Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska
Moderator: Wiliam
I z tej Osi Królewskiej na północ czy południe?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Z której strony? Jeśli mowa o końcówce wschodniej, to naturalnie, że na południe, a to, czy zakończy objazd po MW na Wilanowie, na Powsinku czy też może zahaczy o Zawady to kwestia drugorzędna. Natomiast na zachodzie trasa prosto Ciszewskiego i na Stokłosy wydaje mi się bardziej naturalna ze względu na SGGW, minicentrum usługowo-biznesowe wokół Pasażu Ursynowskiego oraz powiedzmy że KEN Center, aczkolwiek bez wprowadzania żadnych innych zmian trudno będzie znaleźć w tej okolicy miejsce do krańcowania tej linii.
Chociaż muszę przyznać, że po namyśle nad tym po raz drugi mam wątpliwości czy jednak nie jest to ciąg zbyt blisko alei Wilanowskiej i czy ilość autobusów tam nie spowoduje po prostu, że to nie będzie konkurencyjne połączenie akurat dla tego rejonu. Może zamiana miejsc, by Miedzeszyn jechał Ciszewskiego, a Miasteczko Wilanów (Zawady?) Płaskowickiej uczyniłaby je użyteczniejszymi.
Patrząc na termin realizacji inwestycji, chyba zacznie się od linii Miedzeszyn - most - Płaskowickiej - M1. Najlepiej gdyby to była 1xx, zasilona 3xx na odcinku Miasteczko-metro.
Ciszewskiego-bis zapewnie powstanie później i dopiero wtedy zaczną się przetasowania tras. Wtedy faktycznie lepiej, gdyby linia Wawer-Ursynów obsłużyła też "Miasteczko", a te 3xx zamieniłoby się w 1xx.
Ciszewskiego-bis zapewnie powstanie później i dopiero wtedy zaczną się przetasowania tras. Wtedy faktycznie lepiej, gdyby linia Wawer-Ursynów obsłużyła też "Miasteczko", a te 3xx zamieniłoby się w 1xx.
Na stronie ZTMu opublikowano dwie petycje, jedna pod drugą: linia z Pruszkowa do Ursynowa (obwodnicą) oraz linia z Falenicy do Ursynowa (obwodnicą). Może więc od razu zrobić jedną linię łączącą te dwie trasy
.

Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Z Pruszkowa na Ursynów to chyba tylko w godzinach szczytu miałoby to sens... Ogólnie jakieś wykorzystanie obwodnicy w relacji Ursynów/Służew - Włochy - Bemowo też by się pewnie przydało żeby jakoś odciążyć 189. Tylko skąd brygady na to wszystko...
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
189 i 523 jeżdżą jeszcze na tyle często, że można pociąć 
Do Falenicy można wygiąć 319. Nadal nie będzie zapewniać żadnej sensownej oferty, ale będzie śmiesznie wyglądać na mapie.

Do Falenicy można wygiąć 319. Nadal nie będzie zapewniać żadnej sensownej oferty, ale będzie śmiesznie wyglądać na mapie.
Robienie ciągu z linią okresową jako jedyną jest ogólnie chore moim zdaniem.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Tu jest chyba problem z aglomeracją, Pruszków, Raszyn, Legionowo.
Niby nie Warszawa a problem wspólny.
Tak dla warszawiaków też.
Niby nie Warszawa a problem wspólny.
Tak dla warszawiaków też.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Podstawowy problem z linią przez most Południowy jest taki, że nie ma jak jej sensownie wytrasować tak, żeby objąć nią cały Wawer po obu stronach S2 od Międzylesia po Falenicę. Dzielenie tego na dwie linie mogłoby mieć sens wyłącznie wówczas, gdyby linia południowa pojechała dalej w stronę Otwocka. Tylko tu wchodzimy w kwestie (nie)współpracy metropolitalnej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Całego Wawra nie obejmiesz.
Ale przy remoncie średnicy, Wawer, Anin, i co tam jest po drodze do Otwocka będzie miało fajny dojazd do M1
Ale przy remoncie średnicy, Wawer, Anin, i co tam jest po drodze do Otwocka będzie miało fajny dojazd do M1
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Ostatnie 319 zawija spod metra po 19, a w ciągu dnia ma pięciogodzinną przerwę. Naprawdę sądzicie, że ktoś dołoży drugą linię tym razem do Falenicy? 

Też uważam, że bez Otwocka ani rusz. No i musi też ładnie obsłużyć ruch lokalny. Jak widzę po północno-zachodniej stronie Otwocka żadna komunikacja lokalna nie istnieje, więc dwie pieczenie na jednym ogniu by były dobrym rozwiązaniem.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
A tego nie mógłaby zrobić jakaś L-ka czy GPA? Wiem że dość nietypowo ale myślę że w takiej relacji zdecydowanie atrakcyjniejsze byłyby krótsze wozy ale częściej niż puszczanie przeguba raz na godzinę i tylko w szczycie.
Kiedyś liczyłem, że w relacji Falenica - M1 stacją graniczną dla jazdy SKM vs autobusem Falenica - Imielin byłoby Wierzbno. Potencjał jest spory. W drugą stronę też wychodzą ciekawe liczby: gdyby puścić 142+319 Wiatraczna - Imielin to z Pl. Szembeka na Imielin jechałoby się teoretycznie tyle samo ile 148.
Ale po co ktoś miałby jechać z Wiatracznej na Imielin 148 lub takim 142+319, kiedy ma 523+M1?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem