Nowy ciąg przez skarpę wiślaną na Mokotowie?
Moderator: Wiliam
Przecież to nie jedyny taki przypadek w mieście. Zwrócie uwagę na przykład na ul. Wysockiego na odcinku Poborzańska - Toruńska.Gość pisze:Żeby było ciekawiej - fragment ulicy o nazwie Noworacławicka istnieje już od dawna, choć nie widziałem go na żadnym planie. Tabliczka z nazwą znajduje się na murze otaczającym zespół garaży.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Jakoś nie widzę żadnego związku. Noworacławicka (a dlaczego nie Nowodolna? ) to - jak się domyślam - nieoficjalna, wcześniejsza nazwa obecnej Beethovena. Jak Nowozabielska, Nowolazurowa i wiele innych. Tylko z tabliczką ktoś się pospieszył. Zaś na Wysockiego jest po prostu relikt starego przebiegu telże ulicy, która niegdyś biegła nieco bliżej torów kolejowych. Przecież tam są nawet zachowane szyny tramwajowe, prowadzące dawniej do pętli Pelcowizna...Plesim pisze:Przecież to nie jedyny taki przypadek w mieście. Zwrócie uwagę na przykład na ul. Wysockiego na odcinku Poborzańska - Toruńska.Gość pisze:Żeby było ciekawiej - fragment ulicy o nazwie Noworacławicka istnieje już od dawna, choć nie widziałem go na żadnym planie. Tabliczka z nazwą znajduje się na murze otaczającym zespół garaży.
Przy okazji - patrząc na plan, znalazłem w pobliżu ulicę Marii Magdaleny...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Bez sensu ten most. Najbardziej potrzebna teraz inwestycja drogowa to przyzwoite połączenie Dolnego Mokotowa z Górnym. Nie wydaje mi się, aby połączenie Ursynowa z Wilanowem na długo poprawiło sytuację w transporcie wschód-zachód na południu.
Wiliam: Post przeniesiony z tematu Trasa i Most Krasińskiego
Wiliam: Post przeniesiony z tematu Trasa i Most Krasińskiego
Gdzie?TGM pisze:Najbardziej potrzebna teraz inwestycja drogowa to przyzwoite połączenie Dolnego Mokotowa z Górnym.
Właśnie też bym się dowiedział gdzie, bo jedynym wytyczonym przyszłościowo korytarzem jest korytarz Racławicka - Beethovena, ale:
a) mam poważne wątpliwości czy rozwiąże on trudności komunikacyjne Dolnego Mokotowa jako nie dochodzący bezpośrednio do ciągu Wisłostrady.
b) wymaga wyburzenia około 10 budynków, w tym 8 bloków mieszkalnych, co oznacza, że koszty będą olbrzymie.
Niemniej faktem jest, że coś zrobić trzeba, bo z roku na rok w okolicy jeździ się coraz gorzej, zwłaszcza na Dolnej i Idzikowskiego. Spacerowa się po histerii z remontem skrzyżowania nieco ustabilizowała na przyzwoitym poziomie.
a) mam poważne wątpliwości czy rozwiąże on trudności komunikacyjne Dolnego Mokotowa jako nie dochodzący bezpośrednio do ciągu Wisłostrady.
b) wymaga wyburzenia około 10 budynków, w tym 8 bloków mieszkalnych, co oznacza, że koszty będą olbrzymie.
Niemniej faktem jest, że coś zrobić trzeba, bo z roku na rok w okolicy jeździ się coraz gorzej, zwłaszcza na Dolnej i Idzikowskiego. Spacerowa się po histerii z remontem skrzyżowania nieco ustabilizowała na przyzwoitym poziomie.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Gdzie niby trzeba zburzyć 8 bloków???
Raczej Warszawiankę.
Potem pomyślę co zrobić z tymi postami.
Potem pomyślę co zrobić z tymi postami.
Na Racławickiej. Samo dociągnięcie tego do Puławskiej raczej nie ma sensu, bo ruchu się nie rozprowadzi.
Warszawiankę za się ładnie się omija między najdalej wysuniętymi na północ kortami, a blokami przy Konduktorskiej. Jest tam spora łączka. Dalej trasa ma biec w śladzie dolnej (kilka ruder do kasacji, ale to chyba nie problem). Co ciekawe trasa w tej rezerwie terenu była planowana już na początku lat 70-tych, gdy projektowano Stegny.
