Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
Do września wszystko się uleży. Zmian jest sporo, ale z absurdów na miarę 160 na Grodzisk chyba największym jest 167, ale i to się da jakoś obronić. Po prostu trzeba nauczyć się przesiadać - taka jest ogólna filozofia. A to, że przesiadki są do linii jeżdżących co 30 minut, nie znaczy, że ich nie ma, tylko że zostało jeszcze sporo do zrobienia w kwestii częstotliwości. Ewentualnie do wywalenia jeszcze kilka dziadów i zrobienie czegoś częstszego.
Na Człuchowską z Wola Parku jedzie się metrem i wsiada w linie dedykowane, a nie czeka na 249, trzeba zmienić myślenie.
Bałagan informacyjny zdecydowanie nie pomógł, tylko akurat zmiany były ogłoszone 2 tygodnie wcześniej i można się było z nimi zapoznać a nie czekać do momentu wyjścia na przystanek. Średnio ogarnięty szympans powinien zauważyć, że w miarę wydłużania metra o kolejne stacje, układ będzie się zmieniał.
Na Człuchowską z Wola Parku jedzie się metrem i wsiada w linie dedykowane, a nie czeka na 249, trzeba zmienić myślenie.
Bałagan informacyjny zdecydowanie nie pomógł, tylko akurat zmiany były ogłoszone 2 tygodnie wcześniej i można się było z nimi zapoznać a nie czekać do momentu wyjścia na przystanek. Średnio ogarnięty szympans powinien zauważyć, że w miarę wydłużania metra o kolejne stacje, układ będzie się zmieniał.
ŁK
ZTM sam tworzy te linie co 30 minut kursujące. Wola Park, to jeszcze przystanek Góralska. Przesiadki do częstych linii mają sens, do linii kursujących co 30 minut mniej sensu mają. Pasażerowie byli przygotowani. Jednak po wyjściu na przystanek patrzą jest naklejka i rozkład linii której miało nie być. Co wtedy ma myśleć pasażer, zmiany cofnięto? ZTM dziś sam sobie strzeli w stopę i to tak porządnie, tym bałaganem.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Ostatnio zwykle jest bałagan po jakichś większych zmianach - co oczywiście niczego nie usprawiedliwia.
Wprowadzić elektroniczne tabliczki i rozkłady!
Wprowadzić elektroniczne tabliczki i rozkłady!
ŁK
Nie. Idea powinny być krótkie linie, a nie długie przez całe miasto, bo są podatne na opóźnienia.
Poprawili 154, ale popsuli 167. Choć uczciwie trzeba przyznać, że 167 nie miało tak dużych opóźnień, jak się spodziewałem.
Bardziej chodziło o to, że da się obronić podziałem niedługo.Georg pisze:Nie. Idea powinny być krótkie linie, a nie długie przez całe miasto, bo są podatne na opóźnienia.
Poprawili 154, ale popsuli 167. Choć uczciwie trzeba przyznać, że 167 nie miało tak dużych opóźnień, jak się spodziewałem.
ŁK
Może to będzie okazja do skrócenia 521.Łukasz pisze: ↑16 lip 2022, 17:58Bardziej chodziło o to, że da się obronić podziałem niedługo.Georg pisze: Nie. Idea powinny być krótkie linie, a nie długie przez całe miasto, bo są podatne na opóźnienia.
Poprawili 154, ale popsuli 167. Choć uczciwie trzeba przyznać, że 167 nie miało tak dużych opóźnień, jak się spodziewałem.
Rewelacyjna rada, zwłaszcza jak się jest obładowanym zakupami. Owszem, ludzie nauczą się przesiadać, ale do samochodów. Życie jest za krótkie, żeby czekać na przesiadki.
W 249 zakupy jadą taksówką? Poza tym dla tych obładowanych to akurat 249 wystarczy.p_0 pisze:Rewelacyjna rada, zwłaszcza jak się jest obładowanym zakupami. Owszem, ludzie nauczą się przesiadać, ale do samochodów. Życie jest za krótkie, żeby czekać na przesiadki.
ŁK
Teoria, że trzeba skracać linie, aby były punktualne, dobra jest dla młodych, zdrowych, mających dużo czasu.... Pół biedy kiedy to przesiadka jednoperonowa częstych linii. Ale widać, że tendencja do kursów co 15/20/30 się nasila, niestety....
Nie wiem czy to jest przypadkowe, czy celowe, ale dziś zauważyłem ciekawa rzecz: jak przyjeżdżam na Bitwy 154 w DS, to po 3 minutach mam 167 na Bemowo. W drugą stronę na Szczęśliwickiej jest to samo. Z jednej linii co 20 minut do drugiej co 20 minut na tym samym przystanku.
Poczekaj na dzień powszedni albo koniec wakacji. Zobaczymy czy 3 minuty zapasu wystarczy ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dużo czasu to trzeba mieć, żeby jechać z Torwaru na Bemowo 171.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja pisałem ogólnie o idei skracania linii w imię punktualności. Zawsze znajdzie się jakiś ekstremalny przykład.
Bezpośrednio byłoby najszybciej właśnie 171, a nie z przesiadkami. Pytanie ilu pasażerów potrzebuje tej relacji i jak często. Czy to zapotrzebowanie uzasadnia istnienie linii całodziennej i całotygodniowej. Może wystarczy uruchomić jakiś autobus np. tylko podczas meczów na stadionie Legii.
Kierowcom akurat płacili za to aby jechali z Torwaru na Bemowo. Na Bemowie to głownie chodziło o dojazd na mecze, jak wszyscy wiemy Bemowo to dzielnica fanów Legii (tak wynikało z wniosków pozostawienia linii 171 na trasie z Bemowa do Torwaru). Szybciej wychodzi obecnie dojazd do metra i przesiadka w przy Centrum Nauki Kopernik w 162. Ze stacji Bemowo do stacji Centrum Nauki Kopernik M2 jedzie 17 minut. Czy tyle jechało 109 lub 171 z Ratusza-Bemowo do Centrum, czy nieco dłużej? Nie ma sensu na mecze uruchamiać autobusu jadącego przez pół miasta. Można zrobić w dniu meczu dodatkowe częste kursy autobusu do/z najbliższej stacji metra.Georg pisze: ↑16 lip 2022, 19:05Bezpośrednio byłoby najszybciej właśnie 171, a nie z przesiadkami. Pytanie ilu pasażerów potrzebuje tej relacji i jak często. Czy to zapotrzebowanie uzasadnia istnienie linii całodziennej i całotygodniowej. Może wystarczy uruchomić jakiś autobus np. tylko podczas meczów na stadionie Legii.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.