KM w Ząbkach

Moderator: Wiliam

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 29 wrz 2010, 20:05

MichalJ pisze:Propozycja, żeby wewnątrz pierwszej strefy była druga jest imho nieakceptowalna niezależnie od ceny.
No ale to przecież Ząbki chciały drugą strefę dla tej linii (mniejsze dopłaty).

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 02 paź 2010, 12:30

Witam wszystkich!
Co sądzicie o poprowadzeniu tej nowej linii "w poprzek" jako dowozowej do obydwu stacji PKP? Trasa z Ząbek Północnych przez PKP Ząbki - Piłsudskiego - Powstańców - Żołnierska - PKP Rembertów.
Obecnie 199 jedzie na Rembertów tak, że trzeba z buta dawać 15 minut do stacji. W Ząbkach z okolic Powstańców jest następne 15-20 minut z buta, więc się nie opłaca. Poza tym jeździ co 30 minut w szczycie...
Planowane 770 zdubluje gminną linię X - która też jedzie do Wileniaka (ale nie umożliwia jazdy na kartę ZTM)

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 paź 2010, 12:46

29 Ikarusów pisze:Planowane 770 zdubluje gminną linię X - która też jedzie do Wileniaka (ale nie umożliwia jazdy na kartę ZTM)
Ale 270/770 będzie jeździło zamiast linii X.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 02 paź 2010, 16:42

29 Ikarusów pisze:Obecnie 199 jedzie na Rembertów tak, że trzeba z buta dawać 15 minut do stacji
Chyba tempem żółwia. Z przystanku Eskulapów do stacji idzie się 5 minut.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 02 paź 2010, 17:26

Bernard pisze:
29 Ikarusów pisze:Obecnie 199 jedzie na Rembertów tak, że trzeba z buta dawać 15 minut do stacji
Chyba tempem żółwia. Z przystanku Eskulapów do stacji idzie się 5 minut.
Zgoda, przesadziłem trochę. Niech będzie tak, jak podaje jakdojade.pl na tym odcinku - pieszo 9 minut. To jednak sporo, biorąc pod uwagę, że to tylko przesiadka.
W międzyczasie jednak sprawdziłem, że na chwilę obecną nic nie może przy stacji po tej stronie zawracać :sad:

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 02 paź 2010, 21:01

29 Ikarusów pisze:
Bernard pisze:Chyba tempem żółwia. Z przystanku Eskulapów do stacji idzie się 5 minut.
Zgoda, przesadziłem trochę. Niech będzie tak, jak podaje jakdojade.pl na tym odcinku - pieszo 9 minut.
Nie zawsze należy się sugerować jakdojade.pl :-"
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

PiotrekP
Posty: 3499
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 03 paź 2010, 10:40

29 Ikarusów pisze:Witam wszystkich!
Co sądzicie o poprowadzeniu tej nowej linii "w poprzek" jako dowozowej do obydwu stacji PKP? Trasa z Ząbek Północnych przez PKP Ząbki - Piłsudskiego - Powstańców - Żołnierska - PKP Rembertów.
Obecnie 199 jedzie na Rembertów tak, że trzeba z buta dawać 15 minut do stacji. W Ząbkach z okolic Powstańców jest następne 15-20 minut z buta, więc się nie opłaca. Poza tym jeździ co 30 minut w szczycie...
Planowane 770 zdubluje gminną linię X - która też jedzie do Wileniaka (ale nie umożliwia jazdy na kartę ZTM)
Nowej linii nie poprowadziłbyś tylko do PKP Rembertów, bo jest zakaz zawracania w al. Chruściela. Do Rembertów Kolonia nie doprowadzisz bo nie ma na nią miejsca, a korek na Cyrulików zabiłby ją na dzień dobry.

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 03 paź 2010, 12:35

PiotrekP pisze: Nowej linii nie poprowadziłbyś tylko do PKP Rembertów, bo jest zakaz zawracania w al. Chruściela. Do Rembertów Kolonia nie doprowadzisz bo nie ma na nią miejsca, a korek na Cyrulików zabiłby ją na dzień dobry.
No to faktycznie klops. Ale proponowaną w mediach 270/770 unieruchomi wkrótce (jak na dobre rozkręci się budowa metra na Pradze) korek na Ząbkowskiej. Stąd pomysł poprowadzenia jej nie do centrum tylko do węzłów SKM/KM (szczególnie Rembertowa)

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 04 paź 2010, 21:40

Burmistrz Ząbek pisze:[Krótki list mieszkańca] Co sie dzieje z linią 770?:
Co się dzieje z linią 770, która miała być od 1.10.2010?

Odpowiedź:

Jak zapewne Państwo pamiętają, w momencie zgłoszenia naszej gotowości do uruchomienia nowej linii odbył się przejazd techniczny a następnie spotkanie z Dyektorem ZTM Panem Leszkiem Rutą.

Efektem spotkania było przesłanie do Ząbek propozycji cenowych (dopłat) do uruchomienia nowej linii wraz z propozycją cenową zachowania wspólnego biletu na pociąg. Tej drugiej części się nie spodziewaliśmy (przynajmniej nie tak wcześnie i nie w takiej wysokości). O ile propozycja "autobusowa" była akceptowalna, to podwyżki o 120% na zachowanie pociągu były wręcz niezrozumiałe i niemieszczące się w naszych możliwościach finansowych.

