GW pisze:
Tramwaje częściej, ale jesienią. Luźniej w SKM
Jarosław Osowski, 2008-02-28, ostatnia aktualizacja 2008-02-28 20:47
Wbrew zapowiedziom Zarządu Transportu Miejskiego tramwaje nie zaczną jednak kursować częściej już w kwietniu. ZTM pozmienia tylko trasy niektórym liniom. Rozkłady jazdy ma poprawić po wakacjach. Od 3 marca wydłuża za to składy Szybkiej Kolei Miejskiej
Zarząd Transportu Miejskiego kolejny raz nie wywiązał się z obietnicy wprowadzenia częstszych kursów tramwajów. Już po nowym roku w godzinach szczytu miały jeździć co 5-10 min., potem termin przesunięto na "po feriach zimowych", a ostatnio na początek kwietnia. Wczoraj okazało się, że i ten nie zostanie jednak dotrzymany. Większość tramwajów nadal będzie więc jeździć co 12 min., tylko najbardziej popularne linie co 4-6 min. I nadal stadami, bo rozkłady bywają ze sobą nieskoordynowane.
O tym, że pasażerowie mogą być rozczarowani decyzjami urzędników, pisaliśmy już w poniedziałek. Szef ZTM Leszek Ruta mówił "Gazecie", że wprowadzenie zmian uniemożliwiają liczne remonty torów planowane w tym roku. Od 19 do 25 kwietnia tramwaje nie będą kursowały Radiową i ul. Powstańców Śląskich, od 26 kwietnia do 10 maja ul. Woronicza, Puławską i Marszałkowską do pl. Zbawiciela, pod koniec czerwca przez skrzyżowanie ul. Andersa i Stawek, przez całe wakacje na Wolskiej, pod koniec sierpnia Grochowską przy rondzie Wiatraczna, przez cały wrzesień - Filtrową, a od 1 września do 12 października będą utrudnienia u zbiegu al. "Solidarności" i al. Jana Pawła II.
Wczoraj ZTM ogłosił nową wersję zmian tras, które chce wprowadzić w pierwszym etapie na początku kwietnia:
• 2 - wycofana z Koła i Bemowa pojedzie z Żerania Wschodniego od pętli Piaski na ul. Broniewskiego
• 4 - nadal często, co 6 min., ale w wytypowanych kursach nie dojedzie na Służewiec, dotrze tam częściej niż teraz jeżdżąca od niedawna linia 14 z Banacha przez pl. Narutowicza, Filtrową, Nowowiejską, pl. Zbawiciela, Puławską, Woronicza, Wołoską i Marynarską.
• 5 - nowa linia obsługiwana pojedynczymi tramwajami, zastąpi tymczasową Z-8 i zapewni dojazd z Bielan do stacji metra Marymont, która będzie już działać na pełnych obrotach: Koło, Dywizjonu 303, Radiowa, Powstańców Śląskich, Reymonta, Broniewskiego, Wólczyńska, Nocznickiego, Huta Warszawa, Zgrupowania AK „Kampinos” (dawna Pstrowskiego), Marymoncka, Metro-Marymont
13 - wycofana z Bielan i Bemowa pojedzie co 6 min. trasą sprzed 11 lat: od Kawęczyńskiej przez most Śląsko-Dąbrowski, al. „Solidarności”, Młynarską, Obozową na Koło. To pozwoli rozładować tłok w liniach, które przyjeżdżają tu przepełnione z Bemowa
• 19 - wycofana spod Politechniki Warszawskie i ul. Puławskiej rozładuje tłok na ul. Broniewskiego i w linii 17 kursującej na Służewiec (dodatkowe kursy w godzinach szczytu): od Dworca Centralnego ul. Chałubińskiego, al. Niepodległości, Rakowiecką, św. Andrzeja Boboli, Wołoską i Marynarską
• 21 - po zmianie trasy rozładuje tłok w linii 25: zamiast na Dworzec Wschodni z Żerania FSO dojedzie do Targowej, a stąd al. Zieleniecką, mostem Poniatowskiego, Al. Jerozolimskimi, Grójecką do pl. Narutowicza
• 22 - dodatkowe kursy rozładują tłok na ul. Broniewskiego
• 28 - jednowagonowe tramwaje pojadą dłuższą trasą z Dworca Wschodniego przez most Gdański, Broniewskiego na Piaski, a stąd Reymonta, Powstańców Śląskich, Radiową, Dywizjonu 303 na Koło.
• 46 - wycofana z Ochoty i Al. Jerozolimskich, nowa pętla na Woli (lepszy dojazd do biurowców na ul. Kasprzaka): Zoo, Ratuszowa, Targowa, most Śląsko-Dąbrowski, al. „Solidarności”, Towarowa, Prosta, Kasprzaka, Szpital Wolski (powrót Skierniewicką i Wolską na Trasę W-Z).
[...]
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Nie będę za bardzo komentował, bo wiąchy by poleciały. W każdym razie: ZTM, kpiny sobie robisz i reformę to sobie już daruj, bo znajdziesz X powodów za jakiś czas by znów nie wprowadzać