[Łódź] Infrastruktura komunikacyjna
Moderator: JacekM
Skąd informacja o wekslu? Żadne z moich źródeł o tym nie wspomina. Wręcz przeciwnie.
https://www.facebook.com/hencz.marcin/v ... 15/?t=1632 , od 30:10.
Do tego dołożyłbym to http://lfk.com.pl/viewtopic.php?p=208145#p208145 , przy czym może zbyt pochopnie pomyślałem o Kilińskiego, bo w planach jest też zamknięcie na Helenówku i może chodzić o to.
Inna sprawa, że montaż zwrotnicy nakładkowej zwykle zajmował od jednego weekendu do tygodnia, to chyba da się jakoś wpasować w plan.
Do tego dołożyłbym to http://lfk.com.pl/viewtopic.php?p=208145#p208145 , przy czym może zbyt pochopnie pomyślałem o Kilińskiego, bo w planach jest też zamknięcie na Helenówku i może chodzić o to.
Inna sprawa, że montaż zwrotnicy nakładkowej zwykle zajmował od jednego weekendu do tygodnia, to chyba da się jakoś wpasować w plan.
Są już zdjęcia tymczasowych ("na 2-3 lata") przystanków autobusowych na Zdrowiu, dokąd od poniedziałku nie kursują tramwaje:
https://scontent.flcj1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60A758C8
Przypominam, że od niedzieli wstrzymany zostanie ruch tramwajowy na ul. Zielonej i fragmencie Narutowicza.
https://scontent.flcj1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=60A758C8
Przypominam, że od niedzieli wstrzymany zostanie ruch tramwajowy na ul. Zielonej i fragmencie Narutowicza.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Urocze jest zabezppieczenie geowłókniną torowiska, które i tak trzeba rozebrać i na nowe wymienić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Akurat w tej części może nie jest w idealnym stanie ale spokojnie mógłby tu być prowadzony ruch.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jechałem tamtędy w zeszłym roku i z tym "spokojnie" to bym nie przesadzał. Stan torowiska wymaga natychmiastowej co najmniej naprawy średniej, ponieważ niemożliwe jest już jego podbicie - konieczne jest np. oczyszczenie, a może i wymiana, podsypki. Jeśli pod spodem nie ma odwodnienia, to należałoby je w tym momencie zbudowac. To co można by odzyskać? krawężniki separacyjne, o ile się nie rozsypia po wybraniu podsypki? Ruszt torowy z podkładami o ile dobrze pamiętam drwnianymi?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W każdym razie jak na Łódź jest/było na tyle dobrze, że nie było groźby nieplanowego zamknięcia tego odcinka. Oczywiście z obsługą wysoką podłogą, no ale to w Łodzi niczym dziwnym nie jest.
W Łodzi leci kolejny odcinek (a w zasadzie odcineczek) sieci tramwajowej. Tramwaje nie będą kursować ul. Warszawską.:
https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,2 ... iasto.html
https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,2 ... iasto.html
W Łodzi ogłosili, że na dwa dni wstrzymują ruch tramwajowy do pętli Chojny Kurczaki, bo potrzebny jest awaryjny remont torów na przejeździe przez torowisko przy skrzyżowaniu z Chóralną:
https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,3 ... sowac.html
Ruch (na ul. Rzgowskiej na południe od skrzyżowania z Dąbrowskiego oraz wzdłuż całej ul. Paderewskiego) wstrzymano w środę. Warto dodać, że z okazji dwudniowego objazdu nie opublikowano komunikatu o zmianach tras, ani specjalnych rozkładów jazdy, tylko... wrzucono tę (opisową) informację na podstronę z utrudnieniami.
W czwartek, czyli drugiego dnia objazdu, okazało się, że...
W Łodzi komunikacja miejska jest dla przegrywów.
P.S. Na szczęście pojawiły się objazdowe rozkłady jazdy.
https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,3 ... sowac.html
Ruch (na ul. Rzgowskiej na południe od skrzyżowania z Dąbrowskiego oraz wzdłuż całej ul. Paderewskiego) wstrzymano w środę. Warto dodać, że z okazji dwudniowego objazdu nie opublikowano komunikatu o zmianach tras, ani specjalnych rozkładów jazdy, tylko... wrzucono tę (opisową) informację na podstronę z utrudnieniami.
W czwartek, czyli drugiego dnia objazdu, okazało się, że...
https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,3 ... zekac.htmlRemont torowiska na ul. Rzgowskiej miał potrwać dwa dni. W piątek miały wrócić tam tramwaje. Według Zarządu Dróg i Transportu "prace potrwają jeszcze tydzień". MPK Łódź pisze - "do odwołania".
W Łodzi komunikacja miejska jest dla przegrywów.
P.S. Na szczęście pojawiły się objazdowe rozkłady jazdy.
Wg krążących teorii spiskowych jest to kolejna linia do czasowego zamknięcia
Miejsc do naprawy torowiska jest ponad 20.
Miejsc do naprawy torowiska jest ponad 20.
Nic dziwnego - przecież generalny remont jest planowany i na pewno odbędzie się w przyszłym roku, lol.
W przyszłym roku nie odbędzie się na pewno bo ma być powiązany z budową przedłużenia do CZMP (o jakieś 3 przecznice), a na to najpierw muszą się znaleźć środki UE, a potem musi się odbyć cały żmudny proces projektowania, zamawiania i budowy.
Tam aż się prosi o odbudowę na nowych materiałach przez MPK, co w Łodzi wychodzi całkiem niedrogo, ale pewnie będzie dziadowanie albo zawieszenie ruchu "do Wielkiego Remontu".
Tam aż się prosi o odbudowę na nowych materiałach przez MPK, co w Łodzi wychodzi całkiem niedrogo, ale pewnie będzie dziadowanie albo zawieszenie ruchu "do Wielkiego Remontu".
Miasto Łódź opublikowało plany/propozycje modernizacji i remontów niektórych miejsc oraz tras:
https://uml.lodz.pl/komunikacja-i-trans ... e-miejska/
Zwraca uwagę, że pod tzw. dyskusję poddano dosyć szczegółowe projekty organizacji ruchu, a nie promocyjne mapy (schematy).
Niemniej i tak osobiście oceniam to raczej jako działanie pod publiczkę ("żeby nie mówili, że nic się nie dzieje"), aniżeli realne plany lub możliwości ratunku.
Z ciekawostek, to np. na Konstantynowskiej przy ZOO zaproponowano splot na wysokości przystanku w stronę miasta - by poszerzyć platformę przystankową bez ingerencji w szerokość lub przebieg równoległej jezdni.
https://uml.lodz.pl/komunikacja-i-trans ... e-miejska/
Zwraca uwagę, że pod tzw. dyskusję poddano dosyć szczegółowe projekty organizacji ruchu, a nie promocyjne mapy (schematy).
Niemniej i tak osobiście oceniam to raczej jako działanie pod publiczkę ("żeby nie mówili, że nic się nie dzieje"), aniżeli realne plany lub możliwości ratunku.
Z ciekawostek, to np. na Konstantynowskiej przy ZOO zaproponowano splot na wysokości przystanku w stronę miasta - by poszerzyć platformę przystankową bez ingerencji w szerokość lub przebieg równoległej jezdni.