Ma nowy dotykowy.
Elektrobusy
Dżizas, przecież masz odpowiedź wyżej
Jechałem wczoraj nowym Yutongiem na 106. To co zwraca uwagę w porównaniu z testowcem, to wolniejsze drzwi - co mnie akurat cieszy - i dodano też sygnał. Trochę mniej trzeszczy niż solaris, ale zobaczymy, co będzie za jakiś czas. Układ siedzeń - standardowy, według obowiązujących wymogów ZTM. Z bajerów - wyświetlacz pokazuje temperaturę wewnątrz pojazdu.
Ja też jechałem. Siedzenia są takie jak w kiedyś w bydłowozach ikarusa. Pamiętam z jaką pompą kiedyś ogłaszali wprowadzenie nowej "warszawskiej" tapicerki, jakie nowoczesne i eleganckie. Troszkę skrzypi, nie widziałem "temperatury" w środku. Na dachu nie widać agregatu od klimatyzacji, nie wiem czy Yutongi ją mają? Ponoć teraz to standard.
Siedzenia Ikarusa to były najlepsze fotele stosowane w warszawskiej komunikacji. Tzw. warszawska tapicerka to wylęgarnia brudu, bakterii, wirusów, drobnoustrojów. Nie raz ma kontakt z różnymi wydzielinami i odchodami niektórych pasażerów.
Bardzo dobrze, że z niej zrezygnowano.
Klimę ma każdy dostarczany do Warszawy autobus i to już od ponad 17 lat jest standardem.
Bardzo dobrze, że z niej zrezygnowano.
Klimę ma każdy dostarczany do Warszawy autobus i to już od ponad 17 lat jest standardem.
Według mnie źle ulokowane są korale – pierwsze okno od pierwszych drzwi to zdecydowanie za daleko. Idealna wydaje się przestrzeń przy rzeźni, naprzeciw środkowych drzwi.
Może i bym w to uwierzył. Ale jestem tak stary, że pamiętam tę najlepszą tapicerkę częstokroć pociętą, z wystającą żółtą gąbką z zewnątrz, pomazaną markerami (trzy przypadki najczęściej z na tylnych częściach oparcia; im dalej od kabiny kierowcy, tym tego było więcej) lub połataną tapicerkę. W latach 90. i jeszcze samego początku dwutysięcznych dochodziła wersja bordowej łaty na brązowym polu albo na odwrót.
Natomiast pod względem wygody siedzenia nie miały sobie równych. Co najwyżej konkurować mogły tylko siedziska z Neoplanów N4020 i N4020td.
- ZielonyJamnik
- Posty: 1188
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Niemniej do miana najlepszych siedzisk nadal daleko.
Ale za to na zarzygane siedziska w ikarusie to też trafiłem, tak swoją drogą
Chociaż domyślam się, że łatwiej usunąć nieczystości ze skaju niż z tapicerki.
Ale za to na zarzygane siedziska w ikarusie to też trafiłem, tak swoją drogą

-
- Posty: 196
- Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd
Na R4 są już pierwsze bezlusterkowe Solarisy U12 electric #192.. Pewnie na dniach wyjadą.
-
- Posty: 6002
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Jeżeli pamięć mnie nie myli, warszawskie tramicusy początkowo też nie miały lusterek. Nie znalazło to zrozumienia u prowadzących.
miłośnik 13N
Dziś mamy 2025 rok. Wiadomo, że nikt nie będzie się bawić w łatanie pociętego skaju tylko da to siedzisko do ponownego obszycia. Wyjątki mogą się zdarzyć tylko doraźnie jeżeli zabraknie.primoż pisze: ↑19 sty 2025, 19:28Może i bym w to uwierzył. Ale jestem tak stary, że pamiętam tę najlepszą tapicerkę częstokroć pociętą, z wystającą żółtą gąbką z zewnątrz, pomazaną markerami (trzy przypadki najczęściej z na tylnych częściach oparcia; im dalej od kabiny kierowcy, tym tego było więcej) lub połataną tapicerkę. W latach 90. i jeszcze samego początku dwutysięcznych dochodziła wersja bordowej łaty na brązowym polu albo na odwrót.
Natomiast pod względem wygody siedzenia nie miały sobie równych. Co najwyżej konkurować mogły tylko siedziska z Neoplanów N4020 i N4020td.

Przecież takich rzeczy nie zgłasza się do ubezpieczyciela xD
Zależy kto jest właścicielem pojazdu.
Oczywiście, że dewastacje się zgłasza, MZA ma na to polisę. Z tego, co kojarzę to dewastacje na wszystko, AC na najnowsze wozy.