Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2024

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 sie 2024, 18:44

pawcio pisze:
02 sie 2024, 14:57
Łukasz pisze:
02 sie 2024, 14:14
Tak z innej strony, skąd się bierze to, że za tramwaj co minutę na Towarowej daje się Z-2 co 7-10 minut? Przecież tam za bardzo nawet ciągów alternatywnych nie ma. Wygaszanie ruchu przed zamknięciem wiaduktu?
Myślę, że szacunek tego, ile osób zamiast czekać na autobus, żeby postać w korku na Towarowej, wybierze spacer.
Cholera, no gdyby tylko istniało jakieś rozwiązanie możliwe do zaimplementowania na trzypasmowej miejskiej biedaautostradzie, które spowodowałoby że autobus nie stałby w korku.

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 sie 2024, 18:49

Teraz autobusy już mogą jeździć wiaduktem nad Towarową? Jeśli chciałabym pojechać zetką z Kercelaka do pl. Zawiszy, to ok. Ale w drugą stronę między MPW a Okopową szybciej można przejść na piechotę. Aż dziwne, że przeguby dają radę skręcać z Grzybowskiej w prawo i mieszczą się na Karolkowej.

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 sie 2024, 18:58

Autobus Czerwon pisze:
pawcio pisze:
02 sie 2024, 14:57
Myślę, że szacunek tego, ile osób zamiast czekać na autobus, żeby postać w korku na Towarowej, wybierze spacer.
Cholera, no gdyby tylko istniało jakieś rozwiązanie możliwe do zaimplementowania na trzypasmowej miejskiej biedaautostradzie, które spowodowałoby że autobus nie stałby w korku.
Gdyby się uprzeć to można by i przelać trochę asfaltu przez tory na wysokości obecnych przystanków, kilkadziesiąt metrów bliżej.

Poza tym - czy nie uwolniło się trochę czasu po wyjęciu skrętów tramwajowych? Czy po prostu ktoś stwierdził, że n miesiąc nie warto i niech się świeci?
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4828
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 02 sie 2024, 23:43

Tłoku to w tych zetkach nie widać. Myślę że strefa dojścia do M2 się magicznie powiększyła.
Obrazek

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 02 sie 2024, 23:57

Podejrzewam, że nie tylko do M2. Ciekawe ilu pasażerów wybiera ciągi poprzeczne względem Okopowej/Towarowej i przesiadkę do tramwajów na JPII, a nawet do M1, bo pewnie i ta ostatnia opcja może być sensowna?

reserved
Posty: 14757
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 sie 2024, 1:46

pawcio pisze:
02 sie 2024, 14:57
Łukasz pisze:
02 sie 2024, 14:14
Tak z innej strony, skąd się bierze to, że za tramwaj co minutę na Towarowej daje się Z-2 co 7-10 minut? Przecież tam za bardzo nawet ciągów alternatywnych nie ma. Wygaszanie ruchu przed zamknięciem wiaduktu?
Myślę, że szacunek tego, ile osób zamiast czekać na autobus, żeby postać w korku na Towarowej, wybierze spacer.
To raz. Dwa, wiele osób może zmienić swoje przyzwyczajenia trasowe, np. pojechać Marszałkowską czy Niepodległości.

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sie 2024, 9:38

reserved pisze:
pawcio pisze:
02 sie 2024, 14:57
Myślę, że szacunek tego, ile osób zamiast czekać na autobus, żeby postać w korku na Towarowej, wybierze spacer.
To raz. Dwa, wiele osób może zmienić swoje przyzwyczajenia trasowe, np. pojechać Marszałkowską czy Niepodległości.
No tak, w końcu są dwie nowe linie :)
ŁK

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 06 sie 2024, 18:17

Wczoraj sprawdzałem osobiście to nowe 168 i potwierdzam opinię, że w obecnej postaci to raczej bez sensu. Gdyby było prosto przez Dolną, to może byłoby ok, ale na obecnej trasie przez Batorego traci się bez sensu czas, nie zaobserwowałem żeby ludzie tym jeździli na jakiś dłuższych odcinkach, raczej tylko na krótkich kawałkach, ogólnie raczej tłumów nie było. Chociaż na Okęciu / Ochocie to w ogóle jeszcze niektórzy dziwnie się patrzyli, nie wiedzieli co to za zjawisko. Na pierwszym kółku wyszło po ok. -17, mimo że w paru miejscach się trochę po chamsku wepchnąłem, po wakacjach to pewnie będzie kolejna nieprzewidywalna linia. Potem wieczorem trochę było lepiej, ale ogólnie coś jest skopane z czasami przejazdu, bo w stronę Witolina wyszło mi na +1, nawet z odstawaniem w paru miejscach w zasadzie aż do Metra Pole Mokotowskie, potem na Witolin i tak przyjeżdża się parę minut po czasie, a w drugą stronę to w ogóle wyszło -10 i -7, mimo, że w zasadzie nie było żadnych utrudnień. Wolę nie myśleć jak obecnie wygląda 172. Po prostu trzeba było podzielić 141 na dwie linie kończące na Mokotowie, a 168 i 172 zostawić w spokoju.

