Zielonka i tamtejsza linia Z-1

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 01 wrz 2014, 23:30

ashir pisze:Miło że Zielonka idzie śladem Ząbek i na początku przejazdy będą darmowe dla wszystkich.
:arrow: Akurat do drugiej tury wyborów samorządowych :P.

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 lis 2014, 20:01

UM ogłosił przetargi na obsługę linii w roku 2015:
- LZ-1 - http://bip.zielonka.pl/index.php?dz=4&id=1861
- LZ-2 - http://bip.zielonka.pl/index.php?dz=4&id=1862

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 gru 2014, 18:40

Wyniki:
- LZ-1 - Przewozy Autokarowe Jan Dymek - http://bip.zielonka.pl/upload/doc/1861_ ... 160250.pdf
- LZ-2 - Prywatna Komunikacja Samochodowa Leszczyński, Grygiel - http://bip.zielonka.pl/upload/doc/1862_ ... 160401.pdf

alojz
Posty: 2662
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 29 gru 2017, 17:58

ZTM unieważnił przetarg na nowe elki w Zielonce, więc LZ-1 i LZ-2 będą jeździły co najmniej do końca lutego 2018 - http://zielonka.pl/aktualnosc-2320-na_r ... _i_lz.html

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 18 lut 2018, 12:33

24 lutego ruszają linie L43 i L44
Obrazek
Obrazek
Obrazek

źródło i rozkłady jazdy do pobrania w PDF: http://www.zielonka.pl/aktualnosc-2407- ... od_24.html

UPDATE:
Mapki z trasami ze strony ZTMu:
Obrazek
Obrazek

źrodło: http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=2085&c=100&l=1

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 lut 2018, 12:15

ZTM wysłał kontrolerów na linię L43 i nie powiedział im o honorowaniu Karty Mieszkańca Zielonki. Możecie sobie wyobrazić co się działo w ProCity, które (prawie) w całości było zapełnione pasażerami z tą kartą. :D Tak to jest, jak ZTM działa na dużą skalę i nie ogarnia poszczególnych linii, zaraz będzie już 45 linii lokalnych, ale na Żelaznej nie ma chyba ani jednej osoby, która by te linia ogarniała na raz. :roll:

Awatar użytkownika
Crusier
Posty: 161
Rejestracja: 26 sie 2008, 20:05
Lokalizacja: Marki

Post autor: Crusier » 24 lut 2018, 12:18

Na stronie miasta można znaleźć m.in. raport z konsultacji z mieszkańcami w sprawie nowych linii:
http://zielonka.pl/aktualnosci/download ... /2424.html
Cały artykuł:
http://zielonka.pl/aktualnosc-2424-tras ... linii.html

Edit:
ashir pisze:
24 lut 2018, 12:15
Możecie sobie wyobrazić co się działo w ProCity, które (prawie) w całości było zapełnione pasażerami z tą kartą. :D
Kontrolerzy nie dali się przekonać? ;)

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 lut 2018, 12:25

Crusier pisze:
24 lut 2018, 12:18
Na stronie miasta można znaleźć m.in. raport z konsultacji z mieszkańcami w sprawie nowych linii:
http://zielonka.pl/aktualnosci/download ... /2424.html
Widzę, że podjazd w weekendy na Pl. Jana Pawła II w Zielonce został wprowadzony po konsultacjach, ale w praktyce przejazd jest utrudniony (zwłaszcza Jagiellońską) ze względu na źle zaparkowane samochody, dodatkowo dochodzi strata czasu (zwłaszcza w przypadku jazdy w kierunku CH Marki, kiedy w Piastowską może dopiero skręcić po zawróceniu na rondzie, ale i w kierunku Bankowej ze względu na kierunek kryterium ulicznego po części również) i bliskie sąsiedztwo ZP Urząd Miasta, a sam przystanek Pl. Jana Pawła II również nie jest pod samym Kościołem; poza tym bardzo się dziwię, że L43 w kierunku CH Marki od samego początku nie zalicza przystanku Wolności, bo tak robiły dotychczas linie LZ-1, LZ-2, a jeszcze dawniej L17. Niesamowite, że nikt nie wpadł na to, przy tworzeniu linii i trzeba było do tego konsultacji. #-o
Crusier pisze:
24 lut 2018, 12:18
Kontrolerzy nie dali się przekonać? ;)
Ostatecznie dali się przekonać, ale dyskusja była zażarta. :P Później niby się okazało, że i tak nikt by nie dostał opłaty dodatkowej, zwanej potocznie mandatem, ze względu na to, że to pierwszy dzień linii i zostali wysłani tylko po to, żeby zobaczyć, jak linia funkcjonuje. A trzeba przyznać, że frekwencja bardzo dobra i w przyszłości, gdyby znalazły się dodatkowe środki można by było pomyśleć o zwiększeniu częstotliwości do 2h w weekendy, kosztem ogromnych przerw. Przy odrobinie pomyślunku nawet by dało radę dopasować kursy do mszy, mimo sztywnego taktu. ;)

