Komunikacja zastępcza podczas remontu linii kolejowej 447

Moderator: Wiliam

man1956
Posty: 1619
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 28 sie 2017, 14:20

Wyczytałem w sobotniej Stołecznej, że 517, 127, 191, 178, 716, 177 zostaną zasilone ok. 30 przegubowcami. Czy MZA ma taką rezerwę tego rodzaju wozów?

ashir
Posty: 27801
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 sie 2017, 14:37

Tak, przy czym na 191 i 716 nie będzie dodatkowych brygad, a jedynie zwiększenie metrażu.

mb112
Posty: 1078
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 sie 2017, 12:00

Przy okazji można by trochę zrobić porządku z niektórymi trasami w Ursusie i Włochach, bo w końcu dojazd do stacji kolejowych już nie będzie priorytetem, i tak np.
- można uprościć trasę objazdową 127 i/lub 194 w okolicy PKP Włochy,
- 207 na obecnej trasie (szczególnie z podjazdami pod samą stację) będzie trochę bez sensu,
- po co wszystkie linie ze Skoroszy mają dalej jechać Kleszczową albo Popularną do Alej, można dać chociażby 517 przez Al. 4 VI, będzie dużo szybciej,
- może warto też reaktywować jakieś 394, ale w takiej postaci, żeby zapewniało szybki dojazd z Niedźwiadka na Gołąbki - tamta stacja będzie czynna (skoordynowane z pociągami, bo one tam nie jeżdżą zbyt często),

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8671
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 sie 2017, 12:29

mb112 pisze: - można uprościć trasę objazdową 127 i/lub 194 w okolicy PKP Włochy,
w jaki sposób?

mb112
Posty: 1078
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 sie 2017, 12:42

person pisze:
mb112 pisze: - można uprościć trasę objazdową 127 i/lub 194 w okolicy PKP Włochy,
w jaki sposób?
127 albo: Sympatyczna - Potrzebna - Świerszcza - Cienista - Obrońców Pokoju... (z pominięciem Wałowickiej)
albo: Sympatyczna - Wałowicka - Zdobnicza - Obrońców Pokoju... (z przystankiem Wałowicka przed skrzyżowaniem i z pominięciem PKP Włochy)

ewentualnie można też dać dodatkowy przystanek w rejonie skrzyżowania Cienista/Obrońców Pokoju/Zdobnicza
wtedy 194 mogłoby też jechać Dźwigowa - Zdobnicza - Obrońców Pokoju...

Po zakończeniu objazdu 127 można dać na stałe dwukierunkowo Sympatyczna - Potrzebna - Świerszcza (skrzyżowanie Dźwigowa / Wałowicka / Zdobnicza czasem się korkuje, tak że ten lewoskręt trwa absurdalnie długo).

rudy
Posty: 1811
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 30 sie 2017, 12:59

mb112 pisze:- 207 na obecnej trasie (szczególnie z podjazdami pod samą stację) będzie trochę bez sensu
Tak, można by je puścić z Dzieci Warszawy w Kościuszki.
mb112 pisze:- po co wszystkie linie ze Skoroszy mają dalej jechać Kleszczową albo Popularną do Alej, można dać chociażby 517 przez Al. 4 VI, będzie dużo szybciej
Z tym szybciej to bym polemizował - Aleje Jerozolimskie od węzła Salomea w kierunku Centrum mocno się korkują. Poza tym przy puszczeniu 517 przez Al. 4 Czerwca, połączenie ZP Ryżowa (czyli de facto osiedli przy Fasolowej, Batalionu Włochy, Solipskiej) i ZP Zajezdnia Kleszczowa z Zachodnim oraz Halą Kopińską (a to moim zdaniem ważne cele podróży) zostaje na jednym dość jednak słabym 187.
Pozdrawiam

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 sie 2017, 20:12

W Kolejach Mazowieckich to mają mocne nerwy. Mamy dziś 30.08, linie zastępcze od 03.09, a przetarg nierozstrzygnięty. Może ktoś zna plan B?

ashir
Posty: 27801
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 sie 2017, 20:25

Jesteś pewien, że nierozstrzygnięty (tak, wiem że na stronie nic nie ma na ten temat)? :)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 sie 2017, 20:28

ashir pisze:Jesteś pewien, że nierozstrzygnięty (tak, wiem że na stronie nic nie ma na ten temat)? :)
Nie jestem, ale jak wspominasz, na stronie nic nie ma.

