Flixbus (d. PolskiBus)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 paź 2012, 17:58

Kleszczu pisze:Byłem święcie przekonany, że tam jest ciągła i zakaz skrętu O-)
Na googlezdjęciach linia jest przerywana.

[ Dodano: Sob 20 Paź, 2012 18:06 ]
Poza tym i tak miałem na myśli pasażerów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 paź 2012, 18:21

Tam taki tłok? Nie zwolniło się miejsce po liniach z Tarchodworów?

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3835
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 paź 2012, 18:28

MichalJ pisze:Tam taki tłok? Nie zwolniło się miejsce po liniach z Tarchodworów?
Dojechały 705 i 735.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 21 paź 2012, 17:35

Przystanek 15 jest wolny. Dochodzi jeszcze to, że 110 i 132 się spokojnie mieściło razem na 17, a teraz jeszcze Ł na 16 jest mniej... Mógłby być nawet cały peron...

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 22 paź 2012, 10:33

tomo pisze:P.S. Ciekawi mnie czy PB myśli i podejmuje jakieś działania dla wprowadzenia podjazdów na lotnisko w Modlinie dla linii P1,P2 i P11
Wydaje mi się, że takie rozwiązanie leży całkowicie poza przyjętą strategią biznesową tego przewoźnika.

A tak na serio i wprost zapytam - po co miałby się tam pchać, skoro omija nawet Okęcie?

A z mojego ściśle prywatnego punktu widzenia przeniesienie części kursów PB na Marymont to strzał w stopę. Jak i tak i tak mam dojechać, to wolę dojechać do Dworca Centralnego i pojechać pociągiem, niż tłuc się przez całe miasto na Marymont...

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 paź 2012, 11:42

Skierowanie do Metra Marymont tych linii Polskiego Busa, które dojeżdżają do Warszawy autostradą, uważam za naturalną kolej rzeczy. Miejsce by się tam znalazło. Powstałby klarowny system przystanków końcowych połączonych linią metra (jeśli komuś zależy na przesiadce). Wczoraj obserwowałem, jak to dobrze zadziałało węźle Metro Młociny. PolskiBus ma tam własny, skrajny peron, obok jest poczekalnia ze sklepami, toaletami + kasy biletowe (ZTM). Pełna kultura.
Gorzej widzi mi się pomysł, by część linii Polskiego Busa krańcowała przy Dworcu Wschodnim.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8461
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 paź 2012, 11:54

osa pisze: PolskiBus ma tam własny, skrajny peron
Skrajny może i on jest, ale PB dzieli go z BISami KMŁ (które stoją z przodu). Z tego co słyszałem, to przeniesienie tam autobusów PB nie jest neutralne dla pracy nadzoru ruchu ZTM...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 paź 2012, 13:09

Piotrr pisze:A z mojego ściśle prywatnego punktu widzenia przeniesienie części kursów PB na Marymont to strzał w stopę. Jak i tak i tak mam dojechać, to wolę dojechać do Dworca Centralnego i pojechać pociągiem, niż tłuc się przez całe miasto na Marymont...
Porównaj czas przejazdu odcinka Wilanowska-(Pułkowa) zbiorkomem z czasem przejazdu samego autobusu PB. Nadal stracisz, ale to są pojedyncze minuty, które innym są na plus. A może nie stracisz czasu na korku na Czerniakowskiej? Przy jeździe na zachód (S8) skrócenie czasu przejazdu może być naprawdę duże.
osa pisze:PolskiBus ma tam własny, skrajny peron,
Tylko żeby mi nikt nie mówił teraz, że na Młocinach nie ma miejsca dla autobusów ZTM.

[ Dodano: Pon 22 Paź, 2012 13:12 ]
Kleszczu pisze:Tylko na pętle na Marymoncie wjazd od strony Ochoty do łatwych nie należy :>
Dobra, ustaliliśmy, że wjazd jest ok. A co z wyjazdem? Którędy wyjeżdża się z M Marymont na S8 --> Łódź? Włościańską do Broniewskiego? Nie za mała klasa ulicy?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 paź 2012, 13:24

KwZ pisze: Dobra, ustaliliśmy, że wjazd jest ok. A co z wyjazdem? Którędy wyjeżdża się z M Marymont na S8 --> Łódź? Włościańską do Broniewskiego? Nie za mała klasa ulicy?
Wcale nie jest za wąska. Zawsze można pojechać Popiełuszki i Krasińskiego...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 paź 2012, 13:26

KwZ pisze:
osa pisze:PolskiBus ma tam własny, skrajny peron,
Tylko żeby mi nikt nie mówił teraz, że na Młocinach nie ma miejsca dla autobusów ZTM.
Dzięki przetasowaniom kilku linii w tym rejonie na tej pętli udałoby się zmieścić nawet prywatne graty autokarowe od strony Legionowa, które pchają się do centrum i stoją na Marszałkowskiej.
KwZ pisze:[ Dodano: Pon 22 Paź, 2012 13:12 ]
Kleszczu pisze:Tylko na pętle na Marymoncie wjazd od strony Ochoty do łatwych nie należy :>
Dobra, ustaliliśmy, że wjazd jest ok. A co z wyjazdem? Którędy wyjeżdża się z M Marymont na S8 --> Łódź? Włościańską do Broniewskiego? Nie za mała klasa ulicy?
Włościańska powinna dać radę.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 paź 2012, 13:40

osa pisze:Dzięki przetasowaniom kilku linii w tym rejonie na tej pętli udałoby się zmieścić nawet prywatne graty autokarowe od strony Legionowa, które pchają się do centrum i stoją na Marszałkowskiej.
Zgadzam się, że to dobry kierunek. Ale zwracam uwagę na kolejność: pierwszeństwo powinno mieć ZTM.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
tomo
Posty: 101
Rejestracja: 29 gru 2005, 19:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

