135 Grodziskowe??kozioł pisze:A dziś widziana Scania na Olszynce-A507.No i wszystko się stało jasne jak słońce
Zmiany obsługowe - wrzesień 2007
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
- Aleksander2560
- (Aleksander2634)
- Posty: 2220
- Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa-Białołęka
-
- Posty: 5095
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
A najciekawsze zmiany nastąpiły w obsadzie kursów niskopodłogowych - zarówno ze 116, jak i 520 zniknęło sporo niskich brygad w DS, dzięki czemu niepełnosprawni pasażerowie z Chomiczówki zostali w ogóle odcięci od dobrego dojazdu do metra. Ze 122 też zniknęły kursy niskopodłogowe, za to linia Z-1 ma 100 proc. niską obsadę w DS, co jest o tyle dziwne, że to linia zastępcza za tramwaje, a wszyscy wiedzą, że tramów niskopodłogowych w Warszawie jest bardzo mało, w związku z tym niepełnosprawni pasażerowie korzystają z nich dość rzadko, więc po co by mieli nagle masowo zacząć korzystać z linii zastępczej.
Ale czego - niskopodłogowych tramwajów? Nie wiem, czy te 15 pojazdów z pesy to takie mnóstwo - będzie ich rzeczywiście trochę więcej, ale czy to jest powód, żeby zabierać teraz kursy niskopodłogowe z regularnych linii (i to w taki dziwny sposób). To częściowo można wytłumaczyć zabezpieczeniem dla Redutowej, by nie musiała wysyłać wysokich wozów na niskie brygady, ale i tak rozegrano to dość dziwnie.
[ Dodano: 2007-08-30, 00:21 ]
A może to jest błąd ZTM-u w rozkładach przystankowych? Bo w wakacje na 181 na rozkładzie przystankowym nie ma 100 proc. obsługi niskopodłogowej w DS, tymczasem według lipcowego maximum zarówno Redutowa, jak i ITS powinny wysyłać po dwie niskie brygady. Tylko skąd taki zwykły pasażer ma mieć dostęp do maximum? Źle się dzieje w ZTM-ie...
[ Dodano: 2007-08-30, 00:21 ]
A może to jest błąd ZTM-u w rozkładach przystankowych? Bo w wakacje na 181 na rozkładzie przystankowym nie ma 100 proc. obsługi niskopodłogowej w DS, tymczasem według lipcowego maximum zarówno Redutowa, jak i ITS powinny wysyłać po dwie niskie brygady. Tylko skąd taki zwykły pasażer ma mieć dostęp do maximum? Źle się dzieje w ZTM-ie...
-
- Posty: 5095
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
- R-9 Chełmska
- Posty: 7775
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Dokładnie, jak ktoś słusznie zauważył - niskopodłogowy tramwaj jest w Warszawie ekstremalnie rzadkim zjawiskiem, dlatego na zatramwaju jakość obsługi powinna być identyczna - nie wiem, dlaczego MZA ma świecić oczami za zły i stary tabor TW - wysłać jeden kurs na godzinę niski, reszta wysoka, a na linie stricte autobusowe dawać niską podłogę - niech niepełnosprawni wiedzą, że MZA dbają o nich bardziej, niż TW!!Piotrek pisze:akby nie mogli wysokich w takim razie dać na Z-1, a Jelcze na 116...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Powodem wysyłania dużej liczby niskich podłóg na Z-1 w DS jest, zdaniem ZTM-u fakt, że autobusy niskopodłogowe są 18-metrowe i może się do nich zmieścić więcej pasażerów niż do ikarusów. A ponieważ w Alejach są duże potoki, na razie będą tam obecne. Oczywiście jest to rzecz względna, bo niektórzy twierdzą, że do krótszych ikarusów da się upchnąć więcej pasażerów, ale tak, czy inaczej - takie jest oficjalne uzasadnienie. Zresztą można puścić autobusy częściej.... Innym powodem wskazywanym przez ZTM jest rejonizacja - Redutowa zaczyna z północnych krańców... Podobno zresztą Redutowej ma nie być w święto na Z-1. Jak to wszystko się ułoży, zobaczymy. Wydaje się, że protesty mieszkańców Chomików przeciwko zmniejszeniu liczby niskich kursów są nieuniknione, więc prędzej, czy później ZTM będzie musiał się jakoś ustosunkować do tego. Zmiany wydają się być kwestią czasu.