Strona 2 z 5

Solaris Urbino 12 Electric

: 27 cze 2015, 0:28
autor: Wiliam
A mi się podoba że elektryki są pomalowane jak inne autobusy. Teraz są czymś nowym i innym, a za pięć lat może tego być już ze 40 czy 50 sztuk i nagle będzie problem z brakiem identyfikacji wizualnej zbiorkomu.

Solaris Urbino 12 Electric

: 27 cze 2015, 10:08
autor: JacekM
Najpoważniejszym problemem chyba będzie żywotność baterii... W Szwecji testowano auta z takim rozwiązaniem i już w momencie sprzedaży maksymalny zasięg był niższy niż deklarowany przez producenta. A co do malowania, to w Londynie część hybryd jest dosyć estetycznie i nieinwazyjnie oznaczona, o, proszę.

Solaris Urbino 12 Electric

: 27 cze 2015, 15:42
autor: Tyrystor

Solaris Urbino 12 Electric

: 27 cze 2015, 16:17
autor: Wiliam
Nie mam nic przeciwko oznaczeniu, tylko jestem przeciw fikuśnemu malowaniu.

Solaris Urbino 12 Electric

: 27 cze 2015, 17:34
autor: Tyrystor
No weź, 995 miał swój urok :D

Solaris Urbino 12 Electric

: 27 cze 2015, 18:08
autor: Sebastian
Wiliam pisze:Teraz są czymś nowym i innym, a za pięć lat może tego być już ze 40 czy 50 sztuk i nagle będzie problem z brakiem identyfikacji wizualnej zbiorkomu.
Zgadzam się, ale skoro hybrydy zdecydowano pomalować w nieco odmienny sposób od innych sztuk taboru to elektryki zasługiwałyby na to w większym stopniu.

Solaris Urbino 12 Electric

: 28 cze 2015, 12:36
autor: Jalerb
Zgoda, że elektryki to póki co gadżet, zwłaszcza że aby naładować jednocześnie ich większą liczbę zajezdnia powinna być zaopatrzona w jakąś mini-elektrownię. Skoro jednak te gadżety są sprowadzane, to dobrze, aby przynajmniej były komfortowe dla pasażera. Z tego punktu widzenia Solaris - jak pisałem - bije na głowę chińskiego BYD. Sprowadzać gadżety, które hałasują w środku jak stara trzynastka i przypominają wewnątrz puszkę konserw, to już byłoby kompletne nieporozumienie.
ashir pisze:Zasięg mają tylko 100-150 km? To słabiutko.
Trudno mi wypowiadać się precyzyjnie w tej kwestii, ale w solarisie, którym jechałem w czwartek na 168, naładowanie baterii, co można było odczytać na pulpicie kierowcy, wynosiło 79 proc. Było to około 16.30 na Rakowieckiej w kierunku Spartańskiej. Znając liczbę kółek tej brygady (07/168) można obliczyć przypuszczalny zasięg.

Solaris Urbino 12 Electric

: 28 cze 2015, 13:33
autor: Flash8222
Ostatnim kółkiem pod zajezdnią miał 56%.

Solaris Urbino 12 Electric

: 28 cze 2015, 13:49
autor: Domas
Przed ostatnim kursem z Witolina miał 65%.

Solaris Urbino 12 Electric

: 30 cze 2015, 6:28
autor: Glonojad
Tyle, ze w normalnej eksploatacji na pewno nie powinien schodzic w poblize 0.

Solaris Urbino 12 Electric

: 30 cze 2015, 10:09
autor: Autobus Czerwon
One chyba nie wytrzymują do ostatnich kursów, jak wczoraj jechałem przedostatnim i wyjechała podmiana w postaci Solbusa Solcity 12... Ogólnie te elektryczne autobusy wydają się jedną, nie mającą sensu, ściemą.

Solaris Urbino 12 Electric

: 30 cze 2015, 10:47
autor: Flash8222
One są dobre jeśli tylko wraz z zakupem wozów buduje się stacje ładujące na krańcach, to co MZA zrobiło całkowicie nie ma sensu. Poszli w ilość, a nie funkcjonalność.

Solaris Urbino 12 Electric

: 30 cze 2015, 13:51
autor: TLG
Jechałem. Fajna zabawka, chińszczyzna przy nich się nie umywa i... to wszystko. Nadal uważam, że zasilanie z baterii to i tak ślepa uliczka: ze stacjami lub bez.

Solaris Urbino 12 Electric

: 30 cze 2015, 19:56
autor: px33
Ale jeśli nie to, to co? Fakt, baterie trzeba będzie poprawić (pojemność, wagę i cenę), ale kiedy tylko to się stanie, spalinowce będą musiały odejść do lamusa, to tylko kwestia czasu.
Gdyby nie duża różnica w cenie zakupu, elektryki aż się proszą żeby używać ich (tj. wersji z mniejszą baterią i zasięgiem rzędu 100 km) na dowozówkach, z delikatnie rozluźnionym rozkładem i stacją ładowania na jednym z krańców.

Solaris Urbino 12 Electric

: 30 cze 2015, 21:11
autor: TLG
px33 pisze:Ale jeśli nie to, to co?
Ja akurat typuję, że przyszłością są ogniwa paliwowe. Autobusy na baterie czy hybrydy to działania pozorne, a nie projekt systemowy.