Miasteczko WilanĂłw

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 mar 2013, 18:30

Ale chyba nie o to chodzi, nie taki jest cel układania progów? Bo jaki jest sens w progu, teoretycznie ułożonym pod autobusy, jeśli autobus i tak musi po tym progu kołami przejechać?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 mar 2013, 20:21

A czytałeś to, co podlinkował TGM? Bo tam chcą światła zrobić, a nie progi, jak planowano początkowo. I dopiero to jest śmiechu warte.

Ale też pokazuje, jak przez ostatnie ćwierć wieku przeorano świadomość społeczną pod hasłem "sygnalizacje świetlne lekiem na całe zło". Bo to progi sprzyjają korkom, światła rzecz jasna wcale...

I jeszcze jeden wniosek z powszechnych reakcji: a jednak ludzie wolą szybko jechać, niż szybko dojechać. Nie dociera w ogóle, że jadąc 30 km/h można dojechać szybciej, niż jadąc 60 km/h i stając co kilkaset metrów na światłach. A może i dociera, tylko fun nie ten...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 02 mar 2013, 21:15

Najsensowniejsze, to byłoby tu po prostu niebudowanie czteropasmowej autostrady…

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 02 mar 2013, 21:48

Bastian pisze:A czytałeś to, co podlinkował TGM? Bo tam chcą światła zrobić, a nie progi, jak planowano początkowo. I dopiero to jest śmiechu warte.
Artykuł czytałem natomiast zinterpretowałem tak, że TGM śmiał się z progów. Co do świateł to ja nie mam komentarza, gdyż zbyt rzadko tam bywam, żeby czuć się kompetentnym w ocenie, czy one będą tam dobre lub nie. ;)
I jeszcze jeden wniosek z powszechnych reakcji: a jednak ludzie wolą szybko jechać, niż szybko dojechać. Nie dociera w ogóle, że jadąc 30 km/h można dojechać szybciej, niż jadąc 60 km/h i stając co kilkaset metrów na światłach. A może i dociera, tylko fun nie ten...
No to jest właśnie sedno... koleś rusza z impetem, wyprzedza lewym pasem wszystkich po kolei, ja sobie spokojnie jadę i na najbliższych światłach się spotykamy. Taka sytuacja. :D

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 03 mar 2013, 8:30

Vilén pisze:Najsensowniejsze, to byłoby tu po prostu niebudowanie czteropasmowej autostrady…
Taa...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 mar 2013, 8:51

No co? Za pieniądze na II jezdnię Wilanowskiej i Rzeczpospolitej wystarczyłoby na tory tramwajowe. Ile kosztowały te dwie inwestycje razem wzięte?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 mar 2013, 10:33

Ale one już są, a z budową torów tramwajowych w Warszawie niedasie.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5279
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 03 mar 2013, 22:53

reserved pisze:
Bastian pisze:A czytałeś to, co podlinkował TGM? Bo tam chcą światła zrobić, a nie progi, jak planowano początkowo. I dopiero to jest śmiechu warte.
Artykuł czytałem natomiast zinterpretowałem tak, że TGM śmiał się z progów. Co do świateł to ja nie mam komentarza, gdyż zbyt rzadko tam bywam, żeby czuć się kompetentnym w ocenie, czy one będą tam dobre lub nie. ;)
No bo z progów się śmiałem. Budują szerokie, proste ulice a potem przeszkody ustawiają. A potem i tak czy z progami czy bez światła postawią.
Glonojad pisze:No co? Za pieniądze na II jezdnię Wilanowskiej i Rzeczpospolitej wystarczyłoby na tory tramwajowe. Ile kosztowały te dwie inwestycje razem wzięte?
A czy to pieniądze są największym ostatnio problemem przy budowie torowisk? Ciągłe blokowanie bo coś tam w papierkach się nie zgadza i ekologom przeszkadza.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 03 mar 2013, 23:55

reserved pisze:No to jest właśnie sedno... koleś rusza z impetem, wyprzedza lewym pasem wszystkich po kolei, ja sobie spokojnie jadę i na najbliższych światłach się spotykamy. Taka sytuacja.
Akurat jeżdżąc Pandą, to i ja nie robię takich cyrków, tylko staram się przewidywać światła.
Ale ostatnio sporo jeżdżę również nieco mocniejszymi samochodami (niestety nie moimi :P ), które mają kilka razy więcej koni niż moja poczciwa Panda i może nie wszystkich to bawi, jednak fajnie jest czasem ruszyć spod świateł ostrzej. Nawet jeśli zaraz musisz stanąć i dogoni cię demon jadący przez całe miasto jak Reserved.
Kwestia upodobań.

Światła na al. Rzepy to oczywiście bzdura. Taką samą bzdurą są progi. Fotoradar spowolniłby ruch na 100 metrach, więc nie wiem, czy to ma sens.
IMHO dla stałych bywalców najskuteczniejsze byłoby wystawianie drogówki przez pewien czas w odpowiedniej częstotliwości. Na Puławskiej zadziałało. W nocy w kier. Piaseczna do kościoła wszyscy prują, a od kościoła do Karczunkowskiej 70-80.
Światła też by po pewnym czasie były olewane nocną porą przez miejscowych tak jak to ma miejsce na Poleczki.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 04 mar 2013, 0:08

Walnąć kontrole przejazdową i będzie spokój.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 mar 2013, 0:16

Oczywistą bzdurą jest budowanie autostrady 2x2 w środku osiedla; statystyki jasno pokazują, że kolizyjne drogi dwujezdniowe w terenie zabudowanym są najbardziej niebezpieczne. Al. Rzeczypospolitej powinna wyglądać co najwyżej jak Dereniowa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 04 mar 2013, 8:27

BJ pisze:Nawet jeśli zaraz musisz stanąć i dogoni cię demon jadący przez całe miasto jak Reserved.
Kwestia upodobań.
No tak. Jedni lubią stwarzać niebezpieczeństwo w ruchu, inni nie. Kwestia upodobań.

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 04 mar 2013, 10:35

BJ pisze:Światła na al. Rzepy to oczywiście bzdura.
Problem polega na tym, że światła na skrzyżowaniu z Osią Królewską przydałyby się o wiele bardziej niż te, które są na skrzyżowaniu z Sejmu Czteroletniego.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 04 mar 2013, 12:06

reserved pisze:Jedni lubią stwarzać niebezpieczeństwo w ruchu
Ruszenie ostrzej spod świateł to stwarzanie niebezpieczeństwa?

Flash8222
Posty: 7612
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 mar 2013, 12:36

BJ pisze:
reserved pisze:Jedni lubią stwarzać niebezpieczeństwo w ruchu
Ruszenie ostrzej spod świateł to stwarzanie niebezpieczeństwa?
Raczej Reserved mów o kierowcach dla których minimalna prędkość między światłami to 80 km/h.

ODPOWIEDZ