Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Krzysiek_S
Posty: 5137
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 19 lut 2024, 15:16

zxcvbnm pisze:
19 lut 2024, 15:00
screen1.png

Uparciaki, zapewne chodzi tu o linię 521 do centrum... Efekt powinien być raczej odwrotny :D Z pozostałymi się zgadzam, przy czym 142 już jeździ częściej i częściej to raczej nie pojedzie.
Lata mijają, kompleksowego planu zmian ze strony ZTM dalej brak. Przy czym to wina ludzi, w 2010 był dobry pakiet reform...
Co do linii 5xx to chodziło o Wawer zachodni, a nie 521. Pomysł z 507 itp...

man1956
Posty: 1696
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 lut 2024, 15:17

Autobus do centrum to miało być przedłużone 507, więc nie wiem skąd jakieś 5...
319 całą dobę - fajny dowcip, świadczący raczej o kiepskiej orientacji radnych w specyfice zbiorkomu.

Krzysiek_S
Posty: 5137
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 19 lut 2024, 15:22

man1956 pisze:
19 lut 2024, 15:17
319 całą dobę - fajny dowcip, świadczący raczej o kiepskiej orientacji radnych w specyfice zbiorkomu.
Oj tam czepianie się :). Chodziło o kursy całodzienne. I tak dobrze, że zainteresowanie wzrosło. Później przyjdzie prawidłowe nazewnictwo komunikacyjne.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2376
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 19 lut 2024, 15:58

Całodobowe = kursy przez cały dzień zarówno w zmianie A i B. Określenie raczej w języku pasażerów niż fachowym, ale dopuszczalne - powiem post kierowany do pasażerów (i wyborców), a nie specjalistów z ZTM.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 lut 2024, 18:25

Tyle, że obecny stan wawerskiej komunikacji, to właśnie efekt kreowania komunikacji przez polityków, a nie specjalistów.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 lut 2024, 9:30

Tylko cierpią mieszkańcy. To, że 319 jeździ tylko w szczycie i z taką częstotliwością faktycznie jest błędem. Ale cała reszta komunikacji to skutek torpedowania decyzji ZTM przez radnych i mieszkańców.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 lut 2024, 9:49

To mieszkańcy wybierają radnych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lut 2024, 17:59

...tylko ci radni są jednak odbiciem mentalności społeczeństwa.

Więc mieszkańcy cierpią nie dlatego, że mają 30 linii co 30 minut, tylko dlatego - w ich własnej opinii - żenie mają drugiej czerwonej linii do centrum.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 lut 2024, 18:09

Wolfchen pisze:
20 lut 2024, 17:59
...tylko ci radni są jednak odbiciem mentalności społeczeństwa.

Więc mieszkańcy cierpią nie dlatego, że mają 30 linii co 30 minut, tylko dlatego - w ich własnej opinii - że nie mają drugiej czerwonej linii do centrum.
Przed planowaną reformą były spotkania. Przedstawiciele ZTM tłumaczyli. A ludzie dalej swoje.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36880
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2024, 19:12

Ludzie wtedy nie byli nawet jakoś BARDZO przeciw.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2376
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 20 lut 2024, 21:01

Ludzie to ludzie... Mądra władza powinna się kierować tym co ludzie potrzebują, a nie tym czego oczekują... W granicach rozsądku oczywiscie, ale tu ZTM powinien się uprzeć - jak PLK, że na LK7 będzie 120 km/h, a propozycje radnych ograniczenia do 80 km/h są bezzasadne - i wdrożyć takie reformy.
Ale wielokrotnie to już mówiłem - reforma z 2010 już na zawsze przepadła i nie ma do niej powrotu. Wtedy były brygady do wykorzystania, a zmiany byłyby naprawdę okej. A teraz już "po ptokach". My tu sobie będziemy dyskutować, a gruntownych zmian nie będzie przez kolejne 10 lat.
Zauważmy też inne czynniki - Wawer się rozbudowuje - niestety to głównie patodeweloperka - zamknięte osiedla nastawione na transport autem, często daleko od przystanków, z mocno, naprawdę mocno rozrzedzoną zabudową - ludzi chcących jeździć zbiorkomem stopniowo ubywa.
Pytanie, czy mimo korkowania się, ludzie będą chcieli przesiadać się z aut? No ja gdybam, że nieliczni to zrobią, a reszta i tak zostanie przy aucie - bo niestety, tak ogromnej powierzchni nie da się obsłużyć w sposób wygodny dla każdego. Znaczy powiedzmy sobie jasno - oczekiwania pasażerów są takie, żeby z miejsca A dojechać do B bez przesiadek. Ale to kompletnie nierealne. Dlatego, system dowozowo-przesiadkowy na wzór tego z 2010 jest jedynym który jest w stanie powalczyć, uwaga - tu bez żadnej przesady, o utrzymanie pasażerów w tej dzielnicy wogóle. Spora częśc by zauważyła, że - no nie muszę stać pół godziny na przystanku po wyjściu z pociągu - to mi się jednak opłaci. Obecny miks - nie jest ani z punktu A do B, ani dowozowy o wysokich taktach, takie 5/10 gdzie istnieją takie chochliki jak 161 i raczej tylko odstrasza od KM. Dlatego, wbrew początkowemu hur dur, ZTM powinien te reformy przeprowadzić.

