: 10 lis 2007, 21:49
W 107 zdziwiło mnie pojawienie się dźwięku przed zapowiedzią
Mówisz, maszBastian pisze:Zdaje się w związku z zamknięciami na średnicy po dwa kursy SKM-ki w każdym kierunku mają kończyć wcześniej. Za to będzie możliwość kontynuacji podróży KM-ami na podstawie biletu z SKM-ki.
ZTM pisze: Relacja pociągów odjeżdżających z Pruszkowa o godz. 9.32 i 11.02 zostaje skrócona do odcinków: Pruszków Odj. 9.32 - Warszawa Zachodnia przyj. 9.49 oraz Warszawa Wschodnia odj.10.08 - Sulejówek Miłosna przyj. 10.20.
Pruszków odj. 11.02 - Warszawa Zachodnia przyj. 11.20 oraz Warszawa Wschodnia odj. 11.49 - Sulejówek Miłosna przyj. 12.11.
Relacja pociągów odjeżdżających z Sulejówka Miłosnej o godz. 9.28 i 10.58 zostaje skrócona do odcinków: Sulejówek Miłosna odj. 9.28 - Warszawa Wschodnia przyj. 9.50 oraz Warszawa Zachodnia odj. 10.14 - Pruszków przyj. 10.31.
Sulejówek Miłosna odj. 10.58 - Warszawa Wschodnia przyj. 11.20 oraz Warszawa Zachodnia odj. 11.36 - Pruszków przyj. 11.53.
ZTM pisze: Ze względu na skalę utrudnień, dla zmniejszenia podróżnym uciążliwości, z inicjatywy Zarządu Transportu Miejskiego, przygotowano umowę z Kolejami Mazowieckimi na mocy której na czas niniejszego remontu (tj. od 12 listopada do zakończenia remontu) ustalono wzajemne uznawanie w pociągach KM i SKM wszystkich rodzajów i typów biletów oraz uprawnień do bezpłatnych i ulgowych przejazdów obowiązujących w KM oraz ZTM na odcinku pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia. Dla zachowania ważności, jednorazowe bilety ZTM muszą być skasowane w kasownikach zamontowanych na stacjach kolejowych na odcinku między Warszawą Wschodnią i Zachodnią lub w pociągach SKM, a bilety okresowe muszą być uprzednio aktywowane.
Super Express pisze:Hanka bierze kolej
Szybka Kolej Miejska się sprawdziła. Teraz miasto ma zamiar stworzyć własne linie kolei podmiejskiej.
- Dopóki nie będzie konkurencji, dopóty będziemy traktowani jako zło konieczne i będziemy podróżowali w ciasnocie i brudzie - mówi Aneta Domańska-Machnio (28 l.), która codziennie dojeżdża do pracy w stolicy z Piastowa.
Jednak pasażerowie pociągów podmiejskich mogą odetchnąć z ulgą.
Pierwsze Okęcie
Zarząd Transportu Miejskiego zamierza ogłosić przetarg na obsługę linii kolejowych. Oznacza to, że już niedługo na co najmniej kilku liniach będziemy podróżowali pociągami miejskimi. - Teraz SKM nie ma możliwości obsługiwania wszystkich okołowarszawskich linii kolejowych. Przygotowujemy podpisanie wieloletniej umowy ze spółką, ale to nadal będzie kropla w morzu potrzeb - mówi Michał Dąbrowski (28 l.) z ZTM. - Dlatego zamierzamy uruchomić wygodniejsze i czystsze pociągi miejskie, którymi będzie można podróżować na podstawie biletów ZTM. Pierwsze połączenia planujemy z Okęciem po tym, jak w przyszłym roku zostanie zakończona budowa torów do lotniska - obiecuje.
Takie rozwiązanie chwalą sobie pasażerowie kolei. - Takie linie można będzie nazywać naziemnym metrem - cieszy się Kinga Ferszt (20 l.). - Mam nadzieję, że te pociągi będą przedstawiały inny standard niż te dotychczas jeżdżące po stołecznych szynach - dodaje.
Donata Nowakowska, rzecznik Kolei Mazowieckich, nie obawia się konkurencji ze strony miejskiego przedsięwzięcia.
Czekają na ruch
- Nasze pociągi jeżdżą nie tylko w Warszawie, ale w całym województwie. Tutaj nie stracimy pasażerów. A jeśli miasto ogłosi przetarg, to się do niego zgłosimy - zapewnia.
