[RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2014

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 sty 2014, 8:30

Też mnie zastanawia casus Monciaka, bo frekwencję ma... Kompletnie nie rozumiem tego cięcia.

:arrow: Zastanawiam się natomiast, co powiedzą, jak jednak dotację dostaną w pełnej wysokości - "sorry, zmniejszamy straty lejąc na was i umowy"? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sty 2014, 9:38

Piottr pisze:
fik pisze:Monciak całkowicie.
Przykład jak można uwalić samograja, który zawsze miał frekwencję, że ludzie się bili o miejsca...
Kiedy ostatnio jechałeś tym pociągiem?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 30 sty 2014, 11:52

Jechałem Monciakiem trzy razy. Raz rok temu w styczniowy wtorek rano z Przemyśla do Warszawy, również rok temu w środku nocy z Ostrowca Św. do Przemyśla i dwa lata temu w marcu w sobotę z Sopotu do Warszawy w nocy.

We wszystkich przypadkach pociąg był pusty jak bęben, a w tym trzecim te dosłownie kilkanaście, może 30 osób wyglądało tym śmieszniej, że rozpierzchło się po aż 14 wagonach.

Nie wiem, czy to było regułą i kiedy ten pociąg miał frekwencję, ale nie wtedy, kiedy ja nim jechałem...

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 30 sty 2014, 12:44

fik pisze:Kiedy ostatnio jechałeś tym pociągiem?
Kiedy miał jeszcze normalne godziny kursowania, wracałem nim z Gdańska... i do tego nawiązuję pisząc o uwaleniu samograja.

Pociąg jedzie obecnie 15,5 godziny, z czego pół godziny się odstaje w Warszawie, przyjeżdża do Gdańska za późno jak na nocny pociąg. W drugą stronę jest jeszcze gorzej, Regle które wyruszają po nim, do Zakopanego przybywają wcześniej, a w Warszawie ten pociąg jest za późno jak na przyjazd i jak na wyjazd.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 sty 2014, 13:25

Piottr pisze:
fik pisze:Kiedy ostatnio jechałeś tym pociągiem?
Kiedy miał jeszcze normalne godziny kursowania.
A, to wiele tłumaczy. Pytanie teraz, czy zmiana godzin kursowania:
a) wynika z pomysłu przewoźnika
b) została wymuszona ograniczeniami nałożonymi przez zarządcę infrastruktury
c) masaj.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 sty 2014, 17:23

Akurat (nie)szczęśliwie w tym przypadku tak tory jak pociągi należą do PKP.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 30 sty 2014, 22:54

Ale nie tego samego PKP i odpowiedzialność się rozpływa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sty 2014, 23:03

Patrz Pan! Zupełnie, jak z pasażerami. Też się rozpływają.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 sty 2014, 0:03

MichalJ pisze:Akurat (nie)szczęśliwie w tym przypadku tak tory jak pociągi należą do PKP.
I co to konkretnie zmienia w stosunku przewoźnik-zarządca infrastruktury?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 31 sty 2014, 0:33

fik pisze:Poplotkowalimy, czas na konkreta. Od 9 marca:

Całkowite zawieszenie:
Monciak, Reymont, Konopnicka, Dolnoślązak (Wr-Kr), Wyspiański (Kr-Wr), Pogórze, Barnim.
(...)
Co prawda żaden z tych pociągów mnie nie interesuje, za to od jakiegoś czasu zastanawiam się nad inną kwestią: po cholerę jest roczny rozkład jazdy pociągów, skoro rozkład roczny obowiązuje przez trzy miesiące oraz, co chyba ważniejsze, po co każdego roku jest zmiana rozkładu?

Na przykładzie wieczornego TLK w relacji Warszawa-Poznań: TLK Goplana w ostatnich latach z DWC odjeżdżał w takich godzinach (z pamięci piszę, więc może być kolejność niewłaściwa): 18.55, 19.05, 19.35 i teraz 18.55. TLK Gałczyński na zachód (to już nie wieczorny): 9.55, 10.55, 10.35, 11.00, 8.55. Czemu to ma właściwie służyć? Ciężko dopatrzyć się tu jakiegoś celu, bo na pewno nie jest nim dostosowanie pociągów do popytu, skoro co i rusz się te pociągi przesuwa na godziny już wcześniej wypróbowane.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 sty 2014, 8:46

Rozkład roczny nie obowiązuje ani przez minutę. :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 31 sty 2014, 13:44

A rozkład roczny nie jest jakimś tam wymogiem na poziomie europejskim? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 31 sty 2014, 16:49

Pewnie jest - i jest robiony , a nawet upubliczniany.
Inna bajką jest to czy chociaż jeden dzień obowiązuje - w związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi itp obowiązują wersje tymczasowe
A mnie ciekawi - skoro IC tnie pociągi żeby zmniejszyć deficyt to czy także wytnie biurokracje w swoich biurach?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 31 sty 2014, 20:52

Wolfchen pisze:A rozkład roczny nie jest jakimś tam wymogiem na poziomie europejskim? :-k
Co to za problem, żeby rozkład roczny 2013 od któregoś tam grudnia nazywał się rozkładem rocznym 2014?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 31 sty 2014, 20:56

Ja rozumiem, że rozkład roczny jest podstawą do trasowania pociągów międzynarodowych.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