Strona 2 z 87
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 14 lis 2017, 10:11
autor: Kleszczu
fik pisze: ↑14 lis 2017, 9:07
No to nie ma innej rady, jak od natychmiast poinformować, że TYMCZASOWO i AWARYJNIE, ze względu na nieprzywrócenie pierwotnych parametrów infrastruktury, na przystanku zatrzymują się tylko wybrane linie (151 i 182 na przykład).
Na dzień dobry można z góry wyrzucić 141 przy Torwarze - nigdy nie zrozumiem dlaczego zatrzymuje się na górze i na dole - no chyba, że jest dziki tabun chętnych do jednoperonowej przesiadki ze 138 138 tak samo mogłoby się zatrzymać na Wale pod mostem, zamiast na górze.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 14 lis 2017, 10:13
autor: pawcio
Wał nie jest kluczowy bo jednak jest nż. Torwar będzie najgorszy.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 14 lis 2017, 15:49
autor: floyd
Po remoncie Torwar ma mniejsze obłożenie niż kiedyś.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 15 lis 2017, 10:07
autor: a/p TALENT
O zmianach możemy pogadać jak metro dotrze do pętli autobusowej/tramwajowej - Górczewska-Lazurowa. Po wykasowaniu "edka", 507, 167 temat dalszych kasacji linii autobusowych na Bemowie Lotnisku znów wywoła falę bluzgów w lokalnych internetach na ZTM i przy okazji na wawkom. Zamiast zachęcać mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej proponuję się tu coś na kształt "korwinizmu komunikacyjnego". Znów panuje klimat zabawy pt. "zmiany dla zmian" w oderwaniu od boomu inwestycyjnego na zachodnich krańcach dzielnicy Bemowo.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 15 lis 2017, 15:29
autor: Kleszczu
a/p TALENT pisze: ↑15 lis 2017, 10:07
O zmianach możemy pogadać jak metro dotrze do pętli autobusowej/tramwajowej - Górczewska-Lazurowa. Po wykasowaniu "edka", 507, 167 temat dalszych kasacji linii autobusowych na Bemowie Lotnisku znów wywoła falę bluzgów w lokalnych internetach na ZTM i przy okazji na wawkom. Zamiast zachęcać mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej proponuję się tu coś na kształt "korwinizmu komunikacyjnego". Znów panuje klimat zabawy pt. "zmiany dla zmian" w oderwaniu od boomu inwestycyjnego na zachodnich krańcach dzielnicy Bemowo.
Jak dojedzie do Lazurowej i będą zmiany w komunikacji będzie taki sam krzyk... Jeszcze większy pewnie niż przy przedłużeniu M2 do Księcia Janusza. Taka prawda.
I wbrew temu co piszesz, dostrzegam boom na zachodzie
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 15 lis 2017, 20:18
autor: fik
A tym, co panuje, jest klimat "na boga, żadnych zmian, bo przegramy wybory!".
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 15 lis 2017, 23:24
autor: reserved
Kleszczu pisze: ↑14 lis 2017, 8:54
397 to jest osobna kwestia... Ogólnie rodzi się pytanie gdzie do metra wozić osiedla z Obrońców Tobruku. Z głównego przystanku, czyli ZP Hala Sportowa Bemowo do metra Stare Bielany autobus rozkładowo jedzie 10 minut, czyli dokładnie tyle samo ile będzie jechał do Górczewskiej
[/color]
A nie może to być po prostu linia łącząca Metro na Górczewskiej z metrem na Starych Bielanach przez Obrońców Tobruku? Na tej ulicy i tak nie za bardzo jest gdzie zawrócić, a ludzie sobie sami wybiorą, do którego metra im się bardziej w danej relacji opłaca podróżować. Zwłaszcza że to nie jest jakaś długa trasa.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 16 lis 2017, 8:47
autor: Bon Jovi
A co na Grzybowskiej, Królewskiej i Siedmiogrodzkiej zamiast 105 i 102? Coś powinno być co będzie miało taką częstotliwość co 105 i 102 łącznie. Bo widze że według projektu 102 wylatuje z Młynowa i skracamy do Browarnej z lepszą częstotliwością. A zamiast 102 i 105 na odcinku Królewska - Młynów luźna propozycja. 101 Pl. 3 Krzyży - Nowy Świat - Krakowskie Przedmieście - obecna trasa 102 - Młynów. Częstotliwość ta sama co łącznie 102 i 105 na wspòlnym odcinku.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 16 lis 2017, 9:04
autor: a/p TALENT
Upierdliwie przypominam - czyniłem to już parę razy. Stan linii w dn. 18.02.2003 r. - przystanki na skrzyżowaniu Wrocławskiej i Radiowej. Autobusy - 112, 122, 167, 171, 384, 406, 507, E2 - tramwaje 1, 12, 13, 23. Teraz autobusy 122, 171, 184 i tramwaje 23, 24. Epokowe odkrycie na miarę polskiego wkładu w światową przestrzeń miejską - w miarę wzrostu liczby mieszkańców redukujemy liczbę połączeń komunikacyjnych! Nie piszcie mi o tym, że kiedyś będzie metro. Będzie, ale nie tutaj tylko przeszło 1,5 km. w linii prostej.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 16 lis 2017, 9:49
autor: Bastian
Ile to było kursów na godzinę wtedy?