mb112
Posty: 1078
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 30 sie 2017, 21:29

rudy pisze:
mb112 pisze:- 207 na obecnej trasie (szczególnie z podjazdami pod samą stację) będzie trochę bez sensu
Tak, można by je puścić z Dzieci Warszawy w Kościuszki.
W sumie to teraz chyba można by to 207 zawiesić, ma jeździć co pół godziny, podejrzewam że będzie puste. Potem jak pociągi wrócą można je podzielić na 2 linie kończące przy PKP Ursus z obu stron.
- po co wszystkie linie ze Skoroszy mają dalej jechać Kleszczową albo Popularną do Alej, można dać chociażby 517 przez Al. 4 VI, będzie dużo szybciej
Z tym szybciej to bym polemizował - Aleje Jerozolimskie od węzła Salomea w kierunku Centrum mocno się korkują. Poza tym przy puszczeniu 517 przez Al. 4 Czerwca, połączenie ZP Ryżowa (czyli de facto osiedli przy Fasolowej, Batalionu Włochy, Solipskiej) i ZP Zajezdnia Kleszczowa z Zachodnim oraz Halą Kopińską (a to moim zdaniem ważne cele podróży) zostaje na jednym dość jednak słabym 187.
Trudno, coś za coś, w obecnej sytuacji dla 517 priorytetem powinno być jednak szybkie połączenie Ursusa z Ochotą i Centrum. W sumie to z tego powodu warto by też wywalić Łopuszańską (jeśli by jechało przez Al. 4 VI), Popularną i Berestecką, wtedy w Alejach byłoby faktycznie ekspresowe. PKP Al. Jerozolimskie mają być dodane z tego co rozumiem i to by było słuszne, wtedy pomiędzy tymi przystankami mogłoby śmignąć cały czas górą.

rudy
Posty: 1811
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 31 sie 2017, 8:55

mb112 pisze:
rudy pisze: Tak, można by je puścić z Dzieci Warszawy w Kościuszki.
W sumie to teraz chyba można by to 207 zawiesić, ma jeździć co pół godziny, podejrzewam że będzie puste. Potem jak pociągi wrócą można je podzielić na 2 linie kończące przy PKP Ursus z obu stron.
30-minutowa częstotliwość jest żenująca, chyba rzeczywiście nie ma po co na siłę trzymać tej linii.
Nie bardzo natomiast rozumiem sens dzielenia tej linii, gdy wrócą pociągi. W obecnym kształcie, gdy jeżdżą pociągi, moim zdaniem, sprawdza się bardzo dobrze.
mb112 pisze:Trudno, coś za coś, w obecnej sytuacji dla 517 priorytetem powinno być jednak szybkie połączenie Ursusa z Ochotą i Centrum. W sumie to z tego powodu warto by też wywalić Łopuszańską (jeśli by jechało przez Al. 4 VI), Popularną i Berestecką, wtedy w Alejach byłoby faktycznie ekspresowe. PKP Al. Jerozolimskie mają być dodane z tego co rozumiem i to by było słuszne, wtedy pomiędzy tymi przystankami mogłoby śmignąć cały czas górą.
Tam są korki w szczycie porannym, więc nie wiem, o jakim śmiganiu mówisz. A nikt ci buspasa na wiaduktach nie zrobi. Pomysł z tym 517 taki trochę bardzo z gatunku science-fiction.
Poza tym piszesz o szybkim dowozie Ursusa do Centrum. A co z os. Chrobrego, Solipsami itp.? Przecież te rejony tak samo nie będą miały pociągu. A im się szybki dojazd do Centrum nie należy :?:
Pozdrawiam

ashir
Posty: 27801
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 sie 2017, 9:17

207 będzie co 20/30//30. ;)

wincenty
Posty: 1452
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 31 sie 2017, 10:19

Na jakiej (skróconej) trasie będą kursować wtyczki na 177?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27801
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 sie 2017, 10:20

Skorosze - P+R Al. Krakowska, jest o tym na stronie ZTM. ;)

wincenty
Posty: 1452
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 31 sie 2017, 11:31

ashir pisze:Skorosze - P+R Al. Krakowska, jest o tym na stronie ZTM. ;)
Dzięki. Rzeczywiście jest, z tym że ja szukałem w zmianach od 4 września i w obowiązującym od 3.09 rozkładzie 177.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ODPOWIEDZ