZ pisze:
09 lut 2021, 20:27

Co zresztą jest logiczne - sami wolimy linie częste czy linie zewsząd-dowsząd?
Częste linie zewsząd-dowsząd.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 lut 2021, 22:10

Nie można mieć wszystkiego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 lut 2021, 22:19

Można chcieć. Mokotowski kraniec 18 jest mocno socjalny, wiec akurat bym się nie dziwił, ze są tu niskie. Czy 18 jest komukolwiek potrzebna? Nie sądzę.
ŁK

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 09 lut 2021, 22:33

fraktal pisze:
09 lut 2021, 13:38
Zlikwidować to należy 105tki. :razz:
#niedasię. Próba wprowadzenia czegoś innego spotyka się z oporem równym walką o niepodległość.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 lut 2021, 22:33

Łukasz pisze:
09 lut 2021, 22:19
Można chcieć. Mokotowski kraniec 18 jest mocno socjalny, wiec akurat bym się nie dziwił, ze są tu niskie. Czy 18 jest komukolwiek potrzebna? Nie sądzę.
Na jakiej podstawie wysuwasz wniosek że mokotowski kraniec 18 jest mocno socjalny?

fraktal
Posty: 5484
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 09 lut 2021, 23:35

MisiekK pisze:
09 lut 2021, 22:33
fraktal pisze:
09 lut 2021, 13:38
Zlikwidować to należy 105tki. :razz:
#niedasię. Próba wprowadzenia czegoś innego spotyka się z oporem równym walką o niepodległość.
Masz na myśli pomysł sprowadzenia używanych pojazdów? Zresztą założę się, że jak przyjdą Hyunadaie, to na pewno marudzenie też będzie.

Krzysztof_J
Posty: 454
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 10 lut 2021, 18:52

Nie wiem, czy zostałem dobrze przez wszystkich zrozumiany. Chodziło mi o to, żeby wozy niskopodłogowe były rozdzielone bardziej równomiernie pomiędzy poszczególne linie, co chyba jest nieco w pewnych przypadkach ograniczone właśnie przez kursy wariantowe, na które wysyłane są wozy z wyświetlaczami, czyli prawie wyłącznie Swingi/Jazzy. Linię 18 podałem tylko jako przykład takiej, gdzie wozów niskopodłogowych jest dużo mniej niż na innych.
Według mnie, dopóki nie zostaną wycofane wszystkie lub przynajmniej zdecydowana większość stopiątek i "stopiątkopodobnych", to (w miarę możliwości) powinno się dążyć do równowagi. Zwłaszcza, że np. wozy 105N2k/2000, czy 123N będą jeździć jeszcze przez długie lata. Teraz może tego tak nie widać, ale przed pandemią były linie, gdzie niskiej podłogi prawie nie było i to nie tylko 18 (gdzie całkiem niedawno był okres, że była chyba tylko jedna niska brygada), ale także np. 22, czy 35.

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 lut 2021, 19:05

Dobrze zostałeś zrozumiany. Lepszy jest szkielet linii z 100% niskiej podłogi, bo w innym przypadku jak będziesz miał pecha to możesz trafić na danym ciągu ileś kursów pod rząd obsługiwanych taborem wysokopodłogowym.

fraktal
Posty: 5484
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 lut 2021, 0:12

Krzysztof_J pisze:
10 lut 2021, 18:52
Według mnie, dopóki nie zostaną wycofane wszystkie lub przynajmniej zdecydowana większość stopiątek i "stopiątkopodobnych", to (w miarę możliwości) powinno się dążyć do równowagi. Zwłaszcza, że np. wozy 105N2k/2000, czy 123N będą jeździć jeszcze przez długie lata. Teraz może tego tak nie widać, ale przed pandemią były linie, gdzie niskiej podłogi prawie nie było i to nie tylko 18 (gdzie całkiem niedawno był okres, że była chyba tylko jedna niska brygada), ale także np. 22, czy 35.
Na 35 nie było niskaczy, bo nie łapało się pod projekty unijne. A równowaga mogłaby oznaczać, że na każdej linii niskacz byłby załóżmy co 40 minut (przy takcie 10-minutowym). I jak ci taki niskacz ucieknie komuś, kto potrzebuje skorzystać, to ma czekać 40 minut? A co w przypadku opóźnień spowodowanych zatrzymaniem, których w tramwajach nie brakuje. Obecny system nie jest zły, bo dzięki niemu wiadomo, na których liniach kursuje więcej niskaczy i można dzięki temu lepiej planować podróż. Zresztą obecny system działa już od dłuższego czasu i teraz nie ma sensu wprowadzać większych zmian do czasu dostaw Hyundaiów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 lut 2021, 8:10

ashir pisze:
10 lut 2021, 19:05
Dobrze zostałeś zrozumiany. Lepszy jest szkielet linii z 100% niskiej podłogi, bo w innym przypadku jak będziesz miał pecha to możesz trafić na danym ciągu ileś kursów pod rząd obsługiwanych taborem wysokopodłogowym.
Dokładnie tak. Nie ma sensu ładowanie niskaczy na 18, skoro praktycznie 100% niskiej jest na 4, 20 i 31. Analogicznie nie ma sensu na siłę robić niskiej 15, skoro całe niskie jest 14 (to znaczy w normalnej sytuacji, teraz się tam zdaje się kręcą solówki?) , niskie jest 4, na Żoliborzu 6 lokalnie + do centrum w pełni dostępne metro. Podobnie 27 (samo w sobie jest socjalnym pożeraczem slotów/brygad), 22 (cała trasa po niskaczu plus socjalny skręt na Teatrze Powszechnym), czy nawet 7 (o ile dałoby się zrobić 100% niskiej na 9 oczywiście, 100% niskiej na 13 już jest), czy 25 (niskie 3, niskie 4, niskie 9, niskie 1, niskie 14 - do wyboru...). Gdyby były wysokie dwukierunki, to przy niskim 10 i 26 jedenastka mogłaby jeździć sobie wysoka póki nie jeździ na Młociny (abstrahując od faktu, że obecnie powinna mieć numer 40 ;) ) - zresztą za czasów naruciakowych było na niej wysokich brygad sporo.

Co nie zmienia faktu, że należy dążyć do jak najszybszej wymiany wszystkich stopiątek poniżej 105N2k2k nawet na wagony używane, byle przynajmniej
częściowo niskie, a ostatnich 46 składów wysokich albo przeznaczyć na czynną rezerwę z obsługą rotacyjną 5-10 dodatków jednozmianowych (żeby każda z raz w tygodniu wyjechała, ale nie więcej), albo przebudować na Mo(r)derusy Beta (i przeznaczyć na obsługę zwykłych dodatków).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 lut 2021, 9:12

14 obecnie jest prawie całe wysokie, nawet w weekendy.

Zablokowany