Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5817
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 maja 2015, 10:27

Czyli robimy Marszałkowską na całej długości taką, jak jest między Placami Unii i Zbawiciela, Wprowadzamy tam 2x1 dla samochodów, a Waryńskiego zaorzemy, bo nie spełnia warunków "spokojnej ulicy miejskiej". Czy kogoś mamusia nie kochała i odgrywa się na wszystkich? Jest Świętokrzyska, deptaki jak w Sopocie i nieśmiało przemykające samochody. Jednocześnie każdy chce mieć autobus, metro, tramwaj pod samą klatkę. To ja proponuję przystanek tramwajowy przy Naruszewicza na Puławskiej, historycznie tam był.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 maja 2015, 10:55

Pomysł na Marszałkowską to 2x2 zamiast obecnych 2x3 (po północnej stronie to nawet 2x3,5).
Obrazek

Stary Pingwin
Posty: 5817
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 maja 2015, 10:58

Po co się ograniczać? Zróbmy uliczki jak w Piasecznie i będzie naprawdę małomiasteczkowo. Twórcy tych pomysłów tęsknią za stronami rodzinnymi?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 maja 2015, 11:07

Nie, bywali w Europie.

Powinno być 2x2 na całym ciągu Marszałkowska - Waryńskiego - Puławska od Królewskiej aż do Dworca Południowego.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5817
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 maja 2015, 12:05

Będzie więcej miejsc do parkowania. Zapomniałeś już, jak wygląda Puławska w godzinach szczytu?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 maja 2015, 12:12

Miejsc może być mniej, bo chyba postulowane jest parkowanie równoległe. Przede wszystkim zyskają piesi i rowerzyści. Zbiorkom nie powinien ucierpieć.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8378
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 maja 2015, 12:17

Stary Pingwin pisze:Zapomniałeś już, jak wygląda Puławska w godzinach szczytu?
Gdyby była dwa razy szersza to z czasem też by wyglądała tak samo.

Stary Pingwin
Posty: 5817
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 maja 2015, 12:21

Słyszałem o tej zależności, mam jej potwierdzenie za oknem.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 25 maja 2015, 13:15

Bastian pisze:Powinno być 2x2 na całym ciągu Marszałkowska - Waryńskiego - Puławska od Królewskiej aż do Dworca Południowego.
Pozwolę się nie zgodzić. Jakoś do obwodnicy centrum dojechać trzeba, zatem przekrój 2x2 powinien obowiązywać dopiero od skrzyżowania z TŁ.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 maja 2015, 13:17

A jesteś w stanie wytłumaczyć, czemu Niepodległości moga być 2x2, a równoległa Puławska już nie?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5268
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 25 maja 2015, 13:43

A Wołoską po co w ogóle poszerzają jak kończy się praktycznie uliczką Batorego?

Chcą robić eksperymenty? OK, ale najpierw niech po prostu postawią jakieś bariery na jednym pasie, wytyczą tymczasowe przejścia i sprawdzą, jak te genialne plany sprawdzą się w rzeczywistości. No i komunikacja publiczna...W JP II tramwaje przeładowane, wolne, a autobusów brak bo "dublowanie szyny i co to 160 tam w ogóle jeszcze robi" :roll: .

A i jeszcze jedno: zwężamy Świętokrzyską, ale oczywiście światła na Trakcie ustawione tak, aby KM stała sobie pół godziny... I kupa pieszych która nawet na pasach się nie mieści. Takie to promowanie komunikacji publicznej mamy.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8378
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 maja 2015, 14:17

TGM pisze:W JP II tramwaje przeładowane, wolne, a autobusów brak bo "dublowanie szyny i co to 160 tam w ogóle jeszcze robi"
Gdy kursowało 510 (i 148...) to tramwaje też były przeładowane.

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 25 maja 2015, 14:55

person pisze:Gdy kursowało 510 (i 148...) to tramwaje też były przeładowane.
A 148 i 510 były puste. Rozwiązaniem na mało tramwajów na JP2 jest więcej tramwajów, nie dodatkowe autobusy.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 25 maja 2015, 15:00

Vilén pisze:
person pisze:Gdy kursowało 510 (i 148...) to tramwaje też były przeładowane.
A 148 i 510 były puste. Rozwiązaniem na mało tramwajów na JP2 jest więcej tramwajów, nie dodatkowe autobusy.
Przy jednoczesnym umożliwieniu przejazdu tym tramwajom, co byśmy nie skończyli jak w Jerozolimskich. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5268
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 25 maja 2015, 15:11

No rzeczywiście, super oferta :-? . W JP II powinien być bus-pas i tyle autobusów co na Marszałkowskiej na południe od Rotundy.

ODPOWIEDZ