Torwar po M2 do ks. Janusza (171, 167 itp.)

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 paź 2019, 12:07

wincenty pisze:
15 paź 2019, 11:46
Jedyne co bym zmienił, to powrót na historyczną trasę na Emilii Plater, choć nie wiem, czy teraz jeszcze jakieś miejsce by się znalazło.
Znalazłoby się. Albo w zatoczce po skręcie ze Świętokrzyskiej pod WFC, albo kawałek dalej pod Intercontinentalem, albo po przeciwnej stronie przez Świętokrzyską. Odcinek pod Złotymi Tarasami jest po południu na maksa zatkany, nie ma sensu pchać w te okolice kolejnej linii (już teraz 117 czy 507 tracą mnóstwo czasu na sam wyjazd z pętli). Czyli lepiej zrobić zawrotkę Jana Pawła II - Świętokrzyska (w prawo) - Emilka (w prawo) - zawrotka - Emilka - Świętokrzyska - Rondo ONZ - Jana Pawła... Czasowo pewnie wyszłoby podobnie jak objeżdżanie ronda, ale przystanek końcowy oraz dla wysiadających na Świętokrzyskiej byłyby w korzystniejszych miejscach.

Odnośnie tematu właściwego czyli Torwaru, lepiej chyba dać dam którąś z linii która i tak dojeżdża do Centrum, a można by ją przy tej okazji właśnie wycofać z zakorkowanych okolic pętli przy DWC. Proponowałem 501, bo jest najkrótsze, inne są raczej zbyt częste. W ogóle to 117 i 507 warto by wycofać z obecnego krańca, bo tracą mnóstwo czasu na samą zawrotkę. Już wyjazd z pętli pod Złotymi Tarasami jest szybszy. Na tym krańcu mogłoby ew. być 160 które jedzie na północ (wtedy dojazd przez Jana Pawła - Aleje - Emilkę zamiast tunelem).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 paź 2019, 13:06

Odnośnie tematu właściwego czyli Torwaru, lepiej chyba dać dam którąś z linii która i tak dojeżdża do Centrum, a można by ją przy tej okazji właśnie wycofać z zakorkowanych okolic pętli przy DWC. Proponowałem 501, bo jest najkrótsze, inne są raczej zbyt częste.
501 na Torwar? Po jakiej trasie? Stegny - ... - pl. Konstytucji (koniec -f, których teraz zdaje się już nie ma) - Marszałkowska - Centrum - Al. Jerozolimskie - Książęca - Rozbrat - Torwar?
To byłoby wielce niekorzystne: za te 4 lata jak będzie tram na Stegny, to byłoby znacznie trudniej wyrzucić 501, jak teraz mu się doda nowe relacje w Śródmieściu. Poza tym jeśli to przedłużenie zastąpić obecne 171 na Torwarze, to [15/15/15] byłoby za rzadkie. I mieszanie korków. Imo nope.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 paź 2019, 13:12

Uzwyklić 517 i przedłużyć na Torwar. :D

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 paź 2019, 13:47

Autobus Czerwon pisze:Uzwyklić 517 i przedłużyć na Torwar. :D
No to jest na pewno lepsze rozwiązanie od 517 przez Emilii Plater i Świętokrzyską i 171 tamtędy również. Choć uzwyklać to jakoś bardzo nie trzeba, sporo linii na krańcach zatrzymuje się wszędzie (zresztą 517 w Ursusie też) - a na środkowym odcinku pomija coś tam jednak.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7003
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 paź 2019, 14:07

Pamiętajcie że nowa linia zastępująca wschodnią część 171 musi mieć jakąś wartość dodaną, a więc raczej nie może się ciągnąć, jak tu koledzy proponują, zza włoskiej granicy.

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 paź 2019, 14:10

Tylko czy tam w ogóle konieczna jest linia tak często jak obecne 171 i czy musi być na 18m ? Moim zdaniem nie koniecznie, poza porami kiedy coś się dzieje na Torwarze albo Legii to tam nie ma aż takiego zapotrzebowania.
Była też w innym temacie propozycja 102 na Torwar i Siekierki zamiast na Grochów i to też jest ciekawy pomysł...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 paź 2019, 7:44

Ja myślę, że tak. Może nie 8/10/10, ale przynajmniej 10/10/10. A jeśliby miało jechać z Bartyckiej, jak proponuję, to tym bardziej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 16 paź 2019, 13:38

Po wycofaniu 109/171 ze Śródmieścia spodziewałbym się raczej przedłużenia 155 po trasie 171 do Torwaru.
--------------------------------------------------------------------------
TRASBUS - Historia warszawskiej komunikacji miejskiej
http://www.trasbus.com
--------------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 paź 2019, 15:49

Tylko że ja bym obstawiał 167 na Znanej, dowożącej ją do tramów na Wolskiej; z Jana Olbrachta do metra będzie coś do M ks. Janusza (jakieś 109, oraz 129). W takim układzie 155 staje się w ogóle zbędne, a 255 bym nie wyciągał (nie ten tabor).
Ale może być też 167 za 154 na Stare Bemowo, a wtedy to nie wiem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7003
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 paź 2019, 9:14

Szkoda, że przy Zachodnim panuje taki bajzel, bo przydałaby się jeszcze jakaś linia na jednokierunkowych Jerozolimskich. Niby niedaleko, ale brak wartości dodanej w postaci większej regularności, niż ma 171.

hooligan83
Posty: 94
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 17 paź 2019, 11:00

Autobus Czerwon pisze:
14 paź 2019, 21:55
174 zarówno do Centralnego jak i z Centralnego przewozi bardzo dużo ludzi, nie popadajmy w skrajności z tym przesiadaniem się.
174 jako jedyna linia jeżdżąca Al. Jana Pawła (prócz nocnych) mogłaby bez przeszkód kończyć przy Dw.Centralny 03.

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 paź 2019, 11:05

Popatrz, a kiedyś dojeżdżała do Dworca Gdańskiego, potem Placu Leńskiego, a także Zachęty.
miłośnik 13N

Gdynianin
Posty: 672
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 17 paź 2019, 11:38

Początkowo zaczynała na Emilii Platter, potem wchłonęła kolejno dawne 171 i 178, ale ooba razy stopniowo była skracana (Gdański -> Konwiktorska; Hallera -> Zachęta), by wylądować finalnie na ONZ.

Taki sam los wróżę linii z Siekierek i Bartyckiej. Możemy to łączyć z czymkolwiek na Woli/Ochocie, ale za kilka lat pozostać powinna - nomen omen - siekiera o częstotliwości min. 8/10/10, łącząca nowe osiedla na łuku siekierkowskim i Solec z centrum.
stront pisze:
16 paź 2019, 13:38
Po wycofaniu 109/171 ze Śródmieścia spodziewałbym się raczej przedłużenia 155 po trasie 171 do Torwaru.
Takie coś jeździło do lat 90. 166: Młynów - Torwar

Stary Pingwin
Posty: 5909
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 paź 2019, 11:57

Pamiętam jeszcze, jak 174 kończyło na Mokotowie u zbiegu Puławskiej i nowo oddanego odcinka Niepodległości. Dawno to było, Aleja Wilanowska od Puławskiej do Alei Lotników była polną dróżką.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1723
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 17 paź 2019, 12:58

Za trolejbus 56 autobus 171. Do parku Dreszera. A tam niedaleko "dworzec" PKS. Mobilna linia 171 - ciskało ją po całej lewobrzeżnej Warszawie- wobec tego na Pragie z nią...
ZUS fundatorem emigracji

ODPOWIEDZ