Strona 10 z 13

: 05 kwie 2009, 12:14
autor: przewoz
A skąd znowu! Wrocław poszedł za powyżej 8 mln netto.
Musimy ustalić, z jakimi cenami mamy do czynienia w doniesieniach prasowych...
Wartość zamówienia udzielonego ŠKODA TRANSPORTATION s.r.o. to 216.160.000 zł netto, a cena 1 tramwaju wynosi 7.720.000 zł netto. Zamówienie zrealizowane będzie po 31 miesiącach od podpisania umowy.
A szczecin...
W czwartek spółka Tramwaje Szczecińskie rozstrzygnęła przetarg na dostawę sześciu fabrycznie nowych, przegubowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych tramwajów. Dostarczy je do Szczecina SOLARIS BUS & COACH S.A za 45,3 mln zł.
Pesa była o 12 mln droższa (2mln na tramwaj).
Za jeden tram wychodzi 7,55 mln zł :)
Jak netto - to spoko, choć taniooo. Aż za tanio, bo Pesa chciała wiecej i tak i to sporo więcej.. Jak brutto... no to przegięcie.

: 05 kwie 2009, 13:37
autor: Glonojad
Solaris w Szczecinie chciał wygrać za wszelką cenę, by nałapać referencji.

Pesa natomiast nie chciała się "odkrywać" przed przetargiem warszawskim...

: 05 kwie 2009, 21:16
autor: przewoz
Glonojad pisze:Solaris w Szczecinie chciał wygrać za wszelką cenę, by nałapać referencji.
Ale cena i tak moim zdaniem zaniżona. Nie ma co.

A Pesa co by tu miała odkrywać. Od poczatku należało przypuszczać, że cena obecna od poprzedniego przetargu mocno się nie będzie różnić i tu niczym nie zaskoczyła w przeciwieństwie do konkurentów.

: 06 kwie 2009, 7:39
autor: Glonojad
przewoz pisze:
Glonojad pisze:Solaris w Szczecinie chciał wygrać za wszelką cenę, by nałapać referencji.
Ale cena i tak moim zdaniem zaniżona. Nie ma co.
Dlatego, że chciał nałapać referencji, przecież piszę :p
A Pesa co by tu miała odkrywać. Od poczatku należało przypuszczać, że cena obecna od poprzedniego przetargu mocno się nie będzie różnić i tu niczym nie zaskoczyła w przeciwieństwie do konkurentów.
Wręcz przeciwnie, cena Pesy w Warszawie była zaskoczeniem. Sam dodatkowy sprzęt, którego nie wymagał Szczecin, to jakieś pół miliona PLN.

: 15 kwie 2009, 14:49
autor: kulikowski
Solaris (na razie) nie dla Szczecina
Autor: Karol Wach

Krótko trwała radość Solarisa z pierwszego tramwajowego zwycięstwa. Kilka tygodni temu Tramwaje Szczecińskie wybrały ofertę producenta z Bolechowa, który miał dostarczyć przewoźnikowi 6 niskopodłogowych pojazdów. Jego oferta okazała się bowiem zdecydowanie tańsza niż konkurencyjna, zaproponowana Szczecinowi przez bydgoską PESĘ. Pierwsze zwycięstwo Solarisa na rynku tramwajowym nie jest już faktem. Przetarg zostanie powtórzony.

Wszystko zaczęło się od protestu złożonego przez Fabrykę Pojazdów Szynowych z Poznania. Został on odrzucony przez Krajową Izbę Odwoławczą, jednak producent z Wielkopolski nie poddał się i odwołał się do sądu. Mimo, iż protest FPS został odrzucony, spowodował to, że sąd bliżej przyjrzał się całej procedurze przetargowej. Efektem tej działalności było wykrycie uchybień formalnych, których zdaniem wymiaru sprawiedliwości dopuściły się Tramwaje Szczecińskie przy przeprowadzaniu procedury przetargowej. W konsekwencji niemożliwe stało się podpisanie umowy między szczecińskim przewoźnikiem i wybranym przez niego producentem –Solarisem. Jak wspomnieliśmy wcześniej przetarg zostanie powtórzony, co znacznie opóźni zakup nowych, niskopodłogowych tramwajów dla stolicy województwa Zachodniopomorskiego. Jak już informowaliśmy na łamach TransInfo tramwaje z Bolechowa miały być pierwszymi niskopodłogowcami w Szczecinie. Miały być także pierwszymi pojazdami szynowymi zbudowanymi samodzielnie przez Solarisa. Wielkie wejście firmy Solagne i Krzysztofa Olszewskich na rynek tramwajowy odwlecze się w czasie. Czy pierwszym miastem, w którym pojawią się tramwaje z Bolechowa będzie Szczecin? –tego dziś nie wiemy. Rozpisania nowego przetargu w Szczecinie możemy spodziewać się na przełomie kwietnia i maja br.
Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania staje się powoli specjalistą od …protestowania. Niewielkie doświadczenie w samodzielnej budowie niskopodłogowych pojazdów sprawia, iż producent ten ma problemy ze spełnieniem wymagań przetargowych stawianych przez polskich przewoźników, którzy coraz częściej chcą kupować pojazdy od oferentów sprawdzonych, aktywnych na rynku tramwajowym. W przypadku Fabryki Pojazdów Szynowych w ostatnich latach jest ona niewielka –jeden prototypowy tramwaj zwany ”Pumą”nie znalazł jak do tej pory nabywcy. Nieco lepiej wygląda dorobek poznaniaków w budowie wagonów wysokopodłogowych –30 sztuk tramwajów 123N jeździ po stolicy.

