(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 28 lut 2008, 21:58

W sumie to powinni 10 z powrotem wsadzić na Służewiec, a 19 w ogóle nie ruszać...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lut 2008, 21:58

Halo!? Czy ten pociąg ma jeszcze maszynistę?! :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8482
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 lut 2008, 22:09

Siecool pisze:13 z Koła co 6
A rzecznik o tym nie wspominał :>

Swoją droga zastanawia mnie trasa 46: co ile? co 6 minut, jak planowano?
To w takim razie po co 32? Czy połączenie Ochoty z ciągiem W-Z w ten (bezprzesiadkowy) sposób jest aż tak niezbędne? Nie lepiej skrócić w ten sposób (oberek przez Kasprzaka) 32? A może lepiej połączyć 32 z 46 z Ochoty, Towarową, Kasprzaka, Skierniewicka, DT Wola na Pragę? W szczycie wsparcie dla połączenia Placu Zawiszy z Wolą, a i byłaby eliminacja jednego skrętu na Karcelaku...

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 28 lut 2008, 22:12

Rzecznik nie, Wyborcza w artykule już tak.
Wyborcza pisze:13 - wycofana z Bielan i Bemowa pojedzie co 6 min. trasą sprzed 11 lat: od Kawęczyńskiej przez most Śląsko-Dąbrowski, al. „Solidarności”, Młynarską, Obozową na Koło.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8482
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 lut 2008, 22:14

Siecool pisze:Rzecznik nie, Wyborcza w artykule już tak.
Tak, tak, widziałem ten fragmnet artykułu.
Chyba prędzej uwierzyłbym w wzmocnienie 23 jako rekompensatę za skrócone 13 (tylko w takim razie po co tak podbijać częstotliwość, a nie zostawić ilość linii na Bemowie w stronę PDTu bez zmian, a w zamian średnio częste 46 na Koło, które błaga o miejsca siedzące w szczycie?)

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 28 lut 2008, 22:22

Też tak sądzę, bo cokolwiek za dużo by było na Obozowej przy trzech liniach co 6. Natomiast 46 na Kole byłoby rozsądną opcją, ale nadal uważam, że przy obecnym układzie linii, ale z taktem 5-10 i Bemowo i Koło by wyżyło. Przypominam, że ludzie przestali się mieścić na Obozowej w momencie przejścia na takt 6-12 :!:
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 lut 2008, 22:25

17 chyba będzie co 12 minut.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2008, 22:26

Jakie 10 minut? Przecież zostaje 6...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7779
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 28 lut 2008, 22:27

17 chyba będzie co 12 minut.
A skąd taka informcja? Taka zmiana byłaby totalnym debilizmem - 17 jest chyba obecnie najbardziej obleganą linią tramwajową i nawet "19" na Służewiec nie pomoże...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 lut 2008, 22:29

Bastian pisze:Jakie 10 minut? Przecież zostaje 6...
A no może żle wywnioskowałem[ta 5 i metro i 19]. No bo 19, 14 zasilona, 17 i 18 zmieszczą się na Służewcu?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 28 lut 2008, 22:32

Musze powiedziec że jestem zaskoczony ..... negatywnie

o ile piewrszy projekt miał pewne widoczne plusy tak ten sprowadza sie to kompletnego mieszania i zupelnie go nie rozumiem!

1. Cztery linie na Kole????
2. O co chodzi z tą zmianą 19? Wycofano 10 po to tylko zeby dawac tam 19 która bedzie teraz niemal totalnie dublowac 33 i w duzym stopniu 17. Bez sensu.
3. To 21 w Alejach to juz przegiecie, bo jak rozumiem bedzie dwuwagonowe. Dopiero sie ZTM przyznał że krytykowano trzy linie na Jagiellonskiej wiec skoro nie podobało sie 23 na WZ to dano 21 w Aleje. Żenada na potrzeby mocno promowanego polepszania połaczen do Legionowa?
4. Czy zamiana 22 i 24 na Gocławku jest nadal aktualna?

