http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... h_TLK.html
Rusza darmowe kino dla podróżnych w pociągach TLK
Od soboty w wybranych pociągach TLK będą wyświetlane filmy. To efekt współpracy spółki PKP Intercity i telewizji Kino Polska.
Filmy będzie można oglądać na dużych monitorach w specjalnie przystosowanych do tego wagonach. Szefowie kanału Kino Polska przygotowali repertuar rodzimej produkcji. Będzie można zobaczyć m.in. komedie Stanisława Barei: "Poszukiwany, poszukiwana" czy "Małżeństwo z rozsądku". Do wagonu filmowego, w którym znajdzie się 66 miejsc, będzie mógł przyjść każdy pasażer z ważnym biletem na przejazd określoną trasą.
W najbliższych dniach filmy będzie można oglądać w pociągach TLK (dawne pośpieszne) z Warszawy do Krakowa, Bydgoszczy i Poznania. Między stolicą i Krakowem wagony filmowe będą jeździć do 11 grudnia z pociągami TLK odjeżdżającymi z Warszawy o godz. 11.11 i 19.32 a z Krakowa o godz. 5.21 i 15.15.
Szczegółowe informacja o repertuarze i trasach mają się pojawiać na stronie www.intercity.pl.
O spółce PKP Intercity
Moderator: JacekM
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
pomiary biletów sprawdzanych w pociągach PIC prowadzi. w ten weekend spotkałem się z tym trzy razy. ankieter spisuje trasę, odległość, cenę, zniżkę
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27606
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Generalnie zawsze tak było - PIC uczestniczy w tym tylko jako pośrednik między MI, które nakazuje wykonanie pomiarów, a firmą wykonującą badania.
BTW, pozdrawiam wszystkich pasażerów 15107/51106, których spisałem w ciągu ostatnich dni
BTW, pozdrawiam wszystkich pasażerów 15107/51106, których spisałem w ciągu ostatnich dni
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Warto doadać że te Pendolino nie będa miały najważniejszej cechy Pendolino czyli wychylnych pudełBernard pisze:http://www.zw.com.pl/artykul/244830,537310.htmlObrazek
InterCity kupią nowe pendolino
Pierwszych osiem z 20 szybkich pociągów jeżdżących z prędkością ponad 200 km/godz. pojawi się na torach na przełomie 2013 i 2014 roku. Pozostałych 12 składów zostanie dostarczonych pół roku później. Szybkie pociągi typu Pendolino mają wozić pasażerów z Warszawy do Gdańska i Gdyni oraz Krakowa i Katowic. Bilet na 300-kilometrowy odcinek ma kosztować ok. 100 zł. – Ceny nie będą rosły szybciej niż koszty dostępu do torów czy energii elektrycznej – zaznaczył Grzegorz Mędza, prezes InterCity. Cena jednego składu to 20 mln euro, a budowa stacji obsługi i utrzymanie pociągów to koszt kolejnych 30 mln zł. Zakup taboru będzie możliwy dzięki podpisanej wczoraj z Ministerstwem Transportu dziesięcioletniej umowie na realizowanie połączeń na tej trasie. Do 2020 roku spółka otrzyma z budżetu 2 mld 800 mln zł. To zabezpieczenie dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który wyłoży połowę pieniędzy. Druga połowa ma pochodzić z dotacji z UE.
"Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła
- Składy zespolone Nowe Pendolino, które chce zamówić w koncernie Alstom spółka PKP Intercity, na pewno nie będą miały wychylnego pudła - poinformowano nas w centrali francuskiego koncernu.
- Za wcześnie jeszcze, żeby powiedzieć, że na pewno wyprodukujemy te pociągi, bo kontrakt nie jest jeszcze podpisany, ale jest ku temu coraz bliżej. To nas bardzo cieszy. Jedna rzecz, która w tej chwili jesteśmy pewni to specyfikacja techniczna zaoferowanych pociągów. Będą to siedmiowagonowe składy, podobne do tych dla kolei szwajcarskich, ale bez technologii wychylnego pudła - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Riccardo Pierobon z Alstomu. Tuż po otwarciu ofert w przetargu przedstawiciele Alstomu mówili jednak co innego - Zaoferowaliśmy PKP Intercity pociąg Nowe Pendolino, wykorzystujący technologię wychylnego pudła - powiedział wtedy "Rynkowi Kolejowemu" Nicolas Halamek z Alstomu.
Dlaczego producent wycofał się z technologii poprawiającej prędkość maksymalną pociągu na łukach? - Zaważyło na tym wiele czynników, między innymi koszt produkcji i fakt, że w Polsce ta technologia nie byłaby w pełni wykorzystana. Przede wszystkim jednak trzeba zaznaczyć, że zamawiający nie wymagał takiego rozwiązania i nie wpisał go do warunków przetargu - wyjaśnił Pierobon. Będzie to oznaczać dłuższą o kilkanaście minut podróż na modernizowanej linii E65 Warszawa - Gdańsk, której i studium wykonalności było napisane właśnie pod wykorzystanie wychylnego pudła na krętym odcinku Malbork - Iława - Działdowo, gdzie pociąg przechylający się na łukach może pojechać o co najmniej 20 km/h szybciej niż skład pozbawiony tej technologii. Przedstawiciel francuskiego koncernu zapewnił jednak, że pociągi będą korzystać z pozostałych rozwiązań rodziny Nowe Pendolino i brak wychylnego pudła będzie największą różnicą między nimi, a pociągami oferowanymi innym krajom."
Ktos kogos baaaardzo mocno wy***** w tym przypadku i czyjeś głowy pewnie poleca.
PKP IC też wrzuciły rozkład: http://intercity.pl/pubfile/rozklad_201 ... pkp_ic.pdf
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
http://www.kow.com.pl/infokolej/pelna-t ... zawa-lodz/
O co tu chodzi? Modernizacja przesunięta, a pociągi wg nowego rozkładu? Poza tym hafas podał mi i tak pospiecha z Katowic przez Żyrardów.3 grudnia 2010 roku wykonawca planowanych prac modernizacyjnych podjął decyzję o zmianie terminu rozpoczęcia inwestycji. Nowy termin prac zostanie podany wkrótce.
W związku z powyższym pociągi na trasie Warszawa - Łódź - Warszawa kursować będą zgodnie z rozkładem jazdy na sezon 2010/11. Składy dalekobieżne do Katowic, Wrocławia i Jeleniej Góry kursować będą objazdami z pominięciem stacji Żyrardów i Skierniewice zgodnie ze zmienioną organizacja ruchu.
Przecież nie powiedzieli kiedy będzie to "wkrótce", prawda?piotram pisze:A zostawic po staremu nie prościej?Wolfchen pisze:Całkiem logiczne - przetrasowywanie na gwałt wszystkiego wprowadziłoby niezły zamęt.
Co jeśli wykonawca powie "możemy zacząć za 3 dni", a druga strona odpowie "nie, bo biurokracja"? Pewnie w celu zabezpieczenia się przed nagłymi zmianami pozostawiono planowany objazd...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26931
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I co, jedna linia byłaby na starym rozkładzie, a reszta na nowym? Przecież to rodzi konsekwencje na całej sieci, to nie tramwaj, gdzie można (choć nie bardzo się powinno) zakładać jednoczesny odjazd dwóch tramwajów z jednego peronu w tą samą stronę..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.