Remont mostu ś›rednicowego 2013

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lip 2013, 8:53

rufio198 pisze:To ta stacja jest przyczyną 90% opóźnień na WWK
Heh. Jest tak zimą (gdy najczęściej tam padają rozjazdy), latem (analogicznie) i podczas jakichkolwiek remontów. Cudowne miejsce na ziemi.

Czy w ramach remontu linii z Łodzi do Warszawy DWZ miał być robiony, czy prace mają się skończyć przed nim?

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 16 lip 2013, 10:33

Pasażerowie z Rembertowa sugerują zatrzymanie Łukowianki na czas remontu. Jest tu jakiś sens, od 06:46 do 07:24 takt do Wschodniej jest taki: 7-7-20-4. Łukowianka zatrzymałaby się o 07:11 i wyglądałoby to rozsądniej: 7-7-11-9-4.
W tej chwili połączenie Rembertów - Zachodnia to 06:53 a potem 07:43, Łukowianka trochę tę pustkę by wypełniła.
Na Rembertowie wsiadają też np Ząbki.
Technicznie to jest pewnie możliwe, są też dwie minuty w rozkładzie zapasu na Wschodniej, ale czy da się przekonać decydentów?

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 16 lip 2013, 10:41

WojtekE65 pisze:Pasażerowie z Rembertowa sugerują zatrzymanie Łukowianki na czas remontu. Jest tu jakiś sens, od 06:46 do 07:24 takt do Wschodniej jest taki: 7-7-20-4. Łukowianka zatrzymałaby się o 07:11 i wyglądałoby to rozsądniej: 7-7-11-9-4.
W tej chwili połączenie Rembertów - Zachodnia to 06:53 a potem 07:43, Łukowianka trochę tę pustkę by wypełniła.
Na Rembertowie wsiadają też np Ząbki.
Technicznie to jest pewnie możliwe, są też dwie minuty w rozkładzie zapasu na Wschodniej, ale czy da się przekonać decydentów?
Tylko że Łukowianka 88146 w Rembertowie może być niezabieralna.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 16 lip 2013, 17:39

Problem jeszcze z tym, że jak Rembertów dostanie ukowiankę na czas remontu, to później nie będzie chciał jej oddać… i wtedy i na tej linii powoli pewnie rozpocznie się rozmontowywanie przyspieszoności pociągów przyspieszonych, jak na linii nasielskiej.

WojtekE65
Posty: 947
Rejestracja: 15 lis 2012, 19:28
Lokalizacja: Legionowo Przystanek

Post autor: WojtekE65 » 16 lip 2013, 19:05

Hm, raczej nie, jakby wrócono do rozkładu przed 29.06 i takt pociągów na WZP byłby co 10-12 to nikt by nie płakał za Łukowianką. Problem teraz jest w tym, że coraz więcej zakładów/firm przenosi się na południe Warszawy i ludzie np muszą przesiąść się do WKD.
Co do przyspieszonych na linii Nasielskiej, wziąłem rozkład z 2002/3 i taki 15435 ruszający z Zachodniej o 14:58 zatrzymywał się na Praga, Toruńska, Żerań, Legionowo, Legionowo Przystanek, NDM, Nasielsk.
Rozkład 2006/7: brak przyśpieszonych
Rozkład 2009/10: brak przyśpieszonych
Rozkład 2012/13, taki 15429: z Zachodniej do Zoo każdy, potem Toruńska, Legionowo, Chotomów, NDM, Modlin, Nasielsk - czyli przez 10 lat na gorsze się nie zmieniło.
Kończąc OT faktycznie, na linii KM9 przyśpieszone niewiele dają, jak porównamy 15427 (zwykły) do 15429 to daje nam całe 10 minut zysku na 147 km. Lepiej wypada 15431: 25 minut zysku na 141 km. Wszystkie trzy obsługiwane przez push-pulle. Może lepiej zatrzymać je wszędzie i zyskać tabor ze zbieraków 1531 i 615?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 lip 2013, 20:12

W przypadku Łukowianki, na 100 kilometrach jest zysk 25 minut w zasadzie.... Różnica odczuwalna. Na chwilę obecną te 6 pudeł, jakie targa Traxx zaraz też będzie niewystarczające.

Uwaga z niedzieli (późno, ale lepiej późno niż wcale):
Informatorzy IC (pomarańczki) nieświadomi niczego, często korzystają na Centralnym z ułomnych kiosków informacyjnych rozstawionych w przejściach. Kioski te są dość ułomne, nie pokazują wielu połączeń. Miejcie się na baczności, jak o coś zapytacie :)

PePe
Posty: 271
Rejestracja: 24 gru 2008, 13:38
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: PePe » 22 lip 2013, 19:44

Łukowianka łukowianką...


ale codziennie, około 7:16 - 7:18 przejeżdża sobie drugim torem w stronę Wschodniej jakiś pociąg służbowy KM a ludzie tylko klną pod nosem...


co ](*,) to za problem, żeby to zabrało ludzi?? orientuje się ktoś gdzie to jedzie sobie??

aha, nie zdarzyło się jeszcze, żeby ten o 7:20 był punktualnie - 5-10 minut ma codziennie opóźnienia

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 26 lip 2013, 8:57

Ponad 3 tygodnie potrzebowały KM, żeby zmienić wyświetlane i zapowiadane informacje we Flirtach, czyli wyrzucić zapowiedzi Stadionu, Powiśla, Ochoty i Śródmieścia. I to i tak po przypomnieniu... Jak tu nie narzekać?

