Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 mar 2009, 21:56

A ja i tak dalej boję się ewentualnych protestów...
Trochę może szkoda, że dwóch (może nawet trzech) mniejszych przetargów nie ogłoszono, to jak dwie firmy dostały by po części, to przynajmniej by po sobie nie skakały. A tak różnie może być.
Wyciszenie nowego typu Pesy - konieczne, podobnie jak wprowadzenie paru poprawek.

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 22 mar 2009, 23:44

8833 pisze:A moim zdaniem powinno siż wziąść 94 tramwaje z PESY i 94 tramwaje z Ansaldo Breda i Newag. Po tokim posunięciu termin dostawy tramwajów by się skrócił.
A po co? Jak wszystko będzie tego samego typu to koszty eksploatacji będą niższe.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 23 mar 2009, 18:19

W oparciu o rzut boczny stworzyłem pewną symulację jak może wyglądać nowa PESA. Podkreślam: nie traktujcie tego dosłownie, jest to wstępny szkic w oparciu o to, co zostało udostępnione, jedyna interpretacja polegała na zaadaptowaniu tego do szkicu perspektywicznego. Reszta powstanie kiedy pojawi się albo wizualizacja perspektywiczna albo chociaż rzut dzioba.
Obrazek
15/12/2005-12/7/2019

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 23 mar 2009, 18:57

Zła dżodżo :)
Obrazek

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 31 mar 2009, 21:25

Siecool pisze:
TVN Warszawa pisze:"Tylko nie PESA" - piszą internauci
17:26 21.03.2009 / tvnwarszawa.pl

Bydgoska PESA ma największe szanse na wygranie przetargu na zakup 186 nowoczesnych tramwajów. - Tylko nie to - piszą internauci na forum tvnwarszawa.pl. Boją się, że pojazdy PESY będą źle wykonane. I przypominają, że tramwaje z Bydgoszczy miały fatalny debiut na warszawskich torach.

O fatalnej jakości produktów bydgoskiej fabryki krążą legendy. Pierwsze PESY, które pojawiły się w Warszawie prawie dwa lata temu, miały wyjątkowo kiepski start. Psuły się drzwi wejściowe i wentylacja, supernowoczesne tramwaje wciąż miały drobne awarie. Niepokojąco często nowiutkie pojazdy... wypadały z szyn.

Mimo to właśnie PESA ma największe szanse na wygraną. Powód? Oczywiście pieniądze. Oferta bydgoskiej firmy jest o prawie 300 mln zł niższa niż zamierzały zapłacić Tramwaje Warszawskie. A to właśnie cena będzie najważniejszym kryterium branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, kto dostarczy nowe pojazdy.

Internauci mówią "nie"

- One są tragiczne! Już wszyscy zapomnieli jak często się psuły?! Przecież to jest inwestycja na lata , a one już teraz wyglądają jakby jeździły od 10 lat! - pisze na forum tvnwarszawa.pl internauta trolejbus.

Wtóruje mu karpl: - Każdy wie że te tramwaje są wykonane fatalnie. Ostatnio jechałem PESĄ i co dwa przystanki wypadała wycieraczka. Czy to normalne w prawie nowym tramwaju. A już nie wspominam o innych, dużo poważniejszych usterkach - pisze. - Cena jest istotna ale potrzebne jest na to racjonalne spojrzenie. Koszty napraw i niedyspozycji sprzętu może być dużo wyższy - zwraca uwagę internauta.

"To dobre tramwaje"

Tramwaje Warszawskie nie widzą jednak w bydgoskich tramwajach aż tylu wad. - PESY nie są wcale awaryjne - mówi stanowczo Michał Powałka, rzecznik spółki. - Początkowe problemy wynikają z braku przyzwyczajenia obsługi - tłumaczy.

I podkreśla, że PESY psują się teraz najmniej ze wszystkich tramwajów jeżdżących po stolicy.

- Nie demonizowałbym PESY. To bardzo dobre tramwaje, trudno oceniać je po pierwszych miesiącach użytkowania, kiedy faktycznie wypadły kiepsko - uważa Robert Człapiński z Klubu Komunikacji Miejskiej. - Teraz działają bardzo sprawnie - podkreśla.

Pozytywne strony widzi także internauta SLS - Pesy są najładniejsze - twierdzi.

