Strona 96 z 264

: 12 lis 2007, 21:23
autor: Jacek Pudło
inż. Glonojad pisze:Która to z pewnością będzie tabor odnawiała za darmo, a do kosztów działania nie doliczy zysku
Oczywiście, że znalazłoby to odzwierciedlenie w kosztach, ale jak jest w przypadku metra? Nie dość, że w zapłacie za przejazd są wliczone środki na odnowę taboru to dopłaca się jeszcze do nowych zakupów, OIDP sam zresztą zwracałeś uwagę, iż dodatkowy pociąg dałoby się uzyskać przy obecnym stanie taboru (wymagałoby to jedynie lepszej organizacji). Chodzi rzecz jasna o to, iż to prywatny przewoźnik trudziłby się z problemem finansowania zakupu taboru, a miasto nie byłoby obciążone ani pokaźną kwotą w budżecie, ani spłatą kredytu. Odnośnie drugiej kwestii, SKM przecież też nie będzie liczył tak, by w ramach 'prospołecznego' niewiadomoczego wyjść na minus. Specyfika transportu kolejowego jest inna niż autobusowego, ale jak dotąd prywatni przewoźnicy są bardziej efektywni i potrafili wykonywać te same usługi przy niższych kosztach. Czy uda się to i w wypadku kolejki miejskiej - okaże się z czasem.

: 12 lis 2007, 21:32
autor: Glonojad
Proszę o pokazanie SKM w dowolnym mieście europejskim obsługiwaną przez przewoźnika wyłonionego w przetargu... jak na razie, udaje się to dla jakichś kompletnych regiów, z dumpingiem DB włącznie.

Co do rzekomego "nieobciążania budżetu" - wybacz, ale to jest jakieś dyletanctwo ekonomiczne. Skąd prywatny przewoźnik weźmie pieniądze na tabor? Z kredytu lub z leasingu! A gdzie jego koszty wylądują? Oczywiście, w wozokilometrze! Czyli zupełnie tak, jak dla umowy wieloletniej ze spółką miejską.

Oczywiście, prywaciarze są zwykle efektywniejsi. Tyle, że profit z tej efektywności ucieka poza miasto. A pieniądze zapłacone spółce miejskiej tak naprawdę zostają w mieście - pytanie, co warto bardziej.

Na zakończenie - prywaciarz nie jest upoważniony do pozyskania środków z Programu opeacyjnego infrastruktura i środowisko...

: 12 lis 2007, 22:16
autor: Flash8222
Jeśli to, co napisał SE jest prawdą, że ZTM ogłosi przetarg na obsługę linii do Lotniska Okęcie to mam wrażenie, że tak szybko nie zobaczymy jednostek jak to pisze SE. Jakby tak było by to ZTM strzeliłby sobie samobója i tak myślę, że jednak ZTM w przetargu zapisze, że jednostki mają być a to oznacza, że zobaczymy je dopiero po dwóch latach od podpisania umowy w wybranym w drodze przetargu przewoźnikiem.

: 12 lis 2007, 22:19
autor: Glonojad
To tylko SE - jego artykuły są często po prostu zmyślane. Ze zmyślaniem wypowiedzi włącznie.

Akurat przetarg na obsługę linii do Okęcia, na którą zdaje się jakieś pieniądze się znalazły (nawet nie wiem, czy aby nie na listę indykatywnę RPO nie wpisano tego projekty)...

: 13 lis 2007, 15:46
autor: Frencher
solaris8315 pisze: A przejęcie SKM przez KM to ciekawa propozycja warta rozważenia. Jak na razie wg mnie optymalny jest obecny system KM i SKM
A niech ręka Boska broni =;
Chcesz dożyć czasów, gdzie potencjalny pasażer będzie czekał po 60 minut na dworcu na pociąg SKM, bo kolejarze będą mówili że im się częściej jeździć nie opłaca ](*,)
Próbkę jak KM i ogólnie kolejarze podchodzą do tematu zachęcania pasażerów do podróży koleją mamy na przykładzie Kolei Mazowieckich - a to myślę nie wymaga komentarza.

: 13 lis 2007, 15:52
autor: person
Frencher pisze:Chcesz dożyć czasów, gdzie potencjalny pasażer będzie czekał po 60 minut na dworcu na pociąg SKM, bo kolejarze będą mówili że im się częściej jeździć nie opłaca
Chwila, kolejarze kolejarzami, ale przecież za kursy takiej SKMki wciąż płaciłyby (i wymagały) gminy, więc nie wiem czy można już panikować...

: 13 lis 2007, 17:04
autor: Premo
A jeszcze ciekawsza jest propozycja przejęcia SKM przez władze samorządowe
A czemu by nie?

: 13 lis 2007, 17:10
autor: Wolfchen
solaris8315 pisze:PKP już nie będzie miało dojnej krowy.
Za taki złom tyle kasy płacić... Swoją drogą jestem ciekawy, czy czasem nie będzie problemów z rozkładami pociągów KM w cegle... :-k
Frencher pisze:Próbkę jak KM i ogólnie kolejarze podchodzą do tematu zachęcania pasażerów do podróży koleją mamy na przykładzie Kolei Mazowieckich - a to myślę nie wymaga komentarza.
I tu się z Tobą zgodzę... Chociaż w PR ostatnio standard podróży się poprawił...

: 13 lis 2007, 17:22
autor: Premo
Frencher pisze:Chcesz dożyć czasów, gdzie potencjalny pasażer będzie czekał po 60 minut na dworcu na pociąg SKM, bo kolejarze będą mówili że im się częściej jeździć nie opłaca
Jak ZTM będzie opłacał wszystkie koszty to takich sytuacji nie będzie

: 13 lis 2007, 17:46
autor: Bastian
Premo pisze:Jak ZTM będzie opłacał wszystkie koszty
A KM tylko zgarniało nadwyżkę? :>

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-11-17, 01:11 ]
Usunięcie części postu odnoszącej się do wiadomości w innym temacie. MeWa

: 13 lis 2007, 18:16
autor: Premo
Bastian pisze:A KM tylko zgarniało nadwyżkę? :>
A jak jest z ajentami w ZTMie?

: 13 lis 2007, 18:20
autor: fik
Premo pisze:
Bastian pisze:A KM tylko zgarniało nadwyżkę? :>
A jak jest z ajentami w ZTMie?
Ajenci w ZTMie nie sprzedają biletów.

: 13 lis 2007, 18:46
autor: marian
Fikander pisze:
Premo pisze:A jak jest z ajentami w ZTMie?
Ajenci w ZTMie nie sprzedają biletów.
Masz. Chodzi o to, żeby KM funkcjonowało jak ajent i tyla. Ze wszystkimi tego za i przeciw. A ajenci sprzedają bilety (kierowcy :> )

: 13 lis 2007, 18:50
autor: Wolfchen
marian pisze:A ajenci sprzedają bilety (kierowcy :> )
Ale te bilety są biletami zlecającego, a nie własnymi :>

: 13 lis 2007, 19:47
autor: Glonojad
Rynek Kolejowy pisze:
Marszałek Struzik wspomniał także o planowanym przejęciu Szybkiej Kolei Miejskiej przez władze samorządowe. – Zwrócimy się do władz miasta stołecznego Warszawy w sprawie możliwości zakupu SKM przez samorząd.
A Warszawa to niby co? :p