O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 26 lis 2010, 23:31

Obrazek

Rusza darmowe kino dla podróżnych w pociągach TLK

Od soboty w wybranych pociągach TLK będą wyświetlane filmy. To efekt współpracy spółki PKP Intercity i telewizji Kino Polska.


Filmy będzie można oglądać na dużych monitorach w specjalnie przystosowanych do tego wagonach. Szefowie kanału Kino Polska przygotowali repertuar rodzimej produkcji. Będzie można zobaczyć m.in. komedie Stanisława Barei: "Poszukiwany, poszukiwana" czy "Małżeństwo z rozsądku". Do wagonu filmowego, w którym znajdzie się 66 miejsc, będzie mógł przyjść każdy pasażer z ważnym biletem na przejazd określoną trasą.

W najbliższych dniach filmy będzie można oglądać w pociągach TLK (dawne pośpieszne) z Warszawy do Krakowa, Bydgoszczy i Poznania. Między stolicą i Krakowem wagony filmowe będą jeździć do 11 grudnia z pociągami TLK odjeżdżającymi z Warszawy o godz. 11.11 i 19.32 a z Krakowa o godz. 5.21 i 15.15.

Szczegółowe informacja o repertuarze i trasach mają się pojawiać na stronie www.intercity.pl.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... h_TLK.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 28 lis 2010, 22:37

pomiary biletów sprawdzanych w pociągach PIC prowadzi. w ten weekend spotkałem się z tym trzy razy. ankieter spisuje trasę, odległość, cenę, zniżkę
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2010, 22:41

Nie PIC, tylko MI.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 28 lis 2010, 23:07

o. ciekawostka
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 28 lis 2010, 23:41

zawsze tak było, czy tylko tym razem na zlecenie MI, z pominięciem IC?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2010, 23:45

Generalnie zawsze tak było - PIC uczestniczy w tym tylko jako pośrednik między MI, które nakazuje wykonanie pomiarów, a firmą wykonującą badania.

BTW, pozdrawiam wszystkich pasażerów 15107/51106, których spisałem w ciągu ostatnich dni :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 29 lis 2010, 19:44

to ja, wybierz mnie! :P
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 03 gru 2010, 19:23

Bernard pisze:
Obrazek

InterCity kupią nowe pendolino

Pierwszych osiem z 20 szybkich pociągów jeżdżących z prędkością ponad 200 km/godz. pojawi się na torach na przełomie 2013 i 2014 roku. Pozostałych 12 składów zostanie dostarczonych pół roku później. Szybkie pociągi typu Pendolino mają wozić pasażerów z Warszawy do Gdańska i Gdyni oraz Krakowa i Katowic. Bilet na 300-kilometrowy odcinek ma kosztować ok. 100 zł. – Ceny nie będą rosły szybciej niż koszty dostępu do torów czy energii elektrycznej – zaznaczył Grzegorz Mędza, prezes InterCity. Cena jednego składu to 20 mln euro, a budowa stacji obsługi i utrzymanie pociągów to koszt kolejnych 30 mln zł. Zakup taboru będzie możliwy dzięki podpisanej wczoraj z Ministerstwem Transportu dziesięcioletniej umowie na realizowanie połączeń na tej trasie. Do 2020 roku spółka otrzyma z budżetu 2 mld 800 mln zł. To zabezpieczenie dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który wyłoży połowę pieniędzy. Druga połowa ma pochodzić z dotacji z UE.
http://www.zw.com.pl/artykul/244830,537310.html
Warto doadać że te Pendolino nie będa miały najważniejszej cechy Pendolino czyli wychylnych pudeł :)

"Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła

- Składy zespolone Nowe Pendolino, które chce zamówić w koncernie Alstom spółka PKP Intercity, na pewno nie będą miały wychylnego pudła - poinformowano nas w centrali francuskiego koncernu.

