Strona 93 z 143

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 lip 2019, 15:33
autor: KwZ
Dobra, już chyba łapię. Jedzie na Służewiec, ale wraca na Zachodni, nie Wschodni. Wychodzi trójkąt, czyli odwrócenie czoła pociągu.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 lip 2019, 16:02
autor: Łukasz
KwZ pisze:Dobra, już chyba łapię. Jedzie na Służewiec, ale wraca na Zachodni, nie Wschodni. Wychodzi trójkąt, czyli odwrócenie czoła pociągu.
Ale że jak? Na Służewiec jedzie przez Zachodni chyba, nie :>?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 lip 2019, 16:19
autor: fik
KwZ pisze:
23 lip 2019, 15:33
Dobra, już chyba łapię. Jedzie na Służewiec, ale wraca na Zachodni, nie Wschodni. Wychodzi trójkąt, czyli odwrócenie czoła pociągu.
No nie wiem, czy łapiesz. Pociąg do Łukowa do minionego roku startował z Zachodniego i jechał nań na pusto z Grochowa (przez Czyste). Teraz jedzie ze Służewca i wyjazd także jest dostępny dla pasażerów. Gdzie tu widzisz jakieś Olszynki Grochowskie i powroty na Zachodni, to ja już nie wiem.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 lip 2019, 21:33
autor: aaa
Czy ZTM różnicuje jakoś cenę wozokilometra dla KMów w zależności od pojemności pociągu, czy daje tę samą stawkę Łukowiance co jakiemuś podsyłowi na Czeremchę?*

* - zakładam, że kursuje pociąg Tłuszcz - Wschodnia - Czeremcha; nie bijcie (tak jak z pomyleniem Olszynki z Grochowem), jeśli okaże się, że teraz Czeremchę obsługują jakieś PRy, Koleje Podlaskie, zamknęli linię, podsyły są po linii Pilawa-Tłuszcz, nie zatrzymuje się to to na odcinku >przystanek przed Zagościńcem< - Halinów, względnie Zielonka Bankowa - Sulejówek, ...

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 lip 2019, 22:31
autor: Łukasz
A oni liczą wozokm? Chyba po prostu płacą kilka milionów i już.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 lip 2019, 22:37
autor: zxcvbnm
Nie, są pociągokilometry. Na ich podstawie przewoźnicy rozliczają się z PLK. Niestety, nie wiem jak jest bliżej z ZTM-em jako zleceniodawcą.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 lip 2019, 22:59
autor: Łukasz
zxcvbnm pisze:Nie, są pociągokilometry. Na ich podstawie przewoźnicy rozliczają się z PLK. Niestety, nie wiem jak jest bliżej z ZTM-em jako zleceniodawcą.
No z PLK to tak, ale ZTM nie ma żadnego wpływu na zestawienia ani rozkład, więc raczej nie powinien aż tak szczegółowo płacić.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 25 lip 2019, 0:03
autor: Robert 514
Premo pisze:
22 lip 2019, 21:25
7 piętrowych wagonów jechało na trasie ze Wschodniej do Służewca w niedzielę, gdzie jechało nim 10 osób a ja musiałem jechać rano zatłoczonym pociągiem do którego ledwo rano wsiadłem. To skandal. Oni to celowo robią zmuszając pasażerów do jazdy jak bydło!

Fik ma rację. Po co wysyłać służbowy pociąg na Czyste za który nie dostanie się nic, a jeszcze trzeba zapłacić, skoro można uruchomić planowy pociąg i wziąć za niego pieniądze
No właśnie rano z kierunku Siedlec jeżdżą prawie codziennie pojedyńcze gdzie już w Wesołej i Rembertowie nikt się nie może dostać. Wczoraj kierownik skład I wyszedł i nie mógł wejść w w wesołej. Pociąg stał ponad 5 minut bo drzwi nie chciały się zamknac

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 25 lip 2019, 9:17
autor: zxcvbnm
Robert 514 pisze:
25 lip 2019, 0:03
No właśnie rano z kierunku Siedlec jeżdżą prawie codziennie pojedyńcze gdzie już w Wesołej i Rembertowie nikt się nie może dostać. Wczoraj kierownik skład I wyszedł i nie mógł wejść w w wesołej. Pociąg stał ponad 5 minut bo drzwi nie chciały się zamknac
Widocznie KM wychodzi z założenia, że:
Remont -> Ograniczenie przepustowości -> Zmniejszony popyt -> Zmiana zestawienia składów
Oczywiście nijak ma się to rzeczywistości. KM powinno nawet kosztem niewielkiej zmiany prędkości eksploatacyjnej (i tak zwykłe R2 do Siedlec nie osiągają 160 km/h, a 120 km/h może 130 km/h) wysłać składy 3xEN57AKM/AL. Ale lepiej wysłać pojedynczy skład (czy 1xER75, czy 1xEN57 to i tak za mało miejsca), ten sam schemat jest na R2, ten sam schemat był na R7 przez 2 tygodnie sardynki moje kochane...

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 19 sie 2019, 8:32
autor: person
W dzisiejszej Stołecznej o kolejnym nowym pomyśle kolejarzy, tj. budowie łącznika dworca Wschodniego z linią wołomińską po śladzie bocznicy do P&G.
Nic śmieszniejszego nie przeczytacie - pomysłów kolejarze mają całe torby, ale jakoś realizacja żadnego nie wychodzi...

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 19 sie 2019, 8:51
autor: fik
Nowym?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 19 sie 2019, 9:00
autor: person
Nowym, bo w ciągu ostatnich kilku lat (?) o tym w prasie nie pisano.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 19 sie 2019, 9:09
autor: fik
W maju ogłoszono rozporządzenie Rady Ministrów przewidujące budowę tej linii, w lipcu master plan PLK dla Warszawy, w którym również ona się znajduje, oba te dokumenty były w mediach dość szeroko komentowane, więc Twoje zdziwienie mnie dziwi.

O tym, że do prasy przedostają się raczej koncepcje dojrzałe, a nie świeże, to nawet nie wspomnę.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 19 sie 2019, 12:46
autor: person
Zatem kiedy będzie remont Średnicy?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 19 sie 2019, 15:15
autor: zxcvbnm
Niech zaprojektują i wdrożą rozwiązanie problemu przepustowości linii średnicowej (np. S linia obwodowa), a później porozmawiamy o łącznikach (który to pomysł na połączenie WWO-W Wileńska wcale nie jest głupi, a na pewno ułatwienie dla pasażerów R6). Gdyby miasto zarządzało WWK, to być może to już dawno byłoby zrobione, jednak tym "zarządza" PLK.