rozmarzyłeś się ... zbyt piękne, żeby było prawdziwe ...rhemek pisze:Skoro most sie spalil a trzeba bedzie ograniczac ruch samochodow bo normy przekroczylismy strasznie i unia na wlasnie bedzie dowalac mega kary, to moze skorzystac z okazji, i trase lazienkowka zlikwidowac dla ruchu tranzytowego, zostawic tylko jeden pas dla samochodow, buspas i zrobic na reszcie linie tramwajowa, rowerostrade i posadzic drzewa. Przeciez za 4 lata bedzie gotowa obwodnica.
Ps: Pisze serio i nie , nic nie bralem
Linia tramwajowa na Moście Łazienkowskim
Moderator: Wiliam
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
W ogóle zróbmy tam deptak dla pieszych i wybieg dla słoni.
Warszawskie High Line
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6936
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Otrzymawszy tak napisaną wiadomość na fejsie odpisałbym: HAAA! Skułeś się?rhemek pisze:Skoro most sie spalil a trzeba bedzie ograniczac ruch samochodow bo normy przekroczylismy strasznie i unia na wlasnie bedzie dowalac mega kary, to moze skorzystac z okazji, i trase lazienkowka zlikwidowac dla ruchu tranzytowego, zostawic tylko jeden pas dla samochodow, buspas i zrobic na reszcie linie tramwajowa, rowerostrade i posadzic drzewa. Przeciez za 4 lata bedzie gotowa obwodnica.
Ps: Pisze serio i nie , nic nie bralem
A tak na serio, konieczność odbudowy mostu, to sytuacją szczególnie kusząca, by przynajmniej zostawić tam rezerwę na tramwaj - ciekawe, czy filary (które ponoć mają posłużyć dla nowej konstrukcji) na takie święto pozwalają...(?)
Osobiście to ten tramwaj widział bym jako taki drugi poziom mostu. Tak, na filarach, o odpowiedniej konstrukcji (czyli niekoniecznie betonowe kloce). Dostęp co prawda przez kładko schody ale nikt istniejących kładek i schodów nie wyburzy i tak. Oczywiście buspas out, ale w zamian szeroki ciąg pieszo-rowerowy po obu stronach.
Fantastyka? może, wystarczy ze teraz przy odbudowie przewidzą miejsce na taka konstrukcje by ją zrealizować za 10-20 lat. Dzis koszt znikomy, bo i tak będzie trzeba jeździc po buspasie i tak. I to sie nie zmieni. Poszerzanie mostu - nonsens. Za 10-15 lat będzie czas na remont nawierzchni, odmalowanie konstrukcji i wtedy grzmotnęło by się tramwaj po środku. A Problem l. Na rozdrożu? Przebudować toto w diabły - wjazd i zjazd na tym węźle i tak jest ułomny wiec można sobie go odpuścić podobnie jak fontannę. Zrobić raz a porządnie czyli przeciąć ten plac tramwajem , na środek i na filary. Oczywscie nie na całym ciągu na filarach, jednak tam gdzie to konieczne to ustawiać.
Jest okazja to korzystać, drugiej nie będzie za naszego żywota.
Fantastyka? może, wystarczy ze teraz przy odbudowie przewidzą miejsce na taka konstrukcje by ją zrealizować za 10-20 lat. Dzis koszt znikomy, bo i tak będzie trzeba jeździc po buspasie i tak. I to sie nie zmieni. Poszerzanie mostu - nonsens. Za 10-15 lat będzie czas na remont nawierzchni, odmalowanie konstrukcji i wtedy grzmotnęło by się tramwaj po środku. A Problem l. Na rozdrożu? Przebudować toto w diabły - wjazd i zjazd na tym węźle i tak jest ułomny wiec można sobie go odpuścić podobnie jak fontannę. Zrobić raz a porządnie czyli przeciąć ten plac tramwajem , na środek i na filary. Oczywscie nie na całym ciągu na filarach, jednak tam gdzie to konieczne to ustawiać.
Jest okazja to korzystać, drugiej nie będzie za naszego żywota.
Budowa tramwaju w tym podejściu to fantastyka, ze względu na nagłość okazji i ogólną antytramwajowość establishmentu politycznego (to nie jest problem tylko HGW).
Natomiast popieram postulat zostawienia rezerwy pod przyszłą budowę linii.
Jeśli ktoś zrobi petycję np. na http://www.petycjeonline.com/, to z chęcią podpiszę i ogłoszę to wśród znajomych.
Natomiast popieram postulat zostawienia rezerwy pod przyszłą budowę linii.
Jeśli ktoś zrobi petycję np. na http://www.petycjeonline.com/, to z chęcią podpiszę i ogłoszę to wśród znajomych.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja bym po prostu w wewnątrznych pasach zrobił TTA, etetapowo wykorzystywane jako zwykły pas.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
@Teokryt: to ,,rowerowy", to rozumiem, ale w pieszych łażących kilometr znikąd donikąd, nie po parki, a przy samochodach - nie wierzę.
- Matrix2441
- Posty: 1885
- Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27
Ja mam natomiast nadzieję, że będzie ścieżka rowerowa, bo Łazienkowski dla rowerzystów był bardzo mało przyjazny. A czy za mostem - na części praskiej - będzie miejsce na tramwaj? Bo patrząc na budynki wzdłuż Paryskiej, to nie zostawiają one zbyt wiele miejsca. Więc wizja przyszłościowa tramwaju musiałaby zakładać albo zjazd tramwaju z mostu tuż za Wałem Miedzeszyńskim albo zwężenie "samochodowej" części TŁ na rzecz tramwajowej.
A nie mozna po prostu zrobic trambuspasu na calej dlugosci trasy? Autobusow jezdzi po nim dosc malo nawet w szczycie, wiec wyszloby tanio. Po prostu na miejscu buspasu ulozyc tory od Wiatracznej do Grojeckiej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
W prawym pasie bym tego nie robil ze wzgledu na wjazdy i zjazdy. Ja bym robil w lewym, choc wymaga to poszerzenia estakady w rejonie Torwaru, gdzie bylby przystanek ; na Saskiej juz jest w poziomie terenu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
I zburzenia nowiutkich ślimaków.Glonojad pisze:Ja bym robil w lewym, choc wymaga to poszerzenia estakady w rejonie Torwaru
No i jak zrobisz pl. Na Rozdrożu?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na gorze i zjazd pochyla estakada (6 albo nawet 8 stopni) przy okazji udowadniajac co nieco niedowiarkom.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
To by jeszcze rozporządzenie trzeba zmienić.
A co taaakiego jest na Torwarze, że autobusy nie starczą? Chodzi o więzieł przesiadkowy?Glonojad pisze:Ja bym robil w lewym, choc wymaga to poszerzenia estakady w rejonie Torwaru