Strona 10 z 12

: 09 lip 2013, 8:53
autor: person
rufio198 pisze:To ta stacja jest przyczyną 90% opóźnień na WWK
Heh. Jest tak zimą (gdy najczęściej tam padają rozjazdy), latem (analogicznie) i podczas jakichkolwiek remontów. Cudowne miejsce na ziemi.

Czy w ramach remontu linii z Łodzi do Warszawy DWZ miał być robiony, czy prace mają się skończyć przed nim?

: 16 lip 2013, 10:33
autor: WojtekE65
Pasażerowie z Rembertowa sugerują zatrzymanie Łukowianki na czas remontu. Jest tu jakiś sens, od 06:46 do 07:24 takt do Wschodniej jest taki: 7-7-20-4. Łukowianka zatrzymałaby się o 07:11 i wyglądałoby to rozsądniej: 7-7-11-9-4.
W tej chwili połączenie Rembertów - Zachodnia to 06:53 a potem 07:43, Łukowianka trochę tę pustkę by wypełniła.
Na Rembertowie wsiadają też np Ząbki.
Technicznie to jest pewnie możliwe, są też dwie minuty w rozkładzie zapasu na Wschodniej, ale czy da się przekonać decydentów?

: 16 lip 2013, 10:41
autor: tomstak
WojtekE65 pisze:Pasażerowie z Rembertowa sugerują zatrzymanie Łukowianki na czas remontu. Jest tu jakiś sens, od 06:46 do 07:24 takt do Wschodniej jest taki: 7-7-20-4. Łukowianka zatrzymałaby się o 07:11 i wyglądałoby to rozsądniej: 7-7-11-9-4.
W tej chwili połączenie Rembertów - Zachodnia to 06:53 a potem 07:43, Łukowianka trochę tę pustkę by wypełniła.
Na Rembertowie wsiadają też np Ząbki.
Technicznie to jest pewnie możliwe, są też dwie minuty w rozkładzie zapasu na Wschodniej, ale czy da się przekonać decydentów?
Tylko że Łukowianka 88146 w Rembertowie może być niezabieralna.

: 16 lip 2013, 17:39
autor: Vilén
Problem jeszcze z tym, że jak Rembertów dostanie ukowiankę na czas remontu, to później nie będzie chciał jej oddać… i wtedy i na tej linii powoli pewnie rozpocznie się rozmontowywanie przyspieszoności pociągów przyspieszonych, jak na linii nasielskiej.

: 16 lip 2013, 19:05
autor: WojtekE65
Hm, raczej nie, jakby wrócono do rozkładu przed 29.06 i takt pociągów na WZP byłby co 10-12 to nikt by nie płakał za Łukowianką. Problem teraz jest w tym, że coraz więcej zakładów/firm przenosi się na południe Warszawy i ludzie np muszą przesiąść się do WKD.
Co do przyspieszonych na linii Nasielskiej, wziąłem rozkład z 2002/3 i taki 15435 ruszający z Zachodniej o 14:58 zatrzymywał się na Praga, Toruńska, Żerań, Legionowo, Legionowo Przystanek, NDM, Nasielsk.
Rozkład 2006/7: brak przyśpieszonych
Rozkład 2009/10: brak przyśpieszonych
Rozkład 2012/13, taki 15429: z Zachodniej do Zoo każdy, potem Toruńska, Legionowo, Chotomów, NDM, Modlin, Nasielsk - czyli przez 10 lat na gorsze się nie zmieniło.
Kończąc OT faktycznie, na linii KM9 przyśpieszone niewiele dają, jak porównamy 15427 (zwykły) do 15429 to daje nam całe 10 minut zysku na 147 km. Lepiej wypada 15431: 25 minut zysku na 141 km. Wszystkie trzy obsługiwane przez push-pulle. Może lepiej zatrzymać je wszędzie i zyskać tabor ze zbieraków 1531 i 615?

: 16 lip 2013, 20:12
autor: przewoz
W przypadku Łukowianki, na 100 kilometrach jest zysk 25 minut w zasadzie.... Różnica odczuwalna. Na chwilę obecną te 6 pudeł, jakie targa Traxx zaraz też będzie niewystarczające.

Uwaga z niedzieli (późno, ale lepiej późno niż wcale):
Informatorzy IC (pomarańczki) nieświadomi niczego, często korzystają na Centralnym z ułomnych kiosków informacyjnych rozstawionych w przejściach. Kioski te są dość ułomne, nie pokazują wielu połączeń. Miejcie się na baczności, jak o coś zapytacie :)

: 22 lip 2013, 19:44
autor: PePe
Łukowianka łukowianką...


ale codziennie, około 7:16 - 7:18 przejeżdża sobie drugim torem w stronę Wschodniej jakiś pociąg służbowy KM a ludzie tylko klną pod nosem...


co ](*,) to za problem, żeby to zabrało ludzi?? orientuje się ktoś gdzie to jedzie sobie??

aha, nie zdarzyło się jeszcze, żeby ten o 7:20 był punktualnie - 5-10 minut ma codziennie opóźnienia

: 26 lip 2013, 8:57
autor: przewoz
Ponad 3 tygodnie potrzebowały KM, żeby zmienić wyświetlane i zapowiadane informacje we Flirtach, czyli wyrzucić zapowiedzi Stadionu, Powiśla, Ochoty i Śródmieścia. I to i tak po przypomnieniu... Jak tu nie narzekać?

