Strona 2 z 2

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 20 sty 2016, 15:00
autor: Szeregowy_Równoległy
Poc Vocem pisze:* - owszem, są bardziej patologiczne rozwiązania, ale tam mogło być lepiej, w szczególności przejście z tramwaju do metra.
Które jest faktycznie patologiczne. Trzeba wysiąść z tramwaju i iść do metra. Skandal.

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 20 sty 2016, 15:14
autor: person
Poc Vocem pisze:Wiem, że węzeł z przytupem, ale jednak w niewielkim mieście to działanie chyba troskę na wyrost.
Na wyrost, bo...?
...bo zadaszenie?
...bo zadaszenie, które nie jest prostą wiatą, tylko czymś o nieco lepszej estetyce?
...bo są windy i schody bezpośrednio na peron?

Osobiście nie jestem przekonany, czy minimalizm przystanków na krakowskiej estakadzie jest lepszym rozwiązaniem przy naszym klimacie (tj. czy stwarza optymalne warunki do zachęcenia do (częstych) przesiadek w tym miejscu).

Oczywiście sam węzeł znam tylko ze zdjęć - możliwe, że obejrzeniu go własnoocznie zrewiduję swój pogląd nt. ewentualnego przeskalowania.
Szeregowy_Równoległy pisze:
Poc Vocem pisze:* - owszem, są bardziej patologiczne rozwiązania, ale tam mogło być lepiej, w szczególności przejście z tramwaju do metra.
Które jest faktycznie patologiczne. Trzeba wysiąść z tramwaju i iść do metra. Skandal.
O ile w relacji tramwaj -> metro przesiadki jakoś dają radę, to już metro->tramwaj pozostawia trochę do życzenia.

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 20 sty 2016, 15:33
autor: Poc Vocem
person pisze:Na wyrost, bo...?
...bo zadaszenie?
...bo zadaszenie, które nie jest prostą wiatą, tylko czymś o nieco lepszej estetyce?
Bo zadaszenie, bo szerokość peronów i tak dalej. I obawiam się, że opady śniegu przez tydzień w roku nie uzasadniają budowania takiej wiaty. Zwłaszcza, że takie ustrojstwo kanalizuje wiatr (jak na Parku Praskim, tylko bardziej), który jest znacznie większym problemem w naszym klimacie.
person pisze:O ile w relacji tramwaj -> metro przesiadki jakoś dają radę, to już metro->tramwaj pozostawia trochę do życzenia.
Tam z metra to powinno się wychodzić wprost na perony postojowe tramwajów z jednej strony i na autobusowe z drugiej. Wtedy uniknęlibyśmy jeżdżących w kółko tramwajów, a kluczowe przemieszczenia (metro - tramwaj, metro - autobus) osiągnęłyby wartość najmniejszą.

I mówię, nie twierdzę, że Młociny są tragiczne, mówię, że na pewno mogłoby być lepiej.

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 21 sty 2016, 0:39
autor: JacekM
Ktoś się trasy na Barrandów naoglądał...

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 22 sty 2016, 11:53
autor: Flash8222
person pisze:Jeden taki nawrzucał sporo ładnych zdjęć z trasy (np. to: http://www.phototrans.eu/14,794096,0,Ko ... N_359.html) i tylko ślinka cieknie na myśl o konieczności odbycia kolejnej podróży ;-)
Obiektyw typu fish-eye robi cuda, tutaj normalne zdjęcie.

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 22 sty 2016, 12:04
autor: gfedorynski
Dalej nie wiem, po co da dziura na środku...

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 22 sty 2016, 12:10
autor: Stary Pingwin
Podpatrzyli na Hucie w Warszawie.

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 22 sty 2016, 13:26
autor: rhemek
Chyba po to by podczas duzych wiatrow nie robil sie "komin" .

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 26 sty 2016, 14:54
autor: person
Ktoś w bydgoskiej Wyborczej bardzo skrupulatnie podszedł do tematu albo problemy są rzeczywiście duże...
Tramwaj Fordon musi się spóźniać. Bo nie potrafi latać [RAPORT]

- Tramwaje jadące z Fordonu do centrum miasta i z powrotem spóźniają się nagminnie. Nie jeżdżą zgodnie z rozkładem. Sprawdźcie, dlaczego tak jest - poprosili nas czytelnicy. Zrobiliśmy to i wyszło, że tramwaje nie mogą się nie spóźniać. Rozkład ich przejazdów drogowcy skonstruowali tak, jakby na długiej drodze z Fordonu do centrum nie było żadnego skrzyżowania.
http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... LokBydLink
To drugi artykuł o podobnej tematyce w krótkim czasie. Dzień wcześniej zawołano, że "Komunikacja w rozkładzie. Tramwaje jeżdżą jak chcą albo mogą":
Rozkłady jazdy na nowych liniach tramwajowych to fikcja. - W szczycie mamy nawet 20 minut opóźnienia. Od Rycerskiej do Łoskonia żadnego priorytetu, jakby ITS nie istniał - zgłaszają motorniczy. Drogowcy przyznają, że system nie został jeszcze skalibrowany. Trzeba na to nawet kilku miesięcy. Do tego czasu pomóc mają korekty godzin odjazdów
http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/ ... z3yMHhztAR

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 26 sty 2016, 20:11
autor: Stary Pingwin
.....rozkład skonstruowany tak, jakby po drodze nie było skrzyżowań.....
Chyba organizatorzy w każdym mieście tak mają.

[Bydgoszcz] Tramwaje i autobusy nad Brdą

: 27 sty 2016, 19:24
autor: Glonojad
Kalibracją niech się nie zasłaniają. Po prostu nałożyli kaganiec, żeby autkom nie zaszkodzić- niestety tak działa bydgoski ITS. Gdy kaganiec zdjąć, jest prawie tak dobry, jak autorskie rozwiązania Jarka. Prawie.