: 14 lis 2007, 6:25
Ale ZTM płaci taką stawkę która prócz pokrycia kosztów musi zapewnić mu zysk.Ajenci w ZTMie nie sprzedają biletów.
Ale ZTM płaci taką stawkę która prócz pokrycia kosztów musi zapewnić mu zysk.Ajenci w ZTMie nie sprzedają biletów.
Ale SKM przecież należy do samorządu...Premo pisze:Gdyby samorząd przejął SKM to na trasie Miłosna-Pruszków można byłoby jeździć na WKM.
No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...Bastian pisze:Oczywiście, że byłby to absurd, ale to kwestia umów i uchwał, związanych z taryfą, a nie akurat tego, kto jest właścicielem.
Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
Chyba oczywiste, że takie trasy jak W-Wa Zach.-Otwock powinny być obsługiwane przez /jako SKM. Co innego wiadomo W-wa Zach.-Siedlce itd.Premo pisze:Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
Po pierwsze KM zostały powołane po to, aby zapewnić komunikację na terenie całego województwa, a nie głównie dowozić ludzi z bliskich okolic Warszawy.Premo pisze:Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
Marszałek Struzik ma apetyt na SKM
Michał Kozak 14-11-2007, ostatnia aktualizacja 14-11-2007 04:53
Likwidację Szybkiej Kolei Miejskiej i połączenie jej z Kolejami Mazowieckimi zapowiada samorząd wojewódzki. Zdaniem marszałka Mazowsza Adama Struzika usprawni to przewozy kolejowe w stolicy.
(...)
Do końca roku Mazowsze odkupi udziały za 1,2 mln zł. Za kolejne 175 mln zł samorządowcy staną się właścicielem dzierżawionego dziś od PKP taboru.
Ma to być pierwszy krok przejęcia przez Urząd Marszałkowski lokalnych przewozów kolejowych na Mazowszu. Drugi to odkupienie od stolicy SKM.– Warszawa ma tramwaje, metro i autobusy, kolej może zostawić nam. Nie ma sensu przepychać się na torach, dlatego zaproponuję władzom Warszawy, by sprzedały nam SKM – mówi Struzik.
Pomysł połączenia firm cieszy prezes Kolei Mazowieckich Halinę Sekitę: – Pozwoli to na budowę zintegrowanego systemu. Warszawa powinna mieć szybką kolej aglomeracyjną o wysokim standardzie. Możemy to zagwarantować.Innego zdania jest szef Zarządu Transportu Miejskiego.
– Będę odradzał pani prezydent mechaniczną likwidację SKM – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta. – Do przewozu pasażerów po mieście potrzeba całkiem innego taboru niż na trasy podmiejskie. Pociągi muszą mieć m.in. więcej drzwi i miejsc stojących. Zamiast likwidować SKM, trzeba się zająć ujednoliceniem cen biletów i rozkładów jazdy obu spółek – proponuje.
Hehe. Krótka ta miłość była. Na początku kariery w ZTMie ten pan był gorącym zwolennikiem likwidacji (połączenia z KM) SKM.– Będę odradzał pani prezydent mechaniczną likwidację SKM – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta.