Zapomniane tory w Warszawie

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 cze 2013, 21:30

Siecool pisze:Ło rany, tam to chyba od lat nic nie jechało.
Przy robotach torowych w rejonie Rembertowa, odstawiają tam maszyny torowe i wagony socjalne. Ale to zajmuje co najwyżej miejsce do przejazdu na Ilskiego.
Siecool pisze:Z tego w ogóle wynika, że jakieś dwa wagony muszą tam zawsze stać na tej jednostce na wypadek wojny?
Raczej do ćwiczeń. Rzuć okiem na zdjęcia tych, które wyciągnięto ;)
Te które wstawiono tylko okna mają ponad tamte poprzednie ;)
laczor pisze:Mowa o łącznicy odchodzącej niedaleko Zielonki Bankowej, w okolice Zielonki na linii 21
To mnie jeszcze interesuje ten nasyp:

http://goo.gl/maps/jW5id

ewidentnie odchodzi od bocznicy w Rembertowie, przecina Okuniewską, E20 i idzie dalej w kierunku Wesołej... Widać go wyraźniej z pociągów. Ale układu torów tak historycznych - nie odnalazłem jeszcze.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 12 cze 2013, 18:35

Hmm, skąd przekonanie, że przecinało to E20 (tzn. gdzie masz wyjście tego nasypu na południową stronę torów)? Zawsze mi się wydawało, że ta łącznica dochodziła do E20 i tam się kończyła. Dzięki temu jadąc od strony Sulejówka dało się skręcić w prawo w kierunku bocznicy wojskowej, po przecięciu Okuniewskiej, w lesie ta łącznica łączyła się z istniejącym torem bocznicy. Po parunastu metrach w lewo odbijał rozjazd (rozebrany dzisiaj) przez ktory można było przejechać w górę na istniejący nasyp linii do Zielonki i wjechać na tamten tor. Cały ten układ miał dalszy sens, jeżeli w rejonie Zielonki Bankowej była przelotka na drugi tor, umożliwiająca zjazd w lewo łącznicą, o której pisze laczor w kierunku Wileńskiej.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 cze 2013, 21:08

Leciało to raczej za E20. Kąt pod którym nachodzi ten nasyp na E20 jest spory, ale nie wykluczam że po prostu był tam posterunek odgałęźny czy zwykła zwrotnica na środku szlaku...

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 12 cze 2013, 22:53

przewoz pisze:Leciało to raczej za E20. Kąt pod którym nachodzi ten nasyp na E20 jest spory, ale nie wykluczam że po prostu był tam posterunek odgałęźny czy zwykła zwrotnica na środku szlaku...
Przed modernizacją E20 pamiętam, że były tam tory, ale już chyba bez zwrotnicy...

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 05 lip 2013, 23:06

Może nie ten dział, ale na tym zdjęciu https://maps.google.pl/?ll=52.430457,20 ... 6&t=h&z=20 znajdują się wagony, czy to jakaś inna jednostka ?
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 05 lip 2013, 23:10

MALIN pisze:Może nie ten dział, ale na tym zdjęciu https://maps.google.pl/?ll=52.430457,20 ... 6&t=h&z=20 znajdują się wagony, czy to jakaś inna jednostka ?
VT628 Kolei Mazowieckich jadące z/do Sierpca.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 22 lip 2013, 10:42

UTK wydaliło coś takiego:
http://pasazer.utk.gov.pl/portal/pas/34 ... owych.html

Chyba tylko czynne - nie widzę bocznicy do wodociągu w Wieliszewie.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 22 lip 2013, 18:44

Radzę ostrożne podchodzenie do tej mapki, jest tam trochę informacji nieaktualnych i nie do końca niezrozumiałych. Poza tym, tak naprawdę w tym kraju nie za bardzo wiadomo co to jest bocznica, a co dopiero mówić o kompleksowej mapie takiego tworu.

A Wieliszew jest nieczynny od dawna, nie ma potrzeby tam jeździć, poza tym na drugim czy trzecim przejeździe jest zabetonowany przejazd.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 lip 2013, 19:33

Z kolei nie widziałem bocznicy na Żerań Wschodni... Czy może źle patrzyłem? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 22 lip 2013, 20:56

Nie ma, ale akurat w przypadku tej bocznicy mnie to specjalnie nie dziwi, bo ona w ogóle wymykała się próbom klasyfikacji. Jedyny namacalny ślad po niej to istniejący od wielu lat zapis w załączniku 2.8 regulaminu przydzielania tras PLKi, który mówi o bocznicy Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-Usługowego "Zaplecze" sp. z o.o. w stacji Warszawa Praga. Prawdopodobnie to jest właśnie ta bocznica, choć nazwa firmy się zupełnie nie zgadza, nie mówiąc o tym, że ta firma już nie istnieje, a czasy jej dostępu do torów minęły tak z 10 lat temu. Nie za bardzo zgadza się też odległość przejazdu, za który PLKa pobiera opłatę, bo to raptem ~2,9 km, ale to akurat może dałoby się ostatecznie jakoś uzasadnić kwestią własności / zarządu torów.

