(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5315
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 26 lut 2008, 20:30

Piotrek_2274 pisze:Przed chwilą w Radiu Kolor powiedziano coś takiego: "ZTM zawiesił linię 15 ze względu na to że nie może jeździć przez Most Gdański, który jest w złym stanie, dlatego przywróci się kursowanie tej linii przez Stawki. Prawdziwi Warszawiacy tam pracują ;)
Kiedyś w 2 na Bankowym jakaś babinka mnie pytała czy do mostu gdańskiego tym tramwajem dojedzie, po krótkiej rozmowie wynikło, że chciała dojechać do Dworca Gdańskiego - "no bo jak Dworzec Gdański to obok Most Gdański"
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 lut 2008, 20:46

Dantte pisze:
solaris8315 pisze:Zastanawiam się czy teraz do 4 będę się mieścił...
Ja w godzinach wczesnoporannych nie jeżdżę, ale żal tyłek ściska, jak widzę, że o 9.30 na Wileńskim -> Wyścigi nie mieszczą się ludzie :/
Mam nadzieję, że na Bródnie, dla którego ZTM chce wysyłać głównie tramwaje (rozrzedzając świetne linie - 4, 506, czy może idiotyczna wymówka kasacji 416; będzie 202 i 204?! ŻE CO?!) sytuacja tramwajowa się nie pogorszy, wręcz przeciwnie. Polepszyć 25, lub wydłużyć 23, albo w ostateczności 46.
Już śpieszę z odpowiedzią, która i tak by padła. Za mało tramwajów. :/

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5315
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 26 lut 2008, 21:07

Dantte pisze:
solaris8315 pisze:Zastanawiam się czy teraz do 4 będę się mieścił...
Ja w godzinach wczesnoporannych nie jeżdżę, ale żal tyłek ściska, jak widzę, że o 9.30 na Wileńskim -> Wyścigi nie mieszczą się ludzie :/
Mam nadzieję, że na Bródnie, dla którego ZTM chce wysyłać głównie tramwaje (rozrzedzając świetne linie - 4, 506, czy może idiotyczna wymówka kasacji 416; będzie 202 i 204?! ŻE CO?!) sytuacja tramwajowa się nie pogorszy, wręcz przeciwnie. Polepszyć 25, lub wydłużyć 23, albo w ostateczności 46.
To nie tylko cecha 4, a każdej linii w relacji Wileniak - Metro - pierwszy podjeżdżający skład przeżywa oblężenie, jak za nim stoi drugi to po nabiciu pierwszego też przeżywa oblężenie.

Mam pytanie z innej beczki - czy 3 i 25 jeżdżące parami w szczycie B w relacji Wileński - Bródno - zostaną w końcu rozdzielone ? Dziś znów razem (przedzielone wagonem 21), od Inżynierskiej jechały już zgodną parką, przedzielone dopiero światłami i 1 na Żabie. No a potem 9 minutowa dziura w rozkładzie (w praktyce 12 minutowa do czasu przyjazdu kolejnej opóźnionej 25 i 3 o czasie)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 27 lut 2008, 19:35

Może nie propozycja linii ale... 3108 jako 9 z gocławka wjechał na Pl. Narutowicza torem jak 32, i potem pojechał na drugą strone placu i znów pojechał na jerozolimskie. Zrobił nawrotkę na placu nie jada na okecie.
Może mi sie cos przewidziało (bo dwa pesowozy stały na zeberku na pl, Narutowicza) ale było to dość osobliwe zjawisko.
Nie wiedziałem gdzie pisać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Staad
Posty: 88
Rejestracja: 14 sie 2006, 13:46

Post autor: Staad » 27 lut 2008, 19:42

a dzis znowu pesa sie zepsula, widzialem jak byla spychana do zajezdni okolo 14.30, czy te tramwaje wreszcie zaczna normalnei jezdzic??
SPINNING WORLD

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 27 lut 2008, 19:44

Staad pisze:a dzis znowu pesa sie zepsula, widzialem jak byla spychana do zajezdni okolo 14.30, czy te tramwaje wreszcie zaczna normalnei jezdzic??
PESA się tylko psuje? Inne tramwaje są bezawaryjne? Litości...