Remont pierwszego toru się kończy, a jednocześnie zaczęli przesiewać dojazdową drogę na drugim torze.

: 27 lip 2013, 7:01
autor: zofey
Jechałem we wtorek Łukowianką. Jak mieszkańcy Rembertowa/Wesołej chcą mieć możliwość wejścia na dach, to proszę bardzo, może się zatrzymywać.
Postój w Rembertowie mógłby wpłynąć na punktualność Łukowianki. Za to postój w Wesołej takiego wpływu by nie miał; Łukowianka i tak nie może wcześniej wjechać na stację Rembertów.

: 25 sie 2013, 20:58
autor: przewoz
Zdaje się, że remont w zasadzie się kończy. Dziś jeszcze dosypywali, podbijali, równali. Brakuje może jakiś odbojnic i w sumie jakieś prace odwodnieniowe na Powiślu. Może nawet dałoby się przywrócić ruch przed weekendem? Choć wątpię. Kolej to nie Metro Warszawskie :) termin jest termin, może się przesunąć, ale w przyszłość ;)

: 02 wrz 2013, 19:30
autor: marcin89
Remont zakończony, ale uwagi po remoncie już się nasuwają.
Pierwsza to taka czemu pociągi w kierunku zachodnim dalej zwalniają, a przeciwnym nie.
Druga tyczy się przystanku Ochota (na innych nie wiem jak się sprawa ma). Przy zejściu ze schodów na peronie dalej wisi tablica informująca o remoncie i cały nieaktualny schemat.
Trzecia uwaga to rozkład jazdy. Wiszą jeszcze te do 1.IX, a np w takim Rembertowie ludzie chowali się przed deszczem w poczekalni i tam wisiał tylko ten nieaktualny ;)

: 02 wrz 2013, 19:50
autor: kveld
marcin89 pisze:Pierwsza to taka czemu pociągi w kierunku zachodnim dalej zwalniają, a przeciwnym nie.
Gdzie zwalniają? Jechałem i nie odczułem...

: 02 wrz 2013, 20:36
autor: JotPeCet
Przy wjeździe na most mechanik zwalnia testując hamulce. Odbywa się to jedynie tylko w określonych przypadkach (np. przy objęciu "zmiany").

: 03 wrz 2013, 10:45
autor: marcin89
kveld pisze:
marcin89 pisze:Pierwsza to taka czemu pociągi w kierunku zachodnim dalej zwalniają, a przeciwnym nie.
Gdzie zwalniają? Jechałem i nie odczułem...
Jechałem KM 9818 i SKW80270. Obie jednostki przed mostem wyhamowały i pokonały go z mniejszą prędkością ;)

: 03 wrz 2013, 11:40
autor: kveld
marcin89 pisze: Jechałem KM 9818 i SKW80270. Obie jednostki przed mostem wyhamowały i pokonały go z mniejszą prędkością ;)
Tam przed mostem jest semafor sbl 27 - w tym bym się doszukiwał zmniejszenia prędkości (po prostu przy dawnym ograniczeniu prędkości drogowej na moście jazda na S5 nie różniła się zasadniczo od jazdy na S2, a właściwie nawet pominięcie S1, zwłaszcza przy lekko przekroczonych dopuszczalnych 20 km/h nie robiło bardzo odczuwalnego wrażenia zwolnienia). Teraz jazda na S2 to 60 km/h, a na S5 maszyniści lubią zwalniać do 40 albo i mniej, a jazda na pominięcie S1 jest jeszcze bardziej zauważalna (nie wiem jak bardzo zwolniły pociągi, którymi jechałeś, chociaż przy pominięciu S1 na blokadzie należy się przed semaforem zatrzymać, a o tym nie piszesz). Ogólnie warto poobserwować semafory drogowskazowe na WWO przy peronach - jeśli na semaforze J20 lub J22 mamy na odjazd sygnał S10 (zielone z pomarańczowym) to należy się spodziewać w miarę szybkiej jazdy na moście, bo poprzedni pociąg jest względnie daleko. Jeśli na tych semaforach przy odjeździe podany jest sygnał S13 (dwa pomarańczowe), to znaczy, że poprzedni pociąg jest jeszcze przed mostem (nie zwolnił odcinka pomiędzy semaforem wyjazdowym E4, a tym semaforem blokadowym 27 przed mostem). Wtedy należy spodziewać się, że jazda przez most może być z ograniczeniem prędkości (wszystko to piszę w oparciu tylko o plan schematyczny, nie mam tablicy zależności dla okręgu WSP, więc mam nadzieję, że nic nie pomieszałem).