Remont pierwszego toru się kończy, a jednocześnie zaczęli przesiewać dojazdową drogę na drugim torze.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 27 lip 2013, 7:01

Jechałem we wtorek Łukowianką. Jak mieszkańcy Rembertowa/Wesołej chcą mieć możliwość wejścia na dach, to proszę bardzo, może się zatrzymywać.
Postój w Rembertowie mógłby wpłynąć na punktualność Łukowianki. Za to postój w Wesołej takiego wpływu by nie miał; Łukowianka i tak nie może wcześniej wjechać na stację Rembertów.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 sie 2013, 20:58

Zdaje się, że remont w zasadzie się kończy. Dziś jeszcze dosypywali, podbijali, równali. Brakuje może jakiś odbojnic i w sumie jakieś prace odwodnieniowe na Powiślu. Może nawet dałoby się przywrócić ruch przed weekendem? Choć wątpię. Kolej to nie Metro Warszawskie :) termin jest termin, może się przesunąć, ale w przyszłość ;)

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 02 wrz 2013, 19:30

Remont zakończony, ale uwagi po remoncie już się nasuwają.
Pierwsza to taka czemu pociągi w kierunku zachodnim dalej zwalniają, a przeciwnym nie.
Druga tyczy się przystanku Ochota (na innych nie wiem jak się sprawa ma). Przy zejściu ze schodów na peronie dalej wisi tablica informująca o remoncie i cały nieaktualny schemat.
Trzecia uwaga to rozkład jazdy. Wiszą jeszcze te do 1.IX, a np w takim Rembertowie ludzie chowali się przed deszczem w poczekalni i tam wisiał tylko ten nieaktualny ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 wrz 2013, 19:50

marcin89 pisze:Pierwsza to taka czemu pociągi w kierunku zachodnim dalej zwalniają, a przeciwnym nie.
Gdzie zwalniają? Jechałem i nie odczułem...

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 02 wrz 2013, 20:36

Przy wjeździe na most mechanik zwalnia testując hamulce. Odbywa się to jedynie tylko w określonych przypadkach (np. przy objęciu "zmiany").
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 03 wrz 2013, 10:45

kveld pisze:
marcin89 pisze:Pierwsza to taka czemu pociągi w kierunku zachodnim dalej zwalniają, a przeciwnym nie.
Gdzie zwalniają? Jechałem i nie odczułem...
Jechałem KM 9818 i SKW80270. Obie jednostki przed mostem wyhamowały i pokonały go z mniejszą prędkością ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1852
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 03 wrz 2013, 11:40

marcin89 pisze: Jechałem KM 9818 i SKW80270. Obie jednostki przed mostem wyhamowały i pokonały go z mniejszą prędkością ;)
Tam przed mostem jest semafor sbl 27 - w tym bym się doszukiwał zmniejszenia prędkości (po prostu przy dawnym ograniczeniu prędkości drogowej na moście jazda na S5 nie różniła się zasadniczo od jazdy na S2, a właściwie nawet pominięcie S1, zwłaszcza przy lekko przekroczonych dopuszczalnych 20 km/h nie robiło bardzo odczuwalnego wrażenia zwolnienia). Teraz jazda na S2 to 60 km/h, a na S5 maszyniści lubią zwalniać do 40 albo i mniej, a jazda na pominięcie S1 jest jeszcze bardziej zauważalna (nie wiem jak bardzo zwolniły pociągi, którymi jechałeś, chociaż przy pominięciu S1 na blokadzie należy się przed semaforem zatrzymać, a o tym nie piszesz). Ogólnie warto poobserwować semafory drogowskazowe na WWO przy peronach - jeśli na semaforze J20 lub J22 mamy na odjazd sygnał S10 (zielone z pomarańczowym) to należy się spodziewać w miarę szybkiej jazdy na moście, bo poprzedni pociąg jest względnie daleko. Jeśli na tych semaforach przy odjeździe podany jest sygnał S13 (dwa pomarańczowe), to znaczy, że poprzedni pociąg jest jeszcze przed mostem (nie zwolnił odcinka pomiędzy semaforem wyjazdowym E4, a tym semaforem blokadowym 27 przed mostem). Wtedy należy spodziewać się, że jazda przez most może być z ograniczeniem prędkości (wszystko to piszę w oparciu tylko o plan schematyczny, nie mam tablicy zależności dla okręgu WSP, więc mam nadzieję, że nic nie pomieszałem).

ODPOWIEDZ