Komunikacja zastępcza podczas remontu linii kolejowej 447
Moderator: Wiliam
Wyczytałem w sobotniej Stołecznej, że 517, 127, 191, 178, 716, 177 zostaną zasilone ok. 30 przegubowcami. Czy MZA ma taką rezerwę tego rodzaju wozów?
Tak, przy czym na 191 i 716 nie będzie dodatkowych brygad, a jedynie zwiększenie metrażu.
Przy okazji można by trochę zrobić porządku z niektórymi trasami w Ursusie i Włochach, bo w końcu dojazd do stacji kolejowych już nie będzie priorytetem, i tak np.
- można uprościć trasę objazdową 127 i/lub 194 w okolicy PKP Włochy,
- 207 na obecnej trasie (szczególnie z podjazdami pod samą stację) będzie trochę bez sensu,
- po co wszystkie linie ze Skoroszy mają dalej jechać Kleszczową albo Popularną do Alej, można dać chociażby 517 przez Al. 4 VI, będzie dużo szybciej,
- może warto też reaktywować jakieś 394, ale w takiej postaci, żeby zapewniało szybki dojazd z Niedźwiadka na Gołąbki - tamta stacja będzie czynna (skoordynowane z pociągami, bo one tam nie jeżdżą zbyt często),
- można uprościć trasę objazdową 127 i/lub 194 w okolicy PKP Włochy,
- 207 na obecnej trasie (szczególnie z podjazdami pod samą stację) będzie trochę bez sensu,
- po co wszystkie linie ze Skoroszy mają dalej jechać Kleszczową albo Popularną do Alej, można dać chociażby 517 przez Al. 4 VI, będzie dużo szybciej,
- może warto też reaktywować jakieś 394, ale w takiej postaci, żeby zapewniało szybki dojazd z Niedźwiadka na Gołąbki - tamta stacja będzie czynna (skoordynowane z pociągami, bo one tam nie jeżdżą zbyt często),
w jaki sposób?mb112 pisze: - można uprościć trasę objazdową 127 i/lub 194 w okolicy PKP Włochy,
127 albo: Sympatyczna - Potrzebna - Świerszcza - Cienista - Obrońców Pokoju... (z pominięciem Wałowickiej)person pisze:w jaki sposób?mb112 pisze: - można uprościć trasę objazdową 127 i/lub 194 w okolicy PKP Włochy,
albo: Sympatyczna - Wałowicka - Zdobnicza - Obrońców Pokoju... (z przystankiem Wałowicka przed skrzyżowaniem i z pominięciem PKP Włochy)
ewentualnie można też dać dodatkowy przystanek w rejonie skrzyżowania Cienista/Obrońców Pokoju/Zdobnicza
wtedy 194 mogłoby też jechać Dźwigowa - Zdobnicza - Obrońców Pokoju...
Po zakończeniu objazdu 127 można dać na stałe dwukierunkowo Sympatyczna - Potrzebna - Świerszcza (skrzyżowanie Dźwigowa / Wałowicka / Zdobnicza czasem się korkuje, tak że ten lewoskręt trwa absurdalnie długo).
Tak, można by je puścić z Dzieci Warszawy w Kościuszki.mb112 pisze:- 207 na obecnej trasie (szczególnie z podjazdami pod samą stację) będzie trochę bez sensu
Z tym szybciej to bym polemizował - Aleje Jerozolimskie od węzła Salomea w kierunku Centrum mocno się korkują. Poza tym przy puszczeniu 517 przez Al. 4 Czerwca, połączenie ZP Ryżowa (czyli de facto osiedli przy Fasolowej, Batalionu Włochy, Solipskiej) i ZP Zajezdnia Kleszczowa z Zachodnim oraz Halą Kopińską (a to moim zdaniem ważne cele podróży) zostaje na jednym dość jednak słabym 187.mb112 pisze:- po co wszystkie linie ze Skoroszy mają dalej jechać Kleszczową albo Popularną do Alej, można dać chociażby 517 przez Al. 4 VI, będzie dużo szybciej
Pozdrawiam
W Kolejach Mazowieckich to mają mocne nerwy. Mamy dziś 30.08, linie zastępcze od 03.09, a przetarg nierozstrzygnięty. Może ktoś zna plan B?
