BRT do Sochaczewa

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 maja 2016, 22:26

Na mapce narysowali podwózkę Błonia do linii BRT w Lesznie. Co trzeba mieć zamiast mózgu, żeby takie brednie lansować? Co gorsza, 'dobra zmiana' gotowa jest zacząć to budować i utopić mnóstwo pieniędzy w betonie...

Jak oni sobie w ogóle takie BRT wyobrażają? Z jaką szybkością mógłby ten autobus jechać tutaj?
https://goo.gl/maps/aVFKseTeft32

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 maja 2016, 10:30

Tu macie prezentację w pdf-ie:
http://www.transeko.pl/publik/konf2016/10_MIT2016.pdf

Na 17 stronie jest wycena: BRT 250-330 mln, tramwaj jednotorowy 700 mln, tramwaj dwutorowy 1200 mln, kolej dwutorowa 1900 mln. Bardzo jestem ciekaw szczegółów tych wyliczeń...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 maja 2016, 10:55

No słuchaj, jeżeli połowa trasy to ma być jazda istniejącymi drogami/ulicami...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 maja 2016, 13:18

Tramwaj po 10 mln zł/kmtp? Myślałem, że ciężka kolej tyle kosztuje.
A ona przecież już jest :evil: Czemu istniejąca linia nie została wzięta pod uwagę #-o ?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 maja 2016, 13:32

W umyśle autorów jej nie ma. Niepokalanów ma się dowozić autobusem do BRT w Kampinosie, Błonie do Leszna...

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 05 maja 2016, 20:00

Wszystkie podmioty to zaakceptowały?
Zanim skończą M2 na zachodzie, będą wybory, pózniej następne i kolejne. :-?

Linia P1 do piachu, przegub czy dwunastka będzie miała tam fatalne warunki jazdy. Autor projektu moze tam był, na rowerze. 8-)
Z przystanku Rynek w Starych Babicach między siódmą, a ósmą jest siedem kursów do Os. Gorczewska, trzy przegubowe 719
Za kilka lat potrzeba będzie więcej kursów. :!:

Linia P2 chyba tylko na solówki. Jeśli dołoży się Izabelin mogą być przeguby .

Reszty nie oceniam, znam je słabiej, ale linia z Niepokalanowa ..... :twisted:

Ten pomysł jest szalony, kolej do Sochaczewa po tej trasie jest ok plus dowozówką z Babic, Leszna itd ... To ma sens
Jeśli byłaby to dwutorowa kolej. :!:
Stawiam 100000 zł przeciwko 100, że za 20 lat nie powstanie ten pomysł (BRT) . Jest tak samo bzdurny jak ekrany na polskich autostradach. Nieeeee, chyba jest gorszy. :P
Dałbym więcej, ale nie chcę być gołosłowny .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 maja 2016, 20:43

KwZ pisze:Tramwaj po 10 mln zł/kmtp? Myślałem, że ciężka kolej tyle kosztuje.
A ona przecież już jest :evil: Czemu istniejąca linia nie została wzięta pod uwagę #-o ?
Została, to jest W0 przecież (W0 nie oznacza braku inwestycji, lecz minimum związane z 'business as usual").

Tak czy siak, moim zdaniem tramwaj jednotorowy z mijankami nie miałby szans kosztować więcej, niż 350-400 mln zł za całość z taborem (czyli o. 250-300 mln zł za infrę). Niezrozumiałe jest także, dlaczego - wg prezentacji - ma zbliżona liczbę pasażerów, skoro Vmax może mieć za miastem i 100 km/h.

Analiza została bardzo ładnie ustawiona pod konkretnę tezę. "Akceptacja zainteresowanych podmiotów", które nie mają większego pojęcia o temacie, niewiele znaczy - chętnie poczytałbym np. koreferat z TW.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 maja 2016, 20:55

To są jakieś kompletne bzdury - nie da się traktować tego poważnie - tak to jest jak firma z Krakowa bierze się za projektowanie komunikacji na Mazowszu :twisted:
Do Sochaczewa jest pociąg a do Leszna 719 - w razie czego można wzmacniać istniejące linie (ew. więcej regionalnych pociągów pospiesznych, bo obecnie są chyba tylko po 2 dziennie). Czego chcieć więcej ?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 maja 2016, 20:57

DW 580 nie jest z gumy, a wręcz przeciwnie. Dywanówka na błoniach od Warszawy po Błonie powstanie prędzej, czy później. Ogólnie temat nie jest nonsensowny.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 05 maja 2016, 21:02

Linia 27, Błonie- Potocka. Na solówkach.
miłośnik 13N

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 maja 2016, 21:04

Glonojad pisze:DW 580 nie jest z gumy, a wręcz przeciwnie. Dywanówka na błoniach od Warszawy po Błonie powstanie prędzej, czy później. Ogólnie temat nie jest nonsensowny.
No tak, ale to BRT w połowie idzie po DW580 właśnie... No i ten dowóz od kolei... :)

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 05 maja 2016, 21:21

Glonojad pisze:DW 580 nie jest z gumy, a wręcz przeciwnie. Dywanówka na błoniach od Warszawy po Błonie powstanie prędzej, czy później. Ogólnie temat nie jest nonsensowny.
Pełna zgoda, tylko pomysł BRT jest mocno, albo wedlug mnie piekielnie mocno niedopracowany .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 maja 2016, 20:14

MichalJ pisze:
Glonojad pisze:DW 580 nie jest z gumy, a wręcz przeciwnie. Dywanówka na błoniach od Warszawy po Błonie powstanie prędzej, czy później. Ogólnie temat nie jest nonsensowny.
No tak, ale to BRT w połowie idzie po DW580 właśnie...
No przecież jakoś trzeba było "udowodnić" przewagę nad jednotorowym LRT.
No i ten dowóz od kolei... :)
Nie "od", tylko pomiędzy. To tak, jakbyś krytykował 31, że odwozi pasażerów od metra do pociągu (czy odwrotnie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 maja 2016, 0:09

Nie pomiędzy, tylko do BRT przy zignorowaniu istnienia kolei.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 maja 2016, 7:21

Tak, pasażerowie będą podpisywać cyrograf że nigdy nie wsiadą do pociągu. :roll: pętla przy stacji (o ile na mapie w tej jakości da się to stwierdzić), częstotliwość i tak lepsza,niz oferuje kolej, o co Ci chodzi?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