fraktal
Posty: 5654
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 sie 2024, 9:17

mb112 pisze:
01 sie 2024, 15:20
fraktal pisze:
01 sie 2024, 11:38
210 będzie częściej w roku szkolnym, ale przecież też będzie miało zwiększoną frekwencję. Dobrym rozwiązaniem byłoby podbicie częstotliwości Z12 w granicach Warszawy, jeśli jest problem rozliczenia kosztów pomiędzy gminami, bo teraz kursuje chyba co 1,5 godziny, a trasę ma krótką.
Ale gdzie takie skrócone Z12 miałoby zawracać ?
Tego nie wiem, ale przykład z sąsiednich Łomianek, gdzie jest remontowana pętla w Dziekanowie i ZTM po prostu skrócił wszystkie kursy do starej pętli, a KMŁ mogła uruchomić autobusy ŁZ dojezdżajace bliżej pokazuje, że raczej w ZTMie to teraz po linii najmniejszego oporu się wszystko robi. Zresztą masz przykład z remontem na Mokotowie i "nowym" 168, 172 itp.

piterett
Posty: 14
Rejestracja: 11 cze 2023, 18:52

Post autor: piterett » 07 sie 2024, 18:51

fraktal pisze:
07 sie 2024, 9:17
mb112 pisze:
01 sie 2024, 15:20


Ale gdzie takie skrócone Z12 miałoby zawracać ?
Tego nie wiem, ale przykład z sąsiednich Łomianek, gdzie jest remontowana pętla w Dziekanowie i ZTM po prostu skrócił wszystkie kursy do starej pętli, a KMŁ mogła uruchomić autobusy ŁZ dojezdżajace bliżej pokazuje, że raczej w ZTMie to teraz po linii najmniejszego oporu się wszystko robi. Zresztą masz przykład z remontem na Mokotowie i "nowym" 168, 172 itp.
Wypowiedź z serii "nie wiem, więc się wypowiem" - jakikolwiek 12m autobus nie miałby żadnych szans tam bezpiecznie zawrócić - a w niektórych etapach będzie tam nawet za ciasno na busa...

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 07 sie 2024, 20:41

W rejonie skrzyżowania Estrady / Arkuszowa jedyna możliwość zawrócenia to właśnie przez stację benzynową, jadąc od strony północnej. W ciągu Arkuszowej moim zdaniem tam nie ma gdzie zrobić zawrotki, dopiero na rondzie w Laskach.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 sie 2024, 22:24

mb112 pisze:
07 sie 2024, 20:41
W rejonie skrzyżowania Estrady / Arkuszowa jedyna możliwość zawrócenia to właśnie przez stację benzynową,
czy jest to droga publiczna? ;)

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 667
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 08 sie 2024, 0:05

person pisze:
07 sie 2024, 22:24
mb112 pisze:
07 sie 2024, 20:41
W rejonie skrzyżowania Estrady / Arkuszowa jedyna możliwość zawrócenia to właśnie przez stację benzynową,
czy jest to droga publiczna? ;)
Ciekawe czy stacja paliw w Cybulicach Dużych na terenie której jest przystanek techniczny dla 850 też jest drogą publiczną ;)
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 08 sie 2024, 0:10

person pisze:
07 sie 2024, 22:24
mb112 pisze:
07 sie 2024, 20:41
W rejonie skrzyżowania Estrady / Arkuszowa jedyna możliwość zawrócenia to właśnie przez stację benzynową,
czy jest to droga publiczna? ;)
Pewnie nie, ale była mowa o tym, że w roku szkolnym ma być uruchomiona zawrotka tamtędy.
Zresztą o ile pamiętam to generalnie żadna wydzielona pętla nie jest formalnie drogą publiczną.

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 sie 2024, 5:35

AdamKlocusky pisze:
08 sie 2024, 0:05
person pisze:
07 sie 2024, 22:24

czy jest to droga publiczna? ;)
Ciekawe czy stacja paliw w Cybulicach Dużych na terenie której jest przystanek techniczny dla 850 też jest drogą publiczną ;)
Albo kiedyś L40 zawracało (i to z pasażerami) przez stację paliw w Nadmie. ;-)

ODPOWIEDZ