Decyzja niebawem

PESA, z ofertą w wysokości 1,5 mld zł, nie jest jedyną firmą biorącą udział w przetargu. Oprócz niej stratują także konsorcjum firma Stadler - 3,7 mld zł i firma Alstom Konstal - 2,8 mld zł. Zgłosiło się również konsorcjum Ansaldo Breda i Newag z ceną 417 mln euro. Komisja przetargowa może w ogóle nie brać tej firmy pod uwagę, ponieważ kwotę trzeba było wyrazić w złotówkach.

Kto ostatecznie dostarczy nowe tramwaje dla Warszawy dowiemy się na początku kwietnia.

mwap/roody

Ku... gdzie ja żyje czy ci ludzie nie mają innych zajęć tylko nie znając tematyki się wypowiadają. Wszystkie wagony przechodzą wiek dziecięcy jest jak z niemowlakiem to samo było z każdym podtypem 105 od N do N2k/2000 , 13N , 102N i ich pochodnych. Cegłobulwy to też porażka na początku , elbląskie Pesy zanim się dotarły też był problem , bydgoskie to samo, Puma po wyeliminowaniu ogromnych błędów podróżuje w barwach Poznania. Z autobusami jest to samo, Many , ikarusy , jelcze , solarisy. Kur...a ludzie jak się nie znacie to nie udzielać się proszę i tyle. A po za tym każdy pisze że miały awarie ale teraz to bajka. Z każdym nowym produktem nawet produkowanym od kilku lat są problemy co innego testy na kanale serwisowym po zakończeniu montażu a co innego na żywo w tedy wychodzą jakieś drobne nie sprawności które eliminuje się na bieżąco co daje efekt przy następnych wagonach bo można od razu te niedociągnięcia usunąć.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Neoś_998
Posty: 316
Rejestracja: 09 mar 2009, 15:13
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Neoś_998 » 31 mar 2009, 21:33

Niestety u nas w Polsce najwięcej mają ci do powiedzenia którzy się nie znają. A co do PESY to jej kibicuje aby tylko poprawili kilka niedociągnięć i to co napisałem wcześniej żeby ją wyciszyli oraz trochę zabudowali kabinę motorniczego i będzie OK

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 31 mar 2009, 22:09

Wawkomowicze w eksponowanym składzie/ MisiekK/ na forum tvnwarszawa dali odpór pisaninie tamtejszych trolli o tramwaju z PESY. Ja też tam przymarudziłem.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7844
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 kwie 2009, 10:38

a/p TALENT pisze:Wawkomowicze w eksponowanym składzie/ MisiekK/ na forum tvnwarszawa dali odpór pisaninie tamtejszych trolli o tramwaju z PESY. Ja też tam przymarudziłem.
Hehe.. Dzięki :)
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

mkm101
Posty: 1003
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 01 kwie 2009, 22:56

No i już posprzątane.
W dniu 1 kwietnia 2009r. wieczorem Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty
- konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, konsorcjum Alstom Konstal & Alstom Transport oraz Stadlera
zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ.
Tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA.

A tutaj mały bonusik...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 01 kwie 2009, 23:07

No, no nawet te tramwaje ładne są (na obrazkach). Trochę dziwi tajność Stadlera...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 kwie 2009, 23:18

może takie zboczenie małe, ale ten tramwaj AnsaldoBreda Sirio przypomina mi ruska z gębą ;) :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 02 kwie 2009, 7:27

Czyli tak jak myślałem 120Na będzie nas wozić i bardzo dobrze gdyby wszystkie przetargi w Polsce wygrywał rodzimy przemysł nie było by kryzysu.

Ba gdyby rozkręcić na dobre wszystkie roboty potrzebne do zorganizowania Euro 2012 to w Polsce brakło by rąk do pracy.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 kwie 2009, 7:55

mkm101 pisze:No i już posprzątane.
W dniu 1 kwietnia 2009r. wieczorem Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu.
Posprzątane będzie tuż po podpisaniu umowy ;)

Awatar użytkownika
kitrak
Posty: 244
Rejestracja: 02 lut 2008, 12:08
Lokalizacja: C-7 Moczydło

Post autor: kitrak » 02 kwie 2009, 17:52

MeWa pisze:może takie zboczenie małe, ale ten tramwaj AnsaldoBreda Sirio przypomina mi ruska z gębą ;) :D
A mnie lyońskie Citadisy, których przody wyglądają jak deski klozetowe. ;)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 05 kwie 2009, 6:59

Jakie były te wymogi? Podobieństwo do już posiadanych?
Proszę o konkrety.

ODPOWIEDZ