Strona 97 z 99
Elektrobusy
: 23 sty 2025, 21:08
autor: fraktal
wincenty pisze: ↑23 sty 2025, 20:48
fraktal pisze: ↑23 sty 2025, 20:05
Tylko ciekawe, gdzie będą jeździć elektryczne solówki, bo dla 106 zabraknie ładowarki.
Ale przecież na Ostroroga są 2 ładowarki.
Nawet jeśli są dwie przy tym samym peronie, to i tak nie będzie to dobrze funkcjonowało dla dwóch linii.
Elektrobusy
: 23 sty 2025, 21:31
autor: ZielonyJamnik
wincenty pisze: ↑23 sty 2025, 20:48
Ale przecież na Ostroroga są 2 ładowarki.
I co, po to budowali dwa perony, żeby dwie linie korzystały z jednego?
Elektrobusy
: 24 sty 2025, 5:57
autor: ZielonyJamnik
Czuje że będzie jazda z nowymi nSU12e. Mają inne pantografy i trzeba jeszcze dalej się odsunąć od krawężnika. Dodatkowo są zamontowane z przodu, a nie z tyłu. Z wyglądu przypominają one bardziej te z Ursusa. Nie widziałem, aby miały system korekcyjny oparty na szynie jak w przypadku starych pantografów. Także prawdopodobnie trzeba będzie trafić niemal perfekcyjnie, żeby podładować
Elektrobusy
: 24 sty 2025, 7:46
autor: Matt Cubis
Łukasz pisze: ↑23 sty 2025, 19:37
Matt Cubis pisze:Jakieś 30 minut na Ursynowie i 20 na Ostroroga to za mało na ładowanie?
To przecież nie jest czas na postój tylko na wyrównanie opóźnienia. Choć teraz to już może nawet nie potrzeba
Opóźnienia na 136 rzędu 30 minut i więcej to już przeszłość. Chyba że się coś zmieniło podczas budowy tramwaju.
Re: Elektrobusy
: 24 sty 2025, 7:57
autor: Łukasz
Matt Cubis pisze:Łukasz pisze: ↑23 sty 2025, 19:37
To przecież nie jest czas na postój tylko na wyrównanie opóźnienia. Choć teraz to już może nawet nie potrzeba
Opóźnienia na 136 rzędu 30 minut i więcej to już przeszłość. Chyba że się coś zmieniło podczas budowy tramwaju.
Chyba nie ma dramatu. Mordor się całkiem rozluźnił, choć teraz święta, ferie wszelakie itp. Poza tym przecież jak będzie luźno, to zaczną przyjeżdżać samochodami.
No i ostatnio widziałem jak na zielonym kierunkowym z Postępu wyjechały 2 (słownie: DWA) samochody. Matoly *e*a*e.
Elektrobusy
: 25 sty 2025, 18:39
autor: wincenty
ZielonyJamnik pisze: ↑24 sty 2025, 5:57
Czuje że będzie jazda z nowymi nSU12e. Mają inne pantografy i trzeba jeszcze dalej się odsunąć od krawężnika. Dodatkowo są zamontowane z przodu, a nie z tyłu. Z wyglądu przypominają one bardziej te z Ursusa. Nie widziałem, aby miały system korekcyjny oparty na szynie jak w przypadku starych pantografów. Także prawdopodobnie trzeba będzie trafić niemal perfekcyjnie, żeby podładować
Ale dziś chyba normalnie ładują się na Ostroroga, skoro jeżdżą cały dzień?
Elektrobusy
: 25 sty 2025, 18:42
autor: ZielonyJamnik
Ogólnie ładowanie pantografowe działa na R-4, więc na Ostroroga pewnie też. Tylko, że ciężej jest teraz trafić w ładowarkę
Elektrobusy
: 25 sty 2025, 19:00
autor: wincenty
ZielonyJamnik pisze: ↑25 sty 2025, 18:42
Ogólnie ładowanie pantografowe działa na R-4, więc na Ostroroga pewnie też. Tylko, że ciężej jest teraz trafić w ładowarkę
No ale przecież one nie zjeżdżają do zajezdni na ładowanie, tylko ładują się na pętli... Skoro do tej pory jeżdżą to z ładowaniem dają sobie radę...
Elektrobusy
: 25 sty 2025, 22:20
autor: ZielonyJamnik
Nie wiem, czytasz ze zrozumieniem? Przy mnie kierowcy nie udało się trafić w ładowarkę, a też się wielokrotnie nie próbował, bo miał tylko dodatek. Jeszcze dali mu autobus bez szkolenia. A sama budowa pantografu jak pisałem wcześniej powoduje, że trzeba bardziej się oddalić od krawężnika w porównaniu do przegubowych elektryków. Mówił mi tylko, że ładował na R-4.
Elektrobusy
: 26 sty 2025, 4:58
autor: Walas
ZielonyJamnik pisze: ↑25 sty 2025, 22:20
Jeszcze dali mu autobus bez szkolenia.
Bo na te wozy nie trzeba mieć szkolenia.
Elektrobusy
: 26 sty 2025, 13:14
autor: wincenty
ZielonyJamnik pisze: ↑25 sty 2025, 22:20
Nie wiem, czytasz ze zrozumieniem? Przy mnie kierowcy nie udało się trafić w ładowarkę, a też się wielokrotnie nie próbował, bo miał tylko dodatek. Jeszcze dali mu autobus bez szkolenia. A sama budowa pantografu jak pisałem wcześniej powoduje, że trzeba bardziej się oddalić od krawężnika w porównaniu do przegubowych elektryków. Mówił mi tylko, że ładował na R-4.
No właśnie, czytanie ze zrozumieniem się kłania... ja nie pytałem czy kierowcy na dodatku udało się trafić w ładowarkę, tylko czy wczoraj te, które jeździły do końca dnia na całkach ładowały się na Ostroroga.
Elektrobusy
: 06 lut 2025, 14:51
autor: ZielonyJamnik
5853 zużywa 75% baterii na jeden obieg 128+175 xD
Elektrobusy
: 06 lut 2025, 16:01
autor: wincenty
ZielonyJamnik pisze: ↑06 lut 2025, 14:51
5853 zużywa 75% baterii na jeden obieg 128+175 xD
Coś dużo

Elektrobusy
: 06 lut 2025, 16:07
autor: chudy5d
Wystarczy sobie odpowiedzieć na dwa proste pytania - jaki jest typ baterii i ich całkowita pojemność. Wtedy wszystko będzie jasne.
Elektrobusy
: 06 lut 2025, 16:35
autor: wincenty
chudy5d pisze: ↑06 lut 2025, 16:07
Wystarczy sobie odpowiedzieć na dwa proste pytania - jaki jest typ baterii i ich całkowita pojemność. Wtedy wszystko będzie jasne.
Baterie typu Solaris High Power, to chyba można by jednak spodziewać się czegoś więcej...
https://www.solarisbus.com/pl/biuro-pra ... szawy-2070