Strona 96 z 136

: 26 paź 2012, 22:48
autor: Czotyk
przewoz pisze:Z ELFów chyba z deszczem zeszło ;) bo widziałem tą jednostkę (a może ich było więcej?) po pewnym czasie i po prostu było trochę mniej :)
A na 14We to słabo na szczęście widać.
To chyba zaczeło schodzić bo ja widziałem cały bok zasprejowany czarnymi krechami i bardzo to było widać.

: 26 paź 2012, 23:05
autor: VLnt7
SKM ostatnio chyba częściej myje pociągi. Na większość można spojrzeć i się nie zniesmaczyć (za wyjątkiem 14WE - dziś można uwierzyć, że brud i smród (dosłownie) to ich integralne części).
Z innej beczki: czy ktoś wie, które jednostki 14WE spełniają komplet wymogów w przetargu dla KŚ? A konkretniej wymóg zmodernizowania po 2005?

: 27 paź 2012, 0:34
autor: MeWa
A czy 14WE to ktoś myje z zewnątrz? To jeżdżący syf - aż wstyd coś takiego wypuszczać. I czy ktoś zamierza zdjąć reklamy eurowe z tych pociągów?

: 27 paź 2012, 15:15
autor: Jacek Z.
Wspominałem już o swoim pomyśle na to tydzień czy dwa temu - 107 i 108. Wtedy nieaktualne szaty SKMWA i reklamy eurowe zdejmie z nich już nowy przewoźnik, czyli KŚ ;-) - oczywiście o ile sprawa w ogóle dojdzie do skutku.

: 27 paź 2012, 15:58
autor: VLnt7
Ciekawy fragment:
Aktualnie trwa m.in. przetarg na dzierżawę dwóch ezetów dla KŚ. Duże szanse na wygraną w tym postępowaniu mają składy 14WE należące do stołecznej Szybkiej Kolei Miejskiej. Krystyna Pękała, prezes SKM, w rozmowie z Kurierem Kolejowym, przyznaje, że spółka jest zainteresowana tym przetargiem, ale wpierw zgodę na ewentualne wydzierżawienie ezetów musi wydać jej właściciel, czyli stołeczny samorząd.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... udnia.html

Trochę starszych informacji:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... -tory.html

: 31 paź 2012, 18:38
autor: Blotny
Koleje Śląskie kupią 14WE

Zgodnie z naszymi przypuszczeniami, jedyną ofertę w przetargu na dostawę dwóch używanych, jednoprzestrzennych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich złożyła SKM Warszawa. Śląska spółka zaakceptowała ofertę.

Przetarg Kolei Śląskich na dostawę w formie dzierżawy, oraz wykup po zakończeniu okresu dzierżawy dwóch pociągów elektrycznych, został ogłoszony w ubiegłym miesiącu. Szacunkowa wartość zamówienia wynosiła 8,4 mln zł. Więcej na temat przetargu można przeczytać tutaj. Spośród taboru pasażerskiego w Polsce specyfikację przetargową Kolei Śląskich spełniały tylko 14WE. To pociągi nie do końca nowe - cały układ napędowy 14WE jest wspólny z EN57 - ale to pozwoliło firmie Newag szybko i dość tanio zbudować pociągi. Więcej o tym pisaliśmy w tym miejscu.

Zgodnie z naszymi przypuszczeniami, jedyną ofertę w przetargu na dostawę dwóch używanych, jednoprzestrzennych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich złożyła SKM Warszawa. Opiewa ona na ok. 10 mln złotych brutto, na co składa się miesięczny czynsz w okresie dzierżawy w wysokości 75 tys. złotych netto za 1 pojazd oraz koszt wykupu jednego pojazdu wynoszący 3,3 mln złotych netto. Śląska spółka zaakceptowała ofertę. Umowa zostanie podpisana najprawdopodobniej w poniedziałek.

Jeszcze przed rokiem SKM bardzo narzekała na awaryjność 14WE. Był nawet plan przebudowy kilku pociągów do napędu asynchronicznego, znanego z EN57AKM, w roku 2013, jednak przewoźnik nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji co do ich losu. W sumie SKM ma osiem ezt 14WE. Już wiadomo, że dwa sprzeda Kolejom Śląskim. W Katowicach mają się pojawić najpóźniej 1 grudnia.
http://www.rynek-kolejowy.pl/36373/Kole ... a_14WE.htm
Czyli o dwa mniej :P

: 31 paź 2012, 20:01
autor: VLnt7
Ciekawe, jak będą wyglądać za jakiś czas. Pewnie dopiero KŚ doprowadzą je do czystości...
A do Falenicy mogą spokojnie zasuwać pojedynczo.

