Strona 96 z 328

: 26 lis 2010, 23:31
autor: Bernard
Obrazek

Rusza darmowe kino dla podróżnych w pociągach TLK

Od soboty w wybranych pociągach TLK będą wyświetlane filmy. To efekt współpracy spółki PKP Intercity i telewizji Kino Polska.


Filmy będzie można oglądać na dużych monitorach w specjalnie przystosowanych do tego wagonach. Szefowie kanału Kino Polska przygotowali repertuar rodzimej produkcji. Będzie można zobaczyć m.in. komedie Stanisława Barei: "Poszukiwany, poszukiwana" czy "Małżeństwo z rozsądku". Do wagonu filmowego, w którym znajdzie się 66 miejsc, będzie mógł przyjść każdy pasażer z ważnym biletem na przejazd określoną trasą.

W najbliższych dniach filmy będzie można oglądać w pociągach TLK (dawne pośpieszne) z Warszawy do Krakowa, Bydgoszczy i Poznania. Między stolicą i Krakowem wagony filmowe będą jeździć do 11 grudnia z pociągami TLK odjeżdżającymi z Warszawy o godz. 11.11 i 19.32 a z Krakowa o godz. 5.21 i 15.15.

Szczegółowe informacja o repertuarze i trasach mają się pojawiać na stronie www.intercity.pl.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... h_TLK.html

: 28 lis 2010, 22:37
autor: Michał W.
pomiary biletów sprawdzanych w pociągach PIC prowadzi. w ten weekend spotkałem się z tym trzy razy. ankieter spisuje trasę, odległość, cenę, zniżkę

: 28 lis 2010, 22:41
autor: fik
Nie PIC, tylko MI.

: 28 lis 2010, 23:07
autor: Michał W.
o. ciekawostka

: 28 lis 2010, 23:41
autor: jasiu
zawsze tak było, czy tylko tym razem na zlecenie MI, z pominięciem IC?

: 28 lis 2010, 23:45
autor: fik
Generalnie zawsze tak było - PIC uczestniczy w tym tylko jako pośrednik między MI, które nakazuje wykonanie pomiarów, a firmą wykonującą badania.

BTW, pozdrawiam wszystkich pasażerów 15107/51106, których spisałem w ciągu ostatnich dni :P

: 29 lis 2010, 19:44
autor: Michał W.
to ja, wybierz mnie! :P

: 03 gru 2010, 19:23
autor: Rosa
Bernard pisze:
Obrazek

InterCity kupią nowe pendolino

Pierwszych osiem z 20 szybkich pociągów jeżdżących z prędkością ponad 200 km/godz. pojawi się na torach na przełomie 2013 i 2014 roku. Pozostałych 12 składów zostanie dostarczonych pół roku później. Szybkie pociągi typu Pendolino mają wozić pasażerów z Warszawy do Gdańska i Gdyni oraz Krakowa i Katowic. Bilet na 300-kilometrowy odcinek ma kosztować ok. 100 zł. – Ceny nie będą rosły szybciej niż koszty dostępu do torów czy energii elektrycznej – zaznaczył Grzegorz Mędza, prezes InterCity. Cena jednego składu to 20 mln euro, a budowa stacji obsługi i utrzymanie pociągów to koszt kolejnych 30 mln zł. Zakup taboru będzie możliwy dzięki podpisanej wczoraj z Ministerstwem Transportu dziesięcioletniej umowie na realizowanie połączeń na tej trasie. Do 2020 roku spółka otrzyma z budżetu 2 mld 800 mln zł. To zabezpieczenie dla Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który wyłoży połowę pieniędzy. Druga połowa ma pochodzić z dotacji z UE.
http://www.zw.com.pl/artykul/244830,537310.html
Warto doadać że te Pendolino nie będa miały najważniejszej cechy Pendolino czyli wychylnych pudeł :)

"Pendolino dla Polski bez wychylnego pudła

- Składy zespolone Nowe Pendolino, które chce zamówić w koncernie Alstom spółka PKP Intercity, na pewno nie będą miały wychylnego pudła - poinformowano nas w centrali francuskiego koncernu.

