Tramwaje po reformie 4/8

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25763
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 kwie 2015, 18:50

Co 6 z mikroszczytem porannym. Zasadniczo trzeba odkopać zapowiedzi z zeszłego roku. Różnic dużych nie będzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36840
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 kwie 2015, 18:55

Mikroszczyt tylko z Bródna, czy z Ochoty też?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25763
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 kwie 2015, 19:10

Nie analizowałem aż tak. Zauważyłem tylko że postoje mam obcięte.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 kwie 2015, 19:15

W zeszłorocznych zapowiedziach nie było 77. Kosztem czegoś to być musi...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25763
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 kwie 2015, 19:31

Zeszłoroczne zapowiedzi były na niższy plan.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 08 kwie 2015, 19:53

Fun fact: w szczycie w Alejach Jerozolimskich tramwaje z wolnymi siedzącymi nie należą do rzadkości. Na Jana Pawła czy Wolskiej można je spotkać najwyżej o 4 rano.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 kwie 2015, 21:17

pawcio pisze:Co 6 z mikroszczytem porannym. Zasadniczo trzeba odkopać zapowiedzi z zeszłego roku. Różnic dużych nie będzie.
No tak, 1 miało problemy z zabieralnością już wcześniej, teraz doszli jeszcze pasażerowie z/do M2C, więc je potniemy. Gdyby nie to, że pracuję tuż obok, zacząłbym liczyć na atak terrorystyczny na budynek ZTM ;/
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

patryk148
Posty: 566
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 08 kwie 2015, 22:24

Oberwać ma linia 26. Po pożarze mostu Ł, na Grochowie "troszkę" się pozmieniało. I o ile na Bankowy można było jechać trasą ł i metrem. Teraz zostaje 26. Tramwaje w Alejach stoją, więc średnia alternatywa (szczególnie między 16:30 a 17:30). Mimo wszystko 26 powinno być zaliczone co najmniej jak 1 i 33 (tu w zasadzie Broniewskiego dostaje częściej inne linie), szczególnie w weekend.

Czynszowa i Radiowa wcześniej oberwały, więc teraz "zyskają".

77 powinno być w tej sytuacji tylko w porannym szczycie (z Ochoty 7, 9 i 25 zyskuje, ale tam wiecznie tłok jest).

Martwię się też o Aleje Jerozolimskie. Teraz z 77 wszystko jest na styk (a często nie wyrabia w szczycie), a po reformie 4/8 wszystkie linie teoretycznie zyskają. 7, 22, 25 po 7,5 kursu, 9, 24 po 15 kursów (o ile 24 tak zostanie). Wychodzi 52,5 kursów na godzinę. Jak dołożymy 77 (nawet tylko w szczycie porannym) to wychodzi 60 kursów. Słabe 24 nie rozwiązuje sytuacji, bo Wola obrywa jeszcze za 26.

Wychodzi na to, że dokładamy na Zieleniecką kosztem Waszyngtona.

Po prostu 25 powinno jechać na Wiatraczną z Banacha przy silnej 24 i było by ok. A na Bródno ze Wschodniego 34. Koordynacja 7 z 25 i 22 (25 i 22 jadą w miarę razem). I wtedy wszystko się układa. Tylko co jak otworzą Most Ł?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36840
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 kwie 2015, 22:53

Odejmij 5 kursów 24. Jak Bemowo ma obrywać, to z przytupem :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

patryk148
Posty: 566
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 08 kwie 2015, 23:12

A jeszcze z 41 widzę problem. W artykule na blogu Osy było, że 41 ma kursować co 10 min. Teraz w szczycie porannym kursuje co 4-6-4-6. A dodatkowo 1 oberwie o 2 kursy na godzinę. Natomiast poprawi im się dojazd do M2C, będą mieć w szczycie 22,5 zamiast obecnych 18 kursów na godzinę. Chyba, że jakiś mikroszczyt do Radosława będzie.

No z tym Bemowem to jakieś jaja wyjdą, bo jeszcze niedawno były 2 linie co 5 min (24 kursy na godzinę), a teraz 2 co 8 min (15 kursów)? Nawet w wariancie silnego 24 wychodzi (22,5 kursów na godzinę). Niby niezauważalne, ale jednak ponad 300 miejsc podaży mniej. Niby 11 doszło, ale za długo do centrum.

Swoją drogą może sytuację ratowała by zamiana końcówek 28 z 35 (tj. 35 na Os. Górczewską). Przynajmniej północne Bemowo miałoby jakiś sensowny dojazd na Marszałkowską. Z Nowego Bemowa na Bankowy jest 2 minuty dłużej linią 35 niż linią 23 (przynajmniej rozkładowo, bo Radosława może trochę wydłużyć).

PS. Zaraz wyjdzie na to, że co 4 minuty będzie tylko 9, a reszta silnych co 6 min (1, 17, 24, 33), a na Służewiec 41 wydłużą. Nota bene w Pradze czeskiej jakiś czas temu tylko "9" jeździła co 4 minut, pozostałe rzadziej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4829
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 08 kwie 2015, 23:16

Trochę to tak zaczyna wyglądać że żeby napchać ludzi do trasy na Powstańców Śląskich, tnie się tę najkrótszą drogę do miasta.
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26918
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 kwie 2015, 6:24

JacekM pisze:Fun fact: w szczycie w Alejach Jerozolimskich tramwaje z wolnymi siedzącymi nie należą do rzadkości. Na Jana Pawła czy Wolskiej można je spotkać najwyżej o 4 rano.
I właśnie dlatego wzmocni się tak ważne ciągi, jak Zieleniecka czy Nowowiejska kosztem Grochowskiej i Wolskiej...

Swoją drogą przesadzasz, siedzące w 41 trafiają się nawet w szczycie. Dlatego się je wzmocni przecież.... (obecne 4-6 to mikroszczyt w jedna strone)

BTW, ja nie twierdzę, że to świadomy zły wybòr konkretnych odcinkòw do wzmocnienia (i w ogole dyskutuje nie majac konkretow w reku); to konsekwencja złożenua technokratycznego założenia "przedchodzimy na 4/8" z populistycznym "ale żadnej linii nie wytniemy". To musiało się tak skończyć, bez korekty założeń (np. jednak coś tniemy, albo wprowadzamy 12' czy 16' bez dodatkòw na ewidentnych socjalach) nie ma szans na dobry efekt dla wszystkich.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2715
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 09 kwie 2015, 6:55

Żeby wszystkie linie wzmocnić potrzeba przecież albo więcej tramwajów, albo mniej linii. No właśnie, czy linie pokroju 6 czy 27 też będą jeździć co 8'?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26918
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 kwie 2015, 7:00

takie sa zalozenia reformy ogloszone w mediach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6300
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 kwie 2015, 7:27

Akurat po likwidacji 8 linia 27 na odcinku Okopowa-Sowińskiego/Sowińskiego-Zajezdnia Wola jest bardzo dobrze wykorzystywana. W szczycie po dłuższej nieobecności 26 pojedyncze wagoniki często są niezabieralne na kluczowym odcinku (tj. Płocka-Zajezdnia Wola).

Zablokowany