Budowa centralnego odcinka II linii metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 lis 2014, 21:29

Os0 pisze:Na Forum Polskich Wieżowców.
Można linka?
Obrazek

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 15 lis 2014, 21:41

:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 15 lis 2014, 21:46

Zmniejsz trochę te fotki, bo się strona masakrycznie rozłazi!

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 15 lis 2014, 21:54

Nie są moje, po prostu wstawię tylko linki w takim razie.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 lis 2014, 21:59

Poc Vocem pisze:A ten pan to nie miał przypadkiem umowy tylko na pierwszą linię?
A Inspiro z Reservedem na pokładzie jechało drugą linią, powiadasz? ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 15 lis 2014, 22:04

Umowa nie przewidywała zmian w dotychczasowym sipie, ale nie umożliwia zmiany na nowy (co przy takim schemacie linii ma miejsce).
Obrazek

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 lis 2014, 22:05

Bastian pisze:
Poc Vocem pisze:A ten pan to nie miał przypadkiem umowy tylko na pierwszą linię?
A Inspiro z Reservedem na pokładzie jechało drugą linią, powiadasz? ;)
Fakt, że zaspany byłem, to mogłem źle wsiąść. :p

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 15 lis 2014, 22:13

Bastian pisze:A Inspiro z Reservedem na pokładzie jechało drugą linią, powiadasz? ;)
Nie, ale powiadam, że (z bliżej niezrozumiałego dla mnie powodu) wszystkie Inspiro są zgodne ze schematem wizualnym drugiej linii.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 15 lis 2014, 22:20

Inspiro nie będą przypisane tylko do jednej linii, stąd taki zabieg.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 lis 2014, 22:30

A czy to obklejanie jest naprawdę tak czasochłonne, że musi być wykonane miesiąc przed otwarciem nowej linii metra? Turyści (którym ta informacja jest chyba najbardziej potrzebna) będą zapewne zaskoczeni, że do M2 jednak jeszcze nie wsiądą...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 lis 2014, 2:51

Jeśli patrzeć głównie na turystów, to w pierwszej kolejności trzeba wymienić prawie ccały SIP na I linii metra, co ZTM zapowiadał tak swoją drogą...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 16 lis 2014, 15:30

Na żywo nie widziałem, bo mam trochę lepsze zajęcia w długi weekend niż tłoczenie się w metrze, w którym będę się tłoczył jeszcze nie raz, ale czy te bohomazy z nazwą stacji na ścianach wyglądają tak fatalnie jak na zdjęciach?

Reszta na fotkach wygląda naprawdę fajnie.
Powiem szczerze, nie wiedzieć czemu, we mnie budzi to jakąś formę zniechęcenia.
Tak jakby ktoś nowoczesne szklane domy, połączył z malowanym na blokach "muralami" rodem z przełomu PRL/IIIRP, które zawsze kojarzyły mi się z warszawskimi dzielnicami biedy.
Kompletnie to do siebie nie pasuje - to jakby nowoczesność łączyć ze slumsem - murale generalnie występują właśnie w takich dzielnicach/osiedlach.

Druga sprawa:
Wnętrzom stacji za sprawom kolorów brakuje wspólnego mianownika - no może poza bohomazem na ścianach. Kolorystycznie są one zbyt od siebie odległe, stacje za mocno kontrastują. Albo niech będą wszystkie w barwach ciepłych, albo zimnych. Robienie całego wachlarza wpływa drażniąco na ludzką podświadomość - zwłaszcza, że przejścia po zachodniej stronie są mocno kontrastujące (czerwień, biel, żółty - zdecydowanie na I linii ciąg Pole Mokotowskie-Wierzbno wygląda lepiej).
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Autobus Czerwon
Posty: 4104
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 lis 2014, 15:44

Mi się wydaje że stacje są kolorystycznie inne ale bardzo spójne ze sobą.

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 lis 2014, 17:35

Os0 pisze:Inspiro nie będą przypisane tylko do jednej linii, stąd taki zabieg.
Przynależność pociągu do linii (lub też jego brak) nie ma znaczenia, ponieważ nowe schematy otrzymają wszystkie pociągi Metra Warszawskiego, również te wyprodukowane przez Wagonmasz i Alstom, które nie będą jeździły na linii M2. Część pociągów serii 81 i Metropolisów już otrzymało te schematy, pozostałe składy otrzymają je w najbliższych dniach - to samo się tyczy też tych Inspiro co jeszcze wożą stare schematy. :)

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 23 lis 2014, 11:24

Pytanie do zorientowanych: co znajduje sie przy południowej krawędzi peronu na Stadionie? Z galerii nie było widać, ale nie wyglądało to raczej, jak tory.
Czy tylko mi się wydawało, czy naprawdę z zachodniego krańca peronu Uniwerku widziałem wschodnią część peronu Świętokrzyskiej?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Zablokowany