Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Paweł D.
Posty: 5714
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 maja 2024, 13:10

Miałem na myśli adnotację o dopuszczeniu zajęcia wolnego toru.
Bo faktycznie, jeśli dojdzie do zajechania się brygad, to może dojść do trzymania ludzi i 10-12 minut, bo trafi się punktualna brygada z tego samego słupka.

ashir
Posty: 28117
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 maja 2024, 13:20

A w autobusach nie ma takiego problemu i nie muszą też stać przy krawężniku. :-)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 9000
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 maja 2024, 13:22

Stary Pingwin pisze:
27 maja 2024, 12:59
Dokończę wątek. Kosztuje to raport i utratę premii. Zaznaczam, że nie ja to wymyśliłem. Oczekiwanie na wjazd w perony przypisane w danym kursie nie jest złośliwością motorniczego. O ile oczekujący może przyjechać na plus 1, to z przystanku początkowego należy ruszyć punktualnie.
Oczywiście, rozumiem, że nie ty wymyśliłeś, tylko jest to cecha warszawskiego systemu, w którym dotychczas nie było tego typu przypadków.
We wrześniu podobny case będzie w Wilanowie...

Stary Pingwin
Posty: 5996
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 27 maja 2024, 13:56

Ciekawe, czy linia 2 na Winnicy też ma przypisany postój do odpowiedniego toru? Zwłaszcza, że nie ma tam przystanku handlowego.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25974
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 maja 2024, 13:59

Nie ma właśnie dlatego, że nie ma postoju handlowego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11300
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 maja 2024, 14:10

Serio każdy moment poświęcony na dyskusję tego problemu jest jakimś absurdem. Nie ma żadnego powodu, dla którego taki przepis miałby istnieć. Podobnie jak ten, że 2 tramwaje mają mieć otwarte drzwi. Czy znów to wymaga obecności mediów?
ŁK

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1643
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 27 maja 2024, 18:30

Co to będzie na Branickiego?
Dwie linie i trzy tory odstawne, tylko dróżnik i szlaban to ogarnie.
Trzeba jechać do Olsztyna na szkolenia jak sobie radzą, bo najlepszy system się zawiesił.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5226
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 27 maja 2024, 18:58

person pisze:
27 maja 2024, 13:22
Stary Pingwin pisze:
27 maja 2024, 12:59
Dokończę wątek. Kosztuje to raport i utratę premii. Zaznaczam, że nie ja to wymyśliłem. Oczekiwanie na wjazd w perony przypisane w danym kursie nie jest złośliwością motorniczego. O ile oczekujący może przyjechać na plus 1, to z przystanku początkowego należy ruszyć punktualnie.
Oczywiście, rozumiem, że nie ty wymyśliłeś, tylko jest to cecha warszawskiego systemu, w którym dotychczas nie było tego typu przypadków.
Oczywiście, że w Warszawie były i są podobne przypadki.
Kiedyś 1 na Annopolu oficjalnie stawało tylko na 03 mimo, że odjeżdżało również z 04 (4 tramwaje jednocześnie miały postój). Pamięta ktoś BWL 17 z 41 kiedy na Żeraniu Wschodnim motorniczy miał długą przerwę (na Służewcu - niemożliwe, na Tarchominie Kościelnym - brak socjalu)? Otóż takie 41 dojeżdżało rozkładowo na trzeciego i wjeżdżało na peron środkowy, niewykorzystywany liniowo.
Ale żeby nie było, że szukam w archiwach, obecnie:
20 na Żeraniu FSO może wjechać na peron środkowy (przystanek 06), 4 na Wyścigach może wjechać na dawny peron 35 (przystanek 05). Wystarczy odrobina chęci by zaktualizować listę wyjątków.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25974
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 maja 2024, 19:34

Lista wyjątków jest jednak skorelowana z liczbą pasażerów. Na Górczewskiej mimo wolnych torów nigdy coś takiego nie zostało dopuszczone.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36964
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 maja 2024, 21:02

No ale na Sielcach jest jeden peron, więc o żadnej korelacji z liczbą pasażerów nie ma mowy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5996
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 maja 2024, 8:55

pawcio pisze:
27 maja 2024, 19:34
Lista wyjątków jest jednak skorelowana z liczbą pasażerów. Na Górczewskiej mimo wolnych torów nigdy coś takiego nie zostało dopuszczone.
Zdarzało się wjechać na inny tor, jeżeli np. zajechał cię dodatek z zajezdni. Oczywiście jednostkowe przypadki, jeszcze przed remontem.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25974
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 maja 2024, 9:14

Bastian pisze:
27 maja 2024, 21:02
No ale na Sielcach jest jeden peron, więc o żadnej korelacji z liczbą pasażerów nie ma mowy.
Ale wciąż dwa tory i pasażerów wystarczająco dużo, żeby się zrobiła gównoburza. Której nie rozumiem. I która mnie przeraża w kontekście Wilanowa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5814
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 maja 2024, 9:25

pawcio pisze:
28 maja 2024, 9:14
Bastian pisze:
27 maja 2024, 21:02
No ale na Sielcach jest jeden peron, więc o żadnej korelacji z liczbą pasażerów nie ma mowy.
Ale wciąż dwa tory i pasażerów wystarczająco dużo, żeby się zrobiła gównoburza. Której nie rozumiem. I która mnie przeraża w kontekście Wilanowa.
Bez żartów. Pasażerowie nie wiedzą, czy tramwaj powinien się zatrzymać z lewej czy z prawej strony peronu, bo w rozkładzie przystankowym (obecnie) nie jest to wykazane. Więc nikt nie ma szans nawet napisać bzdurnej skargi, nawet gdyby chciał.

Autobus Czerwon
Posty: 4464
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 maja 2024, 9:28

ZTM i TW jak zawsze bohatersko i niedoskonale radzą sobie z problemami które sami tworzą xd Nie ma to jak wyważać drzwi otwarte na oścież, zamiast popatrzeć na rozwiązania które z powodzeniem funkcjonują np. w Budapeszcie od dziesięcioleci.

Flash8222
Posty: 7972
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 maja 2024, 10:07

Stary Pingwin pisze:
28 maja 2024, 8:55
pawcio pisze:
27 maja 2024, 19:34
Lista wyjątków jest jednak skorelowana z liczbą pasażerów. Na Górczewskiej mimo wolnych torów nigdy coś takiego nie zostało dopuszczone.
Zdarzało się wjechać na inny tor, jeżeli np. zajechał cię dodatek z zajezdni. Oczywiście jednostkowe przypadki, jeszcze przed remontem.
Zdarzało się też pojechać innym torem by np. wyprzedzić pospiesznego na Żeraniu Wschodnim :P

ODPOWIEDZ