Akurat do drugiej tury wyborów samorządowych .ashir pisze:Miło że Zielonka idzie śladem Ząbek i na początku przejazdy będą darmowe dla wszystkich.
Zielonka i tamtejsza linia Z-1
Moderator: Wiliam
UM ogłosił przetargi na obsługę linii w roku 2015:
- LZ-1 - http://bip.zielonka.pl/index.php?dz=4&id=1861
- LZ-2 - http://bip.zielonka.pl/index.php?dz=4&id=1862
- LZ-1 - http://bip.zielonka.pl/index.php?dz=4&id=1861
- LZ-2 - http://bip.zielonka.pl/index.php?dz=4&id=1862
Wyniki:
- LZ-1 - Przewozy Autokarowe Jan Dymek - http://bip.zielonka.pl/upload/doc/1861_ ... 160250.pdf
- LZ-2 - Prywatna Komunikacja Samochodowa Leszczyński, Grygiel - http://bip.zielonka.pl/upload/doc/1862_ ... 160401.pdf
- LZ-1 - Przewozy Autokarowe Jan Dymek - http://bip.zielonka.pl/upload/doc/1861_ ... 160250.pdf
- LZ-2 - Prywatna Komunikacja Samochodowa Leszczyński, Grygiel - http://bip.zielonka.pl/upload/doc/1862_ ... 160401.pdf
ZTM unieważnił przetarg na nowe elki w Zielonce, więc LZ-1 i LZ-2 będą jeździły co najmniej do końca lutego 2018 - http://zielonka.pl/aktualnosc-2320-na_r ... _i_lz.html
24 lutego ruszają linie L43 i L44
źródło i rozkłady jazdy do pobrania w PDF: http://www.zielonka.pl/aktualnosc-2407- ... od_24.html
UPDATE:
Mapki z trasami ze strony ZTMu:
źrodło: http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=2085&c=100&l=1
źródło i rozkłady jazdy do pobrania w PDF: http://www.zielonka.pl/aktualnosc-2407- ... od_24.html
UPDATE:
Mapki z trasami ze strony ZTMu:
źrodło: http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=2085&c=100&l=1
ZTM wysłał kontrolerów na linię L43 i nie powiedział im o honorowaniu Karty Mieszkańca Zielonki. Możecie sobie wyobrazić co się działo w ProCity, które (prawie) w całości było zapełnione pasażerami z tą kartą. Tak to jest, jak ZTM działa na dużą skalę i nie ogarnia poszczególnych linii, zaraz będzie już 45 linii lokalnych, ale na Żelaznej nie ma chyba ani jednej osoby, która by te linia ogarniała na raz.
Na stronie miasta można znaleźć m.in. raport z konsultacji z mieszkańcami w sprawie nowych linii:
http://zielonka.pl/aktualnosci/download ... /2424.html
Cały artykuł:
http://zielonka.pl/aktualnosc-2424-tras ... linii.html
Edit:
http://zielonka.pl/aktualnosci/download ... /2424.html
Cały artykuł:
http://zielonka.pl/aktualnosc-2424-tras ... linii.html
Edit:
Kontrolerzy nie dali się przekonać?
Widzę, że podjazd w weekendy na Pl. Jana Pawła II w Zielonce został wprowadzony po konsultacjach, ale w praktyce przejazd jest utrudniony (zwłaszcza Jagiellońską) ze względu na źle zaparkowane samochody, dodatkowo dochodzi strata czasu (zwłaszcza w przypadku jazdy w kierunku CH Marki, kiedy w Piastowską może dopiero skręcić po zawróceniu na rondzie, ale i w kierunku Bankowej ze względu na kierunek kryterium ulicznego po części również) i bliskie sąsiedztwo ZP Urząd Miasta, a sam przystanek Pl. Jana Pawła II również nie jest pod samym Kościołem; poza tym bardzo się dziwię, że L43 w kierunku CH Marki od samego początku nie zalicza przystanku Wolności, bo tak robiły dotychczas linie LZ-1, LZ-2, a jeszcze dawniej L17. Niesamowite, że nikt nie wpadł na to, przy tworzeniu linii i trzeba było do tego konsultacji.Crusier pisze: ↑24 lut 2018, 12:18Na stronie miasta można znaleźć m.in. raport z konsultacji z mieszkańcami w sprawie nowych linii:
http://zielonka.pl/aktualnosci/download ... /2424.html
Ostatecznie dali się przekonać, ale dyskusja była zażarta. Później niby się okazało, że i tak nikt by nie dostał opłaty dodatkowej, zwanej potocznie mandatem, ze względu na to, że to pierwszy dzień linii i zostali wysłani tylko po to, żeby zobaczyć, jak linia funkcjonuje. A trzeba przyznać, że frekwencja bardzo dobra i w przyszłości, gdyby znalazły się dodatkowe środki można by było pomyśleć o zwiększeniu częstotliwości do 2h w weekendy, kosztem ogromnych przerw. Przy odrobinie pomyślunku nawet by dało radę dopasować kursy do mszy, mimo sztywnego taktu.
