Strona 100 z 127

: 23 sty 2013, 11:21
autor: Nxo
Teokryt pisze: Jeśłi miałby zostać wspólny bilet na I strefę to dajmy na to taki mieszkaniec Pruszkowa będzie miał pogorszona lub znacznie droższą ofertę.
zaraz zaraz z tego artykułu wynika ze ZTM chce utrzymac wspólny bilet na tych liniach co jeżdzą SKM ki
Nasz plan minimum jest taki, by zachować wspólny bilet w I strefie i na wspólnych liniach z SKM, ograniczając go przy tym do biletów miesięcznych . Czy się uda – na razie rozmawiamy.


a przynajmniej z tego akapitu wynika ze wspólny bilet mógłby zostać w 1 strefie oraz na liniach KM1 KM2 KM7 KM9

: 23 sty 2013, 14:41
autor: Teokryt
Ale mi wielkie oszczędności, spadnie wspólny bilet do Wołomina i do Błonia... BO na reszcie ciągów jeździ SKM. Jesli tak to dla korzystajacych z linii do błonia lub Wołomina - bedzie sie opłacał tylko Bilet KM bo i tak nic nowego nie zyskają. Wiec trochę to wygląda jak burza w szklance wody.

: 23 sty 2013, 15:07
autor: Bernard
Nikt nie powiedział, że wspólnego biletu nie będzie. Zapewne będzie ale w innej formie. W jakiej? Trzeba poczekać na oficjalne stanowisko ZTM. Do tego czasu nie ma co gdybać.

: 23 sty 2013, 18:57
autor: MeWa
bepe pisze:
MeWa pisze:Ruta: Brak wspólnego biletu bardzo realny
Czy to, zgodnie z ostatnimi zapowiedziami Ruty, oznacza, ze cięcia w Warszawie będą mniejsze?
Istotnie, wtedy cięcia będą mniejsze. Jak zostanie wspólny bilet, to trzeba będzie coś jeszcze uciułać...

: 23 sty 2013, 21:07
autor: humptyangel
Epopei pt.: "Co dalej ze Wspólnym Biletem?" ciąg dalszy: http://www.rynek-kolejowy.pl/39023/_Kol ... a_ZTM_.htm

I ciekawy cytat:
W dniu 18 stycznia 2013 r. Spółka przekazała swoje stanowisko na które nie otrzymała odpowiedzi. Propozycja Kolei Mazowieckich dotyczyła dalszej współpracy w ramach oferty wspólny bilet, w tym m.in. jej rozszerzenia o bilety jednorazowe i czasowe. W związku z tym Spółka jest gotowa zamontować w taborze kasowniki. Taka propozycja została przedstawiona ZTM wcześniej, ale nie spotkała się z zainteresowaniem - mówi przedstawiciel Kolei Mazowieckich.

: 23 sty 2013, 21:16
autor: MeWa
Ciekawe za jaką cenę :)

: 23 sty 2013, 22:17
autor: dev
Teokryt pisze:Ale mi wielkie oszczędności, spadnie wspólny bilet do Wołomina i do Błonia... BO na reszcie ciągów jeździ SKM. Jesli tak to dla korzystajacych z linii do błonia lub Wołomina - bedzie sie opłacał tylko Bilet KM bo i tak nic nowego nie zyskają. Wiec trochę to wygląda jak burza w szklance wody.
Do Błonia nie dojedziesz na bilecie ZTM. Zapomniałeś jeszcze o kierunku do Radomia (Za Służewcem). Ja mam nadzieję, że do tego nie dojdzie.

: 23 sty 2013, 23:35
autor: Teokryt
Narysowałem taki schemacik na podstawie tego co daje ZTM (na którym jest babol bo nie zaznaczył obowiązywania II strefy do Wieliszewa) i wszystkich ostanich doniesień o skróceniu tra s obowiązywania wspólnego biletu

Czli jak z Jajka zostały skorupki...

: 23 sty 2013, 23:41
autor: fik
Teokryt pisze: (na którym jest babol bo nie zaznaczył obowiązywania II strefy do Wieliszewa)
To nie babol. Na odcinku Legionowo Piaski - Wieliszew nie ma honorowania biletów ZTM w pociągach KM (tak, wszystkich czterech).

: 23 sty 2013, 23:43
autor: Teokryt
mimo to rysunek jest nieprawdziwy bo pociągi SKM z taryfa ztm jeżdżą do Wieliszewa wiec strefa II obowiązuje

: 23 sty 2013, 23:45
autor: fik
Teokryt pisze:mimo to rysunek jest nieprawdziwy bo pociągi SKM z taryfa ztm jeżdżą do Wieliszewa wiec strefa II obowiązuje
Rysunek jest prawdziwy. W nagłówku jest napisane "zakres obowiązywania wspólnego biletu ZTM-KM-WKD", więc pokazuje odcinki, na których bilety ZTM są honorowane w pociągach innych przewoźników, a nie SKM.

: 24 sty 2013, 0:10
autor: tomkrt
1) Pan Grajda i KMy troche manipulują danymi - może teraz wzrost jest ok 9 % w stosunku do końca 2012 roku. Ale jak porówna się styczeń 2012 do stycznia 2013 to wzrost pociągokilometra jest ok 20 % bo w połowie roku była podwyżka, której ZTM nie przeniósł na gminy.

2) KMy sporo stracą na braku wspólnego biletu - bo to będzie oznaczło mniej pasażeów.
A sposób rozliczeń ZTM-KM przy pewnych uproszczeniach i wynikających z tego błędach zakładał 100% refundację ponoszonych przez KM strat wynikających z tego, że pasażer jedzie na bilecie ZTM a nie KM. Wykonywano badania marketingowe - struktura rodzajowa biletów i preferencje komunikacyjne oraz napelnienie i na tej podstawie kalkulowana była wartość pociągokilometra która nie ma za wiele wspólnego z realnymi kosztami tego pociągokilometra KM których nikt nie zna nawet ZTM. Teoretycznie z punktu widzenia przewoźnika wspólny bilet jest dla niego neutralny kosztowo - zamiast wpływów z biletów mają refundacje na którą składały się w kolejności wływy z biletów ZTM, dopłaty gmin i powiatów, dopłata m.st. Warszawy
Z zyskiem KMów była rosnąca liczba pasażerów zachęconych wspólną ofertą.

: 24 sty 2013, 6:57
autor: ashir
fik pisze:Na odcinku Legionowo Piaski - Wieliszew nie ma honorowania biletów ZTM w pociągach KM (tak, wszystkich czterech).
Przed zawieszeniem ruchu na tej linii na rok obowiązywał wspólny bilet nawet dalej, bo aż do Nieporętu.

: 31 sty 2013, 0:16
autor: MALIN
Teokryt pisze:mimo to rysunek jest nieprawdziwy bo pociągi SKM z taryfa ztm jeżdżą do Wieliszewa wiec strefa II obowiązuje
A wystarczyło kolorem jasno niebieskim ( oznaczającym strefę 2 ) podjechać aż do Wieliszewa :D a linię ze wspólnym biletem zostawić tak jak jest i wszystko mogłoby być czytelne ;)

: 01 lut 2013, 15:42
autor: Bernard