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 16 lis 2017, 10:52
autor: drobert
Widać lud woli dużo słabych linii wszędzie a nie mocne ale z przesiadką. Obie opcje mają przeciwników i zwolenników a także obie mają plusy i minusy. Z drugiej strony znam osobę mieszkającą przy ZP Wołoska a pracującą na pl. Konstytucji. Kiedyś miała 117 i przez moment 210 a teraz nic bezpośredniego. Kiedyś jechała max. 20 minut a teraz 30-40 minut. Ale jest też grupa ludzi, którym te zmiany się podobały. System przesiadkowy jest dobry ale jak są wygodne punkty przesiadkowe. U nas bywa różnie bo jak weźmiemy jako przykład chociażby Ciepłownię Wola to widać, że ludziom bardziej opłaca się przesiadać na P+R Połczyńska niż przy samej ciepłowni gdzie wg ZTM jest punkt przesiadkowy a przejście z tramwaju do np. 189 zajmuje kilka dobrych minut. Dalej mamy Młociny gdzie przejście z 2/6 do 103 zajmuje ok. 7-8 minut bo światła.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 16 lis 2017, 11:15
autor: fik
Bastian pisze: ↑16 lis 2017, 9:49
Ile to było kursów na godzinę wtedy?
Na godzinę szczytu:
112 5
122 5
167 4
171 7
384 6
406 5
507 3
E-2 7
1 4
12 8
13 4
23 8
No jednak różnica jest znacząca. Oczywiście nie powinno to skutkować przywracaniem wszystkich tych potworów typu 406 czy 384, ale jest nad czym się pochylać.
No i oczywiście jest to trochę kwestia tramwaju po Powstańców, który musiał zdjąć podaż z autobusów po Wrocławskiej.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 16 lis 2017, 11:44
autor: Bastian
Fakt faktem, że też nikt tak nie oberwał zmianą taktowania tramwajowego na 4/8, jak mieszkańcy Bemowa. 23 i 24 powinny być silne, co dawałoby 30 kursów/h, a więc więcej, niż wtedy - a wyciągają raptem ok. 17. Rzeczywiście mogę się zgodzić z a/p TALENTEM, że komunikacja na Bemowie jest gorsza, niż była.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 16 lis 2017, 11:50
autor: Georg
Zmiany na Bemowie nigdy nie rozumiałem. Skoro musiał być podział 23 na dwie linie (awantury o zostawienie 13), to przecież nie przeszkadzało to wzmocnieniu 24, zamiast wydzielania 44 albo kursów skróconych. Skoro Gocławek musi mieć silną linię, to niech to będzie cała 9, a 24 można skrócić do Wiatraka. Robienie kursów skróconych trochę dezorganizuje podróż.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
: 16 lis 2017, 11:50
autor: pawcio
Paradoksalnie 7,5 kursu zabrało im też zamknięcie Kasprzaka i konieczność podzielenia się slotami na Kercelaku z Jelonkami. Zamiast 44 mają dwa dodatkowe poranne kursy 24.