- Za wcześnie jeszcze, żeby powiedzieć, że na pewno wyprodukujemy te pociągi, bo kontrakt nie jest jeszcze podpisany, ale jest ku temu coraz bliżej. To nas bardzo cieszy. Jedna rzecz, która w tej chwili jesteśmy pewni to specyfikacja techniczna zaoferowanych pociągów. Będą to siedmiowagonowe składy, podobne do tych dla kolei szwajcarskich, ale bez technologii wychylnego pudła - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Riccardo Pierobon z Alstomu. Tuż po otwarciu ofert w przetargu przedstawiciele Alstomu mówili jednak co innego - Zaoferowaliśmy PKP Intercity pociąg Nowe Pendolino, wykorzystujący technologię wychylnego pudła - powiedział wtedy "Rynkowi Kolejowemu" Nicolas Halamek z Alstomu.

Dlaczego producent wycofał się z technologii poprawiającej prędkość maksymalną pociągu na łukach? - Zaważyło na tym wiele czynników, między innymi koszt produkcji i fakt, że w Polsce ta technologia nie byłaby w pełni wykorzystana. Przede wszystkim jednak trzeba zaznaczyć, że zamawiający nie wymagał takiego rozwiązania i nie wpisał go do warunków przetargu - wyjaśnił Pierobon. Będzie to oznaczać dłuższą o kilkanaście minut podróż na modernizowanej linii E65 Warszawa - Gdańsk, której i studium wykonalności było napisane właśnie pod wykorzystanie wychylnego pudła na krętym odcinku Malbork - Iława - Działdowo, gdzie pociąg przechylający się na łukach może pojechać o co najmniej 20 km/h szybciej niż skład pozbawiony tej technologii. Przedstawiciel francuskiego koncernu zapewnił jednak, że pociągi będą korzystać z pozostałych rozwiązań rodziny Nowe Pendolino i brak wychylnego pudła będzie największą różnicą między nimi, a pociągami oferowanymi innym krajom."


Ktos kogos baaaardzo mocno wy***** w tym przypadku i czyjeś głowy pewnie poleca.

: 04 gru 2010, 15:29
autor: Wolfchen

: 04 gru 2010, 18:49
autor: piotram
http://www.kow.com.pl/infokolej/pelna-t ... zawa-lodz/
3 grudnia 2010 roku wykonawca planowanych prac modernizacyjnych podjął decyzję o zmianie terminu rozpoczęcia inwestycji. Nowy termin prac zostanie podany wkrótce.

W związku z powyższym pociągi na trasie Warszawa - Łódź - Warszawa kursować będą zgodnie z rozkładem jazdy na sezon 2010/11. Składy dalekobieżne do Katowic, Wrocławia i Jeleniej Góry kursować będą objazdami z pominięciem stacji Żyrardów i Skierniewice zgodnie ze zmienioną organizacja ruchu.
O co tu chodzi? Modernizacja przesunięta, a pociągi wg nowego rozkładu? Poza tym hafas podał mi i tak pospiecha z Katowic przez Żyrardów.

: 04 gru 2010, 18:51
autor: Wolfchen
piotram pisze:Modernizacja przesunięta, a pociągi wg nowego rozkładu?
Całkiem logiczne - przetrasowywanie na gwałt wszystkiego wprowadziłoby niezły zamęt. :-k

: 04 gru 2010, 18:54
autor: piotram
Wolfchen pisze:
piotram pisze:Modernizacja przesunięta, a pociągi wg nowego rozkładu?
Całkiem logiczne - przetrasowywanie na gwałt wszystkiego wprowadziłoby niezły zamęt. :-k
A zostawic po staremu nie prościej?

: 04 gru 2010, 19:45
autor: person
piotram pisze:
Wolfchen pisze:Całkiem logiczne - przetrasowywanie na gwałt wszystkiego wprowadziłoby niezły zamęt. :-k
A zostawic po staremu nie prościej?
Przecież nie powiedzieli kiedy będzie to "wkrótce", prawda?
Co jeśli wykonawca powie "możemy zacząć za 3 dni", a druga strona odpowie "nie, bo biurokracja"? Pewnie w celu zabezpieczenia się przed nagłymi zmianami pozostawiono planowany objazd...

: 04 gru 2010, 19:47
autor: Wolfchen
piotram pisze:A zostawic po staremu nie prościej?
A obiegi to co? EDyty będą po kraju rozesłane, a do tego gratis na innych liniach rozkład się też zmieni.

: 04 gru 2010, 19:50
autor: Glonojad
I co, jedna linia byłaby na starym rozkładzie, a reszta na nowym? Przecież to rodzi konsekwencje na całej sieci, to nie tramwaj, gdzie można (choć nie bardzo się powinno) zakładać jednoczesny odjazd dwóch tramwajów z jednego peronu w tą samą stronę..