Strona 95 z 296

: 26 mar 2010, 16:35
autor: pawcio
Majusi pisze:ale standartowo waga dla każdego T przyjmuje się 100 gdy dla każdego KI = 1
Czyli jednemu tramwajowi odpowiada 100 samochodów? Mam wrażenie, że w Alejach w godzinach szczytu realne proporcje wyglądają jednak nieco inaczej.

: 27 mar 2010, 6:05
autor: tarantula01
Glonojad pisze:
mcdm pisze:CZemu zablokuję ruch tramwajowy?
Odblokuję wyjazd z Leszna...
Dlatego, że jakakolwiek zmiana organizacji ruchu powoduje konieczność opracowania nowego projektu organizacji ruchu, z programem sygnalizacyjnym o bezkolizyjnych relacjach skrętnych włącznie.
Czy dla Kercelaka po remoncie zmieniono program sygnalizacji w stosunku do tego z przed remontu?
Szeregowy_Równoległy pisze:Pytanie o pl. Wilsona: czy zjazd z placu w Mickiewicza, w kierunku pl. Inwalidów musi mieć czerwone tak długo? Jest kilkanaście sekund, o ile nie więcej, kiedy piesi mają czerwone i samochody również, chociaż z nikim to w żaden sposób nie koliduje.
To efekt czasu międzyzielonego - 14 m jezdni daje czas przejścia pieszego na poziomie ok. 12 s. I wtedy wszyscy mają czerwone. Kiedyś do międzyzielonego wliczano zielone dla pieszych migające oraz sygnał żółty (a uczono na kursach na prawo jazdy, że na obu sygnałach nie można już wchodzić/wjeżdżać na skrzyżowanie).

: 27 mar 2010, 12:47
autor: Bastian
tarantula01 pisze:Czy dla Kercelaka po remoncie zmieniono program sygnalizacji w stosunku do tego z przed remontu?
Nie, bo nie zmieniono tam organizacji ruchu, tylko przywrócono stałą.

: 27 mar 2010, 15:06
autor: Glonojad
tarantula01 pisze:
Glonojad pisze: Dlatego, że jakakolwiek zmiana organizacji ruchu powoduje konieczność opracowania nowego projektu organizacji ruchu, z programem sygnalizacyjnym o bezkolizyjnych relacjach skrętnych włącznie.
Czy dla Kercelaka po remoncie zmieniono program sygnalizacji w stosunku do tego z przed remontu?
Niestety, nie, a przydałoby się chociażby o pół cyklu do przodu przesunąć ofset.

: 27 mar 2010, 22:56
autor: pawcio
Na którym kierunku? Bo w relacji wschód-zachód wygląda to całkiem nieźle.

: 27 mar 2010, 23:31
autor: Glonojad
W relacji zachód - wschód jest to losowe z uwagi na dopływ z dwóch kolizyjnych kierunków, więc wychodzi na 0.

W realcji wschód - zachód koordynacji o ile wiem nie ma wcale, cykle przy Żelaznej i Kercelaku mają różne długości.

Natomiast w relacji północ - południe czekanie jest murowane (koordynacja z Lesznem zrobiona według szkoły gierkowsko-gomułkowskiej, czyli pod samochody), a w przeciwnej w części przypadków (dwukrotnie krótszy cykl, z czego co drugi pod samochody - tramwaj przejedzie co najwyżej jeden, o ile nie zmienia zwrotki, drugi czeka zawsze).

No zawsze można by było zostawić "nieruszalne" skrzyżowanie a przesunąć sąsiadów, ale po co.