Aha, i to jest właśnie bardzo dobry przykład burdelu wokół bocznic ;)
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 22 lip 2013, 21:41

Nietrudno wyłowić błędy: bocznicy do Naftobazy też już dawno nie ma, rozbroili ją złomiarze.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 lip 2013, 1:03

Siecool pisze:Nie ma, ale akurat w przypadku tej bocznicy mnie to specjalnie nie dziwi, bo ona w ogóle wymykała się próbom klasyfikacji. Jedyny namacalny ślad po niej to istniejący od wielu lat zapis w załączniku 2.8 regulaminu przydzielania tras PLKi, który mówi o bocznicy Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-Usługowego "Zaplecze" sp. z o.o. w stacji Warszawa Praga.
To chyba mówimy o dwóch różnych, bo "moja" jest bardzo namacalna, włącznie z mostem nad Kanałem Żerańskim :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 23 lip 2013, 17:49

TLG pisze:Nietrudno wyłowić błędy: bocznicy do Naftobazy też już dawno nie ma, rozbroili ją złomiarze.
To jest pikuś, mnie intryguje bocznica do Zakładów Chemicznych ANSER przy Conrada, która rzekomo jest na Radiowie. Plus m.in. bocznica CEMET S.A. w środku Sadów Żoliborskich.
Bastian pisze:
Siecool pisze:Nie ma, ale akurat w przypadku tej bocznicy mnie to specjalnie nie dziwi, bo ona w ogóle wymykała się próbom klasyfikacji. Jedyny namacalny ślad po niej to istniejący od wielu lat zapis w załączniku 2.8 regulaminu przydzielania tras PLKi, który mówi o bocznicy Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-Usługowego "Zaplecze" sp. z o.o. w stacji Warszawa Praga.
To chyba mówimy o dwóch różnych, bo "moja" jest bardzo namacalna, włącznie z mostem nad Kanałem Żerańskim :>
Miałem na myśli namacalne ślady w papierach, nie w terenie :P Co do jej istnienia nie ma wątpliwości, przecież cały czas używana jest.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 lip 2013, 21:30

Siecool pisze:
TLG pisze:Nietrudno wyłowić błędy: bocznicy do Naftobazy też już dawno nie ma, rozbroili ją złomiarze.
To jest pikuś, mnie intryguje bocznica do Zakładów Chemicznych ANSER przy Conrada, która rzekomo jest na Radiowie. Plus m.in. bocznica CEMET S.A. w środku Sadów Żoliborskich.
CEMET nie jest na żadnych Sadach, tylko na Przasnyskiej 6a - i to się zgadza, tam przecież były bocznice. Były.

ANSER to Conrada 7 (ciekawe, że ten sam adres ma kościół :P). I to już jest rzeczywiście dziwne... Jeśli tam kiedykolwiek była jakaś bocznica, to musiało to być pioruńsko dawno, może nawet przed zbudowaniem Powstańców Śląskich. Ale z której strony...? :-k
Siecool pisze:
Bastian pisze: To chyba mówimy o dwóch różnych, bo "moja" jest bardzo namacalna, włącznie z mostem nad Kanałem Żerańskim :>
Miałem na myśli namacalne ślady w papierach, nie w terenie :P Co do jej istnienia nie ma wątpliwości, przecież cały czas używana jest.
No toż wiem, że jest używana! O mapie tu dyskutujemy!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 lip 2013, 22:21

Było mrowie bocznic na Powązkach, jakiś fragment widać np. tu:
http://www.trasbus.com/planywarszawy/1946/441.jpg
Ale ten tor do Fortu Bema miał kolejne odgałęzienia, otaczał fosę, chyba gdzieś w rejonie obecnego osiedla Obrońców Tobruku 21-31 i mógł iść gdzieś dalej, niewykluczone, że w rejon lotniska (Księżycowej). O tutaj jest nawet ślad czegoś, co mogło być czymś:
http://umapa.pl/uLoSi i dalej łukiem przez działki - ale to już czysta spekulacja.

ODPOWIEDZ