A oczekiwania mieszkańców sa przeróżne, analizując wymagania każdego z nich można oszaleć (wystarczy poczytać komentarze na FB).

EDIT: Tak przypominam: https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... staje.html

Starsi nie chcą przesiadek, a młodsi boją się pociągów :D

EDIT2: Skoro pasażerowie lubią czerwień, to można marketingowo zmienić kilka z linii na przyspieszone (bez zmian w trasie i miejscach zatrzymania oczywiście) :D 521 po trasie 113 z numerkiem 521, zamiast 146 - 546, ze 119 robimy 529 :D Wtedy dowolnie można modyfikowac trasę i takt, a pasażerowie zadowoleni bo czerwony numer na przystanku. Wilk syty i owca cała, myslę, że mogę już zostać dyrektorem pionu przewozów w ZTM :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 21 lut 2024, 8:20

zxcvbnm pisze:
20 lut 2024, 21:01
Zauważmy też inne czynniki - Wawer się rozbudowuje - niestety to głównie patodeweloperka - zamknięte osiedla nastawione na transport autem, często daleko od przystanków, z mocno, naprawdę mocno rozrzedzoną zabudową - ludzi chcących jeździć zbiorkomem stopniowo ubywa.
Sam sobie przeczysz.
A do tego zupełnie nie znasz obecnego Wawra, zwłaszcza zachodniego i opierasz się na tym co było w Wawrze w latach 1990-2010.
Właśnie przez patodeweloperkę Wawer ma bardzo mocno skupioną zabudowę, a po pandemii ubyło na tych osiedlach samochodów służbowych (się okazało, że jednak można nie jeździć do klienta tylko wypracować tyle samo zysku na HomeOffice :-D ) I ci mieszkańcy chętniej podróżują autobusami. A w szczycie takie na przykład 147 jest niezabieralne na Wale.

Ludzie chcieliby jednej czerwonej linii do centrum z Nadwiśla przez Zerzeń i Las, ale zapewniam Cię, że jedna czerwona linia Wał-Trakt-Bronowska-Wał-Siekierkowska-Gocław z jednoperonową przesiadką w 507 odpowiednio częsta, żeby nie istniał problem koordynacji z 507 w zupełności im wystarczy.
Z resztą wystarczy zabrać czerwoną 502 ze Starej Miłosny przez Trakt Brzeski i puścić ją od Łazienkowskiej: Saska-BoraK.-Siekierkowska-Wał i dalej trasą 147. Jedynym problemem mogą być przeguby na rondach Zwoleńska/TL i TL/Bronowska.

Potencjał Mostu Siekierkowskiego też jest absolutnie niewykorzystany, ale liczę że zmieni się to po oddaniu Gagarina, bo to będzie naprawdę szybki sposób dostania się do tramwajów i M1 bez objeżdżania połowy metropolii.

Część mieszkańców chciałaby żeby ta czerwona linia jechała przez Kadetów i Łasaka do Gocławia, ale to nierealne ze względu na duże korki przy szkole i przy Stoczniowców, a strefa dojścia pieszego dola dzieciaków to raptem dwa króciutkie przystanki i większość dzieci nie czeka na 213 tylko idzie na piechotę, bo to jest moment.

eloelo520
Posty: 98
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 21 lut 2024, 8:58

A jaki jens ma linia przyspieszona na trasie gdzie nadmiaru bogactwa kursów nie ma? Niech wszystkie przystanki będą NŻ

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 21 lut 2024, 9:35

eloelo520 pisze:
21 lut 2024, 8:58
nadmiaru bogactwa kursów nie ma?
Zgubiłem się. Możesz ten zwrot jakoś rozwinąć ? Albo wskazać w jakim kontekście został użyty ?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2024, 9:51

cns80 pisze:
21 lut 2024, 8:20
Właśnie przez patodeweloperkę Wawer ma bardzo mocno skupioną zabudowę, a po pandemii ubyło na tych osiedlach samochodów służbowych
To, że w ramach poszczególnych łanów domki stoją blisko siebie, to jeszcze nie znaczy że w ogólnym rozrachunku to jest jakoś mocno skupiona zabudowa/zaludność.
wawer1km.jpg
Oczywiście nie znaczy to, że teren ma leżeć odłogiem bez obsługi, ale dedykowane linie przyspieszone to raczej jeszcze nie dziś.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ODPOWIEDZ