: 27 mar 2010, 23:35
autor: pawcio
Glonojad pisze:W realcji wschód - zachód koordynacji o ile wiem nie ma wcale, cykle przy Żelaznej i Kercelaku mają różne długości.
Jakoś nader często widzę tramwaje od Żelaznej najeżdżające od razu na pałkę.
Glonojad pisze:Natomiast w relacji północ - południe czekanie jest murowane (koordynacja z Lesznem zrobiona według szkoły gierkowsko-gomułkowskiej, czyli pod samochody),
Prawda to. Tu masz dwie minuty z głowy. Ale czy światła przy Lesznie nie są w jednym programie z Solidarności?
Glonojad pisze:w przeciwnej w części przypadków (dwukrotnie krótszy cykl, z czego co drugi pod samochody - tramwaj przejedzie co najwyżej jeden, o ile nie zmienia zwrotki, drugi czeka zawsze).
I to jest dziwne, o tyle że światła przy Chłodnej nie są z eopki słusznie minionej.

: 27 mar 2010, 23:38
autor: Bastian
pawcio pisze:Jakoś nader często widzę tramwaje od Żelaznej najeżdżające od razu na pałkę.
No widzisz, ja wprost przeciwnie. Być może rzeczywiście jest to zmienne.

: 28 mar 2010, 9:42
autor: Glonojad
pawcio pisze:I to jest dziwne, o tyle że światła przy Chłodnej nie są z eopki słusznie minionej.
Podejście do inżynierii ruchu przy nich zastosowane - jest.

: 28 mar 2010, 16:27
autor: Siecool
Bastian pisze:
pawcio pisze:Jakoś nader często widzę tramwaje od Żelaznej najeżdżające od razu na pałkę.
No widzisz, ja wprost przeciwnie. Być może rzeczywiście jest to zmienne.
Też się skłaniam do wersji zmiennej, zdarza się i czekanie i przejazd praktycznie od razu.
Glonojad pisze:Natomiast w relacji północ - południe czekanie jest murowane (koordynacja z Lesznem zrobiona według szkoły gierkowsko-gomułkowskiej, czyli pod samochody), a w przeciwnej w części przypadków (dwukrotnie krótszy cykl, z czego co drugi pod samochody - tramwaj przejedzie co najwyżej jeden, o ile nie zmienia zwrotki, drugi czeka zawsze).
Hmm, co masz na myśli pisząc o dwukrotnie krótszym cyklu? Tam jest jakiś ukryty lewoskręt w relacji 171/190 (wlot od ronda Daszyńskiego zatrzymywany wcześniej niż ten od Arkadii)?

: 28 mar 2010, 18:16
autor: Glonojad
Nie, chodziło mi o koordynację z Chłodną.

: 02 kwie 2010, 14:00
autor: Majusi
Jeżeli koordynujemy T to w tym przypadku zablokowany zostanie odcinek Chłodna - Leszno i dalej. W tej chwili T jadą swobodnie (wydzielone torowiska).

: 29 kwie 2010, 13:45
autor: banan33
Czy w ostatnim czasie został zmieniony układ sygnalizacji na pl. Bankowym dla lewoskrętu z placu w Solidarności? Jeszcze nie dawno stało się tam jeden góra dwa cykle. A teraz znowu tam korzenie można zapuścic.

: 30 kwie 2010, 11:35
autor: Domino2001
W ostatnich dniach powstała faza lewoskrętu ze Żwirki w Pruszkowską. Powinno to odciążyć lewoskręt z wcześniejszego skrzyżowania. Nareszcie 172 nie będzie musiał czekać całego cyklu, tylko po zapaleniu się zielonego w kierunku Centrum to i on w lewo skręci. Po zapaleniu czerwonego na lewoskręcie zapala się zielone w kierunku lotniska i zapala się zielone dla przejścia dla pieszych w poprzek Pruszkowskiej.

: 30 kwie 2010, 12:56
autor: Szeregowy_Równoległy
Podobnie jak po zamknięciu wiaduktu na Andersa pojawiły się sygnalizatory kierunkowe do skrętu z Muranowskiej w lewo w Andersa. Mam cichą nadzieję, że tak zostanie na stałe, bo we wcześniejszej wersji skrzyżowanie było, delikatnie mówiąc, kolizyjne.