: 06 sie 2007, 20:48
No wreszcie u nas (może) będą przegubowe trolejbusy...
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
To wszystko są jedynie robocze koncepcje ZKM-u. Faktem natomiast jest, że obecnie coraz więcej ludzi zaczyna korzystać z trolejbusów (co jest skutkiem powiększania sieci trakcyjnej), więc przeguby zaczynają się stawać potrzebne. Prawdopodobnie w ciągu najbliższych kilku lat powstanie na terenie zajezdni Kacze Buki coś na wzór małego placu postojowego dla trolejbusów. Duobusy pomogłyby w szybszej realizacji tego projektu, gdyż odpadnie dosyć kosztowna budowa sieci...Plesim pisze:Czyżby w najbliższym przetargu rzeczywiście byłoby zamawiane kilka przegubowców?
Tak się dzieje dlatego, że obecnie są wykorzystywane wszystkie miejsca postojowe pod zadaszeniem. Ale wokół zadaszenia jest jeszcze sporo miejsca, więc da się zaparkować przegub (a zwłaszcza duo).MeWa pisze:Słyszałem, że w nowej zajezdni na Grabówku trolejbusy stoją na styk i jest ciasnawo, a stacjonowanie tam trolejbusów przegubowych nie byłoby zbytnio możliwe.
Przyznam, że nawet ciekawie wyglądają nazwy zaprogramowane przez Czechów... Np. "KACZEBUKY", "DOBROWA MIETOWĄ"...ZKM Gdynia pisze:Przegubowy trolejbus już na ulicach Gdyni!
We wtorek, 14 sierpnia, testowany przegubowy trolejbus z czeskiej Ostrawy, pojawi się już na ulicach Gdyni. Testowany pojazd to Solaris Trollino 18AC z nadwoziem III generacji, zabierający 122 pasażerów, w tym 49 na miejscach siedzących.
We wtorek przegubowy Solaris eksploatowany będzie na linii 24 (br. 4), w kursach ze Stoczni Gdynia o 15.27, 17.30 i 19.31 oraz z Dąbrowy (ul. Miętowa) o 16.34, 18.37 i w kursie zjazdowym jako 710 o 20.17.
W środę, 15 sierpnia, miłośników trolejbusów czeka prawdziwa gratka. Ze względu na Maraton "Solidarności” i towarzyszące mu imprezy, nastąpią w Gdyni i Sopocie liczne zakłócenia w ruchu drogowym. Z powodu zmian tras linii, polegających także na skierowaniu niektórych linii trolejbusowych ulicami niewyposażonymi w sieć trakcyjną, trolejbusy obsługujące te linie będą muszą być zastąpione autobusami. Zadanie 27/4+23/5 przeznaczone zostanie natomiast do obsługi testowanym trolejbusem przegubowym, który na objazdowych odcinkach tras korzystać będzie ze spalinowego generatora prądu, zasilającego silnik elektryczny. Na stałej trasie linii 23 będzie natomiast, trolejbus korzystać będzie z sieci trakcyjnej.
Plan pracy testowego trolejbusu w dniu 15 sierpnia będzie następujący:
- kurs jako 27 o 8.04 z Bazy PKT do Kaczych Buków;
- kursy jako 23 z Kaczych Buków do Stoczni Gdynia: 9.10, 11.02, 13.02, 15.02, 17.02 i 19.03;
- kursy jako 23 ze Stoczni Gdynia do Kaczych Buków: 10.04, 11.57, 13.57, 15.57, 17.57 i 19.57;
- kurs jako 710 o 20.48 z Kaczych Buków do Bazy PKT.
Z kolei w czwartek, 16 sierpnia, testowy trolejbus eksploatowany będzie na linii 23/8, wg następującego rozkładu jazdy:
- kurs jako 723 o 6.10 z Bazy PKT do Stoczni Gdynia;
- kursy jako 23 ze Stoczni Gdynia do Kaczych Buków: 6.38, 8.39, 10.52, 12.52, 14.50, 17.04 i 19.17;
- kursy jako 23 z Kaczych Buków do Stoczni Gdynia: 7.37, 9.52, 11.52, 13.52, 16.07 i 18.22;
- kurs jako 710 o 20.23 z Kaczych Buków do Bazy PKT.
Jako pewną ciekawostkę podajemy, że testowany trolejbus na czas testów w Gdyni będzie wyposażony w kasowniki igłowe. Zamonotwane w nim na stałe czeskie kasowniki są bowiem nieprzystosowane do funkcjonujących w polskich miastach biletów - szczelina do ich kasowania jest zbyt wąska.
kupią trajtki z agragatami, to nie będzie problemu albo dostawią nowe słupy.Wolfchen pisze:Z tego powodu np. nie można poprowadzić linii trolejbusowej przez Estakadę Kwiatkowskiego w Gdyni...
Nie ma planów zakupu trolejbusów z napędem pomocniczym. Po testach doszli do wniosku, że nie ma ku temu podstaw ekonomicznych.MeWa pisze:kupią trajtki z agragatami, to nie będzie problemu
Ze względów konstrukcyjnych estakady, to aby było to możliwe, to słupy musiałyby być posadowione w gruncie, bo estakada nie wytrzyma dodatkowego obciążenia.MeWa pisze:albo dostawią nowe słupy.
trudno, trolejbusy nie muszą wszędzie dojeżdżać, także przez estakadę.Wolfchen pisze:Nie ma planów zakupu trolejbusów z napędem pomocniczym. Po testach doszli do wniosku, że nie ma ku temu podstaw ekonomicznych.MeWa pisze:kupią trajtki z agragatami, to nie będzie problemu
Tak, bo z założenia nie mają zamiaru uruchamiać linii na odcinkach bez sieci trakcyjnej, a takie trolejbusy są droższe w eksploatacji (większa cmw, skomplikowana obsługa techniczna, mniej miejsca w przestrzeni pasażerskiej)...MeWa pisze:Dziwne, że wszędzie na świecie inwestują w takie pojazdy, a w Gdyni uznano to za nieopłacalne.
Tutaj jest nieco inny przypadek, mianowicie trolejbusy przegubowe sprawdziłyby się wtedy, kiedy jeździłyby po trasie linii 181. A że władze Sopotu nie są tym zainteresowane, to doszlido wniosku, że lepiej zwiększyć częstotliwość i nadal puszczać solówki.MeWa pisze:Tak samo pewnie jak zakup trolejbusów przegubowych, wszak pasażerowie mogą tłoczyć się w pojazdach solówkowych...
Wiesz, kwestia tego, żeby władze Sopotu dorzuciły się do budowy sieci...Piotrek pisze:No ale cóż...jak się nie opłaca
No tak - idzie im to topornie. A szkoda - w ogóle marzy mi się cały "downtown" sopocki z trolejbusami...Wolfchen pisze:Wiesz, kwestia tego, żeby władze Sopotu dorzuciły się do budowy sieci...