Nie no wkurzylem się ....
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2008, 22:45

Tę wzmiankę o 19 rozumiem jako skierowanie tam wybranych kursów w szczycie porannym, przynajmniej taką mam nadzieję. Podobnie zasilenie 14 - tu wejdą wspominane już zjazdy 1 i 25 z Ochoty na Mokotów pod szyldem 14 właśnie. Tak więc o tyle nie ma problemu z pętlą Służewiec, że te tramwaje nie będą tam stały, podczas gdy 10 by musiała.


Natomiast trochę ogólnego wyjaśnienia: oczywiście nowe rozkłady są przygotowywane w Busmanie, więc akurat kwestia o stadach to bzdura - gdzie jest powiedziane, że 6/12 nie da się koordynować?

W wyniku konsultacji zrezygnowano ze skrócenia 23 do Koła i kasacji 21. Po wielu deliberacjach i kombinacjach pojawił się wariant z 7 na FSO, zaś 22 na Kawęczyńską - i on był w zasadzie brany pod uwagę do ostatecznej decyzji - czy w ten sposób 5/10, czy w zaprezentowany w gazecie 6/12. O ile sam nie byłem przekonany co do mieszania tylko po to, by wprowadzić 5/10 na kilka miesięcy przed wyłączeniami (do listy z artykułu dodajcie następujące po wspomnianych długie wyłączenia na WZ i Pradze), to ten wariant ostateczny mnie przekonał. Tylko mały szkopuł - wyszło, że brakuje nań 7 brygad. I jak by kołdry nie przeciągać, nie dało się ich znikąd zdjąć :( Dlatego na razie zostaje 6/12 z garścią zmian, mających na celu podratowanie podaży tam, gdzie jest to potrzebne.


I jeszcze jedno: w każdym z tych dwóch projektów pojawiła się linia z Żerania FSO na Poniatoszczaka. Okazało się to jedyną możliwością zachowania relacji FSO - Praga oraz zarazem skutecznego wspomożenia 25 z Wileniaka do Centrum (której to funkcji 46 nie spełnia, jak należy, ze względu na oddzielne przystanki przy Wileniaku). Ponieważ toczyłem ciężkie boje, by wspomagać 25 od przystanku DW. WILEŃSKI 07, zamiast - jak 46 - DW. WILEŃSKI 11, więc mogę po części uważać się za ojca chrzestnego proponowanego 21 :D


PS Nie pierwszy już raz czkawką się odbija niegdysiejsza pochopna decyzja o rezygnacji z pętli Staszica... :/

[ Dodano: 2008-02-28, 22:48 ]
mariow pisze:Dopiero sie ZTM przyznał że krytykowano trzy linie na Jagiellonskiej wiec skoro nie podobało sie 23 na WZ to dano 21 w Aleje.
O walorach tego połączenia w porównaniu z połączeniem 21 + 23 już napisałem. Jest jeszcze jeden aspekt: może wreszcie uda się na Jagiellońskiej usunąć nadpodaż, ale z autobusów...
mariow pisze:4. Czy zamiana 22 i 24 na Gocławku jest nadal aktualna?
ZTCW nie. Ale głowy całkiem nie oddam ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 28 lut 2008, 22:49

Bastian pisze:S Nie pierwszy już raz czkawką się odbija niegdysiejsza pochopna decyzja o rezygnacji z pętli Staszica... :/
Szkoda, że nie można już jej od nowa zrobić, bo raz, byłaby pretensja, że niedawno remontowano ulicę, dwa ludzie by mieli pretensje, że tramwaj im hałasuje...

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 28 lut 2008, 22:52

Bastian pisze:W wyniku konsultacji zrezygnowano ze skrócenia 23 do Koła i kasacji 21.
nie było to najgorsza jesli by sie zabrało z Zerania 18
Bastian pisze:I jeszcze jedno: w każdym z tych dwóch projektów pojawiła się linia z Żerania FSO na Poniatoszczaka
OK, jest to mzoe i lepsze rozwiazanie ze wzgledu na remont na WZ, ale po kiego zostają tam te 3 line na Jagiellonskiej??? Mówisz że nie ma brygad a marnuje sie je w taki sposób???
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 28 lut 2008, 22:53

ekhm, czy jest szansa na zmniejszenie ilości linii?

ODPOWIEDZ