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 lut 2008, 20:28

solaris8315 pisze:PESA się tylko psuje? Inne tramwaje są bezawaryjne? Litości...
Naprawdę nie dostrzegasz różnicy pomiędzy nowym wozem a wyeksploatowaną 13N albo 105-ką?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 lut 2008, 20:30

Paweł D. pisze:
solaris8315 pisze:PESA się tylko psuje? Inne tramwaje są bezawaryjne? Litości...
Naprawdę nie dostrzegasz różnicy pomiędzy nowym wozem a wyeksploatowaną 13N albo 105-ką?
PESA nie ma prawa się psuć? Moim zdaniem wyolbrzymianie każdej awarii jest bez sensu...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7778
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 27 lut 2008, 20:32

Paweł D. pisze:Naprawdę nie dostrzegasz różnicy pomiędzy nowym wozem a wyeksploatowaną 13N albo 105-ką?
W wozach naszpikowanych elektroniką co chwilę się coś psuje. Te pozbawione elektroniki - jakoś rzadziej. Zupełnie mnie to nie dziwi, rozumiem to i akceptuję - chce miasto mieć niskopodłogowe, wypasione tramwaje - niech się liczy z ich większą awaryjnością...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 lut 2008, 20:33

MeWa pisze:PESA nie ma prawa się psuć? Moim zdaniem wyolbrzymianie każdej awarii jest bez sensu...
Jasne. Kup sobie w salonie nowiutki samochód a potem pochwal się w towarzystwie, że już był pare razy naprawiany, holowany etc...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 lut 2008, 20:34

Paweł D. pisze:
MeWa pisze:PESA nie ma prawa się psuć? Moim zdaniem wyolbrzymianie każdej awarii jest bez sensu...
Jasne. Kup sobie w salonie nowiutki samochód a potem pochwal się w towarzystwie, że już był pare razy naprawiany, holowany etc...
wymaganie, by pojazd obłsugujący tysioące podróżnych dziennie nie psuł się jest idiotyzmem. Zresztą przywołano też tutaj ile np. 13N zajęło "docieranie się" jak dotarły do Warszawy ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 lut 2008, 20:40

MeWa pisze:wymaganie, by pojazd obłsugujący tysioące podróżnych dziennie nie psuł się jest idiotyzmem. Zresztą przywołano też tutaj ile np. 13N zajęło "docieranie się" jak dotarły do Warszawy ;)
A to przepraszam. Myślałem, że świat już poradził sobie z taki problemami.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5315
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 28 lut 2008, 10:20

Paweł D. pisze:
MeWa pisze:PESA nie ma prawa się psuć? Moim zdaniem wyolbrzymianie każdej awarii jest bez sensu...
Jasne. Kup sobie w salonie nowiutki samochód a potem pochwal się w towarzystwie, że już był pare razy naprawiany, holowany etc...
No wiesz, ale jakbyś sobie kupił taki samochód prototypowy w zasadzie, od firmy która produkuje go po raz pierwszy, to choćby wszystko było w teorii obliczone i przewidziane, to praktyka przyniesie zawsze jakieś nowe usterki czy mankamenty - ot takie "usterki wieku niemowlęcego" ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 28 lut 2008, 21:12

GW pisze: Tramwaje częściej, ale jesienią. Luźniej w SKM

Jarosław Osowski, 2008-02-28, ostatnia aktualizacja 2008-02-28 20:47

Wbrew zapowiedziom Zarządu Transportu Miejskiego tramwaje nie zaczną jednak kursować częściej już w kwietniu. ZTM pozmienia tylko trasy niektórym liniom. Rozkłady jazdy ma poprawić po wakacjach. Od 3 marca wydłuża za to składy Szybkiej Kolei Miejskiej
Zarząd Transportu Miejskiego kolejny raz nie wywiązał się z obietnicy wprowadzenia częstszych kursów tramwajów. Już po nowym roku w godzinach szczytu miały jeździć co 5-10 min., potem termin przesunięto na "po feriach zimowych", a ostatnio na początek kwietnia. Wczoraj okazało się, że i ten nie zostanie jednak dotrzymany. Większość tramwajów nadal będzie więc jeździć co 12 min., tylko najbardziej popularne linie co 4-6 min. I nadal stadami, bo rozkłady bywają ze sobą nieskoordynowane.

