Wspólny bilet ZTM/KM/WKD/PR

Moderator: JacekM

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 23 sty 2013, 11:21

Teokryt pisze: Jeśłi miałby zostać wspólny bilet na I strefę to dajmy na to taki mieszkaniec Pruszkowa będzie miał pogorszona lub znacznie droższą ofertę.
zaraz zaraz z tego artykułu wynika ze ZTM chce utrzymac wspólny bilet na tych liniach co jeżdzą SKM ki
Nasz plan minimum jest taki, by zachować wspólny bilet w I strefie i na wspólnych liniach z SKM, ograniczając go przy tym do biletów miesięcznych . Czy się uda – na razie rozmawiamy.


a przynajmniej z tego akapitu wynika ze wspólny bilet mógłby zostać w 1 strefie oraz na liniach KM1 KM2 KM7 KM9

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 23 sty 2013, 14:41

Ale mi wielkie oszczędności, spadnie wspólny bilet do Wołomina i do Błonia... BO na reszcie ciągów jeździ SKM. Jesli tak to dla korzystajacych z linii do błonia lub Wołomina - bedzie sie opłacał tylko Bilet KM bo i tak nic nowego nie zyskają. Wiec trochę to wygląda jak burza w szklance wody.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 23 sty 2013, 15:07

Nikt nie powiedział, że wspólnego biletu nie będzie. Zapewne będzie ale w innej formie. W jakiej? Trzeba poczekać na oficjalne stanowisko ZTM. Do tego czasu nie ma co gdybać.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 sty 2013, 18:57

bepe pisze:
MeWa pisze:Ruta: Brak wspólnego biletu bardzo realny
Czy to, zgodnie z ostatnimi zapowiedziami Ruty, oznacza, ze cięcia w Warszawie będą mniejsze?
Istotnie, wtedy cięcia będą mniejsze. Jak zostanie wspólny bilet, to trzeba będzie coś jeszcze uciułać...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 23 sty 2013, 21:07

Epopei pt.: "Co dalej ze Wspólnym Biletem?" ciąg dalszy: http://www.rynek-kolejowy.pl/39023/_Kol ... a_ZTM_.htm

I ciekawy cytat:
W dniu 18 stycznia 2013 r. Spółka przekazała swoje stanowisko na które nie otrzymała odpowiedzi. Propozycja Kolei Mazowieckich dotyczyła dalszej współpracy w ramach oferty wspólny bilet, w tym m.in. jej rozszerzenia o bilety jednorazowe i czasowe. W związku z tym Spółka jest gotowa zamontować w taborze kasowniki. Taka propozycja została przedstawiona ZTM wcześniej, ale nie spotkała się z zainteresowaniem - mówi przedstawiciel Kolei Mazowieckich.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 sty 2013, 21:16

Ciekawe za jaką cenę :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

dev
Posty: 676
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:17

Post autor: dev » 23 sty 2013, 22:17

Teokryt pisze:Ale mi wielkie oszczędności, spadnie wspólny bilet do Wołomina i do Błonia... BO na reszcie ciągów jeździ SKM. Jesli tak to dla korzystajacych z linii do błonia lub Wołomina - bedzie sie opłacał tylko Bilet KM bo i tak nic nowego nie zyskają. Wiec trochę to wygląda jak burza w szklance wody.
Do Błonia nie dojedziesz na bilecie ZTM. Zapomniałeś jeszcze o kierunku do Radomia (Za Służewcem). Ja mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 23 sty 2013, 23:35

Narysowałem taki schemacik na podstawie tego co daje ZTM (na którym jest babol bo nie zaznaczył obowiązywania II strefy do Wieliszewa) i wszystkich ostanich doniesień o skróceniu tra s obowiązywania wspólnego biletu

Czli jak z Jajka zostały skorupki...
Załączniki
nwb.png
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2013, 23:41

Teokryt pisze: (na którym jest babol bo nie zaznaczył obowiązywania II strefy do Wieliszewa)
To nie babol. Na odcinku Legionowo Piaski - Wieliszew nie ma honorowania biletów ZTM w pociągach KM (tak, wszystkich czterech).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 23 sty 2013, 23:43

mimo to rysunek jest nieprawdziwy bo pociągi SKM z taryfa ztm jeżdżą do Wieliszewa wiec strefa II obowiązuje
Obrazek

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2013, 23:45

Teokryt pisze:mimo to rysunek jest nieprawdziwy bo pociągi SKM z taryfa ztm jeżdżą do Wieliszewa wiec strefa II obowiązuje
Rysunek jest prawdziwy. W nagłówku jest napisane "zakres obowiązywania wspólnego biletu ZTM-KM-WKD", więc pokazuje odcinki, na których bilety ZTM są honorowane w pociągach innych przewoźników, a nie SKM.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 24 sty 2013, 0:10

1) Pan Grajda i KMy troche manipulują danymi - może teraz wzrost jest ok 9 % w stosunku do końca 2012 roku. Ale jak porówna się styczeń 2012 do stycznia 2013 to wzrost pociągokilometra jest ok 20 % bo w połowie roku była podwyżka, której ZTM nie przeniósł na gminy.

2) KMy sporo stracą na braku wspólnego biletu - bo to będzie oznaczło mniej pasażeów.
A sposób rozliczeń ZTM-KM przy pewnych uproszczeniach i wynikających z tego błędach zakładał 100% refundację ponoszonych przez KM strat wynikających z tego, że pasażer jedzie na bilecie ZTM a nie KM. Wykonywano badania marketingowe - struktura rodzajowa biletów i preferencje komunikacyjne oraz napelnienie i na tej podstawie kalkulowana była wartość pociągokilometra która nie ma za wiele wspólnego z realnymi kosztami tego pociągokilometra KM których nikt nie zna nawet ZTM. Teoretycznie z punktu widzenia przewoźnika wspólny bilet jest dla niego neutralny kosztowo - zamiast wpływów z biletów mają refundacje na którą składały się w kolejności wływy z biletów ZTM, dopłaty gmin i powiatów, dopłata m.st. Warszawy
Z zyskiem KMów była rosnąca liczba pasażerów zachęconych wspólną ofertą.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 sty 2013, 6:57

fik pisze:Na odcinku Legionowo Piaski - Wieliszew nie ma honorowania biletów ZTM w pociągach KM (tak, wszystkich czterech).
Przed zawieszeniem ruchu na tej linii na rok obowiązywał wspólny bilet nawet dalej, bo aż do Nieporętu.

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 31 sty 2013, 0:16

Teokryt pisze:mimo to rysunek jest nieprawdziwy bo pociągi SKM z taryfa ztm jeżdżą do Wieliszewa wiec strefa II obowiązuje
A wystarczyło kolorem jasno niebieskim ( oznaczającym strefę 2 ) podjechać aż do Wieliszewa :D a linię ze wspólnym biletem zostawić tak jak jest i wszystko mogłoby być czytelne ;)
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 lut 2013, 15:42

102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

ODPOWIEDZ