Post autor: tomo » 22 paź 2012, 14:23

Piottr pisze:
tomo pisze:P.S. Ciekawi mnie czy PB myśli i podejmuje jakieś działania dla wprowadzenia podjazdów na lotnisko w Modlinie dla linii P1,P2 i P11
Wydaje mi się, że takie rozwiązanie leży całkowicie poza przyjętą strategią biznesową tego przewoźnika.

A tak na serio i wprost zapytam - po co miałby się tam pchać, skoro omija nawet Okęcie
Strategią biznesową tego przewoźnika jest głównie wożenie niskobudżetowego turysty, a klienci lotniska w Modlinie to często gęsto dokładnie Ci sami klienci, których wozi PB.
Jak ktoś lata Wizzairem czy Ryanairem to najczęściej wie też o istnieniu PB i po wprowadzeniu podjazdów do Modlina, PB nie będzie musiał ładować praktycznie żadnej kasy w promocję tego połączenia bo klienci Modlina i tak będą o nim wiedzieli.

I żeby była pełna jasność - ja nie mam na myśli wożenia Warszawy do Modlina gdyż ta ma już kilka możliwości dotarcia tam transportem zbiorowym, z koleją na czele. Wręcz uniemożliwiłbym zakup biletu na trasie Warszawa-Modlin-Warszawa by Warszawiacy dojeżdżający na lotnisko nie blokowali miejsc w autobusie jadącym na drugi koniec Polski.
Wiem, że samo zablokowanie sprzedaży nie rozwiąże problemu bo przecież można kupić sobie bilet Warszawa-Olsztyn za 1 PLN i wysiąść w Modlinie, trzeba będzie popracować nad rozwiązaniem, które skutecznie wyeliminuje z pokładów PB osoby jadące wyłącznie w relacji Warszawa-Modlin-Warszawa. W drugą stronę jest łatwiej bo albo autobusy PB jadące do Warszawy w ogóle nie będą przyjmowały w Modlinie wsiadających albo będą to robiły jedynie w miarę wolnych miejsc z kupnem biletu wyłącznie bezpośrednio u kierowcy (lub jeśli PB otworzy w Modlinie swój "kiosk" z biletami to tam), a same autobusy PB jadące z Polski do Warszawy nie będą miały sztywnej godziny odjazdu z Modlina, tak by nie trzymać ich uwięzionych przez 30 minut tuż pod Warszawą w sytuacji gdy wyprzedziły na trasie rozkład i mogą dotrzeć do Warszawy grubo przed czasem.

Z Modlina w świat lata nie tylko Warszawa, ale cała Polska, która w chwili obecnej ma bardzo mało możliwości sprawnego i taniego dostania się do Modlina na samolot i to właśnie o tej Polsce myślę, w tym przypadku będzie to konkretnie Olsztyn, Toruń, Bydgoszcz, Piła, Szczecin i Trójmiasto. Mimo, że niektóre z tych miast posiadają swoje porty lotnicze to oferta Modlina jest na tyle atrakcyjna, że również ludzie z tych miast w bardzo dużej liczbie dojeżdżają tutaj na samolot.

Także uważam, że PB jako przewoźnik wożący ludzi z szeroko pojętej północnej Polski do Modlina (oczywiście wyłącznie dodatkowo w ramach kursów do Warszawy, kosztem wydłużenia tych kursów o 15 minut) ma jak najbardziej sens, głównie ze względu na to, że klienci lotniska w Modlinie to są naturalni klienci Polskiego Busa.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 22 paź 2012, 14:38

Piottr pisze: A tak na serio i wprost zapytam - po co miałby się tam pchać, skoro omija nawet Okęcie?
Ale zarazem podjeżdża pod Schoenefeld z czego juz kiedys raczylem skorzystać :)

Łukasz
Posty: 10699
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 paź 2012, 21:49

Wystarczy nie wydawać bagaży w Modlinie. A jak ktoś ma tylko podręczny i ucieknie jakoś z autobusu? A niech mu tam będzie. Głównym problemem podjazdu do Modlina może być, prozaicznie, czas podróży, który MUSIAŁBY się wydłużyć o ok. 45 minut.
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 22 paź 2012, 22:10

Dlaczego o 45 minut?
To jest wydłużenie trasy o 2.8 km w kierunku północnym, 3.9 km w w przeciwnym. Jedyny problem, że w kursie do Gdańska trzeba by podać jakąś godzinę odjazdu i na nią czekać - w powrotną stronę już nie.

(Za 1/10 kwot wydanych na ten cholerny Modlin te tanie linie by z pocałowaniem ręki latały z Okęcia...)

ODPOWIEDZ