Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
A ja i tak dalej boję się ewentualnych protestów...
Trochę może szkoda, że dwóch (może nawet trzech) mniejszych przetargów nie ogłoszono, to jak dwie firmy dostały by po części, to przynajmniej by po sobie nie skakały. A tak różnie może być.
Wyciszenie nowego typu Pesy - konieczne, podobnie jak wprowadzenie paru poprawek.
Trochę może szkoda, że dwóch (może nawet trzech) mniejszych przetargów nie ogłoszono, to jak dwie firmy dostały by po części, to przynajmniej by po sobie nie skakały. A tak różnie może być.
Wyciszenie nowego typu Pesy - konieczne, podobnie jak wprowadzenie paru poprawek.
W oparciu o rzut boczny stworzyłem pewną symulację jak może wyglądać nowa PESA. Podkreślam: nie traktujcie tego dosłownie, jest to wstępny szkic w oparciu o to, co zostało udostępnione, jedyna interpretacja polegała na zaadaptowaniu tego do szkicu perspektywicznego. Reszta powstanie kiedy pojawi się albo wizualizacja perspektywiczna albo chociaż rzut dzioba.
15/12/2005-12/7/2019
Siecool pisze:TVN Warszawa pisze:"Tylko nie PESA" - piszą internauci
17:26 21.03.2009 / tvnwarszawa.pl
Bydgoska PESA ma największe szanse na wygranie przetargu na zakup 186 nowoczesnych tramwajów. - Tylko nie to - piszą internauci na forum tvnwarszawa.pl. Boją się, że pojazdy PESY będą źle wykonane. I przypominają, że tramwaje z Bydgoszczy miały fatalny debiut na warszawskich torach.
O fatalnej jakości produktów bydgoskiej fabryki krążą legendy. Pierwsze PESY, które pojawiły się w Warszawie prawie dwa lata temu, miały wyjątkowo kiepski start. Psuły się drzwi wejściowe i wentylacja, supernowoczesne tramwaje wciąż miały drobne awarie. Niepokojąco często nowiutkie pojazdy... wypadały z szyn.
Mimo to właśnie PESA ma największe szanse na wygraną. Powód? Oczywiście pieniądze. Oferta bydgoskiej firmy jest o prawie 300 mln zł niższa niż zamierzały zapłacić Tramwaje Warszawskie. A to właśnie cena będzie najważniejszym kryterium branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, kto dostarczy nowe pojazdy.
Internauci mówią "nie"
- One są tragiczne! Już wszyscy zapomnieli jak często się psuły?! Przecież to jest inwestycja na lata , a one już teraz wyglądają jakby jeździły od 10 lat! - pisze na forum tvnwarszawa.pl internauta trolejbus.
Wtóruje mu karpl: - Każdy wie że te tramwaje są wykonane fatalnie. Ostatnio jechałem PESĄ i co dwa przystanki wypadała wycieraczka. Czy to normalne w prawie nowym tramwaju. A już nie wspominam o innych, dużo poważniejszych usterkach - pisze. - Cena jest istotna ale potrzebne jest na to racjonalne spojrzenie. Koszty napraw i niedyspozycji sprzętu może być dużo wyższy - zwraca uwagę internauta.
"To dobre tramwaje"
Tramwaje Warszawskie nie widzą jednak w bydgoskich tramwajach aż tylu wad. - PESY nie są wcale awaryjne - mówi stanowczo Michał Powałka, rzecznik spółki. - Początkowe problemy wynikają z braku przyzwyczajenia obsługi - tłumaczy.
I podkreśla, że PESY psują się teraz najmniej ze wszystkich tramwajów jeżdżących po stolicy.
- Nie demonizowałbym PESY. To bardzo dobre tramwaje, trudno oceniać je po pierwszych miesiącach użytkowania, kiedy faktycznie wypadły kiepsko - uważa Robert Człapiński z Klubu Komunikacji Miejskiej. - Teraz działają bardzo sprawnie - podkreśla.
Pozytywne strony widzi także internauta SLS - Pesy są najładniejsze - twierdzi.
Decyzja niebawem
PESA, z ofertą w wysokości 1,5 mld zł, nie jest jedyną firmą biorącą udział w przetargu. Oprócz niej stratują także konsorcjum firma Stadler - 3,7 mld zł i firma Alstom Konstal - 2,8 mld zł. Zgłosiło się również konsorcjum Ansaldo Breda i Newag z ceną 417 mln euro. Komisja przetargowa może w ogóle nie brać tej firmy pod uwagę, ponieważ kwotę trzeba było wyrazić w złotówkach.
Kto ostatecznie dostarczy nowe tramwaje dla Warszawy dowiemy się na początku kwietnia.
mwap/roody
Ku... gdzie ja żyje czy ci ludzie nie mają innych zajęć tylko nie znając tematyki się wypowiadają. Wszystkie wagony przechodzą wiek dziecięcy jest jak z niemowlakiem to samo było z każdym podtypem 105 od N do N2k/2000 , 13N , 102N i ich pochodnych. Cegłobulwy to też porażka na początku , elbląskie Pesy zanim się dotarły też był problem , bydgoskie to samo, Puma po wyeliminowaniu ogromnych błędów podróżuje w barwach Poznania. Z autobusami jest to samo, Many , ikarusy , jelcze , solarisy. Kur...a ludzie jak się nie znacie to nie udzielać się proszę i tyle. A po za tym każdy pisze że miały awarie ale teraz to bajka. Z każdym nowym produktem nawet produkowanym od kilku lat są problemy co innego testy na kanale serwisowym po zakończeniu montażu a co innego na żywo w tedy wychodzą jakieś drobne nie sprawności które eliminuje się na bieżąco co daje efekt przy następnych wagonach bo można od razu te niedociągnięcia usunąć.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
- a/p TALENT
- Posty: 1723
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Hehe.. Dziękia/p TALENT pisze:Wawkomowicze w eksponowanym składzie/ MisiekK/ na forum tvnwarszawa dali odpór pisaninie tamtejszych trolli o tramwaju z PESY. Ja też tam przymarudziłem.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
No i już posprzątane.
W dniu 1 kwietnia 2009r. wieczorem Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty
- konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, konsorcjum Alstom Konstal & Alstom Transport oraz Stadlera
zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ.
Tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA.
A tutaj mały bonusik...
W dniu 1 kwietnia 2009r. wieczorem Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty
- konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, konsorcjum Alstom Konstal & Alstom Transport oraz Stadlera
zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ.
Tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA.
A tutaj mały bonusik...
Czyli tak jak myślałem 120Na będzie nas wozić i bardzo dobrze gdyby wszystkie przetargi w Polsce wygrywał rodzimy przemysł nie było by kryzysu.
Ba gdyby rozkręcić na dobre wszystkie roboty potrzebne do zorganizowania Euro 2012 to w Polsce brakło by rąk do pracy.
Ba gdyby rozkręcić na dobre wszystkie roboty potrzebne do zorganizowania Euro 2012 to w Polsce brakło by rąk do pracy.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.