Kontrolerzy ZTM nie sprawdzają biletów w L-kach. Chyba że weszli przez pomyłkęashir pisze: ↑24 lut 2018, 12:15ZTM wysłał kontrolerów na linię L43 i nie powiedział im o honorowaniu Karty Mieszkańca Zielonki. Możecie sobie wyobrazić co się działo w ProCity, które (prawie) w całości było zapełnione pasażerami z tą kartą. Tak to jest, jak ZTM działa na dużą skalę i nie ogarnia poszczególnych linii, zaraz będzie już 45 linii lokalnych, ale na Żelaznej nie ma chyba ani jednej osoby, która by te linia ogarniała na raz.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
No dzisiaj wsiedli na Fabrycznej w kierunku CH Marki, co też mnie zdziwiło. I jak się okazało nawet nie przypadkiem, ale zanim doszło do kontroli to... kierowca zażądał od nich pokazania biletu. Poza tym przypadkiem to tylko spotykałem się z kontrolą przez pracowników zatrudnionych przez przewoźnika obsługującego daną linię, ale to też tak naprawdę tylko na liniach obsługiwanych przez Polonusa. Mnie za to co innego zastanawia czy wywieszenie kartki o obowiązku okazywania kierowcy biletu bez podania jakiejś podstawy prawnej, odwołania się do regulaminu przejazdów na tej linii stworzonego przez Stalko jest jakkolwiek wiążące i dopuszczane przez ZTM? I czy ewentualny regulamin stworzony przez przewoźnika nie powinien być powieszony w widocznym miejscu w autobusie oraz dostępny w siedzibie przewoźnika i na stronie internetowej?
ZTM nie wysyła do „sprawdzenia jak linia funkcjonuje” kontrolerów. Nie od tego są. Także nie wiem skąd ta historia.ashir pisze: ↑24 lut 2018, 14:00No dzisiaj wsiedli na Fabrycznej w kierunku CH Marki, co też mnie zdziwiło. I jak się okazało nawet nie przypadkiem, ale zanim doszło do kontroli to... kierowca zażądał od nich pokazania biletu. Poza tym przypadkiem to tylko spotykałem się z kontrolą przez pracowników zatrudnionych przez przewoźnika obsługującego daną linię, ale to też tak naprawdę tylko na liniach obsługiwanych przez Polonusa. Mnie za to co innego zastanawia czy wywieszenie kartki o obowiązku okazywania kierowcy biletu bez podania jakiejś podstawy prawnej, odwołania się do regulaminu przejazdów na tej linii stworzonego przez Stalko jest jakkolwiek wiążące i dopuszczane przez ZTM? I czy ewentualny regulamin stworzony przez przewoźnika nie powinien być powieszony w widocznym miejscu w autobusie oraz dostępny w siedzibie przewoźnika i na stronie internetowej?
Takie łączenie linii w DS dla "czytelności" układu to średni pomysł, ale z "ekonomicznego" punktu widzenia całkiem niezły. W Warszawie w DS coś po starej trasie 401, czyli obecnego 401+402 by się przydało.
Kontrolerzy wsiedli o 11:35 na Fabrycznej w kierunku CH Marki i dojechali do krańca. Twierdzili, że zostali wysłani w ten rejon, być może to była ich inicjatywa własna, aby wsiąść do L43 i sprawdzić jak ta linia funkcjonuje. Z pewnością do tej linii nie wsiedli przypadkiem, bo doskonale wiedzieli, że jeszcze do wczoraj były linie własne gminy Zielonka, poza tym niebieskie ProCity ciężko pomylić z innymi liniami ZTM. Nie byli to kontrolerzy Stalko, bo raz że takich nie zatrudniają (stąd tak bardzo upierają się przy okazywaniu biletu u kierowcy), a dwa że kierowca sam był zdziwiony całą sytuacją. Takie są fakty. Najlepsze to, że i tak niby nikt nie miał dostać kary, to po co była próba przeprowadzenia kontroli?
Uruchomić łatwiej niż stale monitorować choćby prawidłową realizację umowy. Dla ZTM to jest kolejna, jedna z wielu linii lokalnych...
Za uruchomienie linii odpowiada jedna komórka, za bieżący nadzór odpowiadają dwa działy w ZTM. Także wszystko jest pod kontrolą.ashir pisze: ↑24 lut 2018, 22:47Uruchomić łatwiej niż stale monitorować choćby prawidłową realizację umowy. Dla ZTM to jest kolejna, jedna z wielu linii lokalnych...