Strona 97 z 264

: 14 lis 2007, 6:25
autor: Premo
Ajenci w ZTMie nie sprzedają biletów.
Ale ZTM płaci taką stawkę która prócz pokrycia kosztów musi zapewnić mu zysk.

: 14 lis 2007, 16:19
autor: Premo
Gdyby samorząd przejął SKM to na trasie Miłosna-Pruszków można byłoby jeździć na WKM. Bo chyba nie doprowadzono by do takiego absurdu że 2 przewoźników ma tego samego właściciela, jeździ po tej samej trasie, a obowiązują inne bilety

: 14 lis 2007, 16:22
autor: Wolfchen
Premo pisze:Gdyby samorząd przejął SKM to na trasie Miłosna-Pruszków można byłoby jeździć na WKM.
Ale SKM przecież należy do samorządu... :-s

: 14 lis 2007, 16:22
autor: Bastian
Jeszcze zależy, jaki samorząd. Np. samorząd m. st. Warszawy i samorząd Mazowsza to nie byłby ten sam właściciel. Podobnie, jak wojewoda mazowiecki i wojewoda zachodniopomorski to dwie różne osoby, choć początek ten sam :P

Oczywiście, że byłby to absurd, ale to kwestia umów i uchwał, związanych z taryfą, a nie akurat tego, kto jest właścicielem.

: 14 lis 2007, 16:31
autor: Wolfchen
Bastian pisze:Oczywiście, że byłby to absurd, ale to kwestia umów i uchwał, związanych z taryfą, a nie akurat tego, kto jest właścicielem.
No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...

: 14 lis 2007, 18:18
autor: Premo
Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.

: 14 lis 2007, 18:20
autor: ziomal
Premo pisze:
Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.
Chyba oczywiste, że takie trasy jak W-Wa Zach.-Otwock powinny być obsługiwane przez /jako SKM. Co innego wiadomo W-wa Zach.-Siedlce itd.

: 14 lis 2007, 19:01
autor: Frencher
Premo pisze:
Wolfchen pisze:No i jeszcze kwestia tego, że SKM jest przeznaczona do obsługi aglomeracji warszawskiej, a KM do obsługi całego województwa...
Tyle że znaczna większość pociągów KM jeździ na krótkich trasach, które z założenia miałyby być obsługiwane przez SKM.
Po pierwsze KM zostały powołane po to, aby zapewnić komunikację na terenie całego województwa, a nie głównie dowozić ludzi z bliskich okolic Warszawy.
A po drugie standard usług oferowanych przez KM urąga cywilizowanemu światu, i jak oni chcą wozić ludzi do stolicy kraju, to niech lepiej poszukają jakiegoś kraju III-go świata (o ile ktoś ich tam zechce).

: 14 lis 2007, 19:06
autor: Glonojad
W Stolicy i okolicach mieszka połowa co najmniej populacji województwa. Zapewnienie komunikacji mięzdypowiatowej jest zadaniem własnym UM, więc dobrze, że chociaż kolej finansują, chociaż powinni dotować także i siedemsetki.

: 14 lis 2007, 20:31
autor: MeWa
Marszałek Struzik ma apetyt na SKM
Michał Kozak 14-11-2007, ostatnia aktualizacja 14-11-2007 04:53

Likwidację Szybkiej Kolei Miejskiej i połączenie jej z Kolejami Mazowieckimi zapowiada samorząd wojewódzki. Zdaniem marszałka Mazowsza Adama Struzika usprawni to przewozy kolejowe w stolicy.

(...)

Do końca roku Mazowsze odkupi udziały za 1,2 mln zł. Za kolejne 175 mln zł samorządowcy staną się właścicielem dzierżawionego dziś od PKP taboru.

Ma to być pierwszy krok przejęcia przez Urząd Marszałkowski lokalnych przewozów kolejowych na Mazowszu. Drugi to odkupienie od stolicy SKM.– Warszawa ma tramwaje, metro i autobusy, kolej może zostawić nam. Nie ma sensu przepychać się na torach, dlatego zaproponuję władzom Warszawy, by sprzedały nam SKM – mówi Struzik.

Pomysł połączenia firm cieszy prezes Kolei Mazowieckich Halinę Sekitę: – Pozwoli to na budowę zintegrowanego systemu. Warszawa powinna mieć szybką kolej aglomeracyjną o wysokim standardzie. Możemy to zagwarantować.Innego zdania jest szef Zarządu Transportu Miejskiego.

– Będę odradzał pani prezydent mechaniczną likwidację SKM – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta. – Do przewozu pasażerów po mieście potrzeba całkiem innego taboru niż na trasy podmiejskie. Pociągi muszą mieć m.in. więcej drzwi i miejsc stojących. Zamiast likwidować SKM, trzeba się zająć ujednoliceniem cen biletów i rozkładów jazdy obu spółek – proponuje.

: 14 lis 2007, 20:39
autor: Glonojad
He he, super, Ursus się z pewnością ucieszy z pocięcia częstotliwości poza szczytem :p

: 14 lis 2007, 20:42
autor: SławekM
Niestety muszę przyznać panu Rucie rację. Przecież nie od dziś wiadomo, że KM nogami się odpycha by wszystkie bilety ZTM honorować, bo im zysk spadnie z biletów... Nie mówiąc już o strefie podmiejskiej

: 14 lis 2007, 20:53
autor: Glonojad
Dopóki całości przewozów w Warszawie nie przejmie ZTM ( z rozliczeniem KMów za pomocą wozokilometra i dotacją od Marszałka), to tak będzie.

: 14 lis 2007, 21:48
autor: metron
Chyba mieszkańcy Pruszkowa, Piastowa muszą być skazani na dominację Kolei Mazowieckich i przypadkowy bezsensowny rozkład
Znowu ludzie będą robić raban bo okaże się że tuż po godz 8 przerwa pomiędzy pociągami będzie sięgać 60 minut.
W święta i weekendy będzie tragedia, widać ludzie muszą być skazani na godzinne czekanie na peronie i podróż w pojedyńczej zatłoczonej jednostce
Super pomysł naprawdę Koleje Mazowieckie tracą bardzo dużo,konkurencja nie jest im wcale na rękę, stąd szatańskie pomysły rozprawienia się z konkurencją

: 18 lis 2007, 18:07
autor: gburek
– Będę odradzał pani prezydent mechaniczną likwidację SKM – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta.
Hehe. Krótka ta miłość była. Na początku kariery w ZTMie ten pan był gorącym zwolennikiem likwidacji (połączenia z KM) SKM.