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 531
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 24 lut 2018, 13:53

ashir pisze:
24 lut 2018, 12:15
ZTM wysłał kontrolerów na linię L43 i nie powiedział im o honorowaniu Karty Mieszkańca Zielonki. Możecie sobie wyobrazić co się działo w ProCity, które (prawie) w całości było zapełnione pasażerami z tą kartą. :D Tak to jest, jak ZTM działa na dużą skalę i nie ogarnia poszczególnych linii, zaraz będzie już 45 linii lokalnych, ale na Żelaznej nie ma chyba ani jednej osoby, która by te linia ogarniała na raz. :roll:
Kontrolerzy ZTM nie sprawdzają biletów w L-kach. Chyba że weszli przez pomyłkę :shock:
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 lut 2018, 14:00

floyd pisze:
24 lut 2018, 13:53
Kontrolerzy ZTM nie sprawdzają biletów w L-kach. Chyba że weszli przez pomyłkę :shock:
No dzisiaj wsiedli na Fabrycznej w kierunku CH Marki, co też mnie zdziwiło. I jak się okazało nawet nie przypadkiem, ale zanim doszło do kontroli to... kierowca zażądał od nich pokazania biletu. :D Poza tym przypadkiem to tylko spotykałem się z kontrolą przez pracowników zatrudnionych przez przewoźnika obsługującego daną linię, ale to też tak naprawdę tylko na liniach obsługiwanych przez Polonusa. Mnie za to co innego zastanawia czy wywieszenie kartki o obowiązku okazywania kierowcy biletu bez podania jakiejś podstawy prawnej, odwołania się do regulaminu przejazdów na tej linii stworzonego przez Stalko jest jakkolwiek wiążące i dopuszczane przez ZTM? I czy ewentualny regulamin stworzony przez przewoźnika nie powinien być powieszony w widocznym miejscu w autobusie oraz dostępny w siedzibie przewoźnika i na stronie internetowej? :-k

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 24 lut 2018, 21:13

ashir pisze:
24 lut 2018, 14:00
floyd pisze:
24 lut 2018, 13:53
Kontrolerzy ZTM nie sprawdzają biletów w L-kach. Chyba że weszli przez pomyłkę :shock:
No dzisiaj wsiedli na Fabrycznej w kierunku CH Marki, co też mnie zdziwiło. I jak się okazało nawet nie przypadkiem, ale zanim doszło do kontroli to... kierowca zażądał od nich pokazania biletu. :D Poza tym przypadkiem to tylko spotykałem się z kontrolą przez pracowników zatrudnionych przez przewoźnika obsługującego daną linię, ale to też tak naprawdę tylko na liniach obsługiwanych przez Polonusa. Mnie za to co innego zastanawia czy wywieszenie kartki o obowiązku okazywania kierowcy biletu bez podania jakiejś podstawy prawnej, odwołania się do regulaminu przejazdów na tej linii stworzonego przez Stalko jest jakkolwiek wiążące i dopuszczane przez ZTM? I czy ewentualny regulamin stworzony przez przewoźnika nie powinien być powieszony w widocznym miejscu w autobusie oraz dostępny w siedzibie przewoźnika i na stronie internetowej? :-k
ZTM nie wysyła do „sprawdzenia jak linia funkcjonuje” kontrolerów. Nie od tego są. Także nie wiem skąd ta historia.
Obrazek

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5278
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 lut 2018, 21:13

Takie łączenie linii w DS dla "czytelności" układu to średni pomysł, ale z "ekonomicznego" punktu widzenia całkiem niezły. W Warszawie w DS coś po starej trasie 401, czyli obecnego 401+402 by się przydało.

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 24 lut 2018, 21:16

ashir pisze:
24 lut 2018, 12:15
Tak to jest, jak ZTM działa na dużą skalę i nie ogarnia poszczególnych linii, zaraz będzie już 45 linii lokalnych, ale na Żelaznej nie ma chyba ani jednej osoby, która by te linia ogarniała na raz. :roll:
Gdyby nikt nie ogarniał to by chyba tylu linii nie było :-k
Obrazek

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 lut 2018, 22:47

florekf pisze:
24 lut 2018, 21:13
ZTM nie wysyła do „sprawdzenia jak linia funkcjonuje” kontrolerów. Nie od tego są. Także nie wiem skąd ta historia.
Kontrolerzy wsiedli o 11:35 na Fabrycznej w kierunku CH Marki i dojechali do krańca. Twierdzili, że zostali wysłani w ten rejon, być może to była ich inicjatywa własna, aby wsiąść do L43 i sprawdzić jak ta linia funkcjonuje. Z pewnością do tej linii nie wsiedli przypadkiem, bo doskonale wiedzieli, że jeszcze do wczoraj były linie własne gminy Zielonka, poza tym niebieskie ProCity ciężko pomylić z innymi liniami ZTM. Nie byli to kontrolerzy Stalko, bo raz że takich nie zatrudniają (stąd tak bardzo upierają się przy okazywaniu biletu u kierowcy), a dwa że kierowca sam był zdziwiony całą sytuacją. Takie są fakty. Najlepsze to, że i tak niby nikt nie miał dostać kary, to po co była próba przeprowadzenia kontroli? :)
florekf pisze:
24 lut 2018, 21:16
Gdyby nikt nie ogarniał to by chyba tylu linii nie było :-k
Uruchomić łatwiej niż stale monitorować choćby prawidłową realizację umowy. Dla ZTM to jest kolejna, jedna z wielu linii lokalnych...

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 25 lut 2018, 8:23

ashir pisze:
24 lut 2018, 22:47
Uruchomić łatwiej niż stale monitorować choćby prawidłową realizację umowy. Dla ZTM to jest kolejna, jedna z wielu linii lokalnych...
Za uruchomienie linii odpowiada jedna komórka, za bieżący nadzór odpowiadają dwa działy w ZTM. Także wszystko jest pod kontrolą.
Obrazek

ODPOWIEDZ