Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 kwie 2009, 19:03

Podobno nie jest źle. Jak będę wiedział coś pewnego i mógł napisać, to napiszę. Ale sądzę, że w pierwszej połowie czerwca czeka nas mała uroczystość.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 maja 2009, 14:49

To już oficjalne - Alstom nie odwołał się od odrzucenia protestu (dzięki Bogu, z tym układem wnętrza, br...). Po zakończeniu kontroli UZP, TW będzie mogło podpisać umowę.

Wagonom 13N dziękujemy za 50 lat wiernej służby.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 maja 2009, 14:59

A TW to w ogóle gdzieś coś zamierza wypuścić? Bo na ich własnej stronie ani protestu, ani odrzucenia protestu (dalej chciałbym przeczytać jak się odnoszą do zarzutów Alstomu). Pal licho, że w przypadku uwzględnienia protestu musieli by rozpisać przetarg raz jeszcze - po prostu chciałbym przeczytać jakiś konkret, bo na razie przeczytałem - to co każdy - wypociny rzecznika Pesy.... Cienkie z resztą ;)

Przydało by się coś oficjalnego - na papierze...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 maja 2009, 15:20

Nie wiem, czy coś będzie. Ale zwrócę przy okazji uwagę, żeby chociaż odrzucenie protestu było. Bo informacja o braku protestu i możliwości podpisywania to raczej będzie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 04 maja 2009, 19:34

Glonojad pisze:Wagonom 13N dziękujemy za 50 lat wiernej służby.
A ja może tak z innej beczki. Czy planuje się zachowanie kilku sztuk na chodzie ?
Mogłyby się wtedy pojawiać na liniach okolicznościowych, już jako eksponaty muzealne :D
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 maja 2009, 19:51

Mnie się marzy kilkanaście sztuk na linii Muzeum Powstania - Wilanów w Noc Muzeów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 maja 2009, 20:13

Obawiam się, że wcześniej będą wyznaczone egzemplarze muzealne, niż możliwa taka trasa... poza tym, tramwaj do Wilanowa i tak nie miał jechać koło Pałacu (w końcu 3 razy wystarczy :p ).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

k3848
Posty: 36
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:28
Lokalizacja: TW

Post autor: k3848 » 04 maja 2009, 21:59

A mnie się osobiście wydaje, że w pierwszej kolejności likwidowane będą 105ki z lat siedemdziesiątych. Innymi słowy - na pewno nie wszystkie 13N pójdą na złom...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 maja 2009, 22:12

Na pewno wszystkie 13N pójdą na złom i tu się nie ma co wydawać. Za wyjątkiem odstawionych na muzealne. Inna rzecz, ze 105Na ex 105N też zostaną przy okazji tych dostaw wycofane. W końcu aż 155 wagonów to wagony na wymianę, na zwiększenie uruchomienia pójdzie jedynie 31 tarchomińskich (a i to pod warunkiem, że zwiększy się liczba brygad i wozokm ponad umowę wieloletnią, która Tarchomina w ogóle nie przewidywała).

[ Dodano: Pon 04 Maj, 2009 22:16 ]
W chwili obecnej mamy 119 (i pół :D) składu 13N oraz 28 składów 105N, co daje łącznie 147,5 składu do kasacji. A jakoś ciężko mi uwierzyć, że 155 wagonów 120Na będzie miało słabsze uruchomienie (zwłaszcza od oszczędzanych na dodatki wagonów 10xx). A niewykluczone, że do 2013 jeszcze coś - siłą rzeczy na obecną sieć - dojedzie, chociaż poczekajmy do stosownej uchwały Rady miasta.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 04 maja 2009, 22:26

Glonojad pisze:Obawiam się, że wcześniej będą wyznaczone egzemplarze muzealne, niż możliwa taka trasa...
Tak, ale można zostawić odpowiednią ich liczbę?
Większy problem stanowiłby 900m spacerek. Najwyżej ludzie będą zwiedzać w Wilanowie Centrum Opatrzności Bożej :D
k3848 pisze:na pewno nie wszystkie 13N pójdą na złom...
Wszystkie, pytanie tylko, czy przed Euro 2012. Myślę, że ratusz będzie naciskać na wycofanie ok. 45-letnich tramwajów ze służby liniowej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 maja 2009, 22:39

To zależy od wielu czynników. Jeśli się nie otworzy trasa na Tarchomin przed Euro, to będą wagony "tarchomińskie" mogły posłużyć do wycofania nadmiaru 13N. Z drugiej strony, pewnie będzie pomysł zwiększenia uruchomienia właśnie w czasie Euro wykorzystując chwilową górkę. Ponadto, raczej nie wszystkie 105N dociągną aż do 2013, żeby puścić 13N przodem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 maja 2009, 23:05

Glonojad pisze:Na pewno wszystkie 13N pójdą na złom i tu się nie ma co wydawać.
Dokładnie - z całym szacunkiem dla wkładu 13N w komunikację Warszawy - ich czas się SKOŃCZYŁ. Nie będzie inwestowania w muzeum na szynach jak zaczną przychodzić nowe wozy.
Glonojad pisze:Za wyjątkiem odstawionych na muzealne.
Sztuk 10 - numery taborowe są od dawna ustalone.
Glonojad pisze:Inna rzecz, ze 105Na ex 105N też zostaną przy okazji tych dostaw wycofane.
Nie będziemy czekali, aż się same rozsypią (z wyjatkiem wagonu #1000 i może #1001 - jak się nie zarwie do końca.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

k3848
Posty: 36
Rejestracja: 05 paź 2007, 12:28
Lokalizacja: TW

Post autor: k3848 » 04 maja 2009, 23:31

No dobrze OK. To niech mi ktoś w takim razie odpowie po kiego grzyba modernizacje 13ek? Żeby przetrwały te 3-5 lat? Czy to nie jest czasem wyrzucanie pieniędzy w błoto w takim razie?

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 04 maja 2009, 23:35

Według moich obliczeń to lecą 13N , 105N/Na 10xx oraz od 1100-75. Biorą od najstarszych i nie licząc dodatkowego uruchomienia Tarchomina.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 maja 2009, 23:35

k3848 pisze:No dobrze OK. To niech mi ktoś w takim razie odpowie po kiego grzyba modernizacje 13ek?
Jakie modernizacje? Rozruchu nikt nie zmienia. Z zakładania grzejników i guzików do otwierania drzwi zrezygnowano po kilku składach... Nowy rodzaj świateł tylnich, przednich, kierunkowskazów, czy w II wagonach odcinanie wycieraczek, łapek do wchodzenia na czoło wozu i wycinanie dzielonych szybek to modernizacja? Zwykłe NGII.
beni pisze:Według moich obliczeń to lecą 13N , 105N/Na 10xx oraz od 1100-75. Biorą od najstarszych i nie licząc dodatkowego uruchomienia Tarchomina.
Żeś Hamerykie odkrył. TW dawno podało co poleci na złom.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