Ciepły guzik

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 13 lis 2007, 15:49

Misiek997 pisze:Krzyczą, oburzają się że nie otwieram drzwi że to mój obowiązek. Niektórzy nawet naciskali naklejki na drzwiach :D
Najgorzej jest jak starsi zaczynają szarpać i starać się wyłamać drzwi :p
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 13 lis 2007, 16:14

Piotrek pisze: Najgorzej jest jak starsi zaczynają szarpać i starać się wyłamać drzwi :p
Może przyzwyczajenie z Ikarusów gdzie często trzeba było sobie pomagać w ten sposób.

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 13 lis 2007, 16:55

Kra pisze:
Piotrek pisze: Najgorzej jest jak starsi zaczynają szarpać i starać się wyłamać drzwi :p
Może przyzwyczajenie z Ikarusów gdzie często trzeba było sobie pomagać w ten sposób.
=; Prędzej w neoplanach albo solarisach trzeba sobie w ten sposób pomagać.

Perez
Posty: 72
Rejestracja: 03 sie 2007, 15:23

Post autor: Perez » 14 lis 2007, 13:30

to może klimy w lato też mają nie używać bo jak wyjdą to się przeziębią. Mam pomysł aby ludzie chodzili piechotą to wtedy się zachartują że hoho.

Naprawdę nikomu się nie dogodzi. Jest akcja to się używa i koniec. Czy to się pasażerom podoba czy nie.

Często podchodzą do pierwszych drzwi a one zamknięte. Co bystrzejszy wciśnie i wejdzie a reszta pokręci głową że kierowca nie otwiera i pójdzie do drugich. Oby więcej takich nierozgarniętych to przynajmniej kabiny mi nie wietrzą.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 14 lis 2007, 13:37

Piotrek pisze:
Misiek997 pisze:Krzyczą, oburzają się że nie otwieram drzwi że to mój obowiązek. Niektórzy nawet naciskali naklejki na drzwiach :D
Najgorzej jest jak starsi zaczynają szarpać i starać się wyłamać drzwi :p
No, ja wczoraj widzialem łebka z gimnazjum który w ten sposób chciał otwierać drzwi bo widać nie nauczyli go jeszcze czytać.
A co do kierowcow to wczoraj jechalem 4 niskopodłogowcami i CG używał tylko jeden kierowca z Ostrobramskiej , dwóch innych z Ostrej i jeden z ITSu otwierali wszystkie drzwi.

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 08 gru 2007, 21:01

Czy ktoś kompetentny może napisać, w jaki sposób kontrolerzy rozpoznają, czy kierowca użył ciepłego guzika?

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 08 gru 2007, 22:57

Jamnik pisze:kompetentny
Kompetentych ludzi to Ty na tym forum raczej nie znajdziesz...

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 08 gru 2007, 23:02

Proboszcz pisze:
Jamnik pisze:kompetentny
Kompetentych ludzi to Ty na tym forum raczej nie znajdziesz...
Hehe. Ale podobno są tu jacyś pracownicy ZTM-u, więc może...

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 09 gru 2007, 1:54

Jamnik pisze:Ale podobno są tu jacyś pracownicy ZTM-u, więc może...
Ale ci pracownicy ZTMu nie zajmują się kontrolami oprócz wszechmocnego Jarka, który czepia się o co popadnie tylko dlatego, że ma wpis w legitce o treści bodajże "KW" i dzięki temu próbuje być ważniakiem

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 09 gru 2007, 4:23

Dobre pytanie, Jamnik... ale sadze, ze w wielu sytuacjach nie sa w stanie rozpoznac na 100%. Ciekawe czy gdy im sie wydaje, to tez karza zaklad? (100PLN za jednorazowe niestosowanie CG)
No i wypada mi wtracic 3 grosze..
1. Sa linie, na ktorych stosowanie CG nie ma zupelnie zadnego sensu, bo na kazdym przystanku ktos wsiada/wysiada wszystkimi drzwiami.
2. Wg dyspozycji ZTM, pkt. 6: "W przypadku przystankow o duzej wymianie pasazerow (godziny szczytu, przystanki w centrum) mozliwe jest otwieranie wszystkich drzwi przez prowadzacego, co ma na celu usprawnic wymiane pasazerow i zniwelowac potencjalne opoznienia."
2a. Pytania w zwiazku powyzszym brzmia, kto i w jaki sposob interpretuje "duza wymiane pasazerow"? Czy kierowca otwierajac wszystkie drzwi w dobrej wierze (np. widzac w lusterku, ze kazdymi drzwiami ktos chce wysiasc) rowniez narazi zaklad na straty finansowe?
3. Czy w momencie, kiedy na zewnatrz temperatura wynosi np. 7 stopni C, jak dzis, stosowanie CG jest zasadne? A moze kierowca ma karcic pasazerow, ktorzy chcac uniknac duchoty otwieraja okna?
4. Czy w zwiazku ze wszystkimi powyzej przytoczonymi faktami nie nalezaloby pozostawic decyzji o stosowaniu CG kierowcy? On chyba wie najlepiej, kiedy warto taka metode zastosowac. Stosowanie cieplego guzika jest uciazliwe jesli ponad polowa drzwi wychodzi najmniej jeden pasazer, i odwrotnie: jest ulatwieniem dla kierujacego gdy pojazd chce opuscic osoba/grupa osob jednymi drzwiami, badz w ogole nikt.
5. Oczywiscie pozostawienie decyzji kierowcy wywolac moze protest. Jest to oczywiscie propozycja odstandardowienia przyjetej normy, ale czy naprawde cos jest w tej chwili standardem jesli polowa kierowcow stosuje te metode a druga nie?
6. Nalezy sie zastanowic, czy proba wymuszenia stosowania CG przez ZTM na zakladach autobusowych nie jest dzialaniem celowym na ich niekorzysc. Wiadomo wszak, ze kare mozna wlepic zarowno za niestosowanie CG, jak i za opoznienie wywolane jego stosowaniem (chyba nikt w to nie watpi, ze to mozliwe)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8639
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 09 gru 2007, 10:32