O tym, że pasażerowie mogą być rozczarowani decyzjami urzędników, pisaliśmy już w poniedziałek. Szef ZTM Leszek Ruta mówił "Gazecie", że wprowadzenie zmian uniemożliwiają liczne remonty torów planowane w tym roku. Od 19 do 25 kwietnia tramwaje nie będą kursowały Radiową i ul. Powstańców Śląskich, od 26 kwietnia do 10 maja ul. Woronicza, Puławską i Marszałkowską do pl. Zbawiciela, pod koniec czerwca przez skrzyżowanie ul. Andersa i Stawek, przez całe wakacje na Wolskiej, pod koniec sierpnia Grochowską przy rondzie Wiatraczna, przez cały wrzesień - Filtrową, a od 1 września do 12 października będą utrudnienia u zbiegu al. "Solidarności" i al. Jana Pawła II.

Wczoraj ZTM ogłosił nową wersję zmian tras, które chce wprowadzić w pierwszym etapie na początku kwietnia:

• 2 - wycofana z Koła i Bemowa pojedzie z Żerania Wschodniego od pętli Piaski na ul. Broniewskiego

• 4 - nadal często, co 6 min., ale w wytypowanych kursach nie dojedzie na Służewiec, dotrze tam częściej niż teraz jeżdżąca od niedawna linia 14 z Banacha przez pl. Narutowicza, Filtrową, Nowowiejską, pl. Zbawiciela, Puławską, Woronicza, Wołoską i Marynarską.

• 5 - nowa linia obsługiwana pojedynczymi tramwajami, zastąpi tymczasową Z-8 i zapewni dojazd z Bielan do stacji metra Marymont, która będzie już działać na pełnych obrotach: Koło, Dywizjonu 303, Radiowa, Powstańców Śląskich, Reymonta, Broniewskiego, Wólczyńska, Nocznickiego, Huta Warszawa, Zgrupowania AK „Kampinos” (dawna Pstrowskiego), Marymoncka, Metro-Marymont

13 - wycofana z Bielan i Bemowa pojedzie co 6 min. trasą sprzed 11 lat: od Kawęczyńskiej przez most Śląsko-Dąbrowski, al. „Solidarności”, Młynarską, Obozową na Koło. To pozwoli rozładować tłok w liniach, które przyjeżdżają tu przepełnione z Bemowa

• 19 - wycofana spod Politechniki Warszawskie i ul. Puławskiej rozładuje tłok na ul. Broniewskiego i w linii 17 kursującej na Służewiec (dodatkowe kursy w godzinach szczytu): od Dworca Centralnego ul. Chałubińskiego, al. Niepodległości, Rakowiecką, św. Andrzeja Boboli, Wołoską i Marynarską

• 21 - po zmianie trasy rozładuje tłok w linii 25: zamiast na Dworzec Wschodni z Żerania FSO dojedzie do Targowej, a stąd al. Zieleniecką, mostem Poniatowskiego, Al. Jerozolimskimi, Grójecką do pl. Narutowicza

• 22 - dodatkowe kursy rozładują tłok na ul. Broniewskiego

• 28 - jednowagonowe tramwaje pojadą dłuższą trasą z Dworca Wschodniego przez most Gdański, Broniewskiego na Piaski, a stąd Reymonta, Powstańców Śląskich, Radiową, Dywizjonu 303 na Koło.

• 46 - wycofana z Ochoty i Al. Jerozolimskich, nowa pętla na Woli (lepszy dojazd do biurowców na ul. Kasprzaka): Zoo, Ratuszowa, Targowa, most Śląsko-Dąbrowski, al. „Solidarności”, Towarowa, Prosta, Kasprzaka, Szpital Wolski (powrót Skierniewicką i Wolską na Trasę W-Z).

[...]

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4974729.html

Nie będę za bardzo komentował, bo wiąchy by poleciały. W każdym razie: ZTM, kpiny sobie robisz i reformę to sobie już daruj, bo znajdziesz X powodów za jakiś czas by znów nie wprowadzać :!:

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 28 lut 2008, 21:17

ja tu widzę tylko jeden problem - Bemowo trochę po tyłku dostaje w związku z 13 :>
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