Solaris Urbino 12 Electric
A mi się podoba że elektryki są pomalowane jak inne autobusy. Teraz są czymś nowym i innym, a za pięć lat może tego być już ze 40 czy 50 sztuk i nagle będzie problem z brakiem identyfikacji wizualnej zbiorkomu.

Najpoważniejszym problemem chyba będzie żywotność baterii... W Szwecji testowano auta z takim rozwiązaniem i już w momencie sprzedaży maksymalny zasięg był niższy niż deklarowany przez producenta. A co do malowania, to w Londynie część hybryd jest dosyć estetycznie i nieinwazyjnie oznaczona, o, proszę.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Nie trzeba daleko szukać. Jaworzno bardzo estetycznie wyróżniło swojego Urbino 12 Electric.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
Nie mam nic przeciwko oznaczeniu, tylko jestem przeciw fikuśnemu malowaniu.

Zgadzam się, ale skoro hybrydy zdecydowano pomalować w nieco odmienny sposób od innych sztuk taboru to elektryki zasługiwałyby na to w większym stopniu.Wiliam pisze:Teraz są czymś nowym i innym, a za pięć lat może tego być już ze 40 czy 50 sztuk i nagle będzie problem z brakiem identyfikacji wizualnej zbiorkomu.
Zgoda, że elektryki to póki co gadżet, zwłaszcza że aby naładować jednocześnie ich większą liczbę zajezdnia powinna być zaopatrzona w jakąś mini-elektrownię. Skoro jednak te gadżety są sprowadzane, to dobrze, aby przynajmniej były komfortowe dla pasażera. Z tego punktu widzenia Solaris - jak pisałem - bije na głowę chińskiego BYD. Sprowadzać gadżety, które hałasują w środku jak stara trzynastka i przypominają wewnątrz puszkę konserw, to już byłoby kompletne nieporozumienie.
Trudno mi wypowiadać się precyzyjnie w tej kwestii, ale w solarisie, którym jechałem w czwartek na 168, naładowanie baterii, co można było odczytać na pulpicie kierowcy, wynosiło 79 proc. Było to około 16.30 na Rakowieckiej w kierunku Spartańskiej. Znając liczbę kółek tej brygady (07/168) można obliczyć przypuszczalny zasięg.ashir pisze:Zasięg mają tylko 100-150 km? To słabiutko.
Ostatnim kółkiem pod zajezdnią miał 56%.
Przed ostatnim kursem z Witolina miał 65%.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27034
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tyle, ze w normalnej eksploatacji na pewno nie powinien schodzic w poblize 0.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4455
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
One chyba nie wytrzymują do ostatnich kursów, jak wczoraj jechałem przedostatnim i wyjechała podmiana w postaci Solbusa Solcity 12... Ogólnie te elektryczne autobusy wydają się jedną, nie mającą sensu, ściemą.
One są dobre jeśli tylko wraz z zakupem wozów buduje się stacje ładujące na krańcach, to co MZA zrobiło całkowicie nie ma sensu. Poszli w ilość, a nie funkcjonalność.
Jechałem. Fajna zabawka, chińszczyzna przy nich się nie umywa i... to wszystko. Nadal uważam, że zasilanie z baterii to i tak ślepa uliczka: ze stacjami lub bez.
15/12/2005-12/7/2019
Ale jeśli nie to, to co? Fakt, baterie trzeba będzie poprawić (pojemność, wagę i cenę), ale kiedy tylko to się stanie, spalinowce będą musiały odejść do lamusa, to tylko kwestia czasu.
Gdyby nie duża różnica w cenie zakupu, elektryki aż się proszą żeby używać ich (tj. wersji z mniejszą baterią i zasięgiem rzędu 100 km) na dowozówkach, z delikatnie rozluźnionym rozkładem i stacją ładowania na jednym z krańców.
Gdyby nie duża różnica w cenie zakupu, elektryki aż się proszą żeby używać ich (tj. wersji z mniejszą baterią i zasięgiem rzędu 100 km) na dowozówkach, z delikatnie rozluźnionym rozkładem i stacją ładowania na jednym z krańców.
Ja akurat typuję, że przyszłością są ogniwa paliwowe. Autobusy na baterie czy hybrydy to działania pozorne, a nie projekt systemowy.px33 pisze:Ale jeśli nie to, to co?
15/12/2005-12/7/2019