SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czas podróży rzeczywisty a czas podróży postrzegany...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dziwne, bo SKM często jedzie jakoś tak wolno i jeszcze zwalnia,,, i czasem zatrzymuje się.Fikander pisze:SKM ma wyższą prędkość handlową od metra.Andrzej pisze:Metro nie spóźnia się nie wiadomo ile, nie ma luk w rozkładach, nie wlecze się i nie staje na trasie na 10 minut.
Tylko za Rembertowem, a przed Wesołą, gdy się już zaczyna tylko jedna para torów, to pociągi potrafią nabrać ładnej przyzwoitej prędkości.
(M) jeszcze częściej się zatrzymuje. Stąd większa prędkość dla SKMki. Nie liczyłem dokładnie, ale dla (M) jest to około 40km/h, dla SKM nieco więcej, ok 45km/h głównie ze względu na brak zatrzymań, bo dużą część trasy jedzie z Vmax=60km/h, dopiero za Rembertowem w kierunku Miłosnej może stówkę złapać, i za Włochami w kierunku Pruszkowa...Andrzej pisze:Dziwne, bo SKM często jedzie jakoś tak wolno i jeszcze zwalnia,,, i czasem zatrzymuje się.
Rzeczpospolita pisze:Ekolodzy: potrzeba torów, a nie asfaltu
17.12.2007, Konrad Majszyk
Władze stolicy poszerzają drogi wprowadzające samochody do zakorkowanego centrum, zamiast inwestować w Szybką Kolej Miejską i linie tramwajowe - twierdzi Zielone Mazowsze, stowarzyszenie wspierające transport publiczny.
- W programie wyborczym PO dla Warszawy z 2006 roku czytamy, że w celu usprawnienia komunikacji trzeba rozwijać metro, tramwaje i szybką kolej - mówi Wojciech Szymalski z Zielonego Mazowsza. - Po objęciu władzy w stolicy oficjele przypomnieli sobie tylko o metrze, ignorując pozostałe środki transportu.
Ekolodzy wytykają w swoim raporcie: ratusz wstrzymał zapowiadany rozwój SKM, np. uruchomienie kursów do Wołomina i Legionowa.
(...)
W rozmowie z "Rz" dyrektor ZTM Leszek Ruta odpiera zarzuty dotyczące SKM.
- W styczniu zostanie ogłoszony przetarg na operatora trasy kolejowej do lotniska Okęcie. Pociągi będą jeździły stamtąd do Dworca Centralnego i Wschodniego, a później rozdzielą się: do Otwocka i Legionowa - twierdzi Ruta. - W styczniu SKM ogłosi też przetarg na pociągi do obsługi linii między Gołąbkami a Dworcem Gdańskim - przekonuje.
Przyznaje jednak, że budowa linii tramwajowych do Winnicy i Wilanowa się opóźni. Powód - priorytetem będzie druga linia metra.
Źródło: Rzeczpospolita
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
-
- Posty: 5137
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Linia Otwocka pisze: SKM – kolejna szansa
Poprawa komunikacji między stolicą, a Otwockiem jest możliwa za półtora roku. ZTM chce uruchomić Szybką Kolej Miejską, która ma kursować od lotniska Okęcie do... No właśnie, może aż do Otwocka, ale to zależy od wyniku negocjacji, które Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie prowadzi.
A prowadzi je z władzami Legionowa, Józefowa i Otwocka odnośnie partycypacji w kosztach tego przedsięwzięciu. Ze wstępnym wyliczeń wynika, że każda gmina miesięcznie do SKM-ki musiałaby dopłacać 93 tys. zł.
- W związku z uruchomieniem stacji kolejowej pod portem lotniczym i nowym terminalem pojawi się możliwość przedłużenia lini kolejowej łączącej lotnisko z centrum miasta i dzielnicami Warszawy. Przy tej okazji zapytaliśmy gminy podwarszawskie Otwock i Legionowo czy są zainteresowane puszczeniem składów SKM aż do nich - poinformował nas rzecznik prasowy ZTM.
Pociągi miałyby wyruszać z Okęcia co kwadrans. Dojeżdżać przez centrum do Dworca Wschodniego, gdzie ich trasa rozdzielałaby się - połowa skręcałaby do Otwocka, a połowa do Legionowa. – Za półtora roku, bo tyle mniej więcej czasu zajmie wyprodukowanie wagonów, powinny jeździć składy pomiędzy lotniskiem Okęcie, a dzielnicami Wawer – a więc do Falenicy i Białołęka. Mamy nadzieję, że gminy Otwock i Józefów oraz Legionowo zechcą tym razem partycypować w tym przedsięwzięciu finansowo i SKM pojedzie aż do tych miast – dodaje rzecznik.