Szczeciński tabor dziś …Wymaga odmłodzenia, podobnie jak tabor większości przewoźników tramwajowych w Polsce. W ubiegłym tygodniu pisaliśmy, że z ruchu wycofane zostały dość wiekowe „helmuty”, wcześniej ze szczecińskich torów zniknęły konstalowskie „stodwójki”. Pojazdy te są zastępowane używanymi wagonami Tatra, sprowadzanymi z Niemiec. Jak w każdej polskiej sieci tramwajowej podstawę taboru stanowią rodzime produkty z Konstalu –rodzina 105N i pochodne. Brakuje wozów nowoczesnych, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, przyjaznych ludziom starszym czy matkom z dziećmi.
Powtarzane przetargi …stają się powoli polską specjalnością. Marnym pocieszeniem dla mieszkańców Szczecina jest fakt, iż podobne problemy mają inne polskie miasta, dość powiedzieć o Wrocławiu, gdzie tamtejsze MPK musiało ponownie ogłosić przetarg na dostawę 8 tramwajów niskopodłogowych oraz 4 składów. A Fabryka Pojazdów Szynowych dała się we znaki Poznaniowi, Warszawie i wspomnianemu Wrocławiowi.
źródło: Infotram, 2009-04-14 13:56:51

: 16 kwie 2009, 14:55
autor: przewoz
infotram pisze:Solaris (na razie) nie dla Szczecina
Również raczej nie dla Poznania, tam Alstom i Pesa protestują przeciwko udziałowi Solarisa w przetargu. Sprawa poszła do KIO.

: 27 sie 2009, 10:42
autor: Flash8222
No i 40 sztuk z możliwością zamówienia kolejnych 20 Solarisów Tramino zostanie dostarczonych do Poznania :)

: 27 sie 2009, 12:15
autor: Adam G.
odważni są, tyle sztuk kotów w worku kupować.

: 27 sie 2009, 13:58
autor: MisiekK
Flash8222 pisze:No i 40 sztuk z możliwością zamówienia kolejnych 20 Solarisów Tramino zostanie dostarczonych do Poznania :)
Nie jestem tego pewien... Poznań nie ma ochoty na eksperymenty po wpadce z Combino.

: 27 sie 2009, 14:04
autor: Flash8222
Jednak jest inaczej niż myślisz ;)
www.mpk.poznan.pl pisze:Tramino pojedzie w Poznaniu


Poznaliśmy zwycięzcę przetargu na dostawę 40 tramwajów dla Poznania. Największą liczbę punktów otrzymała firma Solaris Bus & Coach SA, która zaproponowała model Tramino.

Zamawiający, czyli poznańskie MPK, dokonało wyboru oferty złożonej przez wykonawcę: Solaris Bus & Coach SA z siedzibą w Bolechowo - Osiedle; 62-005 Owińska, przy ul. Obornickiej 46.

Oferta złożona przez Solaris Bus & Coach S.A jest zgodna z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) i przedstawia najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert określonych przez Zamawiającego w rozdziale X SIWZ:
• w kryterium „Cena” oferta ta otrzymała 87,37 pkt, przy wadze kryterium 73%,
• w kryterium „Wartość techniczna" oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 15%,
• w kryterium „Długość okresu gwarancyjnego” oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 12%,
co po podliczeniu zgodnie ze wzorem zawartym w SIWZ daje łączną liczbę pkt 90,78, która jest liczbą największą spośród ocenianych ofert.

Ponadto złożona została oferta oferta wykonawcy: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding. Oferta ta jest zgodna z treścią SIWZ i przedstawia następujący bilans kryteriów oceny ofert określonych przez zamawiającego w rozdziale X SIWZ:
• w kryterium „Cena” oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 73%,
• w kryterium „Wartość techniczna” oferta ta otrzymała 0 pkt, przy wadze kryterium 15%,
• w kryterium „Długość okresu gwarancyjnego” oferta ta otrzymała 100 pkt, przy wadze kryterium 12%,
co po podliczeniu zgodnie ze wzorem zawartym w SIWZ daje łączną liczbę pkt 85,00 pkt.

Na podstawie art. 89 ust.1 pkt 2 Prawa zamówień publicznych, Zamawiający odrzucił ofertę wykonawcy: Construcciones Auxiliar de Ferrocarriles SA, z powodu jej niezgodności z treścią SIWZ.

http://www.mpk.poznan.pl/aktualnosci/53 ... w-poznaniu

: 27 sie 2009, 14:09
autor: MisiekK
Flash8222 pisze:Jednak jest inaczej niż myślisz ;)
Mea culpa. Na szczęście na czas udało się Warszawę przed tym uratować.

: 27 sie 2009, 14:42
autor: mariow
ciekawe o co chodziło z tą wartością techniczną na której Pesa poległa totalnie

: 27 sie 2009, 20:56
autor: TLG
mariow pisze:ciekawe o co chodziło z tą wartością techniczną na której Pesa poległa totalnie
Po prostu "dziwnym trafem" MPK Poznań najlepiej oceniało właśnie to, co wcześniej zaprojektował Solaris. Już w momencie tworzenia listy zaproszonych producentów było widać, kto jest promowany w tym zamówieniu (uznanie Solarisowi jako doświadczenie w produkcji udziału w krakowskim konsorcjum). A poza tym wszystko odbyło się czyściutko, że mucha nie siada. Wygrały typowe dla poznańskich zamówień lokalne sentymenty, a wszystkie zapatrzone w Solarisa dzieci się cieszą.

: 27 sie 2009, 21:16
autor: Glonojad
mariow pisze:ciekawe o co chodziło z tą wartością techniczną na której Pesa poległa totalnie
O 8 mm szersze przejścia, 50 mm szersze płaty drzwiowe oraz 8 pasażerów więcej (przy wyrzuceniu większości foteli).

: 20 mar 2010, 23:41
autor: MeWa