Podobnie sprawę przedstawia Jerzy Obrębski (51 l.), członek zarządu stołecznej SKM. - Gdy tylko zostanie podpisana z miastem wieloletnia umowa na działalność SKM, umożliwi to nam staranie się o kredyty na zakup nowego taboru. Wówczas swobodnie będziemy mogli konkurować liczbą oferowanych przewozów w Warszawie i okolicach - przekonuje. - Należy pamiętać o tym, że nasze pociągi nie mogą być gorsze od dotychczas kursujących - zaznacza.
Prace nad przygotowaniem umów są już na ukończeniu. - Ze wszystkimi naszymi przewoźnikami podpiszemy dokumenty jeszcze w tym roku - zapewnia Michał Dąbrowski.
Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, oferta na obsługę kolei miejskiej ma być ogłoszona na początku przyszłego roku. Wynika z tego, że już w połowie 2008 r. będziemy mogli podróżować pociągami podmiejskimi z wymalowaną syrenką.
Co zyskają na tej zmianie warszawiacy
Pasażerowie wreszcie będą mogli wybierać z usług której firmy chcą skorzystać. Skończy się dotychczasowy monopol jednego przewoźnika.
W pociągach miejskich będą obowiązywały wszystkie typy biletów komunikacyjnych, a nie tylko miesięczne czy kwartalne.
Przewoźnik, który wystartuje w konkursie na obsługę miejskich linii, będzie musiał zapewnić nowoczesny tabor.
Osoby dojeżdżające z podwarszawskich miejscowości nie będą musiały kupować dodatkowych biletów kolejowych.
Zwiększy się liczba pociągów kursujących z obrzeży miasta do centrum Warszawy. Do dotychczasowych kursów KM i SKM dojdą kolejne - kolei miejskiej.
Pytam jako laik: jak można zwiększyć liczbę kursów, jeśli średnica więcej już chyba nie pomieściZwiększy się liczba pociągów kursujących z obrzeży miasta do centrum Warszawy. Do dotychczasowych kursów KM i SKM dojdą kolejne - kolei miejskiej.
Pomieści, pomieści.R-11 Kleszczowa pisze:Pytam jako laik: jak można zwiększyć liczbę kursów, jeśli średnica więcej już chyba nie pomieści
troche szacunku do Pani PrezydentSuper Express pisze:Hanka bierze kolej
14WESuper Express pisze:będzie musiał zapewnić nowoczesny tabor.
Dlaczego miasto ma samo siebie obciążać kosztami zakupy i ewentualnej odnowy taboru kolejki miejskiej, jeśli można ten ciężar przerzucić na zapewne również efektywniejszą firmę prywatną?solaris8315 pisze:Po co tworzenie przewoźnika SKM-bis. Trzeba było i trzeba inwestować w obecnego, a nie bawić się ]
Nie sądziłem, że ktoś jeszcze wierzy w to kłamstwo...R-11 Kleszczowa pisze:Pytam jako laik: jak można zwiększyć liczbę kursów, jeśli średnica więcej już chyba nie pomieściZwiększy się liczba pociągów kursujących z obrzeży miasta do centrum Warszawy. Do dotychczasowych kursów KM i SKM dojdą kolejne - kolei miejskiej.
Która to z pewnością będzie tabor odnawiała za darmo, a do kosztów działania nie doliczy zyskuJacek Pudło pisze:Dlaczego miasto ma samo siebie obciążać kosztami zakupy i ewentualnej odnowy taboru kolejki miejskiej, jeśli można ten ciężar przerzucić na zapewne również efektywniejszą firmę prywatną?solaris8315 pisze:Po co tworzenie przewoźnika SKM-bis. Trzeba było i trzeba inwestować w obecnego, a nie bawić się ]
Dokładnie. Fajnie, jak z ajentami - będą umowy i nie będzie nas obchodziło kto wykonuje kursy, bo zawsze będą to przynajmniej 14WEDlaczego miasto ma samo siebie obciążać kosztami zakupy i ewentualnej odnowy taboru kolejki miejskiej, jeśli można ten ciężar przerzucić na zapewne również efektywniejszą firmę prywatną?
Zobaczymy, ile wozokilometr będzie kosztował. To były eksperyment na skalę europejską niemalże...Piotrek pisze:Dokładnie. Fajnie, jak z ajentami - będą umowy i nie będzie nas obchodziło kto wykonuje kursy, bo zawsze będą to przynajmniej 14WEDlaczego miasto ma samo siebie obciążać kosztami zakupy i ewentualnej odnowy taboru kolejki miejskiej, jeśli można ten ciężar przerzucić na zapewne również efektywniejszą firmę prywatną?