Nie wiadomo, jeszcze czy to będą znane składy SKM czy w ramach przetargu zostanie wyłoniony prywatny przewoźnik, który zaoferuje inne wagony. Decyzja o tym może zapaść jeszcze w tym roku, wszystko zależy od rady Warszawy, która musi wydać na to zgodę.
Józefów popiera propozycje ZTM-u i stosowne pismo w tej sprawie przesłał już do Warszawy. Otwoccy radni z komisji budżetu jak i gospodarki miejskiej także popierają prowadzenie rozmów z ZTM, ale trudno przewidzieć czym to się skończy. Już raz toczyły się rozmowy, ale efektów nie było. Może zbyt silne jest lobby prywatnych przewoźników autobusowych, którzy zdają sobie sprawę, że SKM byłaby dla nich bardzo poważną, raczej nie do pokonania, konkurencją.
Aleks
- Solaris U10
- Posty: 2716
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
I tu pojawia się parę pytań:Linia Otwocka pisze: ...Pociągi miałyby wyruszać z Okęcia co kwadrans. Dojeżdżać przez centrum do Dworca Wschodniego, gdzie ich trasa rozdzielałaby się - połowa skręcałaby do Otwocka, a połowa do Legionowa...
Aleks
- Jak to mogłoby wpłynąć na negocjacje ZTM z Kolejami Mazowieckimi w sprawie kart miejskich "podmiejskich"? Pociąg co kwadrans to już wiele ale wciąż byłoby bez sensu gdyby Koleje Mazowieckie pozostawałyby poza systemem
-Co będzie wobec tego z linią S-2 do Pruszkowa?
z przegubowca22-10-2007 • Od dziś na trasie linii S2 kursuje skład SKM złożony z dwóch jednostek - 14WE-06+14WE-02. Pozwoli to choć trochę rozładować tłok w pociągach. Od listopada br. mają zostać połączone kolejne składy.
Podwójna SKM-ka pojawia się w dni robocze w kursach odjeżdżających:
- z Pruszkowa o 7.27 10.32 13.37 16.53,
- z Miłosnej o 6.05 8.56 11.54 14.50 18.14
- Solaris U10
- Posty: 2716
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
1. Ciężko ocenić jak mogłoby to wypłynąć. Pewnym natomiast jest, że KM są dość oporne w kwestii wspólnego biletu, co ostatnio potwierdziły słowa prezes KM pani Sekity w "Rz". Powiedziała, że w najbliższym czasie KM nie są gotowe na wspólny bilet. Wcześniej L. Ruta (dyr. ZTM) po fiasku sierpniowo-wrzesniowych negocjacji z KM zapowiedział, że miasto będzie rozwijać SKM, a nie walczyć o wspólny bilet. Poza tym KM obawiają, że po rozszerzeniu wspólnego biletu na aglomeracje zostaną na garnuszku ZTM.mamadoo pisze: I tu pojawia się parę pytań:
- Jak to mogłoby wpłynąć na negocjacje ZTM z Kolejami Mazowieckimi w sprawie kart miejskich "podmiejskich"? Pociąg co kwadrans to już wiele ale wciąż byłoby bez sensu gdyby Koleje Mazowieckie pozostawałyby poza systemem
-Co będzie wobec tego z linią S-2 do Pruszkowa?
2. Linia S2 jest, i będzie, o ile (a w to nie wierzę) Pruszków i Piastów nagle przestaną ją finansować. Obecnie trwają prace nad umową wieloletnią miedzy m.st. Warszawa a SKM, która umożliwi branie SKM kredytów na nowe pociągi. Myśli się także o wypożyczeniu 2-3 jednostek dla wsparcia S2.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Zadałbym inne pytanie: komu się będzie opłaciło tam kursowaćSiecool pisze:Odgrzebuję po dzisiejszej rozmowie z MeWą:Rzepa pisze:- W styczniu SKM ogłosi też przetarg na pociągi do obsługi linii między Gołąbkami a Dworcem Gdańskim - przekonuje.
Kto zbuduje perony? ;>
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
W sumie o peronach tutaj nic nie ma, tylko o nawierzchni
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!