desert_eag pisze:Czy w zwiazku ze wszystkimi powyzej przytoczonymi faktami nie nalezaloby pozostawic decyzji o stosowaniu CG kierowcy?
:arrow: Wszystko można, tylko skąd pasażer ma wtedy wiedzieć, który kierowca stosuje ciepły guzik, a który nie? Powinna być jakaś reguła, bo inaczej to będzie odbijać się wszystko na prowadzących ("tamten otwiera, a panu się nie chce!").

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 09 gru 2007, 12:04

MZ pisze: :arrow: Wszystko można, tylko skąd pasażer ma wtedy wiedzieć, który kierowca stosuje ciepły guzik, a który nie? Powinna być jakaś reguła, bo inaczej to będzie odbijać się wszystko na prowadzących ("tamten otwiera, a panu się nie chce!").
Zgadza sie, napisalem o tym w punkcie 5. Trzeba sie zastanowic czy zmiana zasad stosowania nie przyniesie jednak wiecej korzysci niz strat.

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 09 gru 2007, 12:44

desert_eag pisze:3. Czy w momencie, kiedy na zewnatrz temperatura wynosi np. 7 stopni C, jak dzis, stosowanie CG jest zasadne? A moze kierowca ma karcic pasazerow, ktorzy chcac uniknac duchoty otwieraja okna?
ZTM/PP2-6146/CG1-07/BK pisze:1. System powinien być stosowany przez cały rok, z naciskiem na wykorzystywanie go przez cały dzień w okresie jesienno-zimowym. W okresie wiosenno-letnim stosowanie systemu znajduje zastosowanie w pojazdach klimatyzowanych w czasie działania tych urządzeń lub we wszystkich pojazdach, gdy notowane są niższe temperatury (np. wczesne poranki czy późne wieczory)
A zatem w okresie jesienno-zimowym (w przeciwieństwie do okresu wiosenno-letniego) stosowanie CG nie powinno być uzależnione od temperatury.


Podobno kontrole ZTM-u przeprowadzane są poprzez porównywanie liczby otwartych drzwi oraz liczby drzwi, z których skorzystali pasażerowie. Jednak nie bardzo chce mi się w to wierzyć, bo jeżeli to prawda, to pasażer sam może udupić kierowcę (celowo lub nie), naciskając przycisk przy jednych drzwiach, a wychodząc innymi. Poza tym wadliwa elektronika w SU18 z 2007 roku powoduje, że po uaktywnieniu CG, otwierają się drzwi, przy których zgłoszono żądanie w przeciągu dwóch ostatnich przystanków, a to również powoduje nadmierną liczbę otwieranych drzwi. #-o

dzidek
Posty: 7766
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 09 gru 2007, 12:52

Jamnik pisze:Podobno kontrole ZTM-u przeprowadzane są poprzez porównywanie liczby otwartych drzwi liczby drzwi, z których skorzystali pasażerowie.
Potwierdzam. Tak właśnie jest. Jeżeli nikt nie wyjdzie przez otwarte drzwi w autobusie oznacza to wg ZTM, że kierowca nie stosuje CG.
Na Kleszczowej mamy długą listę ukaranych kierowców za to, że nie stosowali CG.

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 09 gru 2007, 12:56

dzidek pisze:
Jamnik pisze:Podobno kontrole ZTM-u przeprowadzane są poprzez porównywanie liczby otwartych drzwi liczby drzwi, z których skorzystali pasażerowie.
Potwierdzam. Tak właśnie jest. Jeżeli nikt nie wyjdzie przez otwarte drzwi w autobusie oznacza to wg ZTM, że kierowca nie stosuje CG.
Na Kleszczowej mamy długą listę ukaranych kierowców za to, że nie stosowali CG.
Tak, widziałem. Tylko że ta kartka na temat sposobu przeprowadzania kontroli, nie jest żadnym oficjalnym pismem z ZTM-u. O wiele bardziej sensowne byłoby patrzenie na podświetlenie obwódek przycisków, tylko że w przypadku Scanii chyba nie zdałoby to egzaminu.
Swoją drogą, ZTM niech się lepiej zastanowi, zanim następnym razem wymyśli coś podobnie głupiego jak to, że "niezastosowanie ciepłego guzika" = "niezatrzymanie na przystanku". ](*,)

ODPOWIEDZ