: 31 paź 2012, 21:55
autor: Jacek Z.
VLnt7 pisze:Ciekawe, jak będą wyglądać za jakiś czas. Pewnie dopiero KŚ doprowadzą je do czystości...
A do Falenicy mogą spokojnie zasuwać pojedynczo.
Znowu ta Falenica #-o A nie może być z Otwocka na Lotnisko Chopina ;-)

Co warto odnotować: W Katowicach mają się pojawić najpóźniej 1 grudnia. - tak więc jeszcze przed nowym rozkładem/obiegami. Oj, będą pojedyncze 19WE...

: 01 lis 2012, 10:32
autor: przewoz
Oj, będą pojedyncze 19WE...
Oj, nie ma co dramatyzować. Zdejmują tylko 2 sztuki ze stanu.

: 01 lis 2012, 15:47
autor: marcin89
przewoz pisze:
Oj, będą pojedyncze 19WE...
Oj, nie ma co dramatyzować. Zdejmują tylko 2 sztuki ze stanu.
Dokładnie... Niech mi ktoś przypomni kiedy ostatni raz wszystkie 8 sztuk było jednocześnie w ruchu pasażerskim? :)

: 01 lis 2012, 21:31
autor: rufio198
Pewnie dopiero KŚ doprowadzą je do czystości...
Do czystości może i tak, bo to że doprowadzą do bezawaryjnej jazdy to wątpię.
EN57-3xxx co poszły do KŚ ciągle im zdychają

: 01 lis 2012, 22:08
autor: Jacek Z.
marcin89 pisze:
przewoz pisze:Oj, nie ma co dramatyzować. Zdejmują tylko 2 sztuki ze stanu.
Dokładnie... Niech mi ktoś przypomni kiedy ostatni raz wszystkie 8 sztuk było jednocześnie w ruchu pasażerskim? :)
Nie dramatyzuję ;-) Po prostu już to widzę oczami wyobraźni - z 8 sztuk i tak dwie przeważnie stały (106 oczekiwał długo na wynik przetargu; inny co i rusz P4, co zajmuje z grubsza ponad miesiąc), a nawet jak z powodu awarii odpadała jeszcze jedna (te wracające po przeglądach wcale mniej awaryjne raczej nie są), to z 5 sprawnych które zostawały dawało się zmontować dwa podwójne obiegi.

Gdy odejdą 2 sztuki, na chodzie mogą zostać tylko trzy 14WE - w praktyce jeden obieg - więc na drugi trzeba będzie wrzucić coś innego, a na zapasowe Elfy liczyć ostatnio niezbyt można... Chyba, że nowy grudniowy rozkład wyrżnie jeden obieg z S3 ;-)

: 02 lis 2012, 21:38
autor: Czotyk
rufio198 pisze:
Pewnie dopiero KŚ doprowadzą je do czystości...
Do czystości może i tak, bo to że doprowadzą do bezawaryjnej jazdy to wątpię.
EN57-3xxx co poszły do KŚ ciągle im zdychają
Więc tam poszły. A ja sie głowiłem gdzie :P Wiadomo które? 107 i 108?

: 03 lis 2012, 23:15
autor: Jacek Z.
Czotyk pisze:Wiadomo które? 107 i 108?
Wcześniejsze posty "nie gryzą". Może ktoś ma jeszcze jakieś pewniejsze źródło. Ja się nie będę już powtarzał, jeszcze się okaże, że nie zgadłem, i co... ;-)

Jak dla mnie do KŚ mogłyby być oddane np. 103 i 106 - oba najwyraźniej pechowe - jeden się psuje na jeździe próbnej zaraz po P4, a potem dużo stoi (chyba, że ktoś mu świadomie kumuluje zapas godzin, żeby mógł jeździć więcej gdy dwa 14WE odpadną), drugi tak nas przyzwyczaił do swojej nieobecności, że jego brak już nie robi wiele różnicy... Tych dwóch biało-niebieskich wszechobecnych "koni roboczych" trochę szkoda... :-?

: 06 lis 2012, 17:10
autor: Nxo
27WE-405 dzis widziany z grafili na jednym boku . Niestety gurze to malowidlo .