- Za wcześnie jeszcze, żeby powiedzieć, że na pewno wyprodukujemy te pociągi, bo kontrakt nie jest jeszcze podpisany, ale jest ku temu coraz bliżej. To nas bardzo cieszy. Jedna rzecz, która w tej chwili jesteśmy pewni to specyfikacja techniczna zaoferowanych pociągów. Będą to siedmiowagonowe składy, podobne do tych dla kolei szwajcarskich, ale bez technologii wychylnego pudła - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Riccardo Pierobon z Alstomu. Tuż po otwarciu ofert w przetargu przedstawiciele Alstomu mówili jednak co innego - Zaoferowaliśmy PKP Intercity pociąg Nowe Pendolino, wykorzystujący technologię wychylnego pudła - powiedział wtedy "Rynkowi Kolejowemu" Nicolas Halamek z Alstomu.

Dlaczego producent wycofał się z technologii poprawiającej prędkość maksymalną pociągu na łukach? - Zaważyło na tym wiele czynników, między innymi koszt produkcji i fakt, że w Polsce ta technologia nie byłaby w pełni wykorzystana. Przede wszystkim jednak trzeba zaznaczyć, że zamawiający nie wymagał takiego rozwiązania i nie wpisał go do warunków przetargu - wyjaśnił Pierobon. Będzie to oznaczać dłuższą o kilkanaście minut podróż na modernizowanej linii E65 Warszawa - Gdańsk, której i studium wykonalności było napisane właśnie pod wykorzystanie wychylnego pudła na krętym odcinku Malbork - Iława - Działdowo, gdzie pociąg przechylający się na łukach może pojechać o co najmniej 20 km/h szybciej niż skład pozbawiony tej technologii. Przedstawiciel francuskiego koncernu zapewnił jednak, że pociągi będą korzystać z pozostałych rozwiązań rodziny Nowe Pendolino i brak wychylnego pudła będzie największą różnicą między nimi, a pociągami oferowanymi innym krajom."


Ktos kogos baaaardzo mocno wy***** w tym przypadku i czyjeś głowy pewnie poleca.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 gru 2010, 15:29

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 04 gru 2010, 18:49

http://www.kow.com.pl/infokolej/pelna-t ... zawa-lodz/
3 grudnia 2010 roku wykonawca planowanych prac modernizacyjnych podjął decyzję o zmianie terminu rozpoczęcia inwestycji. Nowy termin prac zostanie podany wkrótce.

W związku z powyższym pociągi na trasie Warszawa - Łódź - Warszawa kursować będą zgodnie z rozkładem jazdy na sezon 2010/11. Składy dalekobieżne do Katowic, Wrocławia i Jeleniej Góry kursować będą objazdami z pominięciem stacji Żyrardów i Skierniewice zgodnie ze zmienioną organizacja ruchu.
O co tu chodzi? Modernizacja przesunięta, a pociągi wg nowego rozkładu? Poza tym hafas podał mi i tak pospiecha z Katowic przez Żyrardów.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 gru 2010, 18:51

piotram pisze:Modernizacja przesunięta, a pociągi wg nowego rozkładu?
Całkiem logiczne - przetrasowywanie na gwałt wszystkiego wprowadziłoby niezły zamęt. :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 04 gru 2010, 18:54

Wolfchen pisze:
piotram pisze:Modernizacja przesunięta, a pociągi wg nowego rozkładu?
Całkiem logiczne - przetrasowywanie na gwałt wszystkiego wprowadziłoby niezły zamęt. :-k
A zostawic po staremu nie prościej?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 gru 2010, 19:45

piotram pisze:
Wolfchen pisze:Całkiem logiczne - przetrasowywanie na gwałt wszystkiego wprowadziłoby niezły zamęt. :-k
A zostawic po staremu nie prościej?
Przecież nie powiedzieli kiedy będzie to "wkrótce", prawda?
Co jeśli wykonawca powie "możemy zacząć za 3 dni", a druga strona odpowie "nie, bo biurokracja"? Pewnie w celu zabezpieczenia się przed nagłymi zmianami pozostawiono planowany objazd...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 gru 2010, 19:47

piotram pisze:A zostawic po staremu nie prościej?
A obiegi to co? EDyty będą po kraju rozesłane, a do tego gratis na innych liniach rozkład się też zmieni.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26931
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 gru 2010, 19:50

I co, jedna linia byłaby na starym rozkładzie, a reszta na nowym? Przecież to rodzi konsekwencje na całej sieci, to nie tramwaj, gdzie można (choć nie bardzo się powinno) zakładać jednoczesny odjazd dwóch tramwajów z jednego peronu w tą samą stronę..
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