Jesteś pewien, że nierozstrzygnięty (tak, wiem że na stronie nic nie ma na ten temat)?
Nie jestem, ale jak wspominasz, na stronie nic nie ma.ashir pisze:Jesteś pewien, że nierozstrzygnięty (tak, wiem że na stronie nic nie ma na ten temat)?
W sumie to teraz chyba można by to 207 zawiesić, ma jeździć co pół godziny, podejrzewam że będzie puste. Potem jak pociągi wrócą można je podzielić na 2 linie kończące przy PKP Ursus z obu stron.rudy pisze:Tak, można by je puścić z Dzieci Warszawy w Kościuszki.mb112 pisze:- 207 na obecnej trasie (szczególnie z podjazdami pod samą stację) będzie trochę bez sensu
Trudno, coś za coś, w obecnej sytuacji dla 517 priorytetem powinno być jednak szybkie połączenie Ursusa z Ochotą i Centrum. W sumie to z tego powodu warto by też wywalić Łopuszańską (jeśli by jechało przez Al. 4 VI), Popularną i Berestecką, wtedy w Alejach byłoby faktycznie ekspresowe. PKP Al. Jerozolimskie mają być dodane z tego co rozumiem i to by było słuszne, wtedy pomiędzy tymi przystankami mogłoby śmignąć cały czas górą.Z tym szybciej to bym polemizował - Aleje Jerozolimskie od węzła Salomea w kierunku Centrum mocno się korkują. Poza tym przy puszczeniu 517 przez Al. 4 Czerwca, połączenie ZP Ryżowa (czyli de facto osiedli przy Fasolowej, Batalionu Włochy, Solipskiej) i ZP Zajezdnia Kleszczowa z Zachodnim oraz Halą Kopińską (a to moim zdaniem ważne cele podróży) zostaje na jednym dość jednak słabym 187.- po co wszystkie linie ze Skoroszy mają dalej jechać Kleszczową albo Popularną do Alej, można dać chociażby 517 przez Al. 4 VI, będzie dużo szybciej
30-minutowa częstotliwość jest żenująca, chyba rzeczywiście nie ma po co na siłę trzymać tej linii.mb112 pisze:W sumie to teraz chyba można by to 207 zawiesić, ma jeździć co pół godziny, podejrzewam że będzie puste. Potem jak pociągi wrócą można je podzielić na 2 linie kończące przy PKP Ursus z obu stron.rudy pisze: Tak, można by je puścić z Dzieci Warszawy w Kościuszki.
Nie bardzo natomiast rozumiem sens dzielenia tej linii, gdy wrócą pociągi. W obecnym kształcie, gdy jeżdżą pociągi, moim zdaniem, sprawdza się bardzo dobrze.
Tam są korki w szczycie porannym, więc nie wiem, o jakim śmiganiu mówisz. A nikt ci buspasa na wiaduktach nie zrobi. Pomysł z tym 517 taki trochę bardzo z gatunku science-fiction.mb112 pisze:Trudno, coś za coś, w obecnej sytuacji dla 517 priorytetem powinno być jednak szybkie połączenie Ursusa z Ochotą i Centrum. W sumie to z tego powodu warto by też wywalić Łopuszańską (jeśli by jechało przez Al. 4 VI), Popularną i Berestecką, wtedy w Alejach byłoby faktycznie ekspresowe. PKP Al. Jerozolimskie mają być dodane z tego co rozumiem i to by było słuszne, wtedy pomiędzy tymi przystankami mogłoby śmignąć cały czas górą.
Poza tym piszesz o szybkim dowozie Ursusa do Centrum. A co z os. Chrobrego, Solipsami itp.? Przecież te rejony tak samo nie będą miały pociągu. A im się szybki dojazd do Centrum nie należy
Pozdrawiam
207 będzie co 20/30//30.
Na jakiej (skróconej) trasie będą kursować wtyczki na 177?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Skorosze - P+R Al. Krakowska, jest o tym na stronie ZTM.
Dzięki. Rzeczywiście jest, z tym że ja szukałem w zmianach od 4 września i w obowiązującym od 3.09 rozkładzie 177.ashir pisze:Skorosze - P+R Al. Krakowska, jest o tym na stronie ZTM.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.