Warszawiankę za się ładnie się omija między najdalej wysuniętymi na północ kortami, a blokami przy Konduktorskiej. Jest tam spora łączka. Dalej trasa ma biec w śladzie dolnej (kilka ruder do kasacji, ale to chyba nie problem). Co ciekawe trasa w tej rezerwie terenu była planowana już na początku lat 70-tych, gdy projektowano Stegny.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Na Racławickiej nie ma żadnych bloków do wyburzenia.
Ale to było chyba planowane z tunelem pod Puławską.Poc Vocem pisze:Na Racławickiej. Samo dociągnięcie tego do Puławskiej raczej nie ma sensu, bo ruchu się nie rozprowadzi.
Warszawiankę za się ładnie się omija między najdalej wysuniętymi na północ kortami, a blokami przy Konduktorskiej. Jest tam spora łączka. Dalej trasa ma biec w śladzie dolnej (kilka ruder do kasacji, ale to chyba nie problem). Co ciekawe trasa w tej rezerwie terenu była planowana już na początku lat 70-tych, gdy projektowano Stegny.
1. Olkuska 6MichalJ pisze:Na Racławickiej nie ma żadnych bloków do wyburzenia.
2. Olkuska 14
3. Racławicka 17
4. Racławicka 19
5. Racławicka 31 (sprawdzić czy nie zabytek)
No, to nie 8, OK, za budynki mieszkalne wziąłem część pawilonów.
Możliwe. Podobno w wyniku tego miał być wyburzony kościół św. Michała, co by znaczyło, że trasa miała biec nieco bardziej na południe od obecnego przebiegu (na odcinku od bloków przy Konduktorskiej do mniej więcej skrzyżowania z Bałuckiego) i wchodzić przez Park Dreszera z powrotem w obecny korytarz. Jeśli był tam planowany tunel, pewnie zakładano metodę odkrywkową.Wiliam pisze:Ale to było chyba planowane z tunelem pod Puławską.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears
Ale jakie wyburzenie kościoła, jakie wyburzenie Racławickiej 31, coś ty.
Plany tunelu to są lata 200x, a nie jakaś głęboka komuna. Owszem, kiedyś dawno było w planach całkowite wyczyszczenie korytarza między PRL-owskimi pierzejami, ale co najmniej od 20 lat koncepcja ulicy w tym miejscu przewiduje zachowane budynki i węższą ulicę.
Burzenie kościoła to w ogóle jest s-f.
Zresztą zobacz sobie mpzp, nawet budynki przy Olkuskiej są zachowane.
http://www.siskom.waw.pl/zagospodarowan ... ysunek.pdf
http://www.siskom.waw.pl/zagospodarowan ... 204.05.pdf
Żaden z nich zresztą nie jest blokiem.
Plany tunelu to są lata 200x, a nie jakaś głęboka komuna. Owszem, kiedyś dawno było w planach całkowite wyczyszczenie korytarza między PRL-owskimi pierzejami, ale co najmniej od 20 lat koncepcja ulicy w tym miejscu przewiduje zachowane budynki i węższą ulicę.
Burzenie kościoła to w ogóle jest s-f.
Zresztą zobacz sobie mpzp, nawet budynki przy Olkuskiej są zachowane.
http://www.siskom.waw.pl/zagospodarowan ... ysunek.pdf
http://www.siskom.waw.pl/zagospodarowan ... 204.05.pdf
Żaden z nich zresztą nie jest blokiem.
Jak nie ma możliwości zrobienia ciągu Racławicka - Beethovena (tylko po co ta Racławicka teraz taka szeroka jak i tak w wąską Odyńca przechodzi?) to niech poszerzą Idzikowskiego. I nie trzeba po całej długości tylko na końcach, przy światłach. Sytuacja jest beznadziejna a oni jeszcze utrudniają przejazd przez Zawrat likwidując .
Przejazd przez Zawrat został zlikwidowany, bo było niebezpiecznie przy Puławskiej (widoczność pomiędzy DDR a ulicą ograniczona murem). Poza tym takie uliczki jak Zawrat nie powinny służyć do ruchu tranzytowego i bardzo dobrze że obecna organizacja ruchu wyeliminowała to zjawisko.