Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7972
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 sty 2025, 19:50

Dżizas, przecież masz odpowiedź wyżej 😂
R-9 Chełmska pisze:
09 sty 2025, 9:51
Czyżby miałby nie być już dotykowy?
Ma nowy dotykowy.

fraktal
Posty: 5815
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 18 sty 2025, 12:14

Jechałem wczoraj nowym Yutongiem na 106. To co zwraca uwagę w porównaniu z testowcem, to wolniejsze drzwi - co mnie akurat cieszy - i dodano też sygnał. Trochę mniej trzeszczy niż solaris, ale zobaczymy, co będzie za jakiś czas. Układ siedzeń - standardowy, według obowiązujących wymogów ZTM. Z bajerów - wyświetlacz pokazuje temperaturę wewnątrz pojazdu.

fluger
Posty: 527
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 18 sty 2025, 21:26

Ja też jechałem. Siedzenia są takie jak w kiedyś w bydłowozach ikarusa. Pamiętam z jaką pompą kiedyś ogłaszali wprowadzenie nowej "warszawskiej" tapicerki, jakie nowoczesne i eleganckie. Troszkę skrzypi, nie widziałem "temperatury" w środku. Na dachu nie widać agregatu od klimatyzacji, nie wiem czy Yutongi ją mają? Ponoć teraz to standard.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2141
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 19 sty 2025, 4:36

Siedzenia Ikarusa to były najlepsze fotele stosowane w warszawskiej komunikacji. Tzw. warszawska tapicerka to wylęgarnia brudu, bakterii, wirusów, drobnoustrojów. Nie raz ma kontakt z różnymi wydzielinami i odchodami niektórych pasażerów.
Bardzo dobrze, że z niej zrezygnowano.
Klimę ma każdy dostarczany do Warszawy autobus i to już od ponad 17 lat jest standardem.

KM
Posty: 202
Rejestracja: 05 lis 2018, 19:33

Post autor: KM » 19 sty 2025, 9:45

Według mnie źle ulokowane są korale – pierwsze okno od pierwszych drzwi to zdecydowanie za daleko. Idealna wydaje się przestrzeń przy rzeźni, naprzeciw środkowych drzwi.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4237
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 19 sty 2025, 19:28

konri pisze:
19 sty 2025, 4:36
Siedzenia Ikarusa to były najlepsze fotele stosowane w warszawskiej komunikacji.
Może i bym w to uwierzył. Ale jestem tak stary, że pamiętam tę najlepszą tapicerkę częstokroć pociętą, z wystającą żółtą gąbką z zewnątrz, pomazaną markerami (trzy przypadki najczęściej z na tylnych częściach oparcia; im dalej od kabiny kierowcy, tym tego było więcej) lub połataną tapicerkę. W latach 90. i jeszcze samego początku dwutysięcznych dochodziła wersja bordowej łaty na brązowym polu albo na odwrót.
Natomiast pod względem wygody siedzenia nie miały sobie równych. Co najwyżej konkurować mogły tylko siedziska z Neoplanów N4020 i N4020td.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1188
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 19 sty 2025, 20:07

To już chyba lepiej połatane niż zasikane...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4237
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 19 sty 2025, 20:40

Niemniej do miana najlepszych siedzisk nadal daleko.

Ale za to na zarzygane siedziska w ikarusie to też trafiłem, tak swoją drogą :P Chociaż domyślam się, że łatwiej usunąć nieczystości ze skaju niż z tapicerki.

marco_wawa
Posty: 196
Rejestracja: 20 paź 2011, 19:13
Lokalizacja: Warszawa, Praga Pd

Post autor: marco_wawa » 19 sty 2025, 23:26

Na R4 są już pierwsze bezlusterkowe Solarisy U12 electric #192.. Pewnie na dniach wyjadą.

Stary Pingwin
Posty: 6002
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 20 sty 2025, 10:49

Jeżeli pamięć mnie nie myli, warszawskie tramicusy początkowo też nie miały lusterek. Nie znalazło to zrozumienia u prowadzących.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2312
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 20 sty 2025, 10:50

primoż pisze:
19 sty 2025, 19:28
konri pisze:
19 sty 2025, 4:36
Siedzenia Ikarusa to były najlepsze fotele stosowane w warszawskiej komunikacji.
Może i bym w to uwierzył. Ale jestem tak stary, że pamiętam tę najlepszą tapicerkę częstokroć pociętą, z wystającą żółtą gąbką z zewnątrz, pomazaną markerami (trzy przypadki najczęściej z na tylnych częściach oparcia; im dalej od kabiny kierowcy, tym tego było więcej) lub połataną tapicerkę. W latach 90. i jeszcze samego początku dwutysięcznych dochodziła wersja bordowej łaty na brązowym polu albo na odwrót.
Natomiast pod względem wygody siedzenia nie miały sobie równych. Co najwyżej konkurować mogły tylko siedziska z Neoplanów N4020 i N4020td.
Dziś mamy 2025 rok. Wiadomo, że nikt nie będzie się bawić w łatanie pociętego skaju tylko da to siedzisko do ponownego obszycia. Wyjątki mogą się zdarzyć tylko doraźnie jeżeli zabraknie. #-o

SU89
Posty: 499
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 21 sty 2025, 11:23

Ubezpieczyciel będzie miał ręce pełne roboty.

Flash8222
Posty: 7972
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 21 sty 2025, 11:38

Przecież takich rzeczy nie zgłasza się do ubezpieczyciela xD

KR88
Posty: 383
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 21 sty 2025, 12:02

Zależy kto jest właścicielem pojazdu.

SU89
Posty: 499
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 21 sty 2025, 12:19

Flash8222 pisze:
21 sty 2025, 11:38
Przecież takich rzeczy nie zgłasza się do ubezpieczyciela xD
Oczywiście, że dewastacje się zgłasza, MZA ma na to polisę. Z tego, co kojarzę to dewastacje na wszystko, AC na najnowsze wozy.

ODPOWIEDZ