Oczywiście, wiele osób zakłada, że burmistrz przed wyborami podpisze każdą umowę byle by tylko zadowolić mieszkańców i spełnić wcześniejsze obietnice, co byłoby dla mnie najłatwiejszym wyjściem. Jednakże podpisanie tej drastycznie niekorzystnej umowy dla Ząbek byłoby po prostu "poddaniem się przedwyborczemu szantażu" (jak to nazwał burmistrz Sulejówka.

Przypomnę, że jakoś zawsze co 4 lata dzieją się podobne rzeczy. Przed poprzednimi wyborami autobusy w Jabłonnej przestały zatrzymywać się na przestankach, teraz pociągi w Grodzisku Mazowieckim nie otwierają drzwi na stacji PKP.

Dziś Dyrektor ZTM Pan Leszek Ruta wrócił z zagranicznej delegacji i rano nie był dostępny. Sekretariat ZTM ma oddzwonić jak czas na to pozwoli. Czekam cierpliwie na dalsze rozmowy. Jutro będę przypominał się w ZTM. Obecnie 770 widzę raczej czarno, zważywszy n...a ryzyko zabrania wspólnego biletu na pociąg.

Mam nadzieję, że istnieje rozwiązanie, które usatysfakcjonuje obie strony i umowa zostanie podpisana. Gdyby udało się nam podpisać umowę na nową linie, potrzebujemy dosłownie 3 dni na modyfikację trasy (zmiana kierunku ruchu, linii warunkowego zatrzymania itp.) gdyż większość uzgodnień już mamy.

Więcej na ten temat można przeczytać TUTAJ (Artykuł Pana Marcina Kubickiego - Czy zachowamy wspólny bilet ZTM-u?).


Życząc Panu i sobie wytrwałości Serdecznie pozdrawiam,
Robert Perkowski.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 05 paź 2010, 7:33

Tutaj Burmistrz bardzo ładnie napisał!
Tylko że bez sensu.
Dlaczego Ząbki mają mieć pierwszą strefę płacąc tyle samo co inne podwarszawskie miejscowości?
A odwołanie się do coczteroletniej aktywności jest akurat domeną Perkowskiego. 199 też powstało cztery lata temu, niestety wtedy też Ząbki nie wyrobiły się z infrastrukturą.
Około miesiąc temu przysłał KILKA pism do ZTM o tematyce komunikacji, w różnych sprawach, m.in. z prośbą o uruchomienie dodatkowego przystanku na N62. Szkopuł w tym że zgodnie z ustaleniami komisji przedstawicieli ZTM i UM Ząbki która odbyła się w 2006 (przed wyborami - a jakże) przystanki miały być wybudowane przed uruchomieniem linii N62.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 05 paź 2010, 11:06

JotPeCet pisze: Dlaczego Ząbki mają mieć pierwszą strefę płacąc tyle samo co inne podwarszawskie miejscowości?
Czy dlatego, że są najbliżej Centrum a sporo dzielnic Wa-wy jest oddalone bardziej niż Ząbki (Białołęka, część Wawra, część Ursynowa..)?? Widać to wyraźnie po przebiegu granicy.
Aha ;) I z Ząbek nie jestem, więc to żaden lobbing 8-(

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 paź 2010, 13:50

mogą włączyć się do Warszawy - wtedy będą miały przywileje jak dzielnice Warszawy (i nie tylko przywileje...).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
29 Ikarusów
Posty: 182
Rejestracja: 02 paź 2010, 12:18
Lokalizacja: inąd

Post autor: 29 Ikarusów » 05 paź 2010, 14:17

MeWa pisze:mogą włączyć się do Warszawy - wtedy będą miały przywileje jak dzielnice Warszawy (i nie tylko przywileje...).
Lokalna władza jak tylko może zniechęca i straszy przed tym wariantem. Wiadomo dlaczego. Ale mieszkańcom wyszło by to na dobre (vide: poprawa sieci autobusowej dla Wesołej po przyłączeniu w 2002). Sądzę, że stolica jednak skusi się na te 45 tys. (nieoficjalnie) podatników...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 paź 2010, 14:27

29 Ikarusów pisze:Czy dlatego, że są najbliżej Centrum a sporo dzielnic Wa-wy jest oddalone bardziej niż Ząbki (Białołęka, część Wawra, część Ursynowa..)??
Odległość do Centrum nie ma nic do rzeczy. Granice administracyjne się liczą ;)
29 Ikarusów pisze:Lokalna władza jak tylko może zniechęca i straszy przed tym wariantem. Wiadomo dlaczego.
Niekoniecznie, raczej większość urzędników by się zmieniła z urzędników UM w urzędników UD... :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

rudy
Posty: 1803
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 05 paź 2010, 14:38

Wolfchen pisze:Niekoniecznie, raczej większość urzędników by się zmieniła z urzędników UD w urzędników UD... :-k
Chyba się przeklawiaturzyłeś.... ;-) .
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