O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 16 wrz 2010, 11:17

A co z V=160?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 wrz 2010, 11:25

Część ED74 ma zamontowane fotele pomocnika.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 wrz 2010, 12:22

rufio198 pisze:A teraz pytanie zagadka - ile ,,Taurusów'' sprawnych ma IC?
Póki jeżdżą na BWE i Kiepurze, to pewnie z 5 będzie :) A co. Reszta stoi na radia? Czy na coś lepszego?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 wrz 2010, 12:48

rufio198 pisze:A niby dlaczego miałby zniknąć? ,,Słoneczny'' od samego początku był pociągiem który sam na siebie miał zarobić. Ani UM Mazowsza, ani tym bardziej MI nie dołożyło do niego nawet jednej złotówki.
Nie licząc oczywiście kosztów zakupu taboru :p

No chyba, że to "zarobienie na siebie" obejmowało także amortyzację?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 wrz 2010, 13:18

przewoz pisze:
rufio198 pisze:A teraz pytanie zagadka - ile ,,Taurusów'' sprawnych ma IC?
Póki jeżdżą na BWE i Kiepurze, to pewnie z 5 będzie :)
Z tego co maszyniści z Olszynki mówili to prawie zgadłeś - 6 sztuk
przewoz pisze:A co. Reszta stoi na radia? Czy na coś lepszego?
002 służy za magazyn części zamiennych - jakiś Poznaniak spalił panel wart podobno 200 tys Ojro. Na niej pantografów już nawet nie ma- a IC nie ma kasy na naprawę.
Na 006 izolator z sieci trakcyjnej wleciał przez szybę do kabiny maszynistowskiej - na CMK przy 160. Podobno tez odstawiona - choć za nią głowy nie dam sobie uciąć.
A reszta może być odstawiona i na radia. Jakoś o większej ilości ciekawych zdarzeń z Husarzem w roli głównej nie słyszałem.

[ Dodano: |16 Wrz 2010|, 2010 13:20 ]
Glonojad pisze:
rufio198 pisze:A niby dlaczego miałby zniknąć? ,,Słoneczny'' od samego początku był pociągiem który sam na siebie miał zarobić. Ani UM Mazowsza, ani tym bardziej MI nie dołożyło do niego nawet jednej złotówki.
Nie licząc oczywiście kosztów zakupu taboru :p

No chyba, że to "zarobienie na siebie" obejmowało także amortyzację?
Przecież na początku ,,Słoneczny'' latał na zwykłych EN57. Na wagonach to dopiero 2 rok jeździł.
Więc koszta zakupu taboru odpadają akurat ;p
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 wrz 2010, 14:36

rufio198 pisze: jakiś Poznaniak spalił panel wart podobno 200 tys Ojro.
Może zalał kawą pulpit :) już o jednym takim przypadku słyszałem (na traxxxie), ino wartość naprawy wyniosła 20 tysięcy EUR :)
Bo niczego innego spalić nie można. W ogóle coś mało odporna.
A szyba przy 160 powinna wytrzymać. Szyby poddaje się próbom na 2xprędkość konstrukcyjna loka z odpowiednio ciężkim pociskiem. Więc trochę się dziwie. Szyba miała prawo się zbić, ale nie powinno nic przelecieć na wylot.
A reszta to ciekawi mnie, czy radia (był jakiś problem), czy coś innego... A takie miały być dobre :P

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 wrz 2010, 14:55

przewoz pisze:
rufio198 pisze: jakiś Poznaniak spalił panel wart podobno 200 tys Ojro.
Może zalał kawą pulpit :) już o jednym takim przypadku słyszałem (na traxxxie), ino wartość naprawy wyniosła 20 tysięcy EUR :)
Z tego co słyszałem to na granicy po zmianie zasilania czegoś tam nie przełączył.
przewoz pisze:A szyba przy 160 powinna wytrzymać. Szyby poddaje się próbom na 2xprędkość konstrukcyjna loka z odpowiednio ciężkim pociskiem. Więc trochę się dziwie. Szyba miała prawo się zbić, ale nie powinno nic przelecieć na wylot.
Jak widać teoria sobie a życie sobie
przewoz pisze:... A takie miały być dobre :P
Już Ci mówiłem kiedyś ze je odchudzali jak mogli. Efekt widać.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 wrz 2010, 15:17

rufio198 pisze:Z tego co słyszałem to na granicy po zmianie zasilania czegoś tam nie przełączył.
No chyba, że coś w obwodzie głównym, to cena może być taka jaką podałeś :)
No cóż. Droga lokomotywa - drogie części. Na to trzeba być gotowym. A po gwarancji, to w ogóle.. To nie byk, którego młotkiem da się naprawić :)

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 wrz 2010, 16:45

Akurat naprawa tej części gwarancja nie obejmuje. Usterka powstała z winy maszynisty nie sprzętu.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 wrz 2010, 18:51

Tego nie obejmuje, ale zasada dalej obowiązuje. Czy to widać? Ano widać. PKP Cargo nawet głupich EM10 nie chce naprawić (nawet silników, nie wspominając o innych rzeczach).

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 22 wrz 2010, 23:38

Obrazek

Da Vinci dłużej, Picasso taniej

Do 30 października będzie można oglądać obraz "Dama z gronostajem" Leonarda Da Vici na Zamku Królewskim. Z kolei w Wiedniu otwarto wystawę obrazów Pabla Picassa, z okazji której PKP InterCity przygotowało specjalne promocje.


(...) Wystawa prac wypożyczonych z Tate Liverpool potrwa do 16 stycznia. Pasażerowie podróżujący pociągiem i posiadający ważny międzynarodowy bilet otrzymają zniżkę na zakup wejściówki na wszystkie wystawy w Albertinie. Okazując w kasie galerii ważny bilet kolejowy każdy zwiedzający kupi kartę wstępu za jedyne 7 € (jego regularna cena wynosi 9,50 €).

Ceny biletów do Wiednia w PKP InterCity zaczynają się od 29 euro (za miejsce w wagonie sypialnym trzeba zapłacić 39 i 59 euro). Codziennie z Warszawy do Wiednia odjeżdżają trzy pociągi.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,516948_ ... aniej.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 23 wrz 2010, 8:50

Co za promocja! Chyba bedą musieli dwukrotnie skład wydłużyć, tak ludzie będa walić :-"

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 27 wrz 2010, 1:00

Obrazek

Torpedy wypadną z toru?

Maleją szanse na podróż koleją z prędkością 230 km/godz. do Krakowa i Gdańska. PKP InterCity wciąż nie mają pieniędzy na zakup pociągów, a producenci wycofują się z przetargu.


Wtym tygodniu mija termin składania ofert w przetargu PKP InterCity na 20 szybkich pociągów. Składami o wyglądzie torped warszawiacy mają jeździć z prędkością od 160 do 230 km/godz. do Trójmiasta, Katowic i Krakowa – po modernizowanej obecnie trasie kolejowej E-65.

Przetarg ślimaczy się jednak od sierpnia 2008 roku, a kolejarze już kilka razy przekładali terminy. Prezes PKP InterCity Grzegorz Mędza zapowiedział, że 30 września to termin ostateczny.

Połowa sumy

Szacowany koszt projektu (pociągi, stacja techniczna, serwis) przekracza 450 mln euro. Tymczasem PKP InterCity mają tylko 200 mln euro z UE. Reszta miała pochodzić z pożyczki. Niestety, groźba fiaska wisi nad rozmowami z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w sprawie kredytu. Jego gwarancją miała być wieloletnia umowa przewozowa między PKP InterCity a Ministerstwem Infrastruktury, ale zablokował ją UOKiK.

Oferenci się wykruszają

Na efekty nie trzeba było długo czekać. Do ostatniego etapu przetargu awansowało czterech oferentów, ale ci już się wykruszają. W Berlinie wyszło na jaw, że nie wiadomo, czy ktokolwiek wystartuje. – To już przesądzone. Nie złożymy oferty – mówi dyrektor oddziału transportowego w Siemens Polska Jarosław Piotrowski.

Deklaracja padła w cieniu światowej premiery pociągu typu Velaro D, który ma być podstawą floty szybkich pociągów Deutsche Bahn. Jeszcze niedawno niemiecki Siemens zapowiadał zaoferowanie nam Velaro i nie wykluczał ich montażu w Polsce.

Włoski Ansaldo-Breda – producent składów Albatros dla Holandii – zapowiada start w konsorcjum z polską firmą Newag z Nowego Sącza. Ale usłyszeliśmy, że decyzja o udziale w przetargu jeszcze nie zapadła. Polski partner ujawnia: – Bardzo poważnie zastanawiamy się, jak postąpić. Nasze wątpliwości w przypadku tego przetargu budzi sposób finansowania – mówi dyrektor marketingu Józef Michalik z Newagu.

Kanadyjski Bombardier pokazał na targach podobny do odrzutowca pociąg Zefiro 380. W polskim przetargu miał wziąć udział z bydgoską firmą PESA.

Czy tak się stanie?

– Nie mogę udzielić informacji, czy wystartujemy – odpowiada prezes firmy Bombardier Transportation Andre Navarri. Tylko dyrektor strategiczny francuskiego Alstomu Transportation Hubert de Blay zasugerował, że jego koncern weźmie udział w przetargu, oferując pociąg Pendolino.

Czy Warszawa doczeka się szybkich pociągów? Według ekspertów, PKP i polska infrastruktura nie są gotowe na takie składy. – Za tę samą cenę można kupić dwa razy więcej pociągów jeżdżących 160 km/godz. – mówi analityk rynku kolejowego Jakub Majewski. Jeśli przetarg wypali, umowa zostanie podpisana pod koniec roku. Dostawy zaczęłyby się już po Euro 2012.

Obrazek
Czy pociąg Pendolino dojedzie kiedyś na Dworzec Centralny?
http://www.zw.com.pl/artykul/518272_Tor ... oru__.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 wrz 2010, 10:29

Newag nastawia się na Metro dla Warszawy... Chyba dobrze robi.
Czy kolejny komunikad od IC będzie o unieważnieniu przetargu?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 wrz 2010, 11:40

Przed wyborami taki komunikat?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